Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Jen taková malá technická poznámka, hydrodynamická ložiska nepotřebují pro správnou funkci (vznik mazacího klínu) tlak oleje (stačí přítomnost oleje)

 

Tlak oleje potřebují hydrostatická ložiska. ;-)

krásně se tu rozvášňujeme :D  

Napadlo mě, jestli by někdo z vás, kdo k tomu má blízko, nedokázal dohledat u škodovky seznam všech věcí, které u SS ovlivňují jestli motor vypne nebo ne. Já vím, že záleží na teplotě chladící kapaliny, na aktuálním odběru proudu spotřebičema a dál už si nevzpomenu. Zkuste to někdo dohledat, ty umaštění opičáci v servisu tvrdí, že se to řídí ještě celou řadou dalších parametrů, ale který to jsou jsem z nich nedostal.

asi to chce SS pouzivat rozumne. pokud jsou casty pjezdy v kolone, SS vypínám, pokud je to na dyl (Tomášská Praha např.), rekneme vic jak pul minuty, a po meste jezdim kolem 1500ot/min, pak SS necham bezet. konzultoval jsem to i u Škodovky, a prý se SS nemám bát, ale ty odpovědi jsou nejednoznačný. Na jednu stranu mi přijde na palici, když stojím v koloně a motor běží, protožee je to neekologický, na druhou stranu nechci motoru dlouhodobě škodit...

Jaké pak neekologické stání v koloně, to znečištění z dnešních motorů není tak závažné, spíše je neekologivká výroba všech komponentů které musí mít SS předimenzované a s ne tak velkou životností jako to bylo u klasické techniky. Třeba já mám po 190 Tkm mimo baterky vše původní a to již téměř 16 let na O1 1,8T. Takového věku bez závad se nedožije nic z dnešní produkce a kde je tedy ta ekologie. Ta je ve výrobě aut prachbídná.

Já v koloně jsem rád že běží klima, hraje radio a motor je temperován stabilně, konstantně a to je základ dlouhé životnosti.

Umím vypnout v jednotce, a je na vás a vašem zvážení zda vypnout, či ne.

Obecně se jedná o ekonesmysl, jeden z mnoha. Auto, se buď nemá šanci prohřát, a přehřáté je nešetrné k turbu.

Úspora paliva je zanedbatelná, emisní výpočet je nepatrně lepší, ale pro motor a vaší kapsu jednoznačné minus.

V kombinaci s úpravami výkonu vypínám automaticky.

Start/stop zdarma proč ne. Proti verzi bez tohoto systému má tenhle jednu hlavní výhodu po vypnutí samotné funkce start/stop.....nesmrtelný startér. Vypnout start/stop v motorovce je dle mého zbytečně komplikované a v případě potřeby zase další problém. Lépe vypnout jen v gateway.

Některé základní podmínky jsou uvedeny i v manuálu:

Aby mohl systém automaticky vypnout motor, musí být splněny následující podmínky.
› Dveře řidiče jsou zavřené.
› Řidič je připoutaný bezpečnostním pásem.
› Víko motorového prostoru je zavřené.
› Vozidlo jelo od posledního zastavení rychlostí nad 4 km/h.
Za vozidlo není připojen přívěs.

 

Některé další podmínky pro fungování systému řidič nemůže ovlivnit, ani je rozpoznat. Proto v situacích, které jsou z pohledu řidiče totožné, může systém reagovat odlišně. Pokud se po zastavení vozidla na displeji zobrazí kontrolní symbol  » obr. 152, nejsou splněny podmínky nutné pro automatické vypnutí motoru.
Běh motoru je nutný např. z následujících důvodů.
› Motor ještě nedosáhl teploty potřebné pro fungování systému.
› Stav nabití akumulátoru je příliš nízký.
› Spotřeba elektrického proudu je příliš vysoká.
› Vysoký výkon klimatizace, resp. topení (vysoké otáčky ventilátoru, velký rozdíl mezi požadovanou a skutečnou teplotou interiéru).

 

Poznámka
■ Pokud vozidlo stojí např. dlouho venku při teplotě pod bodem mrazu nebo naopak na přímém slunci, může trvat několik hodin, než vnitřní teplota akumulátoru dosáhne vhodné hodnoty pro správnou funkci systému.
■ Pokud je motor automaticky vypnutý a odepnete pás řidiče nebo otevřete dveře řidiče na dobu delší než asi 30 s, je nutné motor nastartovat ručně.
■ Po ručním nastartování vozidla s manuální převodovkou může dojít k automatickému vypnutí motoru až po ujetí minimální vzdálenosti nutné pro fungování systému.

To Ferda, není to problém, jde to po kabelu, a je to jistota , u některých modelů nelze vypnout, Po nějakém čase, začne SS fungovat znovu.

Například nový Superb,  kde je ovládání přes řídící jednotku motoru.

No to je jen tím, že jde o validitu hodnoty(to co zapisuje Svoboda a Ti co to od něj kopírují)...to po nějakém čase u mých hodnot neplatí. Jako všude i tady platí vím co mám měnit a co měním. Face Superb má stále hlavní řízení v gateway v jednotce 7N0(včetně verze software 1652). To co tu píšeš není pravda.

Upraveno od ferda25

Když S/S vypnu tak mě se taky po nějakém čase znovu sám zapne...Auto mám krátce

To je odstavení tlačítkem.

Ferda/ vševěd/ ..nic od Svobody nepoužívám a mluvím o ovládání SS, ne o řízení vozidla.

HW MH

Upraveno od motorpower

Když se SS sám deaktivije při jízdě s přívěsem tak by snad stačilo udělat úpravu v zásuvce vleku a auto by si myslelo že má stále za sebou vlek a SS by dal pokoj. Nebo se to bere jako zvýšený odpor ve světlech aby elektronika identifikovala vlek?

Dokážu ho trvale vypnout. Nikdy už se sám neaktivuje. Systém se chová jako by byl plně funkční.

 

Start/Stop je součást gateway a ta celý tento systém řídí, tj. cituji: kde je ovládání přes řídící jednotku motoru = Nesmysl. Ovládání chápu jako řízení systému Start/Stop.

Upraveno od ferda25

A jakl je to s tím vlekem, když je auto v záruce tak měnit soft je na bačkoru, dá se to při lámání chleba zjistit a sám vím na vlastní zkušenost jak jsem s Boleslaví bojoval jak o život s reklamací, kde jsem měl nakonec 100% pravdu. Kdežto jako jízda s vlekem je zcela nezjistitelná.

Tj. Jen ti nepůjdou zadní čidla.

Deaktivovaný start/stop mou cestou Ti nikdy problém nemůže způsobit. 

u mne jediný problém...čas na cestu Brno-Strakonice a zpět...vzdálený přístup z Boleslavi do servisu v Brně fungoval  když mi v erese nefungovala funkce kontrola tlaku v pneu  :-)....že bys to nějak udělal ? 

V servise mají jen obyčejný ODIS a ten nepodporuje co já bych potřeboval.

@radime v Brně je alessi nebo P2P a nemusíš jezdit nikam jinám, jestli to teda uměj...

Někdo raději dojede a neřeší.

V servise mají jen obyčejný ODIS a ten nepodporuje co já bych potřeboval.

 

ani VCDS nestačí ?

U posledních verzí gateway ne.

Tu sa ešte dá ?

 

Part No SW: 5Q0 907 530 Q    HW: 5Q0 907 530 F

Component: GW MQB High   125 1164  

 

Inak, je možné okrem SS vypnúť aj rekuperáciu ?

  • 3 týdny později...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.