Přejít na obsah

Štart-stop systém-vypnutie?


foter

Doporučené příspěvky

Nema skoda vymyslet blbiny a nemuselo by se kutit :) muzu to omotat kusama izolacky ze se to ani nehne :) nevim co by kde melo upadnout, Drzi to fest  a nejezdim traktorem. Chapu ze kodovačům to vezme nejaké procento zakazníků, ale jsme národ kutilu, a hlavne mne to udělá radost, ze sem si to udelal sam a je to funkcni a hlavne fukcni tak, ze se tlacitkem vzdy zpet start-stop muzu aktivovat, pokud bych po nem touzil:)  a stoji mne to do 100, kč v materialu. To myslim nastaveni SW neudelas. a hlavne to sam vratim kdykoliv do puvodniho stavu. Dnes jsem to konzultoval se Servisem, kde jsem chtel koupit original konektory (ale moc drahy) , Vhledem k tomu ze tam nevi o moznostech vypnuti start stop systemu nic, tak je to i docela zajimalo, jak to bude presne fungovat :)

Horsi to bude, az se nekdo ve skode rozhodne ze tu volbu pre talcitko zrusi. To budou mit kutilove po ptakach a ferda bude mit o praci vic :)

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já třeba žiju v mylných představách, že tištěné spoje otřesy a vibracemi namáhané elektroniky jsou i jinak pájeny než relé made in e-bay (obzvlášť úchvatně vypadá ten pravý horní roh posledního obrázku). Ale možná se mýlím a jednotka do které ty dráty vedou Ti bude spolehlivě fungovat i za několik let...

 

Přeji hodně radosti z provedené úpravy a minimálně stejnou porci štěstí! :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Takže automatické vypínanání start-stop zapojeno.  Cena materialu : 115,-  a 30 minut práce. Jsem spokojen.

Sednu do auta zapnu zapalovaní, start-stop se sám vypne. Kdykoliv během jízdy ho lze zapnout kdyby ho člověk chtěl používat = ideální stav  :kol-47:

Pro méně chápavé kutily jsem to dal do videa s návodem:

Editováno: , autor: bicista
  • Díky 1
  • Pozitivní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdy, :) ale jednou to budu muset dat do puvodni stavu. Coz zvladnu. Takze kdybych to mel SW upravou musel bych to vratit zpatky, takze zase vydaj kdo mi to udela.Jinak v servise mi rikali, ze nektery STK proveruji funkcnost. A pokud je to nefunkcni nesplnuje to homologaci a muze byt problem, no moc v to neverim. Moje reseni ale kazdopadne funkcnosti nebrani a hlavne levne efektivni a plne funkcni. Ano neni to pro kazdeho. Nekdo se nechce zabyvat rozebiranim auta. Na to ty jsi tu ty s tvoji SW deaktivaci. Neboj o svou praci neprijdes. Hpavni je ze tu jsou nejaky reseni. Ukazoval jsem to v servisu :) cumeli na to jako na drat :) Oni sou tam fakt k nicemu. Co neumi nevymysli. A hlavne nic nenamitali, co zaruka atp. Nevideli v tom zasadni problem pokud to nic neznici. Ocenovali, ze zustala funkcnost zachována.

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aleš_BX bez se schladit na vzduch. Nikdo ti to zapojeni nevnucuje. Je to jen dalsi varianta kterou si zrucny clovek udelat sam, bez toho aby za vypnuti daval penize, nebo za tim cestoval pres pul republiky. Je kazdeho vec co si da nebo neda do auta. Kazdou upravu si clovek dela na vlastni nebezpeci at uz mechanickou, elektronickou ci softwarovou. Je to asi tak stejne nebezpecny, jako pripojeny kamera v aute. Ktera ma mimochodem v sobe i v tehle vedrech porad baterku. Vyhoret ti muze cokoliv a i originalni elektroinstalace.  Jedine co z toho tady proste citim, ze kódovači nemuzou nejak unest, ze se tu naslo neco dalsiho, a kdyz to tu ctu, tak je to opravdu jak kdyby jim clovek ukradnul kus chlaba.
Jen jsem ukazal ze, tu je dalsi resenini, ktere jsem uspesne aplikoval. Je funkcni a kdo chce muze se do to toho pustit. Je to kazdeho svobodna vule a jeho zodpovednost. Takze prosim vychladni. Nevim ale pripominas mi clena Hravce. Ten mel taky takovy blby kecy :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TeamViewer znam a pouzivam denne. Ja taky nepropiram ferdu, Ferda je urcite fajn a ferovy kluk. Ale nechapu tu vasi averzi k tomuto udelatku. Nekdo to proste treba nechce mit SW odpojeny, nekdo si chce udelat radost vlastnim dilem jako ja. Jen jsem to sem dal jako VIDEO ukazku, ze to lze i jinak. Nic vic, nic min. Ten modul ma minimalni odber, koncove rele spina minimalni napeti mozna ze skoro vubec zadne treba jen signal. Auto obsahuje i jina rele. Jak rikam a koncim s tim, je to jen dalsi moznost a navod jak si to udelat. Priste na Vas jebu. Chtel jsem jen pomoci kutilum. Ten modul je primitvni obsahuje jeden IQ555 kondenzator a odporu. Koukal jsem na pajene spoje atp a je to velmi pekne udelane. To ti driv vyhori cinska USB nabijecka v aute nez toto - tu si zkus nekdy rozebrat a uvidis jakej je to hnus ve spojich atp. A jestli ten modul je koupeny v cechah od Conrada nebo na ebay je uplne sumak, je to same. Jen kvuli tomu ze je to z ebay a levne to neznamena ze to stoji za prd. Tim koncim. Nikomu to nevnocuji a jestli si nekdo mysli, ze je to zivotu nebezpecny tak to smazte. Rada si to sam nejlevneji vypinat je skvela :) i ja sem ji praktikoval, vice mne  jsem s tim problem nemel, ale klidne tam radsi budu mit rele abych na to nemusel myslet a na dalsi krizovatce to vypinat.

