Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Spotřeba je u tohoto motoru asi jedno velké mínus. Ono jich ani není tolik v oběhu, nebyla to tehdy žádná láce.

Ono to s tou spotřebou není zase taková hrůza. Musí se s tím motorem člověk trošku sžít. Jsem z Prahy a dá se říct, že jezdím s podobnou spotřebou jako s předchozí FI HTP. Nelíbí se tomu zácpy. Lepší je využít městských okruhů, kde člověk natočí trošku víc kilometrů, ale pozitivně se tam projeví proměnlivé časování sacích ventilů.

 

http://www.spritmonitor.de/en/detail/598360.html

No ono když s tím jedeš někde kolem těch 80 km/h po okruhu, tak máš dobrou spotřebu s každým motorem. Ale jeď s tím trochu rychleji (myšleno v rámci povolených limitů) a uvidíš, kam se dostaneš. A to nemluvím o tom, když je tento motor v Roomsteru (měl ho brácha, tak vím, o čem píšu). I ten spritmonitor hovoří jasně, třeba v porovnání se stejně výkonným TSI je tam u Fabií rozdíl půl litru ve prospěch TSI.

Nejezdím jen 80 km/h po okruhu [emoji2] Je v tom vše vč. dálnic a brzdou provozu si myslím nejsem.

já nevím , ať tyhle motory mají jakoukoliv spotřebu, nic to nemění na tom, že zábava tam je nulová. Ta začíná od 1.4 Tsi nahoru za srovnatelnou spotřebu jako 1.2

Bavíme se o Fabiích, takže jsi poněkud mimo. FII RS nepočítám pro jeho naprosto mizivé zastoupení.

Já do 1.6 šel hlavně z důvodu předělání na LPG, dlouhodobou mám 7,2l a to jezdím dálnici Hranice-Ostrava. Okresky za 5,8 a město za 8,5. Jediné co mi vadí je špatně odhlučněný motor, od 3500ot strašný kravál. A jo, je to škoda, že ten motor už kvuli emisním normám nedávali do FL, ale teď když mám zbořený čumák od srnky se na tom pracuje :kol-47:

Nevím, co je na tom mimo. 1.4 je i ve Fábiích, sice jich není mnoho, ale jsou. Ale co mohu srovnat co se týče spotřeby, tak kamarád má 1.2 63kw a já O3 1.4 103 kw a při letošní cestě na úplný sever Polska jsem měl při stejné obsazenosti o 1 L nižší spotřebu. Hlavně dálnice 130 tacho.

Oba jsme se shodli na tom, že 1.2 tsi je dost háklivá na profily trati. Osobně se ale těším na F3 1.2 81kw DSG.

V únoru si jdu pro Roomstera 1.2 63 kw,tak abyste to nebrali jako, že mám lepší [emoji6]

nejvetsi podil v nizsi spotrebe 1.4 tsi oproti 1.2 tsi na dalnicich je zapricinen absenci 6. rychl. stupne u 1.2 tsi to jsi neobjevil nic noveho.

Porovnáváte motory, které jsou z různých konstrukčních řad a navíc nejsou ve Fabii II (1.4 TSI 103 kW), mají jiné převodovky atd. A ten twincharger ve Fabii II RS je zase něco jiného, navíc má jen DSG. Opět tedy mimo. Takže zpět k FII.

  • 1 rok později...

http://skoda-roomster.autobazar.eu/16-16v-id8129951.html

 

 

zdravim co si myslite o tejto ponuke? oplati sa nad nou rozmyslat? cena, stav atd...

