Přejít na obsah

Podložky (rozšiřovací) pod kola Octavia II


Tissot

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Sem si zajímavě početl, mám tu podložky co jsem používal na O1 (kdyby někdo chtěl) a praktická zkušenost je taková, že hlavní mínus je vliv na životnost ložisek. Podložky dokázaly sejmout ložisko dokonce už po 50000, což nebyla náhoda, protože druhé šlo hned po něm. Jinak al euvažuju že budu muset do podložek jít i u OII Scout, protože soudruzi udělali nějakou chybu. Na standardní kola pro Scouta se totiž nedají dát sněhové řetězy, což je u auta co se tváří jako SUV fakt vtipné. Podle a.a.s. je prej potřeba si tam dát kola s průměrem o 3 cm menším a na exotickém ráfku 6", a to se vyplatí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sem si zajímavě početl, mám tu podložky co jsem používal na O1 (kdyby někdo chtěl) a praktická zkušenost je taková, že hlavní mínus je vliv na životnost ložisek. Podložky dokázaly sejmout ložisko dokonce už po 50000, což nebyla náhoda, protože druhé šlo hned po něm. Jinak al euvažuju že budu muset do podložek jít i u OII Scout, protože soudruzi udělali nějakou chybu. Na standardní kola pro Scouta se totiž nedají dát sněhové řetězy, což je u auta co se tváří jako SUV fakt vtipné. Podle a.a.s. je prej potřeba si tam dát kola s průměrem o 3 cm menším a na exotickém ráfku 6", a to se vyplatí.

A co na to Škodovka, neptal ses na jejich infolince, jak se vyjádří k těm řetězům?? Jestli se třeba nechystají něco nabídnout??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co na to Škodovka, neptal ses na jejich infolince, jak se vyjádří k těm řetězům?? Jestli se třeba nechystají něco nabídnout??

Jojo, ptal jsem se a nepotěšili mě, prej se mám smířit s tím jak to je, dát si plecháče (Skouda :)) a o 3 cm menší kola :(. Tak teď váhám jestli jezdit na 17" i v zimě a místo řetězů zkusit nějaké ty "pseudořetězy" Spider, nebo nějak zkusit laborovat s ET a dát si na 16" gumy, které nejsou v TP, no a nebo smířit se ztrátou jedné z hlavích výhod Scouta...

Editováno: , autor: bod
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja by som mal jednu otazku ohladom tych podloziek,

kupil som alu disky a bol som nuteny dat tam podlozky, lebo inak mi dreli paprsky disku o brzdy, dal som tam 0,5 cm podlozky, bude to moc vadit tomu auti?

bude sa to az tak namahat aj ked su len 0.5 cm?

disky sa mi pacia a druhe nechcem zhanat tak som si dal vyrobit podlozky, ale keby to bol velky problem tak sa ich radsej zbavim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja by som mal jednu otazku ohladom tych podloziek,

kupil som alu disky a bol som nuteny dat tam podlozky, lebo inak mi dreli paprsky disku o brzdy, dal som tam 0,5 cm podlozky, bude to moc vadit tomu auti?

bude sa to az tak namahat aj ked su len 0.5 cm?

disky sa mi pacia a druhe nechcem zhanat tak som si dal vyrobit podlozky, ale keby to bol velky problem tak sa ich radsej zbavim

Podle popisu to jsou zjevně disky, které tam nemají co dělat..když tady začnu něco psát o ET u ráfků, tak to tu bude uvedené asi poosmé..takže si pročti celé vlákno a odpověď najdeš.. Tvůj problém s ET u ráfků úzce souvisí. Zas abys dělal obrpodložky kvůli dorovnání ET na správnou hodnotu a k tomu metrové ;) šrouby..to asi taky není ono

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja by som mal jednu otazku ohladom tych podloziek,

kupil som alu disky a bol som nuteny dat tam podlozky, lebo inak mi dreli paprsky disku o brzdy, dal som tam 0,5 cm podlozky, bude to moc vadit tomu auti?

bude sa to az tak namahat aj ked su len 0.5 cm?

disky sa mi pacia a druhe nechcem zhanat tak som si dal vyrobit podlozky, ale keby to bol velky problem tak sa ich radsej zbavim

