Přejít na obsah

co koupit?


rx343

Doporučené příspěvky

Dobrý den jsem student a pravě si dělám řidičák a zvažuji co koupit za první auto mám na auto asi 60 000 ,ale potřebuju něco nechat na nějake opravy,povinné ručení přihlašení,takže tak max 50.tis.

na jiných forech jinych značek mi bylo doporučeno:

na VW clubu mi byl doporučen vw golf 4 1,6 ale i ty nejlevnější pomalu překračujou rozpočet a to ještě nevím co bude potřeba opravit

na ford forum mi byl jednoznačně doporučen ford focus 1,6 16v 74kw začíná na 30 tis takže za 50 by se dal sehnat slušný kus.

A tady doufam že se dozvím co doporučíte vy.určitě nechci felicii když mam na lepší.takže ještě připadá v uvahu fabie, ale tam mi vadí ta výbava.Nájít dobře vybavenou fabii za dobrou cenu je i přes jejich množství obtížné.Ale kdybych překousnul tu výbavu a zaměřil se na fabii tak bych se o tom autě od vas něco rád dozvěděl o fordech a vw už toho vím dost ted už mi zbývá jenom škoda a nějak si podle všech faktoru vyberu.zajímá mě především jaký motor to že benzín je jasné při najezdu tak 6-7tis za rok, ale který by byl asi nejvhodnější.Zajímá mě take spotřeba,spolehlivost a případne ceny za opravy.a nebo uplně jiné auto? no jsem zvědavý.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak určitě kup Fabku!!! Jednoduchej a docela kvalitní motor na udržbu a opravy 1.4-MPI.

1.4 MPi bych nekupoval, sice jednoduchý a kvalitní motor, ale krapet víc nenažraný, spíš si vezme víc než mín

 

pokud benzín, tak ideální je 1.4 16V jedeto a spotřeba je oproti MPI daleko příznivější

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže 1.4-16V je trošku dražší na díly a ůdržbu.Rozvody atd. Píše že má jen 50tis a za ty peníze 16V těžko z ůnosným nájezdem km najde.

nevím co je lepší, zda platit pravidelně víc u pumpy a nebo si při pár opravách "trošku" připlatit

 

ale na druhou stranu s tebou nesouhlasím, mám 16V 74kw a nevšimnul jsem si, že by byla na udržbu dražší jak MPI, které mimichodem mám doma taky, takže si dovolím tvrdit, že mám objektivní pohled

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zato 1,6 v golfu je terno:D ja teda nejak neznam motor 1,4 16V,ale jevi se mi jako slusny. klidne bych si ho vzla v golfu. mohl bych vam napsat roman jak vybira auto muj kamarad.  to by jste ho museli zabit. ten  by chtel za max 80 tis kc krasny zanovni auto a hlavne at ma najeto do 100 tis km vse co ma nad 150 jsou prej uplne mrtve auta:D ten pravej clove,kteremu by se melo prodat pekne auto ztocene z 250 tis

golf se mi nelibi,ale ma levnejsi dily nez fabie bohuzl tu skutecnost sme zjistil az dkyz mi rikal kolega co za kolik kupuje na vochcavku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rx343: nevěřím že ti první auto vydrží moc dlouho, já osobně bych šel do Ibizi TDI, nebo Golfa IV TDi, do 50tkč seženeš slušný kousky staršího roku výroby, tedy s rotačkami = věčnej motor....díly jsou za hubičku, spotřeba solidní a až se vyjezdíš, jako pracanta diesela vždy udáš....

 

něco v tomto duchu by nebylo dle mne od věci:

 

http://auto.bazos.cz/inzerat/24607068/Ibiza-19TDI-81kw-klima-alu-Kola.php

http://auto.bazos.cz/inzerat/24534675/Prodam-VW-Golf-IV-19-TDI-rv-1999.php

http://auto.bazos.cz/inzerat/24564691/Golf-IV-19-TDI-levne.php

http://auto.bazos.cz/inzerat/24666324/Volkswagen-golf-4-19tdi-66kw.php

http://auto.bazos.cz/inzerat/24231130/SEAT-IBIZA-19TDi.php

http://auto.bazos.cz/inzerat/23521963/Krasavec-Seat-Ibiza.php

 

