SkodaRapid Vloženo 21. leden 2016 Sdílet Vloženo 21. leden 2016 Musim souhlasit s ČudlR. On to nemyslel tak, ze po 145 tis km turbo uz ma dost, tak proste odeslo. Ale uz ma dost na to, aby zakaznik dostal nejakou vymenu zdarma nebo se slevou. Kdyz si koupite treba notebook, tak vam taky muze vydrzet 10 let. Ale kdyz vam po trech letech odejde vetrak nebo grafika, tak vam ji nikdo nevymeni ani se slevou. A muzeme tvrdit, ze tech 10 let by melo nebo mohlo vydrzet. Tak jak tvrdite, ze tech 145 je pro turbo malo. Ano, melo by vydrzet treba 250 tisc km, ale 145 tis km uz je dost na to, aby si to zakaznik musel zaplatit sam. Chapu, ze auto je treba 10x drazsi a souhlasil bych, ze neco neni v poradku, pokud by mi po trech letech a najetych 60 tis. km odeslo turbo. Ale 145 tisic je uz dost. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 21. leden 2016 Sdílet Vloženo 21. leden 2016 Tady jde spíš o to, že na turbu u 1.2 TSI odcházel hlavně servopohon obtokového ventilu, který je (či spíše byl) špatně navržen a nevydržel tepelné zatížení a ne mechanické součásti turbíny. To servo dokonce nebylo možno dříve sehnat jako samostatný náhradní díl, což již lze. Tím se výměna hodně prodražila, protože se měnilo komplet celé turbo i s ním. Na prvních 1.2 TSI to kolikrát nevydrželo ani 20 tkm. U mě třeba jen 16 tkm. Po výměně o turbu nikdo nic neví. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ČudlR Vloženo 21. leden 2016 Sdílet Vloženo 21. leden 2016 Ja to myslel z pozice technika po kterym by nekdo chtel opravu zdarma po 145t km. On nemuze vedet jak ten clovek zachazel s turbem (jestli za to bral zastudena nebo naopak nedochlazoval rozpalene turbo) a mohl menit olej klidne po 5000km , ale kdyz za to bude prat hned nez se ohreje tak dlouho nevydrzi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 25. leden 2016 Sdílet Vloženo 25. leden 2016 Všetci považujú turbo za nejakú extrémne komplikovanú a špeciálnu súčiastku, ale nechápem prečo. Autá, kamióny, autobusy ale aj ťažká technika sa s turbom vyrábajú už dlhé desaťročia a teraz keď sa zrazu objavia na menších motoroch, tak to je niečo ako čierna mágia. Nie! Turbodúchadlo je úplne normálna súčiastka, ktorá má vydržať celú životnosť motora. A obzvlášť to platí pre 1.2 TSI, kde je turbo chladené vodou, a to aj po zhasnutí motora. Takže, ak ja som sa o auto dobre staral, tj. menil som u neho pravidelne olej, jazdil som včas na prehliadky, tak tú kulanciu považujem za úplne minimum na pár ročnom aute. A to, že majitelia Fabii, Rapidov, Roomstrov toľko kilometrov nenajazdia ani za dekádu, neznamená, že je normálne, aby turbo nevydržalo blbých 145 tisíc km, čo niektorí vodiči dokážu najazdiť za rok. A teraz si predstavte, že by sa na ročnom aute rozpadlo turbo. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Effective Vloženo 25. leden 2016 Sdílet Vloženo 25. leden 2016 No to ano a ty autobusy/náklaďáky mají také turbo na kluzném ložisku nebo to je udělané jinak? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 26. leden 2016 Sdílet Vloženo 26. leden 2016 (editace) Ten patriotizmus sa pravidelne objavuje na meetingoch. A potom to tak aj vyzera, ked sa da zakazka novacikovi. @Effective gulicky uz prenikli aj do busov a pod. Editováno: 26. leden 2016, autor: sk0d@ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 26. leden 2016 Sdílet Vloženo 26. leden 2016 (editace) Docela zajímavej článek o turbu, o TSI (servopohon obtokového ventilu, dochlazování chl.kapalinou atd.) je tam taky pár řádků ;-) http://www.auto.cz/serial-turbodmychadla-problemy-turbem-89703 Editováno: 26. leden 2016, autor: mkaba 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rogerer Vloženo 11. Únor 2016 Sdílet Vloženo 11. Únor 2016 Ja mel na 10 let starý alfe turbo z výroby a to mela najeto 280tis km Je pravda ale ze houkalo jak sanitka a kdyz sem to pak nechal merit tak davalo uz maly tlaky ale servisak rikal ze vydrzi klidne dalsich xx tisic km jen to hurt hur pojede... tak sem to prodal a koupil rapidka :-D Muj privatni bezcenny nazor je, ze turbo i motor by mely vydrzet alespon 200 tis km bez nejakych vetsich investic Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mariacek Vloženo 15. Únor 2016 Sdílet Vloženo 15. Únor 2016 No mě by teda havně zajímalo, zda v těch našich TSI mtorech je taky to dochlazování el. čerpadlem po vypnutí motoru nebo ne... Naši řadu tam konkrétně nezmíňovali.