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chapes to naprosto spravne :) to je prave ta vyhoda, kterou v tom spatruji. Ne treba kazdy to chce mit trvale vypnuty. ale chce mit moznost volby a nemyslet na pripadne vypnuti po startu. To se mi na tom prave libi.
Tohle ve sve podstate neni deaktvace ale automaticke vypnuti po startu s naslednou moznosti opetovneho zapnuti.

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne sa tato moznost paci, ci je bezpecna to neviem. Skor co zaruka, to povie asi iba jedine ŠA, lebo technici v servise o tom asi vela nevedia. Problem so zarukou by nastal asi iba v pripade poruchy, dovtedy to nikto riesit nebude. Co je ale horsie, ak auto raz zhori a niekto to v aute najde, moze nastat situacia ze poistovna ti nemusi zaplatit ani halier pre neodborny zasah do elektroinstalacie. Ale ako si povedal sam, moze to sposobit aj kamera aj nabijacka atd. Ja v aute pouzivam iba kabel ku iPhone(original) ktory napajam do USB portu. Ale riesenie sa mi paci a rad by som ho pouzil ak by som mal istotu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jistotu nebudes mit nikdy, kazda uprava je riziko a i kazdy elektronicky bazmek pripojeni i k zdirce zapalovace je riziko. Ja kompresorek jednou pripojil pres zapalovaci rozdvojku do zapalovace a pri foukani mi zacala horet jaky ten kompresorek do auta mel odber. Tohke nema odber v podstate malej. Zakledem je aby to bylo na suchem miste. Ciste zapojene bez potencionalni moznosti skratu dratu atp. Muzes si dat ten modul trebe do nejake nehorlave krabicky. Ty rele v podste muzou byt ulozeny i jinde nez pod pakou. Kdybych tohle mel resit tak si nemuzes v aute zapojit nic a i nic do zapalovace. Muze ti byt utechou, ze po vypnuti zapalovani je to bezpecne bez napeti, coz se neda rici o zapomenute USB nabijecce v zapalovaci, nebo ruznych plasickach kun atp. Takze se nemusi bat ze bez dohledu by se tomu neco stalo. Doma mate spousty veci ve STB modu, pod napetim atp a taky z toho strach nemate. Takze bych z toho nedelal zadnou tragedii. Ale rozhodnuti je na kazdem. Samozrejme pokud by byl problem, vzdy se bude hledat pricina takova, ktera by se svedla na majitele. A to si budme jisti, ze vpripade pozaru mit treba nabijecku v zapalovaci by si ji pojistovna pekne vychutnala. A taky se predpoklada, ze kdyz se mekdo do neceho pousti, nemel by to byt uplny nymad, coz tedy nekteri kutilove byvaji, vynechaji pojistku, jsou schopny pouze drat narvat do pozice pojistky,  Pripojuji nepocinovane konce dratu, ktere se třepi a podobne. Nepaji a klidne se nekde namotanim pripoji, pouziji kapely s nedostatecnou izolaci atp.  Takze kdyz uz, tak poradne a ciste.

