Diamant Vloženo 3. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2010 Je to iba mýtus. Tiež si myslím, že to málo nie je. Kapacita akumulátora je výrobcom volená podľa toho, koľko elektrinu spotrebujúcej výbavy je v aute a samozrejme aj podľa motora. Navyše akumulátory sa okrem napätia a kapacity odlišujú aj štartovacím prúdom. Teda maximálnym prúdom, ktorý je akumulátor schopný dodať. A samozrejme kapacite akumulátora a množstve výbavy je náležite dimenzovaný aj alternátor. Takže zvoliť väčší akumulátor má význam len v prípade, že máš povedzme obytný príves, v ktorom využívaš elektrinu z akumulátora vozidla. Tak potrebuješ, aby čo najdlhšie vydržal. Prípadne ak jazdíš celý týždeň krátke trasy po meste a na víkend ideš niekam ďaleko (povedzme 3 hod tam a 3 hod naspäť), aby sa akumulátor za jazdy dobil. Ale ak ti nestačí akumulátor pri bežnej prevádzke (cez týždeň jazdy a žiadne dlhé trasy, cez víkend odstavené auto alebo zase len krátke trasy), tak to je skôr problém alternátora, ktorý nestíha dostatočne dobiť akumulátor. Najmä v zime je problém to, že pred štartom sa elektricky predhrieva katalyzátor, resp. u nafty sa žeraví, potom nasleduje štart, ďalej jazda prevažne v meste, počas ktorej sú zapnuté náročné spotrebiče ako svetlá (aj brzdové a smerovky na križovatke), ventilátor kúrenia (u nafty aj elektrické dokurovanie), vyhrievanie skla, sedadiel, zrkadiel, často pracuje posilňovač riadenia ... A v meste stojí motor často na voľnobehu, takže alternátor nestíha dodávať až také veľké množstvo energie ako vo vyšších otáčkach. A keď auto jazdí a otáčky sú vyššie, tak zase je akumulátor ešte premrznutý, takže nie je taký ochotný prijímať elektrickú energiu ako keď je už zahriaty. Takže sa vlastne ani nemá šancu pri krátkych jazdách dobiť. V extrémnych prípadoch (veľmi krátke trasy) je preto nutné povedzme raz za 1-2 týždne akumulátor dobiť nabíjačkou alebo dlhou jazdou. A väčší akumulátor na tom nič nezmení, jedine po plnom nabití sa predĺži ten interval medzi nutnosťou plne nabiť akumulátor povedzme z 10 dní na 12. A to je asi tak všetko. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
:Petr Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 (editace) Ahoj všem,chystám se na výměnu baterie a ted pro někoho asi hodně hloupý dotaz,ale pokud na kabely od baterie před samotnou výměnou připojím nabíječku a následně baterii odpojím,stane se něco zásadního? Jde mi o to,že nejspíš neznám kod radia a pak nevím co všechno se resetne. Děkuji za jakoukoli odpověd... 1.9 tdi dsg. Já se na výměnu autobaterie taky chystám. Budu si ji kupovat sám ,ale výměnu nechám na odbornících. Kdosi mi povídal, že to napojí na náhradní napájení a odpadnou ty znovunastavování, které tu popisoval Diamant. Taky jsem slyšel různé horory o zkratovaném autorádiu/navigaci, a nějakých jednotkách takže sám s tím při mé zručnosti blbnout nebudu. Snad mi někde ve Š servisu vlastní aku vymění. Super.. mám tam 12V 61Ah,což se mě zdá i málo,zajedu do varty a zeptám se jestli by nemohla byt 74Ah.. Děkuji za rady Nikam nemusíš jezdit, mrkni jako já na web Varty. Je tam vyhledávač, kam stačí zadat typ auta a motorizaci a vyhodí ti to seznam vhodných autobaterií. Jinak moji rodinní příslušníci si také chválí řadu S5 od Bosche;) Editováno: 4. Listopad 2010, autor: :Petr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MeSSi Vloženo 26. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2010 Chci se zeptat ohledne toho znovu nastaveni abs a posilovace rizeni to se dela jak??? Nebo mam radsi nechat vymenu baterie v autorizovanem servise? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 26. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2010 Jediné, čo treba je nakalibrovať snímač natočenia volantu, ktorý využíva ABS aj posilňovač riadenia. Myslím, že stačí naštartovať s kolesami v priamom smere a potom vytočiť volan do jednej aj druhej krajnej polohy a kontrolky ABS a posilňovača by mali zhasnúť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 26. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2010 (editace) Měnil sem si jí doma taky sám a není co abys to musel nechat na servisu. Jen sem koukl do manuálu a na fórum Editováno: 26. Listopad 2010, autor: šulda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MeSSi Vloženo 26. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2010 dik moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
