Přejít na obsah

klimatizace zvlastni chovani...


alli86

Doporučené příspěvky

Ahoj mam maly problem. Mam O2 2006 1.9 TDi a automatickou klimatizaci

prestala chodit klima. Nechal jsem ji doplnit.

A ted nasledujici problem. Po zapnuti klimatizace klima nefouka zadny vzduch. vypnu klimu (prepnu na ECON) vzduch fouka studeny i v 35C vypnu ECON a vzuch porad fouka a tak po 2 minutach pomalu prestava foukat az ustane. Opet zapnu ECON a vetraky fici studeny vzduch az postupne jde teply tak to vypnu a chvilku fici studeny a pomalu to prestane foukat az to nefouka vubec. Chladivo je cerstve doplneno. Predtim tam byla pulka :-(.

Zde na foru jsem nezaregistroval podobny problem proto nove tema. vsude ctu jen ze klima nefunguje ale to predpokladam ze jim to fouka teplej vzduch to neni muj problem.

Predem dekuju za reakce.

S pozdravem Alli

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar,

pri dalsim skoumani. Pokud klima bezi (AUTO on, ECON off) zmacknu vnitrni cirkulaci a prestane to foukat pokud to vypnu zustane to tak. pokud zmacknu ECON tak to zacne foukat. pokud dam vnitrni okruh prestan to foukat :-(.

GOOGLIM hledam nic nenalezam nevi nekdo cim to muze byt?

Vsem dikes

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdar tak právě jsem dorazil ze servisu, udělán servis klima - 5 let krom čištění a novýho fitru se nedoplňovala...chladiva tam bylo ale dost cca 450g z 550g a těsnost taky naprosto OK...cca do 14 dní zpátky běhala bez problému a hned...a teď to hlavní, nyní neběží ale přesně po ujetí 8 km začně chladit a pak je vše už naprosto OK...odzkoušeno asi 10x a po každy přesně po ujetí 8 km začně makat...je to nezávisle na teplotě motoru...než půjdu na diag...nesetkali jste se čistě náhodou někdo s podobným chováním???

P.S. mam OII, 1,6 MPi elegance - climatronic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak včera se problém s klimatizací definitivně vyřešil, bohužel k mé tíži, jsem z toho už opravdu na prášky...začínájí mě ty fópa od škodovky skutečně sr...t :kol-29: v 7/2012 mi byla plněna klima, dle slov technika byla těsná bez úniku a témeř nepotřebovala dopnit a cca před týdnem jsem dorazil z dovči ( ujeto 3000 km za 14 dní ). Včera jsem jel po dálnici dom a od motoru se ozvalo asi na 5 sec. chrastění a po něm postupně přestávala klima ( do té doby bez problému ) chladit...už nefunguje vůbec...kompresor je témeř jistě v háji...ale co mě trochu vyděsilo bylo to, když jsem otevřel haubnu a celý okolí kolem kompresoru a hadic bylo ostříkané zelenohnědou kapalinou ( olej + chladivo ?!?!? ), které byla cítit po octu, viz foto níže. Co myslíte...mohl se kompresor tak natlakovat až to způsobilo jeho destrukci nebo to někde nevydržela hadice? kryt pod motorem jsem zatím nesundával abych viděl více ale co jsem koukal nikde jsem hadici vyloženě jeblou neviděl a ani kompresor není bůh ví jak ocáklej... :kol-26: tomu rozstříknutí po motoru pomohl větrák...

post-32466-0-15517000-1347438413_thumb.j

post-32466-0-17070300-1347438442_thumb.j

post-32466-0-60618400-1347438470_thumb.j

post-32466-0-03432300-1347438487_thumb.j

post-32466-0-01560600-1347438516_thumb.j

post-32466-0-41006300-1347438575_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Tak je po opravě...kompresor byl doslova rozsypanej a celej systém plnej špon...blbové ze škodovky/VW vědí jak vydělat na lidech, tak krom toho až do myslím FL OII je kondenzátor klima pevně s vysoušečem, který se nedá vyměnit samostatně. Jen ze zajímavosti jsem se byl informovat ve Škoda servisu kolik by mě ta oprava vč. dílů stála a po sdělení, cituji " počítejte tak 40.000 Kč " jsem poděkoval a začal shánět díly sám. Nakonec mě oprava vyšla na 13.500 Kč. Nový kompresor a chladič vč. vysoušeče za 7.500 Kč ( originální díly ) + proplach, utěsnění, kontrola a plnění v klimaservisu za cca 6.000 Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

z principu je náchylnější a odchází dřív než ten s el. mag. spojkou...ten se točí totiž jen když beží klima...

