Přejít na obsah

Motor 1.2 TSI EA111 63 kW a 77 kW


Honza9007

Doporučené příspěvky

Musim souhlasit s ČudlR. On to nemyslel tak, ze po 145 tis km turbo uz ma dost, tak proste odeslo. Ale uz ma dost na to, aby zakaznik dostal nejakou vymenu zdarma nebo se slevou.

 

Kdyz si koupite treba notebook, tak vam taky muze vydrzet 10 let. Ale kdyz vam po trech letech odejde vetrak nebo grafika, tak vam ji nikdo nevymeni ani se slevou. A muzeme tvrdit, ze tech 10 let by melo nebo mohlo vydrzet. Tak jak tvrdite, ze tech 145 je pro turbo malo. Ano, melo by vydrzet treba 250 tisc km, ale 145 tis km uz je dost na to, aby si to zakaznik musel zaplatit sam.

 

Chapu, ze auto je treba 10x drazsi a souhlasil bych, ze neco neni v poradku, pokud by mi po trech letech a najetych 60 tis. km odeslo turbo. Ale 145 tisic je uz dost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady jde spíš o to, že na turbu u 1.2 TSI odcházel hlavně servopohon obtokového ventilu, který je (či spíše byl) špatně navržen a nevydržel tepelné zatížení a ne mechanické součásti turbíny. To servo dokonce nebylo možno dříve sehnat jako samostatný náhradní díl, což již lze. Tím se výměna hodně prodražila, protože se měnilo komplet celé turbo i s ním. Na prvních 1.2 TSI to kolikrát nevydrželo ani 20 tkm. U mě třeba jen 16 tkm. Po výměně o turbu nikdo nic neví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to myslel z pozice technika po kterym by nekdo chtel opravu zdarma po 145t km. On nemuze vedet jak ten clovek zachazel s turbem (jestli za to bral zastudena nebo naopak nedochlazoval rozpalene turbo) a mohl menit olej klidne po 5000km , ale kdyz za to bude prat hned nez se ohreje tak dlouho nevydrzi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všetci považujú turbo za nejakú extrémne komplikovanú a špeciálnu súčiastku, ale nechápem prečo. Autá, kamióny, autobusy ale aj ťažká technika sa s turbom vyrábajú už dlhé desaťročia a teraz keď sa zrazu objavia na menších motoroch, tak to je niečo ako čierna mágia. Nie! Turbodúchadlo je úplne normálna súčiastka, ktorá má vydržať celú životnosť motora. A obzvlášť to platí pre 1.2 TSI, kde je turbo chladené vodou, a to aj po zhasnutí motora. Takže, ak ja som sa o auto dobre staral, tj. menil som u neho pravidelne olej, jazdil som včas na prehliadky, tak tú kulanciu považujem za úplne minimum na pár ročnom aute. A to, že majitelia Fabii, Rapidov, Roomstrov toľko kilometrov nenajazdia ani za dekádu, neznamená, že je normálne, aby turbo nevydržalo blbých 145 tisíc km, čo niektorí vodiči dokážu najazdiť za rok. A teraz si predstavte, že by sa na ročnom aute rozpadlo turbo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ja mel na 10 let starý alfe turbo z výroby a to mela najeto 280tis km :) Je pravda ale ze houkalo jak sanitka a kdyz sem to pak nechal merit tak davalo uz maly tlaky ale servisak rikal ze vydrzi klidne dalsich xx tisic km jen to hurt hur pojede... tak sem to prodal a koupil rapidka :-D

 

Muj privatni bezcenny nazor je, ze turbo i motor by mely vydrzet alespon 200 tis km bez nejakych vetsich investic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Ahoj, mám SP 2014 a přesně jak píšeš po vypnutí motoru, ještě krátkou dobu bzučení.;) takže bych řekl, že je to dochlazování...a přez to pravidelně "dochlazuji" nechám ho ještě minutku po zastavení vozu běžet. Pokud na to chci "šlápnout" čekám až mi maxidot ukaže vhodnou teplotu oleje, neřídím se teplotou chladící kapaliny (motoru), ta vždycky už ukazuje teplotu 90 a olej ještě není ani na 40 stupních....do té doby se snažím jet velmi vlažně;) Olej, olejový filtr a vzduchový filtr měním každých 10 000 km, nikdo mi nevymluví to tam nechávat déle...myslím že je to maximum co mohu pro motor udělat a dál se uvidí jestli to mělo cenu..... Každopádně krátké postřehy k motoru 1.2 TSI 63 kw r.v. 12/2014 - najeto 22 000 km. Zatím jsem z motorem naprosto spokojen, olej nebere, při startování žádné rachotivé zvuky rozvodu, výborná spotřeba, ale záleží na jízdním stylu, skvělá akcelerace. 

 

Na autě se střídám já a manželka, kterou jsem naučil co se týče jízdního stylu dodržovat stejná pravidla....musím se přiznat, že vlastně manželka mně upozornila na to, že údaj teploty motorového oleje v maxidotu po servisní prohlídce zmizel (vše vyřešeno - příčina byla v překódování na pevný interval) takže údaj už je zpět....

