Přejít na obsah

Senzor hladiny oleja - chyba 00562


PaveloSK

Doporučené příspěvky

Hoj borci!

 

Pred založením tejto témy som si dôkladne prešiel fórum a dokonca aj nejaké anglické stránky, ale odpovede sa tam rôzne šírili. Napr. tu na tomto fóre to jednému maníkovi s Oktou prestalo túto chybu vyhadzovať samo od seba.

 

Mno ale k meritu veci - začali mi občas pri otočení kľúčikom alebo po naštartovaní motora blikať žltá olejnička (ale nie vždy, skôr sporadicky). VAG mi ukázal chybu 00562 - senzor tlaku/teploty oleja G266 skrat na B+. Vzhľadom na to, že nové čidlo stojí 60EUR sa fakt s touto výmenou nebudem ponáhľať (a či by vôbec pomohla?) - skôr sa chcem spýtať, či sa môže niečo stať autu, ak budem dlhodobo jazdiť s touto chybou a taktiež čo preventívne spraviť, aby som prípadne vylúčil chybu niekde inde.

 

 

Mohli by mať na túto chybu vplyv nasledovné veci - výmena oleja pred cca 100km, premena olejového servisného intervalu cez VAG, čistenie odtoku pod čelným sklom?

 

Ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyriešené.

 

V noci som trocha ešte brouzdal internetom a nakoniec sa vec má tak, že toto auto ani žiaden tento senzor nemá - neskôr som si uvedomil, že som pod ním ležal už X krát a nikdy som si túto vec na olejovej vani nevšimol. Tento senzor sa používa v long life interval autách, kde má za úlohu merať hladinu a nejakým spôsobom aj "kvalitu" oleja.

 

U mňa bol tento problém s chybou 00562 spôsobeny tým, že som INSP interval vypínal cez VAG tak, že som v kanále 17 na adrese 02 prepísal hodnotu z 1 na 0 (vypol som INSP) ale odvtedy som neustále mal ty chybu 00562. Hm, najhoršie bolo, že som tú hodnotu nevedel z 0 zmeniť na 1 (zapnúť INSP) - tak som to musel spraviť nasledovne a to konkrétne tak, že som prepísal hodnotu Actual Oil (koľko má najeté olej) na takú, aby mi spustilo INSP (a teda kanál 02 mal znova hodnotu 1). Potom som normálne vymazal chybu z registra závad (dovtedy, ak kanál 02 mal hodnotu 0 tak nešla chyba vymazať) a INSP interval som vynuloval pomocou tej paličky na budíkoch. 

 

Veľmi krkolomné, ale snímač už nevykazuje chybu, mám nastavený olejový interval na 8000km a INSP mám vynulované, takže snáď bude všetko ok :)

Editováno: , autor: PaveloSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, asi ani moc nie... po cca 5km jazde mi to znova začalo blikať, tak som doma prestavil ten interval späť na pôvodných "150", čo predstavuje  15,000km. Chyba sa dá už normálne vymazať, ale všimol som si, že keď napríklad na Adrese 17 otvorím merané hodnoty (teplota atd.) tak chyba naskočí znova späť.

 

Pre istotu som si lahol pod voz a popozeral olejovú vaňu a samozrejme tam žiadne čidlo nie je! Takže nejaká fantómová bolesť... Dám tomu asi čas a budem dúfať, že sa to opraví samé alebo skúsim neskôr trik s odpojením baterky..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OKEJ KONEČNE VYRIEŠENÉ!!! (a pardon za príspevky, ktoré pomaly evokujú SPAM ale som si istý, že to niekomu v budúcnosti pomôže)

 

Nechápem presne čo sa stalo, ale palubná doska sa sama od seba parciálne prekódovala na dízlovú verziu, resp. na verziu s premenným intervalom výmeny oleja - síce v adaptačných hodnotách nebolo nič vidieť, dokonca sa nezmenil ani kód softu (stále bol 00102) ale v meraných hodnotách na adrese 17 v kanáli 03 mi to okrem teploty vody ukazovalo aj teplotu oleja (ktorá ale bola na defaultných - kedže neexistuje snímač - 155 stupňov) - lenže túto skutočnosť, že tieto čísla sem nepatria som si uvedomil až oveľa neskôr... škoda.