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 15. Únor 2016 Sdílet Vloženo 15. Únor 2016 Ean 111 to ma. Zastav auto po zahrati na provozni teplotu a vypni motor otevri kapotu. V nadrzce chladici kapaliny bude bublat voda a bzucet cerpadlo jeste nejakou dobu. U nove rady 211 nevim jak to je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcelius Vloženo 8. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2016 Ahoj, mám SP 2014 a přesně jak píšeš po vypnutí motoru, ještě krátkou dobu bzučení. takže bych řekl, že je to dochlazování...a přez to pravidelně "dochlazuji" nechám ho ještě minutku po zastavení vozu běžet. Pokud na to chci "šlápnout" čekám až mi maxidot ukaže vhodnou teplotu oleje, neřídím se teplotou chladící kapaliny (motoru), ta vždycky už ukazuje teplotu 90 a olej ještě není ani na 40 stupních....do té doby se snažím jet velmi vlažně Olej, olejový filtr a vzduchový filtr měním každých 10 000 km, nikdo mi nevymluví to tam nechávat déle...myslím že je to maximum co mohu pro motor udělat a dál se uvidí jestli to mělo cenu..... Každopádně krátké postřehy k motoru 1.2 TSI 63 kw r.v. 12/2014 - najeto 22 000 km. Zatím jsem z motorem naprosto spokojen, olej nebere, při startování žádné rachotivé zvuky rozvodu, výborná spotřeba, ale záleží na jízdním stylu, skvělá akcelerace. Na autě se střídám já a manželka, kterou jsem naučil co se týče jízdního stylu dodržovat stejná pravidla....musím se přiznat, že vlastně manželka mně upozornila na to, že údaj teploty motorového oleje v maxidotu po servisní prohlídce zmizel (vše vyřešeno - příčina byla v překódování na pevný interval) takže údaj už je zpět.... Zatím ahoj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 15. Červen 2017 Sdílet Vloženo 15. Červen 2017 ahoj, mám tady jeden urgent dotaz. teď jsem měnil vzducháč a v boxu vně filtrové vložky se volně válel O-kroužek. poprvé jsem měnil filtr sám a na žádnej kroužek si nevzpomínám, že by tam měl být a podruhé (naposledy) byl měněn n autorizáku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gogocik Vloženo 7. Červen 2018 Sdílet Vloženo 7. Červen 2018 Mám dotaz, nevíte co by mohlo být to klepání v motoru? 20180607_144520.mp4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kombicek Vloženo 18. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2018 Zdravím. Tak u mně podobně zněla vnadná převodovka na fabii 1.2 tsi.Bohužel neřeknu co bylo vadné, provedena výměna za repasovanou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaroslavii Vloženo 19. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2018 Četl jsem článek motoráře ze škodovky a on tvrdí, že turbo musí vydržet to co motor, jedná se o motory tsi. Těch 250tis.km by mělo v pohodě vydržet, když se s tím bude dobře zacházet, tak i víc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slapnahrabe Vloženo 19. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2018 To bylo v tom úžasném článku, že modernímu motoru nevadí ani 1100 otáček. Oni ze Škodovky už tvrdili spoustu věcí. A dodnes se jim ty řetězy natahují, i když to už neskáče. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ajkpark Vloženo 25. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2018 V 10. 2. 2013 na 17:42, svirus napsal: Co blázníš? Žádnej stres a hlavně neber moc vážně diskuze "rádobyodborníků". Prostě jezdi a buď v klidu. Místní komunitě už nikdo na planetě nevymluví, že se dnes vyráběné VW motory nijak neliší od kterékoliv jiné produkce. Na řeči o naprosto dokonale spolehlivých 3-litech starých 20 let s a s nájezdem 751425 km se vykašli. Když se budeš chovat k motoru slušně = což znamená tak jako by ses choval k jakémukoliv jinému (zahřívat pozvolna pak teprve výkon na plno a před koncem trošku pozvolna dochladit vlažnou jízdou), tak bude šlapat v pohodě spoustu kilometrů a spoustu let. Sami máme 1,2 TSI vyrobený ještě v době, kdy nebyly zavedeny do výroby všechny úpravy rozvodů (bylo více etap vývoje) a zatím úplně v pohodě - nic se neozývá, nic nechrastí. Sice máme najeto zatím jen 34000km, ale přece. A pokud se něco začne ozývat tak je tu záruka, pak kulance na materiál a nebo se prostě rozvody vymění na své náklady (beru v hluboké budoucnosti, když už nebudeš mít ani záruku mobility). Musím reagovat na tento příspěvek, kde autor má naprostou pravdu s těmi všeználky, co jezdí v trabantech nebo naopak v drahejch medvedech ... ze 1.2 TSI je poddimenzovaný motor, že jsou tam bůh ví jaké vadné materiály, nebo že nebudou stěny válců tak silné a hrozí protržení motoru ... já se k tomu chovám zrhuba tak, jak se píše výše, s tím rozdílem, že