Tenhle kompík co koncern strká do aut někdy od r. 2004 je s volnoběžkou a točí se teda neustále, účinek chlazení zavisí na tom jak moc je otevřenej ventil co pouští médium do okruhu...je hodně háklivej na poměr chladiva a oleje...když bude oleje málo - zadře se a když moc - roztrhá ho to.

u mě se to cca 1/4 roku předem začalo projevovat tak, že klima i navzdory těsnosti okruhu a kompletnímu naplnění začínala chladit až cca po ujetí 8-10 km.

akorát mi je divný, že se ti řemenice od kompresoru po zadření nestřihla...každej kompík musí mít tuhle ochranu proti poškození řemenu - viz 3tí foto z leva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda že som to nenafotil. U mna sa ale nic nedialo, co by nasvedcovalo tomu, ze kompresor odchadza. Akurat 2 km pred tym ako sa to stalo, som mal pocit ako keby brala klima 10x vacsi odber ako bezne. Nevenoval som tomu ziadnu pozornost, pokracoval som, zastavil na krizovatke a prestal ist ventilator, pozeram, co je? V aute ticho, zistil som ze motor zhasol. To mi uz vobec neslo do hlavy, automaticky som si myslel ze som nevyradil alebo co. Hned za krizovatkou, rychlost asi 50, pocujem zvlastne zapiskanie, a v zrkadle kopec kopec dymu, hned za jazdy som zhasol motor, zatiahol na krajnicu, otvoril kapotu, a remen roztrhnuty a zhoreny. Volnobezka na klime totalne zaseknuta. Keby som vedel, ze toto moze byt prva info o tom, ze odide kompresor, tak ani nenastartujem, zial nevedel som :) Zohnal som druhy kompresor a slapeme dalej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechal som to chalanom v servise na klimu, a pytal som sa ci nahodou neni treba menit kvoli tomuto aj chladic, lebo som sa docital, ze niektore modely sa museli takto riesit. Povedali ze nie, ze staci vyplachnut system, vymenit vysusac, naplnit a jazdit. Tak uvidime kolko to vydrzi, snad dlhsie :) cele ma to vyslo aj s novym kompresorom, novym remenom, naplnou, pracou 300eur. Zamrzi, ale tak co uz, no :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím, měl bych dotaz. Klimatizace mi začíná chladit až tak po ujetí 10-12km. byl jsem v servisu na doplnění a řekli mi že je tam náplň v pořádku a že začíná odcházet kompresor. A teď ten dotez, je hned potřeba kupovat novej nebo se dá ještě zrepasovat, koukal jsem že se do něj dají koupit nějaké komponenty. Má to cenu ho opravovat , nebo ho mám prostě nechat vyměnit? Mám 1.9TDI 2006.Díky za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli má cenu ho repásnout nebo ne, poznáš pouze pokud ihned zajedeš na rozborku...z venčí toho moc nevykoukáš...ale špíš počítej s tim nejhorším. Neodkládat jinak dopadneš - viz foto výše. Pokud by snesl za rozumnej peníz repasi, tak potom musíš určitě udělat komplet proplach + nový vysoušeč a nechat naplnit chladivo + olej. Když něco z toho neuděláš, počítej, že dlouho repásnutej nevydrží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj,

mam otázečku. Mám podezření že mám díravý kondenzátor klimy,je tem taková malá zelená skvrnka uprostřed. Myslím že to je od střetu s nějakým ptákem který se tam trefil. Někde sem slyšel že tento kompresor nemůže jezdit bez náplně,prý se zadře. Je to pravda? Setkali jste se s tím někdo? Mám OII 1,9Tdi RV2006

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...