Přejít na obsah

Kolísání otáček po startu studeného motoru


Panasonik13

Doporučené příspěvky

@pavouk777 a před tím to nedělalo ? Pokud se řeší jen to cca 40-ti vteřinové houpání otáček po prvním startu, tak podle mě to je prostě vlastnost tohoto motoru, která by měla souviset, jak se tu už někde uvádělo, s kalibrací emisí. Já mám taky 2010 a dělá mi to od začátku přesně to samé jako v Tvém prvním videu. Při teplotách pod nulou je to lepší, než třeba při +15.Tak jen abys zbytečně nevyměňoval díly a k ničemu. Stejné chování jsem viděl i u jiných 1.8 tsi, které jsem měl možnost porovnat.....nicméně pokud to vyřešíš a je to opravdu závada, tak mě to určitě zajímá.

Editováno: , autor: hansHK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono zahřívání katalyzátoru se děje jen za určitých podmínek. Mám instrukci k motoru 1.4 TSI, kde je to popsáno tak, že k tomu dochází po odstavení vozidla delším než šest hodin a teplotě chladící kapaliny v rozmezí 18-33°C. ŘJ posune předstih, je tam také zavedeno dvojité vstřikování. Za následek to má zvýšené volnoběžné otáčky, zvýšený hluk z výfuku, škubání motoru při rozjezdu, zvýšené volnoběžné otáčky až na 1200, kolísání volnoběhu... A to všechno trvá 45 vteřin kvůli rychlému ohřátí katalyzátoru. Je tedy možné, že u 1.8 TSI se to děje podobně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teoreticky to může být ten odlučovač, nebo můžou blbnout lamba sondy či jiné snímače, nebo může blbnout řídíci jednotka, kteřá řídí emise. řídící jednotka není taky nesmrtelná. a na diagnostiku nespoléhat...

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mas pravdu na diagnostice jsem byl 3x a nic. Závada žádná. Tak vycházím s toho ze to těmi hadicemi a odlučovačem. Je to přeci mechanická část bez čidla, je tam ta membrána. Ktera muže byt porušená. Za chvíli pojedu domu. Auto mi stalo 2 dny venku tak náhraji video co mi to děla. Poslu to do 2 hodin.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si, že se tu řeší něco co ani vyřešit nejde. Jak psal Pawouk, je to daň ekologům, kdy za účelem rychlého zahřátí katalyzátoru motor dostává takové množství paliva, že má co dělat, aby se uděl v chodu. Třepe se, duní, kolísá volnoběh, ap., po určité době se sníží dávka paliva a motor se uklidní - můžeš sledovat pokles okamžité spotřeby. Podmínky pro tuto funkci zná snad jen autor. Přes léto, kdy jsou teploty vysoké, tak to nedělá.

Odlučovač oleje může mít vliv na spotřebu oleje, kdy se přes prasklou membránu dostává olej do sání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj při dnešních teplotách 13- 20 stupnu se mi nic neukazalo jak jsem zde psal. Napadlo me nemůže to byt Čidlo teploty chladicí kapaliny? Pokud ano tak kde bych ho nasel v prostoru motoru. a kolik by stalo. Tuhle sobotu jsem s kámošem menili predni kotouce a cistili i cidlo na sani vzduchu a vahu vzduchu. Obě cidla cistá. Jednou se podarilo na studeny motor natocit se sytičem bez problemu. Jinak to ma snahu cukaní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  1. Ted jsem mluvil s kamarádem který mi to čistil, a řekl mi že to muže být buť nejakym těsněním okolo saní a nebo svíčkami?? Je divné že se to projevuje jen za studena na sytič. a Když je motor teply tak je vše o.k. i při jízdě. Tak teda už netuším co by to mohlo být. :kol-44:

  2. podotýkám že se jedná o motor CDAA 1.8TSI 118KW 2010 FL

Editováno: , autor: pavouk777
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal v příspěvku #38 a Pawouk v příspěvku #34 je to vlastnost daná výrobcem. Díval jsem se na okamžitou spotřebu po studeném startu a spotřeba se pohybuje kolem 5,5 l/hod při cca 1200 otáčkách. Během této spotřeby občas zakolísá volnoběh - po cca 20-30 s začne klesat okamžitá spotřeba na hodnotu cca 2 l/h  stále 1200 otáček - při této spotřebě má motor již kultivovaný chod - ztiší se a přede jako kočka. Následně klesne volnoběh na cca 800 otáček a spotřeba na cca 1,2 l/h. Po zahřátí motoru okamžitá spotřeba klesá na 0,6 - 0,8 l/h. Prostě motor dostává tolik paliva, že směs je tak bohatá, že se někdy prostě nezapálí.

Myslím si, že i když vyměníš cokoli výsledek bude stejný - ale mohu se mýlit. Pokud nemáš jiný problém, než zakolísání otáček po startu, tak to hoď za hlavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud při studenem startu na sytič davá více paliva do válců tak bych pochopil to kolísání otáček. Teoriticky by mohla být špatná svíčka která je unavená a nedavá dostatečnou jiskru. Když jsem auto kupoval tak jsem svíčky neměnil( tak proto originál ). Zatím jsem měnil brdové kotouče a vodní pumpu,palivový filtr . Tyto 3 položky které jsem měnil byly originál. Tak jsem udělal zlatou střední cestu při výměně.

Pokud bych koupil lepší svíčky 4elektrodová,tak by asi pálil a více a omezil bych to cukání a kolísání(prohupy) otáček. Ale to jen má teorie. V praxi ten problém bude stejný.

Ze by byla práskla hadice od turba to se mi nezdá auto táhne jak bejk.Od 2300-2500 otáček vystřelí a táhne pěkně až na 6000 ot.

Tak Teda netuším. Asi se budu muset smířit že je to vlastnost motoru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...