jinak pokud Fabču a benzín, tak rozhodně 1.4 16V ale slabší verzi (55kw, 59kw za ty peníze asi těžko), hlavně bacha na stav řízení, tam je oprava asi nejdražší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díky za zajímavé nápady, ale ta ibiza se mi vubec nelibí.ten motor do fabie no to se budu asi ještě dlouho rozhodovat no, ale zaleží pokud vubec do fabie pujdu, protože mi hodně vadí ta vybava a ten maly vykon zase ale na druhou stranu je levnější pojistka,modernější vzhled (oproti focusu) a snad ta spolehlivost.A ještě k té naftě naftove motory jako 1,9 tdi se mi nevyplatí vzhledem k nízkemu nájezdu a taky ta pojistka 10 000 za rok už je v prorvnani fabie (5000) docela rozdíl.Už jsem si něco po internetu pročetl a jsem trochu chytřejší a nevidím jenom tu nízkou spotřebu ale take ostatní faktory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pojistka je dneska minimální problém, pokud je známý pojišťovák, tak ty částky co píšeš jsou nesmyslný (1.9 tdi se dá roční rozhodně do 4tkč a méně :) )...jestli skutečně budeš jezdit málo a do dvou let máš přislíbený jiný auto, je ve výsledku zbytečný řešit cenu náhradních dílu a spolehlivost, pokud si nekoupíš něco exotickýho, nebo vyloženě škopek, neměl by jsi za dva roky na autě vykrvácet....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díky za zajímavé nápady, ale ta ibiza se mi vubec nelibí.ten motor do fabie no to se budu asi ještě dlouho rozhodovat no, ale zaleží pokud vubec do fabie pujdu, protože mi hodně vadí ta vybava a ten maly vykon zase ale na druhou stranu je levnější pojistka,modernější vzhled (oproti focusu) a snad ta spolehlivost.A ještě k té naftě naftove motory jako 1,9 tdi se mi nevyplatí vzhledem k nízkemu nájezdu a taky ta pojistka 10 000 za rok už je v prorvnani fabie (5000) docela rozdíl.Už jsem si něco po internetu pročetl a jsem trochu chytřejší a nevidím jenom tu nízkou spotřebu ale take ostatní faktory.

 

10 000 za pojistku? To si děláš humor ne? Napiš to na tátu pokud nemáš bonusy. Já to tak udělal a za 1.9 tdi platim 2000kč rok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím že řešit nafťáka na tebou požadovaný nájezd ročně 6-7tkm je zbytečnost. Kup si benzín a budeš mít o pár možných starostí méně. Sám jsem dlouho auto před koupí vybíral a měl jsem i své favority ve výběru (nissan primera combi, peugeot combi...) no a nakonec jsem skončil u fabie 1.4 16v 55kw combi ve skoro plné palbě a jsem docela spokojený. Spotřeba na dálnici kolem 5l, ve městě kolem 7. Co víc chtít. Náhradní díly za přijatelné ceny a hlavně dost si ještě na tom autě uděláš sám. Je to takové combi pro dva jak se říká :) Ovšem velikost kufru snad nemá ve své třídě konkurenci. Já jsem spokojený a už bych neměnil :)

A pokud ti můžu poradit, udělej si srovnání v nejčastějších poruchách tebou vybraných vozů a co který náhradní díl stojí. Samozřejmě i spotřební díly jako destičky atd. Mně to v tomhle udělalo před koupí auta dost jasno...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom ať má každý pěkně auto na sebe.....Když má na auto tak má i na pojistku.

 

ty jsi pojišťovák ne? osobně když nemusím, tak ani korunu navíc pro pojišťovnu...nelegální to není a je každého věc kolik za pojištění je ochotný zaplatit, jinak auto by samozřejmě měl na sebe stále, pouze je jiný "pojistník" to není vlastník ani provozovatel...není to o tom na co máš a nemáš, je to o tom, za co jsi a nejsi ochotný si připlatit

 

Jizera: jaké starosti navíc bude mít koupí diesela? že za ty dva roky vymění filtry a olej? pokud člověk nekoupí herku, zainvestuje pár stovek, nebo oběd aby s ním jel koupit auto znalej člověk (VAG, rozum v hlavě, zkušenosti), tak je to vlastně jedno zda ropák, či benzín...dneska jsou pořizovací náklady, stejně jako provozní +- stejný (jestli se ti poroučí turbo, nebo lambdy, katík atd, vše je dnes sehnatelný za hubičku), spíš jde o to s čím se ti jak jezdí..

 

ke spotřebě: služební 1.4 16V 55kw nám sebrali tuším s 350000km a motoricky šlapala jak hodinky, dlouhodobá byla spotřeba co si pamatuju kolem 7.5l/100 ale nejezdilo to téměř město , s druhou služební, respektivě byla první v pořadí, 1.4 16V 59kw jsem jezdil od novoty a dlouhodobá byla cca 8.5/100, ale ta zase jezdila téměř jen město (Praha), opouštěl jsem jí tuším s 55000km, 

 

prostě není to reál spotřeba 5/100 dálnice a 7/100 město, teda pokud se nejede na "ekomaniaka", okrsky by to pak jezdilo za kolik? za 3/100?...dobrý je mrknout na: http://www.spotreby.cz    a udělat si průměr třebas z více aut s větším nájezdem (myšleno s evidovaným nájezdem)....a nepsat nesmysly

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabia do 50tkč

- určitě se zaměř na stav přední nápravy a řízení, to je největší riziko

- mrkni na manžety na převodce řízení, musí být se sponamy, neporušené a suché!!!! (stejně tak se nesmí rozsvěcet kontrolka volantu - řízení při točení volantem = buď slabší baterie, chycené řízení, nebo načatej snímač natočení kol)

