Červen 30, 201411 r Možno bude stačiť jemné naklepnutie + Loctite 648 Upraveno Červen 30, 201411 r od voodoo123
Červen 30, 201411 r Hlavne chlapi,vy to tady nevymyslite tak si pockejte s cim prijde Skoda,asi vedi co delaji ikdyz bych nekdy pochyboval..
Červen 30, 201411 r Toľko kecov okolo jednej hotovej veci , to je fakt možné len v ČSSR ... Koleso sa mení preto lebo je proste vyťahané a zníčí novú reťaz , takisto sa podľa potreby mení aj horné vačkové koleso , a už s tým bude podľa mňa pokoj ... Stresujete okolo hotovej funkčnej veci , pritom taká 1,8TSi má koliečka rozvodu za sebou naukladané a dotiahnuté len na skrutku a tam problémy nie sú ... plus kopec iných áut a vecí . Vrchné koliečko tiež drží len samosvornosťou a funguje to ... Upraveno Červen 30, 201411 r od suri.
Červen 30, 201411 r Toľko kecov okolo jednej hotovej veci , to je fakt možné len v ČSSR ... ... Probuď se, máš zpoždění bez půl roku o čtvrt století... ... Koleso sa mení preto lebo je proste vyťahané ... ... Vyťahané koleso, to je fakt něco - to si nech patentovat, možná dostaneš i Nobelovku - to je něco jako hranatá koule nebo kulatej kvádr. Fakt, tady se člověk doví věcí... ... taká 1,8TSi má koliečka rozvodu za sebou naukladané a dotiahnuté len na skrutku a tam problémy nie sú ... Vrchné koliečko tiež drží len samosvornosťou a funguje to ... Motáš do sebe dvě různý věci - kolo nasunutý na hřídel s kuželovitým koncem a proti posunu a tím i proklouznutí na kuželu utažený a zajištěný šroubem/maticí, notabene ještě s pérovou nebo vějířovou podložkou/pojistkou a kolo nalisovaný za tepla a držící tím pádem jen vlastním smrštěním = samosvorně. A vůbec si neuvědomuješ, že pokud se takovej samosvornej spoj jednou rozebere, po nový montáži s užitím původních dílů už nebude mít ty samý mechanický vlastnosti, jako měl před rozebráním - tohle mám na mysli, když říkám, že mi to smrdí.Proč myslíš, že se některý díly musejí podle předpisu výrobce po demontáži bezpodmínečně nahrazovat, i když vzhledově i rozměrově se zdají nepoškozený? No, uvidíme, jak to mají soudruzi engeneeringové z Bolky a Vlkohradu ošéfovaný, protože pokud by se měly problémy s vytahujícím se rozvodovým řetězem jen zaměnit za problémy s prokluzujícím dolním rozvodovým kolem, bylo by to fakt už na defenestraci...
Červen 30, 201411 r Konečně jsem se dostal k nafocení rozvodových řetězů vymontovaných z mé služební Fabie. Namontovány byly 10.4.2012 (40 240 km), první zarachocení přišlo po ujetí cca 800 km, vyměněny byly 9.6.2014 (75 010 km). Napínák je 03F 109 507 B. Pro porovnání, na první fotce původní varianta a inovovaná, která se neosvědčila (je to ten stejný řetěz, jako na mých fotkách): No a na druhé fotografii je nejnovější verze, ta by měla být třeba i v Rapidu:
Červen 30, 201411 r Ten reťaz čo držíte v rukách ma o jeden pliešok viac (9) oproti pôvodnej, je teda širšia? Keď dobre ratám
Červen 30, 201411 r Takže do Rapida jde řetěz s dýlkou čepů rovnou součtu tloušťky 9 článků, zatímco do starší verze se furt montovaly řetězy s dýlkou čepů 8 tlouštěk - jen se to pokoušeli všelijak popřerovnávat, aby měli mezi čepama vždycky 4 články, tak do Rapa jich teď dávají na střídačku 4 a 5. Akubus mě předběh, ale je to tak, na těch fotkách je to jasně vidno.
Červen 30, 201411 r Já nic nedržím, foto je převzaté. A ano, ten "silnější" řetěz by mělo být "definitivní" řešení.
