Přejít na obsah

Štart-stop systém-vypnutie?


foter

Doporučené příspěvky

Mě SS do baráku nesmí a jen si vzpoměňte jak odcházely axiály v motorech pozavedení této kraviny . To že to nepřežilo záruku musel výrobce řešit jinak ba to bylo finančně likvidační. A to nemluvě o řadě další dílů které jsou namahány tímto nesmyslem. Bohužel západ je ekologií dost zblblej a tak toto podporuje a asi jim nevadí že auta budou měnit brzy po záruce protože opravy budou drahý. Já mám v Sorim stále původní baterku, je jí šest let a za tu dobu jsem měl v Octávce již třetí a to neměla SS. Tedy v jednoduchosti je spolehlivost, ale to se výrobcům již nelíbí a radši vidí zákazníka každých pár let. Ale to je ekologický zločin, nevíce znečištění se udělá při výrobě auta a taky dovozu dílů z Číny parníkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě je to otrava, a moc se mi nelíbí neustálé zhasínání a startování motoru, zvlášť když je to diesel, ale ač to běžně vypínám tak musím přiznat, že malý pozitivní vliv na spotřebu tu určitě má. Pravděpodobně to bude dilema ekologie-ekonomika provozu proti životnosti.

Ještě tu někdo zmiňoval, že u DSG, když se drží brzda opravdu lehce tak se SS neaktivuje, což je pravda, ale obávám se že už pomalu spíná spojka a pravděpodobně se i dřív opotřebí, když to budu takhle používat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele vlku, to že máš v sorentu aku 6 let je celkem normální, já jsem měl v OII taky původní ještě když jsem jí prodával a to měla skoro 7let a byla OK a jestli měníš v OI aku každé 2 roky tak to asi kupuješ pěkné šmejdy, možná bys měl koupit i do OI nějakou Korejskou abys byl spokojený....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdepak Octávka měla od výroby špatnej alternátor a bylo nízké napětí které snižovalo životnost baterky. Auto normálně startovalo, žárovky držely 15 let od výroby bez výměny, jen loni altík šel do kopru behem jízdy . Odtah stál jako část zbytkový ceny auta a když jsem vyměnil doma altík tak je zase 14 voltů zpět. Baterky jsem měl nejdříve Akumu a pak Vatra tedy žádný šmejd. Akorát některé nedožily záruku a tak mě to netrápilo, byly vyměněný.

Včera jsem startoval náklaďák po cca půl roce a má desetileté baterky a chytnul na druhý otočení motoru.

Uvidíme jak to bude se životností u SS, nepředpokládám super kvalitu baterek v prvovýrobě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Krásně je to řečené v tom testu a SS je prostě kurvítko které se dnes běžně vyskytuje v ledasčem, jen aby měl výrobce zajištěný odbyt a jen doufá že výrobek překlepe záruku aniž by to musel opravovat na záruku. Proto mi nic takovýho nesmí domů. To radši budu jezdit starou bytelnou, výkonou a poctivou technikou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Mám tedy doplacenu 5-ti letou záruku, tak uvidíme, protože mám docela problém-hlava (moje) ne Motorhead....vždycky zapomenu na deaktivaci a pak se teda za pár let uvidí....že je to o ničem, to víme asi všichni, ale když to tam furt (asi evropsko-legislativně) rvou, tak to poženu až před Boženu, když se to projeví na mém účtu. Nějaký bruselský ouřada se před pár lety asi třikrát odbavil, když se mu to povedlo prosadit, ale jiný rozumný důvod k používání SS není viditelný,,,,vyšší spotřeba peněz za ND a právníky....to je tak jediné. Taky by mne docela zajímalo, jak dlouho vydrží na svém místě redaktor, jež to na obražofce tak sepsul, protože autolobby je velice mocná (hned prý po cementové...) a čistě subjektivní pocit? mně to teda zdechá furt, když jedu po městě tak je to strašný...mám pocit (ale fakt jen můj pocit) že vůbec nejsou splněny podmínky pro aktivaci-naopak mám pocit, že automobilky soutěží o to, komu to na jednom kilometru zdechne víckrát a dříve po prvním (např. ranním) startu.Jsem docela zvědavý jak to bude u Golfa...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Redaktor si to obhájí , totiž říkal svatou pravdu a to že turbo vyžaduje dochlazení po určitém výkonu a to že to zamlčuje výrobce v návodu je chybou výrobce a ne Bruselu. Výrobce nechce strašit zákazníky kteří ještě chápou funkci turba a ví o co se jedná. Další skupina zákazníků ani neví co to je turbo a kde to je a tak je netrápí hrubé zacházení s touto drahou a citlivou součástkou. Dokud nebude snímač teploty turba a měření otáček jeho rotoru tak SS je vražedný systém pro turbomotory a to platí i na další díly v motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodovka má v manuálu již léta toto alibistické upozornění:

UPOZORNĚNÍ
Motor po déletrvajícím vyšším zatížení nevypínejte ihned po ukončení jízdy, ale ponechte ho v chodu při volnoběžných otáčkách ještě asi 1 min. Zabráníte tak případnému přehřátí vypnutého motoru
.


Ovšem o dochlazení turbodmychadla není nikde ani čárka. O S/S mám po vyzkoušení OIII celkem pochybnosti - buď to byl vadný kus, anebo je u něj běžné, že si to dělá co chce a kdy chce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pawoučku já sem to zkoušel i u G7, popřípadě uplně u jiných aut Q7 nebo tuareg. Za studena sem to nastartoval a vyrazil, ujel sem pár km a když sem zastavoval u křižovatky, tak to hned chcíplo. takže fakt netuším, jestli vůbec ty podmínky aktivace nějak fungují.

Co třeba psal Tomík s tou O3, tak zase jemu ten start/stop vůbec nefunguje.

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne to funguje tak ako by malo cize kym je motor studeny nic sa nedeje a ked sa zahreje potom uz po vyradeni kvaltu a pusteni spojky vypne...teda ak mam rychlost nula.co ma ale stve je presne co si Pawouk napisal ze po dialnicnom tempe a prichode na pumpu alebo parkovisko kludne motor vypne tiez...neviem ci mam spravne info ale TSI ma aspon vodou chladene turbo lenze TDI nic take nema....pokial sa nemylim...moz zaver z toho je ze SS system je nie uplna ale TOTALNA KRAVINA

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové dokud nebudou turba se speciálníma kuličkovýma ložiskama tak do té doby je SS smrt pro turbo a je jedno zda je vodou chlazený nebo není. Mám vypozorovaný že rotor turba se dotáčí i 20 vteřin po zastavení motoru do nulových otáček. Tedy po tuto dobu by musel u kluzného uložení být zajištěn mazací tlak oleje aby nedocházelo k ničení kluzných hydrodinamických ložisek. Jenže toto není stále vyřešený a výrobce z důvodu snižování nákladů o tomto nemluví a doufá že to záruku přežije. Protože častost vypínání motoru u SS zejména ve městě je velká tak to nebude dobrý a to neberu v úvaku i tepelné namáhání turba, zejména když již neexistuje zběrné potrubí které absorbovalo část tepla ze spalin.Z tohoto důvodu jsem odpůrce SS a klidně budu jezdit starou dobrou technikou kdy byl svět ještě v pořádku.

A jako příklad beru Mecedes který byl v Cirkusu Bukovský, tak prostorné bytelné auto s obrovskou životností a pohodlím již nikdo nevyrobí. A při dobré péči přežije všechny moderní O III a FIII s temito kravinami jako SS atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...