- mrkni na zadní silentbloky předních ramen, nesmí být popraskané 

- mrkni na klasiku jako brzdy a tlumiče, aby jsi hnedka vše neměnil

- motor u 16V je velmi kultivovaný, tichý = nesmí kolísat a jít od motoru pazvuky (kupuj auto s rozumem, tedy s KM po rozvodech, optimálně aby měl předchozí majitel záznam - fakturu na rozvody)

- vyzkoušej si všechny tlačítka - zda klima chladí, zda topení topí rovnoměrně (chápat tak, zda při mírném otočení ovládače hned topení netopí na plno = KO klapka), 

 

karoserie Fabia: 

- nejčastěji Fabča rezne na zadních vratech - hledej puchýřky, pod převisem nad RZ, u osvětlení RZ, pod koncem skla pátých a zadních dveří (neodtéká bordel a voda od těsnění)

- dále mezi lemem předního kola a prahem, přizvedneš přední podběh a tam to velmi často hnije

 

za 50 tkč to nebude pravděpodobně voňavka, píšu ti sem spíš věci na kterých můžeš usmlouvat "slevu" a aby jsi nebyl překvapenej....

 

 

Ford Focus je auto o třídu jinde, má podstatně lepší podvozek, hlavně zadní náprava - zavěšení (taky podstatně dražší díly na nápravě), motor 1.6 16V je údajně moc povedenej...interiér je věc názoru, seděl jsem párkrát u jedničkovýho Focuse a fakt se mi nelíbí :) jinak jsem se v něm nehrabal, tak snad poradí někdo znalejší

 

jinak s benzínem chybu neuděláš u Japonců, Honda Civic 1.5 Vtec, Nisann Almera 1.4 16V ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kibi: určitě nepíšu nesmysly, ale to, co sám vím. Spotřebu si vedu od zakoupení auta. Dokonce jsem obětoval pár plných nádrží na to abych si zjistil kolik a kde to auto žere. S motorem 1.4 16V 55kw se dá s přehledem na 5/100km dostat a člověk nemusí být šnek :) To že má někdo těžkou nohu na plynu a je mu to jedno je věc druhá....

Já takovou spotřebu neměl od začátku ježdění s tímto autem, ale až po půl roce, kdy jsem si na něj více zvykl.

 

Jinak ohledně těch starostí s dieslem.... schválně jsem tam psal: "možných starostí" a to právě proto, že nikdy nevíš, co se s tím autem dělo před tebou a investovat do turba, trysek apod není zrovna fajn. U benzínu se ti může posrat taky cokoliv, ale nebude to taková darda jako u nafty. Navíc ne každý si ty "levné" díly dokáže zajistit.

Další věc: kvalita nafty v ČR.... dost diskutabilní věc. Ale HLAVNĚ, brát na roční nájezd 6-7tkm naftu s tím, že něco ušetřím? To by asi nebyl ten správný důvod.

Je mě jasné, že každý bude hájit to co má, nebo s čím jezdí, ale není to nutné hrát do extrému. Každému bude vyhovovat něco jiného :)

Prostě na tak malý nájezd a menší finanční rozpočet tazatele bych JÁ naftu určitě nebral.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za sebe bych doporučil Fabii 1.4 MPI.Sice je motor opravdu mírně nenažranější ale podle mě je lepší si připlatit trošku za palivo než být štamgastou v servise.O cenách dílů nemluvě, na dnešní poměry jsou opravdu za hubičku a tento motor opraví každej garážník.Zaměřit se na závady co psal kibi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co k tomu chceš říct? :) Níž než 5 to už neumím :)

Trasy Praha/Lbc průměr 5.2l (ne palubní, ten není přesný) Léto, dvě osoby v autě, plná nádrž do cvaknutí pistole, najeto ještě cca 10-20km po pípnutí rezervy opět k pumpě. Jezdil jsem takhle každý den do práce jeden čas. Benzín Agip, občas Shell.

Samozřejmě pokud se to střídá s městem, je spotřeba jinde, ale já jsem psal vyloženě dálnice a město zvlášť :)

Ale hlavně... chce to mít motor v pořádku. Před výměnama svíček, filtrů, olejů, výfuku, cívky, kabelů apod ta spotřeba byla o dost vyšší !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom ať má každý pěkně auto na sebe.....Když má na auto tak má i na pojistku.

 

Nějaký důvod k tomu připojit nechceš?

 

no pravě otec to na sebe napsat nechce.kdybych to napsal na něho tak to je tak 3000 za rok.

 

Takový přístup rodiny nechápu :kol-31: Já mít kluka s prvnim autem tak po nehodě by mi bylo hlavní že je v pohodě a ne že přijdu o bonusy. Nehledě na to, že to co ušetříš můžeš investovat do zakoupení lepšího auta, že?

 

 

...podle mě je lepší si připlatit trošku za palivo než být štamgastou v servise...

 

Kde bereš tu jistotu, že tam nebude štamgastem i s benzinem? Já mám Fabie dvě, jednu v benzinu a druhou v naftě s turbem a za opravy jsem zatím sypal jen do toho benzínu. Tyhle pravidla diesel=servis jsou blbosti. Záleží na konkretnim kusu.

Editováno: , autor: Owneil
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...