 

znami ma od tohoto agregatu odradza, vraj nie je najlepsi, ja sa do aut nevyznam

 

potrebujem auta na cestu do prace rano 20 km tam a 20 spat

 

chodil tu dříve jeden člen, co ho měl jako služebák, později se mu podařilo přesvědčit jeho šéfa, ať to hodí do LPG. Co vím co psal, tak žere jako sviňa výkon akorát na papíře

Výkonu má dosť, ale treba ho točiť. Nemá totiž taký točák ako 1.2 TSI.
Negat;vom pri tomto motore je spotreba. Je vysoká, hlavne ak motor bude musieť ťahať krabicu ako je Roomster. Na druhej strane prerábka na LPG nie je zlý nápad. Treba si to prepočítať podľa nájazdu.
Druhou možnosťou je pouvažovať o 1.9 TDI, alebo ak by bolo viac bubákov, tak o novšej 1.6 TDI. Tam bude aj spotreba, aj dynamika dobrá.

Vyloženě na městský provoz to mít nebudeš. Za ty peníze bych srovnání spotřeby s jinými motorizacemi až tolik neřešil. Při nějaké dálkové jízdě to oceníš. Nepodlehni řečem, že ti na cestu do práce stačí HTP, jakmile bys to  vzal na výlet nebo na dovolenou litoval bys. Jinak Bojler měl v rodině 1,4 i 1,6 a myslím, že nějaké porovnání zveřejnil s tím, že v tom rozdíl není, pokud nejedeš naložený. Mě se ten kup líbí !

  • 1 měsíc později...

Dobrý deň

Chcem vás poprosiť O radu chcem si kúpiť fabiu 2 1.2 htp 52Kw 2008 combi a výbava je elegance a má to nabehane 179000km a je do posledného km servis škoda a predáva ju impa škoda Žilina cena je 4300€ ale bojím sa že je to už veľa km na troj valec a že to bude slabé na bežné používanie a preto som hľadal aspoň 1.4 63kw fabiu ale s takou výbavou som nenašiel tak ďakujem za každú rádu

Ahoj, málo to není, ale moc taky ne. Je to cca 7-8 let staré, tak nájezdy reálné budou asi od 70-200t hodně reálné. To tvoje cca 25t za rok, což odpovídá takovému průměrnému rodinnému nájezdu. Je to kus od kusu, asi bych se pořádně podíval na interiér a jestli motor nějak necuká. Já měl to samé a cca v 80t km motor šel dost nepravidelně, byly špatné tlaky ve válcích, auto poznalo spíše jen dálnice v né zrovna malých rychlostech. Auto šlo z domu než abych dával nový motor. Ale to je třeba jedno ze 100 aut.

A čo sa tiká motora je to spoľahlivý? Nie je lenivý ja ročné najazdím cca13t km A koľko je životnosť takého motora ? Či Rače kúpiť 1.4 63kw a bez vybaví?

Ty ses nepodíval co o svejch haťapkách píše Malta? A objektivně - já mám 1,4 63kW - a po městě, nebo na okreskách KDE TO NEZNÁM mi Malta s Čendou dává pěkně pokouřit. Ujedu mu teprve když začnu vytáčet kvalty na 4 000 RPM - nebo když vyletíme na "jedničku" a já mám prostor rozjet čtyřku i pětku nad 100km/h.

HTP 51kw je docela hbitý motor, do města dobrej určitě

Hlavní výhodou haťapky je v tomhle případě její převodovka - je kratší než u 1,4 63kW, takže dovoluje i s menším krouťákem samotnýho motoru slušnou akceleraci. Akorát se člověk nesmí bát šlápnout motoru "na přasky" - prostě nesmí se "dojit dole", ale musí se mu dopřát jeho "oblíbený otáčky" - a v tu chvíli díky zpřevodování má HTP na kolech v podstatě větší výkon, než "jednačtyři" v tý samý chvíli - a taky díky tomu lehčímu a kratšímu zpřevodování má menší práci s tím se roztočit na vyšší točky = roztáčí se snáz a tím pádem i dřív. Proto na křižovatce "na světlech" HTP umí ujet i podstatně silnější kubatuře.