 

Čiže som znova dal zapísať kód 00102, vypol, nechal sa uložiť a už to vyzerá byť konečne OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Ahoj Pavol, tvůj příspěvek mě zachránil, taky mi vždy po otočení klíčku 5x zablikala žlutá olejnička bez pípnutí. Vag napsal chyba 00562 a nešla vymazat.

Jak píšeš taky jsem prolezl celej motor mám BZG a čidlo jsem nikde nenašel, až tvůj příspěvek mě zachránil. Doopravdy na kanále 17 adresa 03 byla špatná hodnota, jak se tam dostala nevím, nechal jsem si to přepsat přesně jak píšeš a ejhle je klid a paměť závad je taky prázdná. Dík za tvůj příspěvek.

 

Ještě se zeptám, když jsi už byl v těch kódech - nakódovat komfortku aby se na přístrojovce rozsvěcelo červené autíčko při otevřených dveří?

Mě to neukazuje, ale osvětlení vnitřku funguje. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, som rád, že Ti to pomohlo. Ešte by ma zaujímalo, ako sa Ti to auto dostalo do toho stavu, že bola prepísaná jednotka, pretože mne sa podarilo omylom samému..

 

Ohľadom otvorených dverí a kontrolky naozaj neporadím, nie som si dokonca istý, či taká ikona sa nachádza v na palubovke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, popravdě jsem to už takhle koupil, při testovací jízdě to zablikalo a na dotaz co to je mi řekli, že jen kontrola oleje.

 

Kdy to tobě začalo blikat.

 

Je ale možné, než jsem to koupil, že někdo mazal inspekci oleje.

 

Jinak mám tuto přístrojovku viz obrázek a to červené autíčko nesvítí, při otevřených dveří.

Podařilo se mi ho rozsvítit po odpojení a připojení akumulátoru, tak se rozsvěcelo a zhasínalo s otevřením a zavřením dveří jen do doby než jsem otočil klíčkem v zapalování. Jinak vše zatím funguje.

post-86806-0-97045300-1390833033_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne to začalo blbnúť keď som si cez VAG začal prestavovať interval oleja - chcel som si ho nastaviť tak, aby ma upozornilo pri 8tisic km ale evidentne som tam niečo zblbol, takže som to nakódoval späť a teraz len tuška papier a sledovať si km :D

 

Mno, ja mám FI, čiže mám inú palubovku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosim Ta, kde sa to dalo zmenit z tych 15tisic na 8?

Len ci to tam nahodou nie je riesene tak, ze kazda hodnota ina ako 150 znamena premenlivy servisny interval....

Ja by som to teda rad mal nastavene na tych 8, lebo menim cca po 7500 a to nastavenie z fabriky ma upozorni az na kazdu 2. vymenu. Musim to proste sledovat podla tachometra.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uh, no bohužiaľ si to naozaj už veľmi nepamätám, pretože odvtedy som vôbec neVAGoval ale asi budeš mať pravdu - ihneď, ako s tým človek začne manipulovať, tak sa to premení na nejaký iný režim.

 

Stálo ma to vtedy zbytočne veľa času a námahy zistiť, že prečo zrazu začala blbnúť tá olejová kontrolka, takže som sa radšej na to vykašlal a vediem si klasický spreadsheet, kde si značím všetky servisné a iné úkony, čiže sledovanie podľa tachometra nie je vôbec obtiažne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Zdar,

mám podobný problém. Škoda Octavia RS 2,0 TDi r.v. 2008 motor BMN. Svítila závada "nízká hladina motorového oleje" oleje bylo mezi min max. Po výměně oleje a čidla hladiny oleje závada zhasnula, ale po zapnutí zapalování se rozsvítí cca na 3 vteřiny závada "čidlo hladiny oleje servis". Servisní interval prodloužen přes vag. Nyní při diagnostice vag závada 00562. Setkal jste se někdo s podobnou historii závad popřípadě podařilo se závadu odstranit? Hledal jsem na fóru,ale nenašel vhodnou odpověď.

Díky za případné rady a odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...