Přejít na obsah

Fabia II 1.4 16V - snížený výkon motoru, problém po startování


tmorav

Doporučené příspěvky

Ahoj! Mám Fabii II 1.4 16V, mod. rok 2008, najeto cca 81.000 km.

Občas se po startování objevuje jistý problém. Parkuji v ulici, která je z kopce a když nastartuji a chci kus vycouvat, motor začne vibrovat a "sípat", padají otáčky bez ohledu na to, kolik přidám plynu. Objevuje se to, když je motor studený. Palivem to dle mého názoru není - tankuji v Praze většinou u Benziny nebo Shell, občas Makro.

Další problém je v létě, kdy používám klimatizaci (poloautomatický Climatic) - nastavím třeba cca 21 stupňů, ventilátor na 2 - když jedu a řadím, auto u každého přeřazení strašně cukne a těžko se pak sbírá, reakce na plyn třeba při potřebě větší akcelerace na křižovatce jsou opravdu mdlé. Když se interiér vychladí, částečně tento efekt opadne, ale i tak je cítit, že se auto mnohem méně ochotně vytáčí, když je zaplá klima - jakmile jí vypnu, je o poznání čipernější a točí se hladce. Se zaplou klimou se pojí také to, že je z motorového prostoru slyšet těžko popsatelný "hučivo-zvonivý" zvuk, jako by se o sebe třely hladké plechy.

Výše popsané se začalo projevovat před cca 2 roky, předtím bylo vše bez problému.

Poslední problém, který se začal objevovat v posledním půlroce, je poměrně výrazný klapot od motoru, jak od nějakého řemene.

Na pravidelné prohlídky jezdím do Auto Jarov - vždy tyto problémy zmiňuji, ale odpověď je stále stejná: "Závada se nám při zkušební jízdě neprojevila."

Díky za rady!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čo sa týka tej klími tak mám taký istý "problém", osobne som si naň zvykol a keď prehadzujem tak radím ako na rally aby som to eliminoval, ale zasa vytáčať ide bez problémov, čo sa týka toho zvuku tak mne to robí občas to isté ale po chvílke to zmizne a  robí to môjmu tatovi na Fabii po FC s automatickou klímou ešte pritom ti hučí ventilátor, tú poslednú závadu čo máš mi robí tiež občas keď dojdem po dlhéj jazde pred dom a nechám chvílku motor na volnobežných otáčkach, tá posledná "závada" je tuším kvoli hydraulickým zdvihatkám neni som si istý. Možno by pomohlo nejaký iný olej či hustejší alebo redší to neviem nech povedia viac znali.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... první tvá otázka: ... dělá mi to taky pouze u studeného motoru. Ptal jsem se na to a dostalo se mi této odpovědi. Má to spojitost se řídící jednotkou, která údajně ihned po nastartování provádí nějaké "nastavování", které má ještě další spojitost nějak s výfukovými plyny. Takže když se ihned po nastartování rozjedeš zdá se, jakoby motor nejel a dusil se. Na tohle mám odzkoušené dvě možnosti buď to nechat chvilku probublat na volnoběh. Já to dělám tak, že nastartuju a pak se připoutám a otevřu si okno a pak vyjíždím a v pohodě. Prostě ta chvilka je pouze, řeknu pár vteřin cca 10-15 sec. Druhá věc je přidat více plynu.

 

... druhý dotaz: ... když zapneš klimu, tak samozřejmě ti to vezme nějaký výkon z motoru. A ono ta 1,4 zase tak velký výkon nemá, takže když to šmudlíš v nízkých ot. a pak řadíš a ot. ti jdou do ještě nižších tak to právě poznáš tady tím projevem, který jsi popsal. Stačí když to více vytočíš, tak, aby ot. po přeřazení spadly do optimálních otáček a máš to bez problému. Prostě tenhle motor potřebuje trochu více točit, aby se nedlavil. Spotřeba pak taky o něco málo povyskočí, ale to je daň za komfort. Když jezdím bez klímy tak jsem si navykl, že zase tolik ten motor vytáčet nemusím, bohužel s klímou, kterou teď používám v tomhle vedru skoro pořád musím točit o něco více, záleží taky na profilu trasy. Spotřeba si mi zvedne o cca 0,5 l/100km. Záleží na terénu a délce trati.

 

Takže myslím, že asi žádný problém mít s autem nebudeš, ale kdyby se ti to nějak nezdálo není problém to v servise nechat přes noc a ráno ať zkusí a posoudí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpovědi ;o). Musím říct, že tahle vedra tomu autu ale asi opravdu nesvědčí - právě včera jsem měl se zaplou klimou problém rozjet se do prudšího kopce - i když jsem to víc vytočil a pak pouštěl spojku, vůbec to nechtělo táhnout a otáčky padaly pod volnoběh - jakmile jsem vypnul klimu, problém zmizel a auto vystřelilo. Ona v těch vedrech má ta klima zdá se mi obrovský vliv - když je venku kolem třiceti, tak se mi nejednou stalo, že když jsem jel z kopce (klima nastavená na cca 21 stupňů a ventilátor na 2-3) bez plynu se zařazeným kvaltem, otáčky cca 2000/min tak auto z  ničeho nic chcíplo - to se mi stalo opakovaně a vždy se zaplou klimou - jakmile se vypne, problém zmizí..benzínu jsem měl v nádrži dost, takže to nemohlo být tím, že by se při jízdě z kopce nedostával do motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dneska som išiel naplno z klimou aj najskôr po dedine potom po dialnici a a výkonu to myslím si že má dosť spotrebovo to ide sice vyššie o cca 0,5l/100km ale že by som mal problémy sa rozbiehať to nie, to je inak dosť divne že ti to pri brzdení motorom chce skapať

