Přejít na obsah

Štart-stop systém-vypnutie?


foter

Doporučené příspěvky

mna start stop furt len nastve asi som stara skola ale mne sa to nepaci a vypinam to aj ked skusal som s tym jazdit a funguje to pomerne dobre...stvu ma ale zbytocne pohyby starteru a namahanie akumulatoru...spominali ste tu EA288 vie niekto spolahlivo povedat ci je alebo nieje u tohoto motoru turbo chladene vodou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

to je zase hysterie kolem jedné fíčury... zatím nikdo věrohodně neprokázal že to ty motory fakt kur*í. Všimněte si že v těch článcích o start stopu nepíšou žádné stanovisko výrobců, jen názory novinářů/autorů článku. Proč tam nikde nezmíní, že s/s auta mají jiný starter, jinou baterii, jiný power management atd. než auta bez s/s? Bo by pak to ostouzení s/s už nevyznívalo tak ohromě. Při používání s/s to chce i trochu předvídat a myslet a nenechat vše jen na elektronice. Když vidím před sebou pár aut a už naskakuje oranžová  a bude zelená, tak prostě jen sešlápnu spojku a počkám až se ostatní rozjedou, když vím, že budu čekat aspoň 10 vteřin, tak to nechám na s/s.  Motory vám dneska nevydrží tolik co dřív a s/s to nebude...malý objem s přeplňováním => vysoké tlaky a teplota - to nám ty motory ničí daleko víc než nějakej s/s. Ušetřit se dá, ale člověk se musí ten s/s naučit používat a ne každému se do toho chce. To je to samý jako automatická převodovka, taky má svá specifika a taky se furt lidi přou esi šetří nebo ne. Ale jezděte si podle gusta, nikomu nic nenutim. :kol-47:

Editováno: , autor: Joseamigo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

životnost motoru neřeším, to se nedá moc objektivně poměřit, ale už ta "jiná" baterie, hravě vykompenzuje veškeré úspory paliva. Vůbec ten systém nehaním a beru, že někomu se to líbí. Jen mi přijde poněkud nešťastné SS prezentovat jako něco úsporného a potažmo s ním brnkat na nějakou ekologickou strunu. Ono pak opravdu hrozí, že se toho někdo chytne a stane se to povinné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, s tou ekologií to fakt nebude tak hrr, co ušetříme na emisích to projedeme na chemii do baterie, na mědi alternátoru apod. Úsporu paliva já sám vidím v létě cca 0,2-0,5l na 100, přičemž to CG jezdí prakticky 90% po městě. Ale když budu mít těžkou nohu, tak mě ani s/s nespasí. A za tím, že s/s bude povinnou součástí aut od 20?? (ono to přijde) vidím jen kvalitní lobby dodavatelů dílů pro s/s podpořené jimi  zfanatizovanými loutkami jež si říkají ekologové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nejhorší bude že bude SS povinný a zároveň nevypínatelný. Jako je dneska ESP. Ale ušetří se tím že bude o jedno tlačítko míň. :kol-138:

 

V autě ho mít budu a budu ho vypínat. Na druhou stranu jsem rád za lepší baterii, starter, alternátor atd.

Horší je že start-stop je dodáván i s rekuperací brzdné energie. To bude horší. Zase nějaká spojka která bude pořád spínat nebo já nevim jakej mechanizmuz tam je. To už nikdo žádným tlačítkem neovlivníme. Snad to nebude časem odcházet.

 

Nemáte stím někdo zkušenost jestli to funguje dobře? Já na auto zatím čekám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych z toho strach neměl. Odborníci tady snesou desítky důvodů proč je to nesmysl, jak to škodí apod. Možná mají pravdu. Ale na druhé straně si vezměme kolik aut s tím po světě již jezdí, kolik let a proto věřím, že už to má mouchy vychytané a dětské nemoci vyléčené. Já zatím nemohu nic tvrdit, protože mám najeto jen asi 12T km. Sice bez problémů, ale není to nijak velká doba. Vypínám to jen výjimečně (když před sebou vidím červenou a motor ještě nemá ani 60°C teplý olej). Mám v koncern VW důvěru. Zatím jsem se už na 4. autě v pořadí přesvědčil, že vědí co dělají. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem jezdil trochu po Dánsku taxikama a 4 z 5 aut měly systém zapnutý. Tzn. na 20 min úseku přes město jim systém start-stop vypnul a naskočil tak 15x. Auta byla různá: Passat, Mondeo, Mercedes. Tak si říkám když taxikáři systém nevypínají, tak snad musí něco vydržet. Já osobně ho většinou vypínám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No hlavně oni na "západě" žijí víc ekologií, než my.... u nás frčí 10 let stará auta s obřímy motory, kdy jak i tady na fóru někteří píší -  byl svět ještě v pořádku.... :kol-78: Na západě, jezdí po městě Passatem 1.4 (nebo ještě lépe Citigo 1.0)  za zapnutým SS a je jim to putna co to udělá s motorem nebo neudělá, protože to auto stejně za 5 let vymění (možná i dřív)... jiný kraj, jiný mrav....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To teda nevim, kde jsi prisel na to, ze u nas frci obri motory. Kdyz odpocitam auta typu Audi A8, ruzne Ferrari a podobne, kde jine nez "obri" motory v nabidce nejsou, tak u normalnich aut na obri motor clovek narazi naprosto vyjimecne. Superb 3.6 vidim tak jednou za mesic na silnici plus obcas v televizi, kdyz s nim jede ten blbec Zeman. Temer kazdy chce neco maleho, co malo zere (alespon na papire) a je na to levna pojistka. A v CR to tak bylo uz pred temi deseti lety, kdy jak jsi spravne napsal, byl svet jeste v poradku. :)

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem to myslel trošku jinak, že u nás je IN mít obří a těžké auto s třílitrem (i když jak píšeš, na něho většina lidí nemá) nebo nějaké rádoby teréní SUV, zato na západě je poslední dobou IN mít do města malé auto např. Citigo (nebo možná elektromobil) a ukazovat, že to myslíš "Ekologicky" a to i když máš prachy klidně na BMW 550i...  

 

To se týká i přístupu k systému SS....  i když já ho taky vypínám....

 

 P.S.:... respektive tu citaci o "světě v porádku" jsi tady možná použil dokonce ty, jak se tady pořád řešila ta KIA   :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě pár postřehů k SS - auto si samo určuje délku startování, takže stačí do klíčku jen "ťuknout". Přítulkyně pak má problém nastartovat OI :) Jo a když vám klekne baterie a budete muset dávat novou, tak prý se musí do servisu aby tomu autu přes diagnostiku řekli že má novou baterku, ono se prý podle stavu/stáří baterie nějak řídí to dobíjení apod... je to složitý jak parní mlátička... S CG zatím najeto 13500km, baterka původní (aby taky ne), žádný problémy ohledně SS ani ničeho jiného zatím nejsou. ťukťuk na dřevo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...