Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

Nevím kde jsi vzal ty 3-4 roky.Mění se po zhruba 50 tis. což vzhledem k tomu co točí motorka odpovídá 100-150 tis.v autě.A životnost auta je podle výrobců 150-200 tis.km.Tím v žádným případě neobhajuju výrobce,jen pro připomenutí u řemenu na oct.1,6 55kW byla předepsaná jen jeho kontrola nikoli výměna.Pořád jsme na tom líp než kupci BMW...

Tam to má řetěz snažší díky setrvačnosti hmot těch ingotů. I oni snižují váhy motorů a vibrace si ten motor sám nevytlumí a po ústech dostane ten nejzranitelnější článek a to články řetězu. Nakonec jejich společné dítko s Peugeotem 1,6 THP je toho jen důkazem. Mini Cooper.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, já jsem také konstruktér, takže vím o čem mluvím. Věřte mi, že ti konstruktéři o kterých mluvíte rozumí motorům víc než my tady všichni dohromady, neumíte si představit co všechno musí vyřešit a v jakém jsou tlaku. Znáte přeci přísné emisní limity a neustálý tvrdý konkurenční boj, který vyžaduje časté inovace, nové modely s lepšímy výkony ale s nižší spotřebou, lepší výbavou, minimální výrobní náklady, ...

Myslíte si, že by motor ze žigula nebo MBéčka dnes uspěl (i když má podle vás "pořádný" řetěz), koupili by jste si ho (malý výkon, pružnost, velká spotřeba)?

Vše je na limitu, takže případný problém může nastat, konstruktér přeci nerozhoduje o času na testování a jak se k tomu firma postaví, co se přizná a co ne, ...

Editováno: , autor: Finley
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kubino 2,0 nafta není moc ingot,narážím na jejich nespolehlivost a konstrukční přešlapy(rozvod na straně spojky,kolo součástí kliky,praskání bloku válců atd.).

Finley,o MBčkách mluvit nebudu,ale co se výkonu týče tak by se žigul nemusel stydět ani dneska.Samozřejmě chápu,že se snaží výrobci snížit tření,setrvačné hmoty,o nákladech a emisích nemluvě,ale je zvláštní,že v japonsku a korei o tomhle "šetření" ještě naslyšeli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale hovno - s řetězama má problém kde kdo... včetně Mercedesů (Daimler-Benz), Fordů.....

Mercedes asi už dávno není měřítkem kvality a spolehlivosti. Auto pro snoby a Albánce.

Já mám v autě řetěz už přes 230 000 a na motor jsem nikdy nesáhl. Interval je 250 000. Tolik má vydržet každý "normální" rozvoďák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

Já mám v autě řetěz už přes 230 000 a na motor jsem nikdy nesáhl. Interval je 250 000. Tolik má vydržet každý "normální" rozvoďák.

K tomu je ale nutný napsat, jestli máš ten rozvoďák válečkovej (Duplex, Triplex - podle počtu řad vedle sebe, klasika škodovka "ohava" až po 1,4MPI ho měla 2-řadovej = Duplex), anebo ten novej vejmysl "ozubenej řetěz" jako TSI. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Ekkare, odpověz si prosím na otázku v mém předchozím příspěvku.

2. Není snad tak těžké pochopit, že se starým typem řetězu nedocílíš ostatních důležitých parametrů (nejde jen o životnost) ...

Editováno: , autor: Finley
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chceš tvrdit, že s ozubeným řetězem je časování rozvodu přesnější neež s válečkovým, tak ti odpovím, že to platit může - ale jen do okamžiku, než se ten zubinec vytáhne jak traky, protože v ten moment je jeho přesnost kdesi 6 prdelí daleko za tím válečkovým - kterej se sice vytahuje taky, ale neporovnatelně pomalejším tempem... A vo vo vvo vo tom to celý je - válečkovej X-plex je možná míň přesnej, ale zato vydrží naprosto v pohodě 150tkm, zatímco ta moderní ozubnicová sračkohousenka tu svou přesnost ztratí rychlejším tempem než válečkáč a navíc je při tom vytahání daleko náchylnější k poskočení, než válečkáč - minimálně proto, že má ve srovnání s válečkáčem poloviční vejšku zubů. 

