Přejít na obsah

Lane Assistant


boban1108

Doporučené příspěvky

@Bubaq

Bohužel jsi možná pochopil celou řadu věcí řečenou kolegy i mnou trochu jinak, tak jen pár poznámek :

  • NIKDY, opakuji NIKDY mě Lane Asist v O3FL nefungoval tak, že bych měl pocit " jakoby mi spolujezdec znenadání strčil do volantu" - už např. i u O2FL jsem docela s povděkem kvitoval lehkou asistenci do volantu, když auto šlo smyku třeba na ledu, je to jemné a dá se to velice lehce překonat a rozhodně to není o tom, že by mě auto "...auto bralo volant z ruky...", to je možná první pocit panice
  • při žádném běžném ".,..vyhýbání dírám či nečistotám..." mě Lane Asist nezasahuje do řízení, začne, teprve když přitom přejedu přes dělící čáru nebo krajnici, a takové upozornění naopak očekávám a vítám, ale většinou jezdím po kvalitních cestách, takže toto je asi subjektivní, ale ani to není nijak děsivé
  • "...Upalovat 60+ km/h v tak husté mlze...je čistočistý hazard...", možná to kolega nenapsal úplně srozumitelně, ale chápu to tak, že přitom má hlavně aktivní adaptivní tempomat, a nezlob se na mě, technika radaru je zcela přesná a bezpečná, v mlze zásadně jezdím na adaptivní tempomat s využitím radaru, to je velký bezpečnostní benefit
  • takové odsudky tu byly v minulosti při nástupu ESP, xenonů, klimatizace, automatických převodovek u nás atd...brzy to vyprchá
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemusíš ze mě dělat debila, co nepochopil..... Prostě jen tuhle funkci vnímám jinak. Tenhle dojem, že kolem jedince se točí svět a kdokoliv něco vnímá jinak, něco "nechápe", je hodně hloupej.

 

Prostě když mi něco samo od sebe otočí s volantem aniž bych původcem toho otočení byl já, je to pro mě špatně (možná vyjma vyložené krizovky tyou většího smyku, jak píšeš). Trefil jsem kvůli tomu ten velkej zmrazek a byla to slušná rána. Jel jsem po dlouhé rovince po široké silnici, ustálenou rychlostí, volant jsem proto držel jen tak zlehka, takže elektromot neměl problém mi s ním otočit. Ano, nečekal jsem to.

 

Píšeš, že v O3FL LA zasahuje až po přejetí čáry. Zde (OIII před FL) zasahoval ještě před přejetím dělící čáry.

 

Radar a adaptivní tempomat mám v autě (viz podpis) a rozhodně po těch 120 tis. km nemůžu napsat, že je zcela přesný a bezpečný. Využívám jej na drtivé většině ujetých km. Je to skvělý pomocník, ale má svoje neduhy - typicky například falešné výstrahy před nárazem před prudší zatáčkou, když jedu svižněji nebo sveřepé brždění v situaci, kdy auto přede mnou pozvolně přejede do odbočovacího pruhu a v tom pruhu začne brzdit. Pořád jsou to jen dopomocné systémy, ne plnohodnotný systém autonomní jízdy. Proto jet Oktávkou v husté mlze 60+ zcela naslepo jen na asistenty je prostě čirý hazard.

 

Srovnání s xenony, esp, klimou atd. je v mém vnímání jen nepovedená berlička. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u me OIII FL - dulezite je ze mam nekde v infortaimentu vypnute nejake to adaptivni vedeni v pruzich,

to dela ze se auto snazi drzet uprostred pruhu, to osobne vadilo dost

 

ale jinak bez toho LA pouzivam stale a je to dobra vec, jednak treba nejake to otevreni napoje ale i jine veci pri bezne jizde pomuze abych neprejel pruh, neprijde mi ze by to bylo tak silne aby me to nejak netahalo po silnici, obcas treba kamion probrzdi ke krajnici zablokovanym kolem caru, tak ma snahu to tahnout tam ale i kdyz drzim volant jednou rukou jak silne nevim normalne... jen citim ze volant by chtel ale kdyz citi ze ne tak toho zanecha...