 

Zatím ahoj :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 11 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...
V 10. 2. 2013 na 17:42, svirus napsal:

Co blázníš? Žádnej stres a hlavně neber moc vážně diskuze "rádobyodborníků". Prostě jezdi a buď v klidu. Místní komunitě už nikdo na planetě nevymluví, že se dnes vyráběné VW motory nijak neliší od kterékoliv jiné produkce. Na řeči o naprosto dokonale spolehlivých 3-litech starých 20 let s a s nájezdem 751425 km se vykašli. Když se budeš chovat k motoru slušně = což znamená tak jako by ses choval k jakémukoliv jinému (zahřívat pozvolna pak teprve výkon na plno a před koncem trošku pozvolna dochladit vlažnou jízdou), tak bude šlapat v pohodě spoustu kilometrů a spoustu let. Sami máme 1,2 TSI vyrobený ještě v době, kdy nebyly zavedeny do výroby všechny úpravy rozvodů (bylo více etap vývoje) a zatím úplně v pohodě - nic se neozývá, nic nechrastí. Sice máme najeto zatím jen 34000km, ale přece. A pokud se něco začne ozývat tak je tu záruka, pak kulance na materiál a nebo se prostě rozvody vymění na své náklady (beru v hluboké budoucnosti, když už nebudeš mít ani záruku mobility).

 

Musím reagovat na tento příspěvek, kde autor má naprostou pravdu s těmi všeználky, co jezdí v trabantech nebo naopak v drahejch medvedech ... ze 1.2 TSI je poddimenzovaný motor, že jsou tam bůh ví jaké vadné materiály, nebo že nebudou stěny válců tak silné a hrozí protržení motoru :D ... já se k tomu chovám zrhuba tak, jak se píše výše, s tím rozdílem, že jsem měnil rozvodový řetěž už 2x (poprvé na záruku - vadný výrobek uznán výrobcem, po druhé měněn !! na doporučení - nikoliv nuceně !! při 200tis km :) ... takže pohoda. 

Měnil jsem na autě akorát baterii, alternátor, tlumiče, a zmiňovaný řetěz. Ostatní jen svíčky a olej v předepsaných intervalech ... A POHODA :)   jezdím dál, občas si to rozdávám s 1,9 TDIckama ochcavkami, a baví mě jak to auto do 100km rychlosti je vlastně agilnější než 1.9. TDI :) ... dál pak už samozřejmě má diesel a velikost motoru navrch :) 

 

za mě TSI dobrá volba, ale ne pro lidi, kterým je všechno jedno, a hledí na auto jako na spotřebák - to pak nemá šanci ale skoro žádné auto - až na ty opravdu starší poctivě vyráběné kusy, ty absorbují téměř vše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 7. 2018 na 21:02, jaroslavii napsal:

Četl jsem článek motoráře ze škodovky a on tvrdí, že turbo musí vydržet to co motor, jedná se o motory tsi. Těch 250tis.km by mělo v pohodě vydržet, když se s tím bude dobře zacházet, tak i víc.

 

mám najeto 367tis a turbo pořád původní, akorát v 30tis tam dávali nějaký distanční kroužek, nevím co to znamená, ale nijak jsem to nepocítil. Ukazovali mi to na nějakých naměřených hodnotách,, když v rámci TSI START ještě ty turba kontrolovali podrobněji ...

nemůžu si na auto nijak stěžovat, je prostě spolehlivé, vždy mě dovezlo domů a to i tehdy, když byla baterka na samém pokraji zdechnutí, že už ani blinkry sem raději nepouštěl, ABS nefungovalo, jen abych dojel domů :) to byla dobrá sranda, jak to začal systém na základě síly proudu všechno vypínat, postupně, nejdřív, ABS, pak posilovač řízení ... a pak už sem zaplať pánbůh byl před barákem ... pak už jsem nenastartoval .... vyřešil to nový alternátor :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 7. 2018 na 21:18, slapnahrabe napsal:

To bylo v tom úžasném článku, že modernímu motoru nevadí ani 1100 otáček. Oni ze Škodovky už tvrdili spoustu věcí. A dodnes se jim ty řetězy natahují, i když to už neskáče.

1100 je hrozně málo ... stačí v těhlech otáčkách trošku přišlápnout plyn a normální člověk to dál už nenechá a podřadí, ten motor pod 1400 otáčkami na větší zátěž reaguje citelným vibrováním a hlavně ten zvuk, chudák :( to si fakt nezaslouží ... 1500-1600 a výš, tam kde funguje turbo a přede jak kočka a zatáhne, když potřebujete :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 6. 2018 na 15:30, gogocik napsal:

Mám dotaz, nevíte co by mohlo být to klepání v motoru?

20180607_144520.mp4

ten zvuk zmizí s otáčkami, nebo to naopak graduje? hodně rezonovala trubice od přívodu paliva (mě teda ano :) - opravili to nějakou gumovou rozpěrkou ;) ), dále by mě také zajímalo, jestli je to třeba jen za studena atd ... trošku to rozvěď, jak to cítiš ty :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 roky později...
před 5 hodinami, atlan napsal:

Mne te tlaky nepridu v norme, pac za starych cias bol dovoleny rozdiel medzi valcami 1Bar. 

 

Ale ked uvazime ze to ma 250tkm tak asi ok. Generalka sa na tom aj tak neda spravit. 

 

Proč by nešla generálka ?

Normálně se rozhodí motor, vymění kroužky, repasuje hlava

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...