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim proc by relatku, mela vadit vyssi teplota, to ti driv bouchne navigace za oknem. Jezis ty tu delas z komara velblouda, zatracujes neco co absolutne povahou veci a zapojeni nema smysl resit. Jaky vybrace co to meles ?? jezdim snad v traktoru ??? Jako ze se ti vyklepe dratek kde mas pripojeny 12V ??? Pak ti slehne nekde na kostru zpusobi zkrat a zapali ti auto ?? Si docela paranoidni, Proto je to taky cele na pojistce - chapes ??  Musis to taky provest z urcitou davkou preciznosti. nebo se bojis ze ti na tom modulu bouchne ten kondenzator a zapali ti auto ?? V aute je 100x vice so musi snes vyssi teploty i ty veci co si tam externe prineses, kamera, navigace, mobil , nabijecky atp,  Ten relatkovy modul netrpi samovznicenim, tak se fakt jako uklidni. Elektrotechniku mam vystudovanou a vyhl 50 par 6 mam taky. Dyt te nikdo nenuti aby sis to do auta dal. Mne na cele veci nevice vadi, ze z toho delate bezpecnostni kovbojku. Zalezi taky na odbornosti pripojeni. Ta neni jistotou ale ani servisu, akorad to pak nejde za tebou. Jestli je tu nekdo krypl, ktery nevi co dela, a jen by slepe nasledoval navod tak at to samozrejme nedela. Ale na kzedej kutil je pako.  Jestli je to odborny nebo neodborny zasah lze polemizovat. Neodborne to muze provest i odbornik a naopak.  To se divim ze si nikdo nesmlsnul na tom kdyz jsem kameru taky rovnou pripojoval do pojistkove skrini, ve vysledku mezi tim zadny rozdil neni.

Takze jako klidek, je hezke ze se tu poukazalo na mozna rizika to je v poradku, ale neni treba z toho delat komedii a je to akzdeho volba jestli si to takhle zapoji. Jestli se nekdo domniva, ze takove zapojeni na forum nepatri tak to moje video a celou tuhle diskuzi za nim prosim smazte. Lidi si do aut bystli spousty veci, zpozdovace sviceni, drive, ruzny alarmy rozsvicenych svetel, sami si zapojuji couvaci senzory, atp. o ruzny domacich elktro prasarnach ani nemluve, ale budem se tu hadat kolem relatka na vypnuti start/stop.  Nemuzu nabyt dojmu, ze proste nekdo nema radost z toho, ze jde vypnout start/stop jinym nez kodavacim zpusobem. Jako fakt sorry - mozna sem paranoidni, ale o svuj dojem se nehodlam hadat a prosim bez reakce. Myslim ze jich tady bylo dost. Rad bych tu spis resil jine moznosti zapojeni, nebo jine bezkodove moznosti, ci jakekoliv moznosti jak vypnout start-stop. At si kazdej vybere to svoje - ja si vybral jsem spokojenej, tesi mne ze sem si to udelal sam, mam proste z toho radost a nikdo mi ji nerozhazi. Video jsem natocil ne z nudy, ale dela mi radost nekomu pomoci kdo by to treba taky chtel takto. Ono se to najdou jini jedinci co moji snahu oceni. Tvuj nazor me nastesti nezajima :) Riziko je vse, riziko je samotne rizeni auta. Nez to rele zapojis, vyhasne tisicovka zivotu na silnici :( kazda dodelavka pokud to tam neni uz z vyroby nebo neni na to priprava, znamena nekam se nabastlene pripojit a delaji to i autoelektrikari a ty jsou nekdy bystliri horsi nez kdejaky sikula. Tim spinacim modulem netecou zadne vyke proudy, nedochazi tam k zadnym teplotam, vystup na relatku spina jen jediny kontakt tlacitka. Vstup 12V a vystup je od tusim od sebe galvanicky oddelen. Rizika jsou vzdy avsak v tomto pripade velmi malinkate.

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, nechci Vám vstupovat do vaši emotivní debaty. Proč tomu říkat hádka, když jen diskutujete, že? ... A od toho fórum přece je :kol-28: ....

 

I když Bicistovo řešení není určitě pro každého a je rozhodně tzv. "neautorizovaný zásah do hardwaru" (ale je snadno vratné do původního stavu).... Tak já oceňuji, že někdo něco vymyslí a dá si tu práci a udělá video návod (a to není práce na 10 minut), aby se o to podělil s ostatními...

 

A pokud tady nedává návody na výrobu výbušnin a ještě Vás nenavádí, abyste je umístili na veřejné místo, tak je na každém zda si tuto úpravu udělá nebo ne.... 

 

P.S: Navíc jsem si zavzpomínal, na svá kutilská léta a "tahání" kabelů pod přístrojovkou v době, kdy jsem měl Škodu Favorit... :rolleyes:

Editováno: , autor: Napalm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ona i SW uprava nebo zmena kodovani je zase neautorizovany zasah do software nebo do ŘJ. Ať to skoda dokaze odhalit nebo ne. Takaze je na kazdem jakou volbu zvoli. To co rekl Napalm to uz by se mi taky libilo, kdyby to tak funkgovalo. Kdyz uz to chtel Brusel nam uzivatelum vnutit tak to mel udelat obracene, Neaktivni a pokud chci tak si to zapnu. To ale pry zatim co sem se jednou ptal Ferdy nejde, Ale treba je to jen otazkou casu, nebo s tim prijdou treba vyrobci sami.