Červen 30, 201411 r Pawouk dik za fotky. Mne sa z tej poslednej fotky zdá že články ktoré sú v rade 4 sú hrubšie ako članky v rade s 5mi kusmi. Myslím, že súčet hrúbok tenších 5článkov je zhodný so 4mi hrubšími. Ale aj tak celkovo tá reťaz z rapida mi nepríde oveľa odolnejšia oproti starej tenkej. Ja to vravím stále, problém nie je ani tak reťazi ale v napínáku.
Červen 30, 201411 r No já ten poslední řetěz neměl v ruce, ale z té fotky se mi to zdá přesně obráceně - celková šířka je větší. Já nevím jaké síly působí na napínák v motoru, ale musíš řádně zatlačit abys ho zasunul - je v něm pružina. Někdo tady na foru ho postupně zatěžoval závažím, ale nevím kde to je. Nicméně i ŠA v těch TPI píše o prodloužení řetězu, takže podle mě to bude souhrn různých příčin.
Červen 30, 201411 r Ten strieborný napínák sa začne stláčať pri 6kg a zatlačí sa na doraz pri 12kg. Aj v stojacom motore pri nevhodnej polohe na napínák pôsobia väčšie sily, tlak tvrdých ventilových pružín točí vačkou a dokáže pretlačiť pružinu v napínáku. Vtedy to po štarte zarachtá.
Červen 30, 201411 r Už se to tu taky psalo. Proč se řetěz mj. prodlužuje? Protože vzniká vůle mezi čepy a otvory v článcích. Vůle vzniká otlačením materiálu, otlačení způsobuje tzv. měrný tlak, vznikající působením tažné síly na plochu otvoru, takže pokud chci zvýšit odolnost na otlačení (a ponechat materiál stejných vlastností) nezbývá mi než zvětšit plochu otvoru a tím snížit měrný tlak. Proto ty širší články řetězu. Překročením dovoleného měrného tlaku vzniknuvší nepatrná 0,01mm vůle v každém jednom článku x počet čepů (152, jestli jsem dobře počítal) pak udělá dost velký prodloužení. Přirovnal bych to k situaci, kdy vám 50kg partnerka při tanci šlápne tenkým podpatkem na nohu - zařvete určitě bolestí. Bude-li mít ploché letní sandálky, bude to naopak líbezné pošimráníčko. Upraveno Červen 30, 201411 r od miklisek
Červenec 1, 201411 r My nič, my muzikanti... Škoda nikdy viac.Vážený pán xx.Na základe Vašej správy sme požiadali Váš autorizovaný servis Škoda o bližšie technické informácie. Analýzou vykonanou na Vašom vozidle nebola v súčasnosti zistená žiadna výrobná vada a preto z uvedeného dôvodu bola reklamácia Vášho vozidla zamietnutá a nebola na vozidle realizovaná žiadna oprava. K uvedenej veci považujeme za dôležité uviesť, že uplatnenie si práva v zmysle zodpovednosti za vady je možné len na výrobné vady. Na základe všetkých skutočností nevidíme dôvod spochybniť závery servisu.Keďže nielen nám, ale aj autorizovaným servisom záleží na spokojnosti zákazníkov, dohodli sme sa spolu s Vašim autorizovaným servisom Škoda - Araver Piešťany, na opätovnej kontrole rozvodov Vášho vozidla pred ukončením 4-ročnej záruky. Pre realizáciu tohto kroku sa prosím dohodnite s vedúcim servisu p. XXXXX na podrobnostiach kontroly Vášho vozidla. Ako termín kontroly odporúčame začiatok septembra 2014 (ak by ste dovtedy prekročili hranicu 60 000 km Vašej záruky, tak určite ešte pred touto hranicou).Veríme, že týmto krokom opäť nadobudnete dôveru k Vášmu vozidlu ŠKODA Roomster a budete aj naďalej jeho spokojným užívateľom.S pozdravomIng. Juraj XXXXXXXX, After Sales TechnikaŠKODA AUTO Slovensko s.r.o., Sabinovská 6, 821 02 Bratislava, Slovak Republic ******* Veru, po prečítaní tých pár riadkov som nadobudol takú obrovskú dôveru voči môjmu Roomsteru, že až... Normálne že čo tam po chrastiacich rozvodoch, čo tam po tom, že občas už zostáva v otáčkach pri stlačení spojky, čo tam po tom, že občas ako keby niekto dupol na brzdu pri pridaní plynu... Upraveno Červenec 1, 201411 r od SeraphimSVK
Červenec 1, 201411 r Z dopisu je jasné to, co je v právním vztahu i u nás v ČR. Ty jsi koupil auto u obchodníka, ne přímo od Š-A. Proto se Š-A Slovensko "jen" vyjádřila" ke zprávě ze servisu a to si piš, že jim udělají bugr. Ale aby si kryli prdel, tak napsali něco ve smyslu s těma muzikantama, Tebe označili za blbce a z nějakého důvodu si s Tebou vytřeli tu čárku vzadu pod zádama. A je to jedno jaký znak vozí ta hromada svařeného plechu na čumáku, ale dopadl bys všude stejně. Je to realita dnešních dní a zase si za to všeobecně jako zákoši můžeme....