 

Prostě moderní novinky - well, je to dobrá věc, ale dokud se na tom nevychytají mouchy, je to dobrý leda pro armádu, která neví kam s prachama (proudový motory se taky prvních 20 let po svým objevení používaly jen ve stíhačkách a bombardérech, než u de Havillanda přišli s Cometem DH-106 a u Boeingů s první B-707, protože až začátkem 50. let byly motorářský firmy schopný vyrobit motor s dostatečným výkonem a zároveň tak velkou životností, že byly schopný si na svůj provoz vydělat) - pro civilní použití se taková věc musí nejdřív zbavit "military" charakteristik jako je životnost typu "vypusť a zapomeň" - v opačným případě si nezaslouží existenci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Věř mi, že větší odborníci než jsi Ty nebo já (napříč všemi výrobci aut či motorek) dobře vědí proč používají právě tento typ řetězu, protože lépe než Ty nebo já znají jeho přednosti. Pro splnění přísných emisních norem, snížení spotřeby, hluku, zvýšení průžnosti motoru,... (prostě aby se motor mohl vůbec prodávat a byl konkurence schopný) ten Tvůj Duplex už dávno nevyhovuje (asi kvůli jeho rozměrům, setrvačné hmotě, hlučnosti,...). Takže jde hlavně o to, dobře nadimenzovat ozubený řetěz či řemen a jejich napínací systém s ohledem na přijatelnou životnost (optimalizovat), ale Duplex už asi ne ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidím to asi takhle - dialog mezi ing. strojařem, konstruktérem a Mgr. ekonomem, cifršpiónem:

(Strojař) Tak tady je ten novej konstrukční návrh motoru se zahrnutím předprogramovaný životnosti jenom na 250 tisíc km.

(Ekonom) O kolik jsou tam nižší náklady na kus proti předchozímu typu?

(S) Bohužel kvůli zpřísnění ekologický normy na €uro 5 jsme s nákladovou položkou jen o 3% níž.

(E) Tak to by nešlo, to se musí snížit minimálně o dalších 5 %, jinak to nebude konkurenceshopný na trhu

(S) Náklady na výrobu už níž nestlačíme, tohle je naprostý konstrukční minimum, jakýkoliv poddimenzování způsobí vyšší poruchovost

(E) Tak ty díly necháme vyrobit mimo Evropu a i s dopravou budou náklady o 30% nižší, to není problém.

(S) Ale to budeme muset zavřít minimálně 2 haly z těch novejch provozů, který se nechaly právě kvůli tomuhle motoru postavit

(E) O to se vy nestarejte, vy si hleďte návrhu a rovnou počítejte s tím, že máte za úkol snížit pracnost montáže o 5%

 

Ekonom volá obchodní oddělení - nákup:

Poslal jsem vám do mailu rozpis subkomponent, který potřebujeme nakoupit pro tu novoukonstrukci - a na rovinu říkám, že potřebujeme ceny minimálně o 10% nižší než u dosavaních dodávek

(Nákup) To jste se zbláznili, za takovou cenu nám to nikdo nedodá, jedině že se to objedná mimo Evropu!

(Ekonom) To objednejte kde chcete, hlavně že to bude lacinější.

(N) Ale tím se zvětší podíl komponent vyrobenejch mimo €U nad limit požadovanej €vropskou Komisí!

(E) Když to objednáte přes subdodavatele se sídlem v €U, tak to bude v pořádku - a ještě to bude kooperovaná výroba v rámci Unie...