Jak uz tu nekdo psal kde nechce S/S staci klidne jen spojit pini 3 a 10, a je vypnuto, zatim meni prokazano ze by to softwaru vadilo. Renaultaci to tak resi obvykle u svych aut.Ja se jen priklanel k odlozenemu odpojeni, To auto by melo byt taky nejak z inicializovane nez se na neco sahne.   Treba vcera se mi stalo, ze kdyz jsem opakovane zapinal a vypinal zapalovani rychleji za sebou, nez stacilo vse nabehnout, zacli na mne skakat ruzny chyby a treba i chyby airbagu. Uz sem se lekl ze sem neco doprasil. Bylo to jen tim ze se auto cele nestacilo zinicializovat a drive nez to stihlo sem zase vypnul zapalovani.  Jeden clen tu ma na tvrdo proklemovane tlacitko na pinech, zatim ale asi bez problemu.Ja pro sichr prave radsi premyslel jak ten stisk odlozit a napadli mne ty dve rele.  Tak kutilum zdar. :)

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Treba vcera se mi stalo, ze kdyz jsem opakovane zapinal a vypinal zapalovani rychleji za sebou, nez stacilo vse nabehnout, zacli na mne skakat ruzny chyby a treba i chyby airbagu. Uz sem se lekl ze sem neco doprasil.

 

Tak toto se mi teda moc nezamlouvá....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to tady čtu .... no není ten spor poněkud zbytečný? -_-

Napsal jsem nahoře taky negativní připomínku a rozhodně nejsem žádný "kodér", kterého by někdo připravoval o práci. No rozsvítil jsem si druhou mlhovku a schoval kabel zpět do skříně. Možná časem zkusím vypnout potkávačky u CH/LH, ale to uhýbám od tématu...

 

Ono když se řekne A, mělo by se říci i B.

 

Věřím bicistovi, že odvedl precizní práci a perfektní zapojení teoreticky dokonalého řešení. Výše uvedené teorie o zahoření elektroinstalace... no z hlediska pravděpodobnosti se tímto řešením zvedne tak o nějakou promili, vždyť to skoro nic nebere, dráty jsou OK a vše je přehledné a jasně zapojené - prostě super.

 

To B vidím v tom, co už jsem výše psal. Jaká je životnost té součástky? Jak snáší kolísání v palubní síti? Na kolik je sepnutí? Jak se ten počet změní v -15 nebo +40 stupních? Co se s tím obvodem stane, když půjde do poruchy? Přestane fungovat? Nemůže dojít k tomu že třeba 20x za sekundu sepne a rozepne, protože se někde něco proklemuje nebo udělá studeňák? Jak zareaguje CAN-Bus a ŘJ vozu (start-stop jich ovlivňuje dost), když to zašifruje a změní se tak často stav? (což je nejčernější scénář, co mě napadá - zahoření fakt ne) Nevím. Pokud má člověk služební auto, tak se na spoustu věcí dívá jinak, než když si utrhne z rozpočtu významnou část výdělku a splácí své auto za své peníze. Nedejbože ještě s prodlouženou zárukou.

 

Ale jinak nic proti tomuto řešení - jen bych si nehomologovanou součástku prostě do elektriky svého vozu nezapojil a píši to jen proto aby se tím řešením nenadchl někdo, kdo nemá o elektronice nejmenší potuchy a nedokáže sám zvážit všechna pro i proti...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo zna ten obvod tak vi ze je to jednoduchy obvod s IO 555. Integrac co se vyrabi uz 20 let. Kondenzator ktery se nabije a sepne napjeti pro koncove relatko. Kdyz odejde oobvod prestane sepinat rele. Coz neudela nic jineho nez ze tlacitko bude trvale seple. Coz se da testnout ze SS nepujde tlacitkem aktivovat a bude to porad seple. Nebo odejde rele, coz zas zpusobi ze se nestane nic. Tech 12V co je na vstupu se nema sanci dostat na vystupni kontakty rele. Je to jednoduche. Neni to prevratny obvod. Kazdej elektronik by si ho mel dokazat postavit uplne sam. Obvod pracuje od 5V do 30V takze mu kolisani vubec nevadi. Lze ho koupit i u nas v GESu nebo u Conrada. Tento obvod ma mnohostrane vyuziti. Myslim ze neni ceho se bat. Jeho funkcnost je normalne slysitelna, Cvaknuti obou relatek je dobre slysitelne je to slyset i na videu. Takze kdyby neco sepinalo blbe je to slyset a kontrolka na tlacitku je taky porad funkcni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...