 

Samozřejmě je to něco za něco - tahle výhoda trvá jen dokud HTP nedojede na svou mez a tam začne zdechávat, to znamená někde nad 3 800-4 000 RPM a pokud bude řidič stíhat řadit III-IV-V dostatečně rychle, tak do týhle oblasti se dostane při dopředný rychlosti kolem 90-100km/h - tam mu "dojdou kvalty", bude muset jen dál "vytáčet pětku" a protože se dostane z optimálních toček, začne mu padat krouťák a další zrychlování už bude mnohem pomalejší = větší kubatury, který při takový rychlosti budou točit míň otáček nebo jim dokonce ještě bude "jeden (i víc) kvalt zbejvat" haťapce snadno ujedou. Do kila je ale haťapka "žihadlo"....

Přátelé kolik haťapka potřebuje točit na dálnici pro rychlost 130 km/h ? Nic v tom nehledejte, jen mě to zajímá.

Myslím že to tady už několikrát bylo - mělo by to bejt kolem 4200 u starší verze převodovky, novější tuším od roku 2010 (F II FL???) dostávaly o zub nebo o dva těžší stálej převod a tam jsou ty točky o několik stovek níž ...

 

Tohle by ti přesně popsal Malta - ten ty haťapice opravdu má dvě, jednu v kombíku FI tuším rok 2003 a druhou v roomu 2008 jestli mě paměť neklame. Nedávno mi o tom říkal v souvislosti s tím, že jsme probírali jak můj kolega z práce si koupil taky rooma 1,2HTP, ale už ročník 2013 - a Malta k němu konstatoval, že by si dal taky říct, že tam je už ta "delší špajzka"...

S těmi otáčkami je to, jak říká Ekkar. Lehce přes 4000.

 

2 86petko86: Mám HTP, zatím najeto cca 77000 km a jezdí se mi s tím dobře. Roční nájezd cca 15000 km. Hlavně cesty do práce, ty částečně po městě, výlety. Průměrná spotřeba momentálně 6.1 l/100 km. Nemám mu co vytknout. Svoji práci dělá dobře. (Upozorňuji, že nejsem 18letý ucho, který potřebuje udělat dojem na holky před diskotékou.)

 

Služebně jsem používal ještě Fabii II 1.4 TDI (totálka ve 160000 km, kochal jsem se). Ta měla na HTP snad jedinou výhodu a to byla spotřeba. Bez ohledu na jízdní styl, bez ohledu na náklad byla spotřeba do 5.5 l/100 km. Lepší byla samozřejmě jízda při dálničních rychlostech. Typický byl zvukový projev. Až do bouračky provoz bez problému. Větší oprava jenom při srážce s kancem.

 

Teď služebně používám Fabii II 1.2 TSI 63 kW. S tou, musím říct, se jezdí opravdu pěkně. Motor táhne odspodu, jde za plynem i při dálničních rychlostech, tichý chod, spotřeba závislá na jízdním stylu, ale méně než v HTP. Není problém dostat se pod 6 l/100 km. Při cestě z Prahy do Hranic na Moravě při dálniční rychlosti s žebříkem na střeše a plným kufrem byla spotřeba 6.9 l/100 km. Je to ročník 2011, najeto má cca 56000 km, proměnný servisní interval, poruchy, chrastění řetězu apod. zatím žádné.

 

Kdybych já kupoval (ojetou) fábii dnes, rozhodoval bych se mezi TSI vyšších ročníků a HTP. To váhání nad TSI by bylo způsobené především těmi "horrory", na které člověk narazí tady na fóru. :-) Ostatně HTP si to v minulosti také dost slízlo. Osobně však znám několik lidí, kteří HTP (ve fabii I nebo II) měli nebo mají a žádné problémy je nepotkaly. Při výběru by dost záleželo na výbavě. Jednoznačně bych upřednostnil vyšší výbavu. Při shodné výbavě bych asi nakonec šel do TSI. A nešetřil bych na údržbě. To ostatně nešetřím ani dneska s HTP...

 

David

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.