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám rok 2010 předface a soft 4115 a žádný takový problémy nemám...mám Climatronic..pravda, když jede kompresor na velkej výkon, tak musim rychleji řadit, protože otáčky padaj hodně rychle dolu, ale to je tak vše...tak mě napadá...je ten soft 8xxx pro všechny motory 1.4 16V nebo jen pro CGGB a pro BXW nikoliv? :) označení jednotky mám 03C 906 024 B..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám rok 2010 předface a soft 4115 a žádný takový problémy nemám...mám Climatronic..pravda, když jede kompresor na velkej výkon, tak musim rychleji řadit, protože otáčky padaj hodně rychle dolu, ale to je tak vše...tak mě napadá...je ten soft 8xxx pro všechny motory 1.4 16V nebo jen pro CGGB a pro BXW nikoliv? :) označení jednotky mám 03C 906 024 B..

 

Pro jednotku 03C906024B je nový soft 8555 jestli se nepletu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proveden flash na verzi 8555..uvidíme jestli něco pocítím v horku s klimou..nicméně už teď cejtim rozdíl v průběhu chování motoru...nevim jestli tam jsou jiný mapy, ale motor jde odspodu líp do otáček a nahoře táhne taky o něco líp..určitě to jde poznat..takže doporučuju flash všem ať mají nebo nemají problém s klimou..za těch 450kč mi to stálo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak máš predĺženú záruku, tak ti to mali spraviť zadarmo. Vlastne aj keď nemáš, lebo je to 5 minút práce, ostatný čas je auto iba napichnuté na komp. Účtovať za to 450 Kč je prehnané, a keď auto bolo niekedy pred tým servisované v tom istom servise, tak je to rovno drzosť, lebo ten soft tam mali nahrať už dávno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na záruku to nedělali, protože s autem nebyl jedinej problém, prostě sem si to vyžádal, když už jsem to zjistil, že je novější verze..pokud vim, tak servis automaticky neflashuje řídící jednotku motoru, když s autem neni žádnej problém..a co ti přijde divnýho na zaplacení 450kč za napíchnutí na PC, což je u nás běžná cena za diagnostiku v autorizáku..to si asi z dobrýho kraje, když by ti to udělali zadarmo, vrať se na zem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diagnostika je o tom že si k tomu niekto sadne a musí zistiť čo spôsobilo jednotlivé chybové hlásenia, tj. niekto sa tomu musí reálne venovať. Oproti tomu preflashovanie je naozaj iba o tom, že to technik pichne auto na komp, spraví pár klikov a potom môže tam nechať auto na necelú pol hodinku a venovať sa niečomu úplne inému, lebo o všetko sa postará počítač. Viem, lebo som bol pri tom keď mi aktualizovali SW.

Takže ty si reálne bol v servise kde ti za nič nerobenie technika účtujú 900 Kč za hodinu. Alebo nech neklamem, za 5 minút čistej práce si platil 450 Kč, tj. ako keby mali NH za 5400 Kč. Netvrdím že by to mali robiť úplne zadarmo, ale 450 Kč za takýto naozaj triviálny úkon sa mi zdá byť naozaj veľa. Keby som bol majiteľom servisu, tak toto ti spravím zadarmo vrámci dobrých zákazníckych vzťahov, aby si sa ku mne vrátil aj nabudúce, a ak by si chcel silou mocou platiť, povedal by som ti, že daj mechanikovi stovku do vačku. Toto je totiž z môjho hľadiska skôr prkotinka, nie servisný úkon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ivane, ono dělat něco zadarmo, když není problém v duchu dobrých zákaznických vztahů, o tom se nám  tak okorát nám pěkně sní. A upřímně, když není problém je to blbost, byť bysme to jako zákazníci hrozně rádi. Ale vžiji-li se kůže majitele servisu, tak utužuji vztahy tam kde problémy jsou kvalitní službou, a né tam kde nejsou dělat něco zadarmo. Asi takový mám na to názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dokážem sa vžiť do kože majiteľa servisu, dokonca mám podobnú skúsenosť ako som uviedol, len nie s flashovaním, ale prácou a pomocným materiálom pri menšej oprave na aute. Ako som hovoril nech to nie je úplne zadarmo, lebo to by potom naozaj celá republika chodila iba flashovať, ale 450 Kč sa mi za toto zdá byť naozaj moc, Nechcem vedieť, že koľko by to potom stála takáto aktualizácia SW pri nejakom Superbe...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už tu snad psal, že 450kč je u nás jednotná cena za diagnostiku ve dvou Škoda autosalonech, to znamená, že za flash si účtují jako za klasické napíchnutí na PC s vyčtením závad (což je v podstatě to samý, jen o pár kliknutí míň)..kolega si takhle nechal kódovat Columbuse a zamykání po rozjezdu a taky platil 450kč..to neznamená že u Superbu by to snad stálo víc..a fakt pořád bych rád viděl servis, kde provedou diagnostiku zdarma..kamarád s Fordem platí taky 500kč ve Fordu..zcela normál..asi sem holt z jinýho světa já, když ne ty :) a i kdyby se za to platilo jen u nás, tak 450kč neni opravdu částka, o kterou bych se se servisem hádal :) mile rád to jednou v životě zaplatím, když nemám přístup k online datům..opravdu řešit tu, že si servis řekl za tohle peníze..   :doh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...