jsem měnil rozvodový řetěž už 2x (poprvé na záruku - vadný výrobek uznán výrobcem, po druhé měněn !! na doporučení - nikoliv nuceně !! při 200tis km ... takže pohoda. Měnil jsem na autě akorát baterii, alternátor, tlumiče, a zmiňovaný řetěz. Ostatní jen svíčky a olej v předepsaných intervalech ... A POHODA jezdím dál, občas si to rozdávám s 1,9 TDIckama ochcavkami, a baví mě jak to auto do 100km rychlosti je vlastně agilnější než 1.9. TDI ... dál pak už samozřejmě má diesel a velikost motoru navrch za mě TSI dobrá volba, ale ne pro lidi, kterým je všechno jedno, a hledí na auto jako na spotřebák - to pak nemá šanci ale skoro žádné auto - až na ty opravdu starší poctivě vyráběné kusy, ty absorbují téměř vše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ajkpark Vloženo 25. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2018 V 19. 7. 2018 na 21:02, jaroslavii napsal: Četl jsem článek motoráře ze škodovky a on tvrdí, že turbo musí vydržet to co motor, jedná se o motory tsi. Těch 250tis.km by mělo v pohodě vydržet, když se s tím bude dobře zacházet, tak i víc. mám najeto 367tis a turbo pořád původní, akorát v 30tis tam dávali nějaký distanční kroužek, nevím co to znamená, ale nijak jsem to nepocítil. Ukazovali mi to na nějakých naměřených hodnotách,, když v rámci TSI START ještě ty turba kontrolovali podrobněji ... nemůžu si na auto nijak stěžovat, je prostě spolehlivé, vždy mě dovezlo domů a to i tehdy, když byla baterka na samém pokraji zdechnutí, že už ani blinkry sem raději nepouštěl, ABS nefungovalo, jen abych dojel domů to byla dobrá sranda, jak to začal systém na základě síly proudu všechno vypínat, postupně, nejdřív, ABS, pak posilovač řízení ... a pak už sem zaplať pánbůh byl před barákem ... pak už jsem nenastartoval .... vyřešil to nový alternátor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ajkpark Vloženo 25. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2018 V 19. 7. 2018 na 21:18, slapnahrabe napsal: To bylo v tom úžasném článku, že modernímu motoru nevadí ani 1100 otáček. Oni ze Škodovky už tvrdili spoustu věcí. A dodnes se jim ty řetězy natahují, i když to už neskáče. 1100 je hrozně málo ... stačí v těhlech otáčkách trošku přišlápnout plyn a normální člověk to dál už nenechá a podřadí, ten motor pod 1400 otáčkami na větší zátěž reaguje citelným vibrováním a hlavně ten zvuk, chudák to si fakt nezaslouží ... 1500-1600 a výš, tam kde funguje turbo a přede jak kočka a zatáhne, když potřebujete Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ajkpark Vloženo 25. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2018 V 7. 6. 2018 na 15:30, gogocik napsal: Mám dotaz, nevíte co by mohlo být to klepání v motoru? 20180607_144520.mp4 ten zvuk zmizí s otáčkami, nebo to naopak graduje? hodně rezonovala trubice od přívodu paliva (mě teda ano - opravili to nějakou gumovou rozpěrkou ), dále by mě také zajímalo, jestli je to třeba jen za studena atd ... trošku to rozvěď, jak to cítiš ty Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gogocik Vloženo 2. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 2. Srpen 2018 Dělá to na volnoběh, za jízdy to slyšet není. Je jedno, jestli to je teplé nebo studené. Jde mi hlavně o to klepání. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 25. leden 2021 Sdílet Vloženo 25. leden 2021 Po rozborce SM po 250tkm karbon jen u čtvrtého válce, kompresní tlaky v normě ( 7- 11,5bar), naměřený výkon vyšší, na motor nebylo sáhnuto ( dle výpisu aut. servisu ( mohl se v tom ale hrabat nějaký garážista). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 25. leden 2021 Sdílet Vloženo 25. leden 2021 Mne te tlaky nepridu v norme, pac za starych cias bol dovoleny rozdiel medzi valcami 1Bar. Ale ked uvazime ze to ma 250tkm tak asi ok. Generalka sa na tom aj tak neda spravit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
asirapida Vloženo 25. leden 2021 Sdílet Vloženo 25. leden 2021 podle prirucky pro 1.2tsi ea111 je mez opotrebeni 7 bar a max dovoleny rozdil mezi valci jsou 3 bary, takze to ma jeste dobry :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 25. leden 2021 Sdílet Vloženo 25. leden 2021 před 5 hodinami, atlan napsal: Mne te tlaky nepridu v norme, pac za starych cias bol dovoleny rozdiel medzi valcami 1Bar. Ale ked uvazime ze to ma 250tkm tak asi ok. Generalka sa na tom aj tak neda spravit. Proč by nešla generálka ? Normálně se rozhodí motor, vymění kroužky, repasuje hlava Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.