Přejít na obsah

Motor 1.2 TSI EA 211


Bofors

Doporučené příspěvky

Rozdil v realite je hodne markantni. Samozrejme ale taky zalezi co od toho cekas. Pokud mas rad vykonnejsi motory tak 1.2ka pro tebe urcite nebude. Prece jen zrychleni dost pres 10 sekund neni zadna darda. 1.4ka je uz relativne slusne jedouci motor, vyrazne zivejsi nez 1.2ka a jede to proste z vetsi lehkosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O OIII silně uvažuju v horizontu cca půl roku a chtěl jsem původně 1,4 TSI ale čím dál víc se přikláním k 1,2 TSI 77Kw a radši něco navíc z výbavy.

Pokud uvažuješ mezi benzíny 1,2TSi a 1,4TSi, přihoď pár peněz a ber tu čtrnáctistovku. 1,2 nejede špatně, ale zjistíš, že s tím autem má vcelku dost práce - i když je auto o nějakých 80-100kg oproti OII lehčí. 1,4 se ti odmění slušnou dynamikou a zajímavou spotřebou a navíc se nebudeš muset bát předjíždění, aniž bys předtím "nemíchal" řadicí pákou z pětky na trojku (ale stačí podřadit zpravidla jen o stupeň, pokud vůbec ;) ).

 

Ale jak radí výše chleidy: najdi si ve svém okolí dealera/dealery, kteří tyto benzíny nabízejí a svez se s nimi a porovnej sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Školení to nebylo... Měli jsem tam v rámci školy dvoudenní "seminář" kde se probíraly nějaké prezentační dovednosti a tak..

Ale zpět k tématu, právě druhý den tam nás měl na chvilku technik a školitel a tak jsme vlítli na motory a vše kolem toho  :kol-28: .. Já se hlavně zajímal o 1.2 TSI, takže mám hlavně fotky a videa tohoto motoru... Ptal jsem se jak to vypadá zatím se spolehlivostí tohoto motoru, jeho životností a... Životnost zatím vypadá lépe než předchozí generace TSI, řemen je prý navržen tahle, aby vydržel stejně jako motor, u kterého se konstruuje cca na 250 000 km při rozumném provozu a předepsané údržbě.. Rozhodně se už snad nebude opakovat ostuda s 1.2 TSI a řetězem, ale i ten měl mít řetěz úplně bezúdržbový a fungovat nadosmrti...

 

Jinak pro zajímavost je kompatibilní komplet turbo s 1.4 TSI, kde je příruba na motor úplně shodná, takže se určitě začnou objevovat pokusy a zvýšení výkonů 1.2 TSI... Prý se také usiluje o možnosti "akčních" paketů, které se budou dát přikoupit při nákupu auta s tím, že např nějaký paket "sport" bude mít i motor který bude nastaven na vyšší výkon, nebo se také uvažuje o a cca za rok by i mělo být nasazeno a to metoda vypínání válců, ale nejspíš jenom pro 1.4 TSI a výše.. ale vše jenom spekulace...

 

Jinak ještě jsem našel fotky, kde je právě porovnání 1.2 a 1.4 TSI, 1.4 se liší hlavně větším výfukovým otvorem... Samozřejmě klikovka, ojnice i písty robustnější..

post-35598-0-47953000-1370250134_thumb.j

post-35598-0-29941300-1370250168_thumb.j

post-35598-0-01902200-1370250223_thumb.j

post-35598-0-29418100-1370250273_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pátral jsem, jak jsou mazané pístní čepy, když zrušili tlakové mazání přes ojnici. Je to tedy řešené tak, že mazivo se na čep dostává rozstřikem oleje pod pístem. Ale jestli to je plnohodnotná náhrada osvědčeného způsobu mazání, pochybuju. Přinejmenším tento způsob bude  mít za následek určité snížení životnosti. Ale toho pravděpodobně konstruktéři dosáhnout chtějí...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

Neptal ses náhodou, proč ojnice nemají mazací kanálky, tak jak tomu vždy bývalo? A jak jsou teda ojniční čepy mazány?

 

Bohužel ten mazací kanálek tam není, kvůli odlehčení a zlevnění.

 

Maže se to olejovou mlhou, pod každým válcem je olejová tryska (u starýho EA111 1.2TSI jen kvůli chlazení) a zde k mazaní,

vniku mazání má pomoci lichoběžníkový tvar.

 

Jestli je to ok se obvykle pozná na rozmezí 60-80 tis.

Editováno: , autor: DEFIANT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Myslíte, že 1,2 TSI 77kW v OIII může oslovit zákazníky, kteří měli OII s 1,4 90kW? Srovnání těchto dvou aut z pohledu jízdní dynamiky by mohlo být zajímavé. Pro OIII mluví nižší hmotnost a modernizovaný 1,2 TSI, pro OII přeci jen vyšší točivý moment a výkon; zpřevodování bude +/- stejné.

Mají zákazníci investovat do 1,4 nebo stačí 1,2?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak jiné, ale mě oslovila. Měl jsem 1,6 74kW. Trochu více řadit, ale spotřeba o cca 1,5l nižší. A zcela jistě nejsem brzdou provozu :)

 

Edit: Omluva, nevšimnul jsem si, s jakým výkonem to porovnáváš

Editováno: , autor: oct
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...