Když už ty disky máš tak je samozřejmě používej, (nechoď s nimi na technickou). O pevnost šroubů se bát nemusíš jsou vysokopevnostní, nestřihnou se. Čas od času ale kontroluj jak disky tak hlavně ty podložky jestli se nedělají mikrotrhlinky okolo děr pro šrouby-pokud bys něco našel okamžitě je přestaň používat.Máš ty podložky dynamicky vyvážený?Asi ne co.Taky nepíšeš z jakého matriálu je máš-vzhlem k tloušťce bych viděl lepší ocelové, třída 11-12 povrchově cementované nežli z duralu.Kontroluj častěji i dotažení kol na voze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už ty disky máš tak je samozřejmě používej, (nechoď s nimi na technickou). O pevnost šroubů se bát nemusíš jsou vysokopevnostní, nestřihnou se. Čas od času ale kontroluj jak disky tak hlavně ty podložky jestli se nedělají mikrotrhlinky okolo děr pro šrouby-pokud bys něco našel okamžitě je přestaň používat.Máš ty podložky dynamicky vyvážený?Asi ne co.Taky nepíšeš z jakého matriálu je máš-vzhlem k tloušťce bych viděl lepší ocelové, třída 11-12 povrchově cementované nežli z duralu.Kontroluj častěji i dotažení kol na voze.

dik za radu, sroby som uz kontroloval a tie drzia, budem to pozerat aj nadalej :palec2: ale zatial ziadny problem,

tie podlozky su z duralu a vyroba podloziek bola profesionalna, kamaratovi verim, nikdy mi nespravil nic co by bolo odflaknute ;)

a na technicky by som ich zrejme nevzal, to by nemuselo dopadnut dobre :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Cau.Precital som si cele vlakno a mozem suhlasit s Jirikom DC. Ak zvolis extrem sirroke tak cakaj,ze ako prve sa budu porucat pr.loziska :p . Ale ako tvrdime viaceri,co by sme nespravili pre nasho majzlika! Apropo podlozky na OC I mam a mam pocit,ze to sedi o nieco lepsie ale to tam mam aj znizeny podvozok. Vpredu rozsirene o 1cm a vzadu o 2centaky :palec2: . Auti som kupoval uz upravene(vD) a mam k tomu aj certifikat. Zvol zlatu strednu cestu a bude to good. ;) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
Sem si zajímavě početl, mám tu podložky co jsem používal na O1 (kdyby někdo chtěl) a praktická zkušenost je taková, že hlavní mínus je vliv na životnost ložisek. Podložky dokázaly sejmout ložisko dokonce už po 50000, což nebyla náhoda, protože druhé šlo hned po něm. Jinak al euvažuju že budu muset do podložek jít i u OII Scout, protože soudruzi udělali nějakou chybu. Na standardní kola pro Scouta se totiž nedají dát sněhové řetězy, což je u auta co se tváří jako SUV fakt vtipné. Podle a.a.s. je prej potřeba si tam dát kola s průměrem o 3 cm menším a na exotickém ráfku 6", a to se vyplatí.

Ani na 16 orig. s ET 50 nejdou řetězy, jedině snad nějaké super tenké - nízké, které jsou hodně drahé, cca 3 litry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Řeknu to takhle..jestli zvolíš podložku a tím posuneš kolo ven nebo použiješ na ráfku jiné ET, je úplně fuk..to už se řešilo jinde, směrodatný je referenční bod kontaktu kola s vozovkou a ten se v obou případech (pokud si rozměrově odpovídají) shoduje, takže první nesmysl.

Za druhé tvrdíš, že díky podložkám získáš lepší jízdní vlastnosti, lepší namáhání konstrukce celé nápravy, lepší vzhled. Myslíš, že vývoj celého auta stojí miliardy jen proto, aby pak nějaký chasník přišel a řekl..2 cm podložka bude good? To asi ne..celá náprava je výrobcem řešená z hlediska namáhání, z hlediska bezpečnosti jednotlivých uzlů (možné poškození) s ohledem na příslušné koeficienty bezpečnosti (kterými je mimo jiné zas zaručen daný počet cyklů..tedy životnost), i z hlediska jízdních vlastností..pardon, já zapomněl, že nejde o statisíce najetých kilometrů, kdy výrobce auto testuje v různých podmínkách a situacích, o GigaByty dat jednotlivých simulací, že vlastně stačí si s autem projet jednu zatáčku ostře a člověk hned ví, že to sedí podstatně líp.

pokud tedy lze tak jednoduše jen podložkami zlepšit jízdní vlastnosti vozidla, pak by nebylo od věci označit tyto podložky za jeden z největších vynálezů lidstva.

