Přejít na obsah

Zimní pneu


Aidolon

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 měsíce později...

No ja mam od lonska UG7 na predku a W3D cca.4mm na zadku,letos chci poridit dve nove k tem UG7,taky se rozhoduji mezi UG7+ a W3M.Ta UG7 fakt je dobra,na snehu drzi stopu,mam pocit bezpeci,ale na suchu tragedie,strasne hlucna guma.Asi poridim toho Dunlopa.No uvidime,zase si rikam,ze je lepsi mit na aute vsechny dezeny stejne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Já minulý týden koupil NOKIANy WR /R15-195-65/( http://www.bestpneu.cz/pneu/576/nokian-wr-...5-r15-91-t.html )

Známý rušil sklad a tak mi je prodal 1ks á 1100,-Kč, což je paráda. Jelikož jezdím na NOKIANech jiřž cca 7-8 let a jsem spokojenej, tak jsem rád, že to bylo tak levně :palec2:

Vše dal jen známým, teď již pneu nedělá - vlastně nedělá už nic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všeobecně jsou do hlubokého sněhu lepší užší pneumatiky. Pokud víš, že se pohybuješ často ve sněhu, tak bych volil ty užší 195, pokud jezdíš ale spíše mimo sních, není důvod tam narvat třeba něco širšího. Rozhodně bych ale nešel pod 195. Taky si dej pozor na to, aby jsi nedal moc široké pneu a pak ti třeba něco neurvaly sněhové řetězy. Já si myslím, že ideální je na zimu klasika 195/65 R15. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím že je ještě čas na nákup zimní gumy protože ted Vám mužou prodat skladové zásoby a řiká se že zimní pneu by měla být maximálně na 5 let.Pak ztrácí svoje vlastností ktery by měli mít.Je fakt že taky přemýšlim do čeho jit a rozhodně nebudu kupovat pneu v Tescu nebo v Hypernově jak píšou nekteři výš...Nesmysl.Na pneu se nevyplati šetřit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám, že tady na foru ale i na mnoha prodejních serverech je v souvislosti s obutím na O II zmiňován rychlostní index T. Při mrknutí do velkého TP všechny povolené varianty obutí mají psán parametr H. Asi bude záležet na motorizaci či co. Já mám 1.9 TDI. O II jsem koupil před měsícem a tak se začínám pomalu připravovat na první zimu s tímto autem. Musím také koupit zimní gumy s plecháči. Akorát nevím, jestli vybírat rozměr disku uvedený v základním technickém popisu vozidla, nebo v dalších záznamech, kde jsou uvedené další rozměry disků ve variabilním provedení vozidla.

V základu jsou uvedeny tyto rozměry 6J X 15 H2 ET 47 , 195/65 R15 91 H

V dalších záznamech je jich víc, ale obdobný rozměr tam je tenhle 6,5J X 15 H2 ET 50 , 195/65 R15 91 H

Tak který smím zvolit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já mám v TP například napsáno, že jako zimní lze použít pneu s nižší rychlostí (tedy například T), ale nesmí se tato rychlost překročit :D

Takže v zimě né víc než 190 :D

Jinak loni jsem pořídil UG7+ a letos je pořídím znova (ty loňské mi ukradli i s autem),

protože jsem si je nemohl vynachválit, na sněhu i břečce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už mám horkého kandidáta na zimní gumy, asi půjdu do GoodYear UG 7+ . Dobré testy, dobré ohlasy od lidí. Ale také jsem našel nekolik hodnocení, kde lidi tvrdily, že se dost sjížděj. Má už někdo takové zkušenosti ?

Editováno: , autor: mils
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to možná, že se sjíždějí o něco rychleji. Je to tak trochu daň za měkčí směs a tudíž lepší přilnavost v zimě. To je právě o tom u těch výrobců, najít směs tak akorát. Aby to drželo a lidi nebyli nasraný, že jsou za 2 sezóny pryč ( při cca 15.000 km ročně ) Já do nich asi půjdu taky teda do těch plusek. Ne nadarmo vyhráli loni většinu testů. Continental má letos novou gumu 830 a taky přešel a asymetrického k symetrickému desenu ala GY UG7 Já má m teda jasno

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

M+S = Mud+Snow = Bláto+Sníh

Jen tak pro zajímavost (už bohužel nevím, kde jsem ten článek vzal):

"M+S nebo vločka ?

Mud + Snow - bláto a sníh - to je všeobecně uznávané označení pro zimní pneumatiky, jež používá většina světových pneuvýrobců. Přesto se jeho platností nedávno zabýval soud v Bad Oeynhausenu (Severní Porýní-Vestfálsko). Jedna zákaznice, která si takto označené pneumatiky zakoupila přes internet pro svůj terénní vůz, je chtěla po dvou týdnech vrátit s tím, že nejde o zimní pneumatiky. Když jí nechtěl prodejce vyhovět, obrátila se na soud. Soud uznal žalobu zákaznice za oprávněnou a odvolal se přitom na znalecký posudek, podle něhož „není označení M+S nutně spjato s vhodností pneumatiky pro zimní provoz“. „Prokazatelné zimní vlastnosti pneumatiky signalizuje spíše symbol sněhové vločky umístěný na boku pneumatiky,“ citoval ze zdůvodnění rozsudku list Neue Westfällische Zeitung. Jednatel Spolkového sdružení obchodníků s pneumatikami a vulkanizérů (BRV) Hans-Jürgen Drechsler označil odůvodnění rozsudku za nesmysl. Poukázal přitom na příslušné směrnice Evropské unie platné na celoevropské i národní úrovni. „Tam se uvádí, že zimní pneumatiky se označují symbolem M+S,“ uvedl Drechsler. Jde však o to, zda to skutečně platí i obráceně, respektive o to, zda lze podle zákonného ustanovení pneumatiky označené M+S automaticky pokládat za zimní. Drechsler tvrdí, že ano a odvolává se přitom na směrnici EU 92/23 EWG, dodatek II, odstavec 2. 2. „Pneumatika M+S je taková pneumatika, u níž jsou celková struktura a vzorek běhounu uspořádány tak, že její chování v blátě a čerstvě napadaném či tajícím sněhu je lepší než u normální silniční pneumatiky. Vzorek běhounu u takové pneumatiky se vyznačuje kromě jiného většími drážkami a bloky, jež od sebe oddělují větší mezery než u běžných silničních pneumatik,“ citoval Drechsler příslušné pasáže ze směrnice. „Co však chybí, je zkušební postup v rámci typového osvědčení pneumatik podle předpisu Evropské hospodářské komise (EHK) ECE-R 30 nebo směrnice EU 92/23/EWG, jenž by dokazoval, že daná pneumatika skutečně odpovídá podmínkám vymezeným pojmem M+S - že totiž má lepší chování v bahně a v čerstvě napadaném či tajícím sněhu než normální silniční pneumatika,“ dodal Drechsler. „Do doby, než sami výrobci pneumatik nebo zákonodárci nedoplní předpis ECE-R 30, na nějž se směrnice EU 92/23 a zákon o pozemních komunikacích odvolávají, o zmíněný zkušební postup, je teoreticky možné, že některé - typově povolené - letní pneumatiky, zejména určené pro export do USA, budou moci být označeny symbolem M+S,“ objasnil Drechsler. Současně ale zdůraznil, že z praxe mu není známo - maximálně by mohlo jít o ojedinělé případy - že by se na německém trhu objevily letní pneumatiky s označením M+S. Své členy BRV v tomto směru sám jednoznačně poučil."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...