Červenec 5, 201411 r Dnes jsem se bavil s jedním známým on má firemní Fábií asi 5let stáří najeto 195tisíc a rozvody mu rachotí ale má je původní.
Červenec 5, 201411 r 4 roky možná, ale ne 5, TSI jsou ve Fabiích od 5/2010. Každopádně pěkný výsledek. Upraveno Červenec 5, 201411 r od KubinoPv
Červenec 6, 201411 r Myslím že pôvodnú reťaz už nemá žiadne tsi, skôr bude mať prvú opravnú sadu a tá rachtá tiež. Sám ju mám.
Červenec 6, 201411 r Tých 5 rokov mi tiež nesedí. Určite má TSI? akubus: Ja mám ešte pôvodnú reťaz a nájazdom sa blížim ku 55 tisíc km.
Červenec 6, 201411 r Samozrejme som mal na mysli tsi z rokov 2009-2010. Od 06-2011 by už mali mať z výroby opravné reťaze.
Červenec 6, 201411 r Vonku svieti slniečko , primeraná teplota , vtáčiky štebotajú ... a na SH sa riešia dokola furt tie isté pi*viny ... Závidím Vám toľko voľného času....
Červenec 6, 201411 r mne problémy pribúdajú pekne, snáď ten motor časom kľakne a do konca záruky pokiaľ možno. V piatok som šiel predbehúť starú Feldu, čo šla medzimesto 70kmh. Pri zhruba 85kmh mi zrovna vedľa predbiehaného auta začal motor strácať výkon, že vŕr vŕr vŕr klep klep klep, hoci noha stále rovnako na plynovom pedáli. Keby dačo šlo oproti a ja by som to mal vyrátané tak akurát, tak by som sa tak pekne prerátal, ak by som sa nestihol zaradiť. Ledva som tú Feldu predbehol. Žiaľ včera ani dnes sa to už neopakovalo, aspoň nie tak isto, takže v servise mi uveria čo...nič samozrejme, všetko v poriadku, nie? Ach jo. Hoci včera po naštartovaní pri rozbehu to robilo niečo podobné.... Upraveno Červenec 6, 201411 r od SeraphimSVK
Červenec 6, 201411 r Pravděpodobně padání do nouzáků. Dokud do servisu nedohrncuješ v onom nouzáku, tak se po vypnutí motoru paměť závad vymaže a systém jede odznovu.
Červenec 6, 201411 r 4 roky možná, ale ne 5, TSI jsou ve Fabiích od 5/2010. Každopádně pěkný výsledek. Možná 4 roky, on říká 3 roky platil leasing a asi dva roky neplatí tak asi 5let +-. . Řetěz má původní a starty jsou hlučnější
Červenec 6, 201411 r Mně to třeba rachotilo po první výměně 35 000 km a nestalo se nic. Jen ten kravál už byl neskutečný. Ovšem spoléhat se na to nelze. A KubinoPv má pravdu - Fabia 1.2 TSI je ve výrobě od jara 2010.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.