 

a takhle si to postupně přehrajou já na bráchu, brácha na mě - až je polovička dílů jednoho celku ze stejný bambusový chýše na břehu rejžoviště, ale dodaná přes 4 různý subdodavatele s oficiálním sídlem výroby v €U - aneb vlk se nažral, koza zůstala celá. Akorát že se pak konstruktér diví, proč mu najednou díl, kterej ještě před rokem navrhoval v rámci předprogramovaný životnosti s dimenzováním na váhu dílu půl kila, najednou ve finální podobě odebraný od subdodavatele pro sériovou montáž váží jenom pětatřicet deka...

 

V podstatě to pak ve finále vypadá asi takhle:

http://www.loupak.cz/video/srandicky/19281-expert-ve-firme

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všichni jsou pod tlakem, jak konstruktéři tak ekonomové a manageři, prostě tržní ekonomika. Úspěšná je ta firma, které se podaří nastavit optimální poměry a strategii (podle prodejů si VW vede dobře, to je realita). Až přijde čína bude hůř (cena je velký faktor).

Vrátím se ale k jádru naší diskuse - snad si již trochu uvědomujete, že říci "ti konstruktéři motoru jsou tupci" je velice nemoudré.

Editováno: , autor: Finley
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šetřilo se vždy. Měl jsem auto s rozvodovým řetězem (válečkový duplex). Chrastilo už nové a po 60k km předstih lítal jako pes u boudy a rozvody jsem musel udělat. Tehdy to nikoho neudivovalo. Asi nikoho nepřekvapí, že to byl Favorit. Opakověně říkám že neobhajuji situaci kolem řetězu v TSI. Minimálně na začátku to byl problém. Jestli v současných motorech řetěz vydrží 100k km, tak nemám problém. Na autech s řemenem bývá podobný interval.

Já osobně jezdím málo a doufám že mi TSI vydrží celou dobu bez výměny. Na Felicii jsem musel řemen měnit dvakrát, i když má nejeto jenom 130k km. Měnil jsem ho prostě proto, že je to guma a ta stárne i když se nepoužívá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu je ale nutný napsat, jestli máš ten rozvoďák válečkovej (Duplex, Triplex.....

Asi to bude válečkový duplex, jestli tedy ilustrační obrázek výrobce nekecá. Prý má vydržet celou životnost motoru, případně ve 250000 vyměnit. Asi Euro 4, tj. z doby, kdy jevrosoudruzi ještě nestihli uplatnit všechny svoje jevronápady.

post-87727-0-22495300-1425153688_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fascinuje mě, kde berete tu rovnici - je to z Číny, je to laciné a šmejdské. Ač se vám to bude zdát divné, tak Čína už hezkou řádku let, dokáže vyrábět velmi kvalitně a kolikrát i kvalitněji než Evropa... Podívejte se, co za svoloč dělá v Německých nebo Britských fabrikách...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak,od nás z TRW třeba odstěhovali výrobu řízení do Číny,jistě si vzpomínáte na problémy s tekoucím řízením na prvních Fábiích,tak ty se vyráběli v Dačickém TRW.Náprava sjednána nebyla a zůstala tu jen výroba pravostranných.Ty problémy s řetězem jsou způsobené hlavně jeho chybou konstrukcí.Jde o způsob skládání článků před inovací a po inovaci,po níž problémů výrazně ubylo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..jenže řemen nechrastí, sice se musí měnit ale pokud dbáte doporučené výmeny tak je takřka vyloučené, aby se motor potkal.. kdyžto s řetězem jsou problémy takřka od nového auta...at už s rachocením , problémy s napínáky, řetězy atd.. a nakonec- s tím, že člověk musí vyměnit řemen při nějakém nájezdu či stáří, s tím při nákupu auta počítá hned.. kdyžto při nákupu auta s bezudržbovým řetězem s tím nikdo nepočítá,kor  že to bude řešit pár měsíců po koupi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...