feela Vloženo 26. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2010 S tím řízením stačí normálně kus jet a jakmile překročíš myslím 20km/h tak to zhasne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
izic Vloženo 27. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2010 Zdravím všechny, potřebuju poradit co s kontrolkou PHM. Vyměnil jsem baterku a kontrolka se ne a ne vzpamatovat. Podle mě, když by tam mělo být na dojezd tak 150km, ukazuje 80 a ani nepipne, jak je jejím dobrým zvykem. Nepomohlo ani dočerpání nafty. O ten zvuk ani nejde, ale ten dojezd mi chybý. Dík za odpovědi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 4. Únor 2011 Sdílet Vloženo 4. Únor 2011 Chlapy mám tu zase něco do diskuze. Vyměnil jsem baterku, jelikož originální mi po necelých 5 letech odešla do věčných lovišť. Koupil jsem novou a měřil jsem napětí dobíjení. Voltmetr mi ukazoval 14.032V - na volnoběh. A k otázce. Kolik to dobíjí Vám???? Chtěl bych vědět jestli není něco v nepořádku, jelikož jsem někde četl, že by to mělo dobíjet 14,4V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 4. Únor 2011 Sdílet Vloženo 4. Únor 2011 SNIPER: Mas to O.K. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 4. Únor 2011 Sdílet Vloženo 4. Únor 2011 SNIPER: Mas to O.K. Potešil jsi mě. Dám si o 5 pivek na oslavu víc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikesh Vloženo 13. Únor 2011 Sdílet Vloženo 13. Únor 2011 Na vsetkych forach sa pri diskusii o bateriach objavuje nezmysel, ze silnejsiu bateriu alternator nebude stihat dobijat. Toto je total nonsens a koho to zaujima tak nech si o tom precita tu: http://forum.autobazar.eu/aku-bateriu-do-auta-t4685.html TEN ODKAZ ANI NECTETE, JE TO SBIRKA NAPROSTYCH NESMYSLU A POLOPRAVD. CELA SOUSTAVA BATERIE + ALTERNATOR + SOUCET ODBERU VSECH SPOTREBICU JE VYVAZENA A SPOCITANA NA RUZNE VARIANTY PROVOZU - JAK REZIM SOUVISLYCH DALKOVYCH JIZD (TISICE KM) TAK REZIM ROZVAZKOVE SLUZBY (1KM-STOP-START-1KM-STOP-START-1KM-STOP-START). PRAVE V TOMTO REZIMU V ZIME MUZE DOCHAZET K POSTUPNEMU NEDOBIJENI KAZDE BATERIE, ALE SILNEJSI BATERIE JE ZDE UDRZOVANA V PROCENTUELNE SLABSIM NABITI VZTAZENO K NOMINALNI HODNOTE NEZ PREDEPSANA BATERIE. MRAZ SE DALE PODEPISE NA DALSIM SNIZENI KAPACITY AZ O DESITKY PROCENT A HODNOTA TECHTO PROCENT JE ODVISLA OD VYCHOZIHO STAVU NABITI. 100% nabita baterie poklesne pri -20 o cca 25% ale baterie nabita jen na 75% nepoklesne o 25 ale o 30-40% SILNEJSI NEDOBITA BATERIE BUDE MIT V MRAZU MENSI STARTOVACI VYKON NEZ SLABSI, ALE PLNE DOBITA BATERIE. Proc by mely byt silnejsi baterie nedobijeny vice pri beznem provozu nez ty slabsi pri stejnem odberu?! Jaksi to postrada logiku, pokud odeberes stejnou energii ze slabsi i ze silnejsi baterie, pak naopak ta silnejsi bude v % k max (nominalni) hodnote vybita mene, takze ta slabsi na tom bude jeste hure v pomeru k te silnejsi. Dochazis k nejakym zaverum na zaklade spatnych predpokladu - ze ta silnejsi dobita nebude zatimco ta slabsi ano. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dotTwelve Vloženo 15. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2011 Tak se mi stalo neco podobneho. Po sesti dnech co jsem s autem nejel, mezitim pomerne prselo a byla vlhkost (nevim jestli to nemuze mit vliv) tak jsem nenstartoval. Baterku jsem predtim nechal dobit v servisu, kde mi rekli, ze baterka je dobra, ze ma cca 90% jeste po dvou letech skoro. Takze cim to muze byt? Znamej mi meril odber a rikal, ze to bere nejakych 250, coz je pry v poradku pri zamcenem aute a taky rikal, ze muze byt problem s vodou nebo vlhkosti, ktera se objevuje nekde v imobilizeru. Tak nevim...Nemate nekdo podobnou zkusenost? Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mrkvo Vloženo 29. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2011 Jestli je tam 300, 320 nebo 340 nebo 1000 je úplně jedno!! Jedná se o zkratový proud daný výhradně a pouze napětím a vnitřním odporem zdroje. Ale startér který se pere s totálně zamrzlým motorem stejně bere jen proud daný jeho konstrukcí.. a to nepřesáhne nějakých 200A max tato hodnota neovlivňuje nijak kvalitu jednotlivého startu, zkratový proud se nevyužívá... pro akumulátor je jeho využití něco jako infarkt... moc by jich nepřežil... Kapacita v AH neovlivnuje kolikrát můžete startovat, to ovlivnuje jeho skutečný náboj. Samozřejmě že baterie s vyšími Ah může déle startovat, ale jen pokud je plně nabitá.... coz v zime neplatí teměř nikdy a jsme zase u toho ze silnejsi baterie jsou jen vyhozene prachy... Jakožto FELák Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vaha Vloženo 2. Září 2011 Sdílet Vloženo 2. Září 2011 jináč jak tady někdo psal ještě problém se startováním opravdu může ještě způsobovat špatný SW v ECU,ale týká se to pouze TEPLÝCH startů...samozřejmě tento neduh koncernových aut umím vyřešit SW zásahem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaydoo Vloženo 14. Únor 2012 Sdílet Vloženo 14. Únor 2012 Akú bateriu mám kúpiť do O2, 1.9TDi, MR2005, kod motoru BJB. Aká tam bola originál neviem. Viem to niekde vyčítať ?? A akého výrobcu baterie odporúčate? Bosch ? Prečo nie Vartu ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 14. Únor 2012 Sdílet Vloženo 14. Únor 2012 JAYDOO: Baterku do tvojeho auta mozes dat:70Ah,74Ah,77Ah. Original sa davala VARTA. Kup VARTU je kvalitnejsia jak bosch. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Spajky007 Vloženo 14. Únor 2012 Sdílet Vloženo 14. Únor 2012 Já jsem dal 74Ah podle mě čím větší tím lepší a hlavně větší startovací proud původní jsem měl 61Ah 330A Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
medved 1 Vloženo 14. Únor 2012 Sdílet Vloženo 14. Únor 2012 Já dával před 14 dny Banner 72Ah, 640A, Starting Bull, 278x175x175 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaydoo Vloženo 15. Únor 2012 Sdílet Vloženo 15. Únor 2012 Takže trebárs túto VARTA SILVER Dynamic 74Ah, 12V, E38 http://www.battery-import.cz/sk/varta-silver-dynamic/autobaterie-varta-silver-dynamic-74ah--12v--e38 S dobíjanim nebude problém? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 16. Únor 2012 Sdílet Vloženo 16. Únor 2012 Preco bi mal bit problem s dobijanim??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Friede Petr Vloženo 25. Duben 2012 Sdílet Vloženo 25. Duben 2012 Dávejte si pozor při nákupu baterie na fakt, že může být pravá a levá, abyste ji dostali do vozu! Při nákupu špatné straně budou prohozeny póly baterie a to nelze! proto velký pozor. Tak jak jsou umístěny póly baterie před výměnou, tak musí být umístěny na nové baterii. Zároveň si konkrétně u škoda octavia I, zkontrolujte i spodní lemy nové baterie, měly by být podobné, vše co bude jinak by Vám nemuselo pasovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zipoman Vloženo 26. Duben 2012 Sdílet Vloženo 26. Duben 2012 Na 90% vozů má baterii s PLUS pólem vpravo, určuje se to při čelním pohledu, když jsou kontakty blíže k Vám. Do vozu se klidně vejde baterie 278x190x175 - nemusíte kupovat Vartu Silver E38 - ta je nízká do Fordu, klidně kupte Vartu S. E44 ta má vyšší kapacitu a skoro shodnou cenu, na výšku má 190 mm což je pro koncernové vozy. Nejlepší do diesela je tedy http://www.battery-import.cz/varta-silver-dynamic/autobaterie-varta-silver-dynamic-77ah--12v--e44 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sacho64 Vloženo 24. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2012 vedel by mi niekto pomôcť prosím ? skapala mi autobateria v octavii 2 a chcel som si ju dať nabiť no pri demontáži ju akosi nemôžem vybrať... kable odpojim a logicky tam nejako drzi ale neviem ako a tak proste nejde vybrat... vedel by niekto poradit ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 24. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2012 Odšroubovat držák??? Podivej se z vrchu kolem baterie a u jejího "spodního" konce uvidíš držák se šroubem a ten povolíš-vyndáš a baterie pude ven. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.