Beru, že kupř. zadní nápravě by prospělo kola vysunout víc ven, ale můžu to tvrdit pouze pokud jde o vzhled.

Jak jsem psal na začátku, efekt podložek lze samozřejmě nahradit i ráfky s nižším ET, ale pročpak je asi výrobce neuvádí jako možné? Asi proto,že tomu nerozumí, jinak si to nedovedu vysvětlit.

Presne tak. Len a len suhlasim. Tym, ze si niekto da dozadu 2,5 cm podlozky sa musia seriozne zmenit/zhorsit jazdne vlastnosti. Ved vyrobca len tak zo srandy neda sirsiu prednu napravu ako zadnu (staci si vsimnut ze O2 po facelifte zvacsila vpredu rozchod o 2 mm a vzadu naopak este zmensila o 14mm oproti predfaceliftu) - a preco? Kvoli zmenseniu nedotacavosti...Chcel by som zistit ako velmi mu vzrastla nedotacavost pri tych zadnych podlozkach...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Pozdravujem páni, už sa tu dlšie nič nepísalo, mal by som takú otázku, má niekto s nasledovnými podložkami skúsenosť (údajne origo MILOTEC), poprípade poradí niečo v tej naj kvalite podobné?

Budem to montovať na zadnú nápravu Scouta, už som to mal na predchádzajúcom Scoute a vysunie to zadnú nápravu akurát, v štandarde je to pod plastovýmo lemami blatníka dosť utopené, (na prednej náprave celkom ok)

Chcem tak najviac 20 mm podložku a nech sa podložka šróbuje zvlášť na nápravu - nie cez predĺžené šróby.

http://www.agauto.sk...perb-11033.html

post-14490-0-90156000-1333834835_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Zdravím klubáci,

uvažuji až budu na jaře přezouvat na svoje Pegasusy 225/45 R17, že bych dal rozšiřovací podložky.

Elektrony jsem kupoval v květnu a hned co jsem je tam nabul a očekával sem vizuální zlepšení oproti 195 v 15-tkách tak se nestalo.

Na předku lepší, ale zadní kola mi přijdou furt na můj vkus (ikdyž méně samozřejmě) utopený.

To moje minulá Audi A3 na šířce gum 215 v 16-ti palcích elektronech čučeli pěkně

Pro tuhle letní sezónu bych to chtěl vylepšit podložkama, nicméně netuším jaký rozměr by se šikl a kde nakoupit.

Hledal jsem v tématech a nic konkrétního jsem nenašel.

Má to tu někdo kdo mi doporučil šíři a kde nakoupit?

Rád bych nakoupil dohromady včetně šroubů.

Díky

Editováno: , autor: michal236
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ved disky s inym ET sa i pouzivaju.. nie? 17" Pegasy alebo RS disky maju ET 37 /nepametam si.. / normalne maju 45 ak si spominam.. ci nie?? Kolko je to rozdiel v cm

No vyrobca sa musi drzat vyhlasky /napr. Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky o podmienkach premávky vozidiel na pozemných komunikáciách/ a nemoze vysuvat len tak napravu.. bolo by to na ukor zvecsenia blatnikov.. kolesa nesmu vycnievat! I ked si to tu niekto nechce priznat rozsirenie napravy ma na stabilitu velky vplyv / na vzhlad sa nepozeram/.

Mam R17 Zenith z RS a ET je tam 54, a Pegasy maju tiez 54 :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pozdravujem páni, už sa tu dlšie nič nepísalo, mal by som takú otázku, má niekto s nasledovnými podložkami skúsenosť (údajne origo MILOTEC), poprípade poradí niečo v tej naj kvalite podobné?

Budem to montovať na zadnú nápravu Scouta, už som to mal na predchádzajúcom Scoute a vysunie to zadnú nápravu akurát, v štandarde je to pod plastovýmo lemami blatníka dosť utopené, (na prednej náprave celkom ok)

Chcem tak najviac 20 mm podložku a nech sa podložka šróbuje zvlášť na nápravu - nie cez predĺžené šróby.

http://www.agauto.sk...perb-11033.html

http://auto.bazos.sk/inzerat/27675024/Predam-rozsirovacie-podlozky-PowerTech-2x20-mm.php  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...