 

myslim ze kdyz to vypnu pres volant tak dalsim startem se nezapne

vypnul jsem jen v situaci kdy je zasnezena silnice a vyjete koleje od predchozich pár aut, to je pak ten system trochu zmateny :D protoze nevidi cary jen vyjete "koleje"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 2. 2021 na 19:20, omicron napsal:

při žádném běžném ".,..vyhýbání dírám či nečistotám..." mě Lane Asist nezasahuje do řízení, začne, teprve když přitom přejedu přes dělící čáru nebo krajnici, a takové upozornění naopak očekávám a vítám, ale většinou jezdím po kvalitních cestách

Moje zkušenost je tak na půl, resp. spíš pozitivní, ale s výhradami. Na dálnicích a rovnějších silnicích ho rád ( např. s adaptivním tempomatem) využívám, systém omezuje náhodné vyjetí z pruhu, což je vždy nebezpečná situace. Při "aktivnější" jízdě naopak může vadit. Mně se např. LA držel zablácených stop od traktorů na úzké silnici bez vodorovného značení, a to ve chvíli, kdy jsem se uhýbal protijedoucímu autobusu. Stejně jako reaguje na výšezmíněné mokré nebo sněhové koleje, pak jsou zásahy do řízení spíš pro řidiče matoucí...

Editováno: , autor: virtual
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu mám pocit, že někteří z vás jezdí s nějakým jiným autem. To plati jak pro @J_V, tak pro @virtual.

V okamžiku, kdy na silnici kamera Lane Asistu nevidí správně detekované vodorovné značení, tak prostě nefunguje a svítí jeho oranžová kontrolka. A nic se neděje, jako by nebyl.

 

Žádné problémy s "...vyjetymi kolejemi na zasnezene silinici..." nebo "...na uzke silnici se zablacenymi stopami od traktoru bez vodorovneho znaceni..."

To fakt nechápu, já ho vůbec nevypínám, a to často jezdím rovněž na různých zabordelených okreskách bez vodorovného značení, blátem a nyní i sněhem. NIKDY jsem nic takového nezažil, mé auto je MR2018.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám stejnej MR, nevím, jestli to může být jiným převodem řízení u RS nebo rozdílným vnímáním, příp. ještě adaptivním vedením v pruhu, ale někdy ta elektronika na mě působí zkrátka rušivě. Jen dobře, že jde vypnout/přepnout, i když to třeba 99% řidičů přenastavovat nepotřebuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam to úplně stejně jako Omicron. Absolutně boží asistent. Jedinná situace, kdy se o volant přetahujeme je, když je na silnici dočasné značení a to jen na dálnici, kde se pruhy na začátku zúžení stahují ke krajnici, tak tam pak občas asistent zazmatkuje. Mám trvale aktivováno adaptivní vedení v pruhu. Asistent jsem vypnul celkem asi 3x abych zjistil, jestli to je lepší. vydržel jsem to vždy tak 2 minutky a pak zase zapnout, holt zvyk je železná košile. Najeto s tím mám lehce přes 130 tis km a další auto už jen s lane asistent typu škoda nebo lepší. Mám FL s DSG a ACC a s trochou nadsázky řeknu, že auto je schopné mě samo dovézt z Brna do Prahy a nemusím nic řešit :-)

Editováno: , autor: dettektorr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem zvědav, jestli po větší porci km s LA změním názor, když ho většina z vás vnímá takhle pozitivně. Možná je to opravdu jen o zvyku, kdy teď mám za sebou 25 let za volantem, kterým hýbu jenom já ze své vůle, ne nějaký asistent proti mé vůli :-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych tě uklidnil, já mám řidičák na auto 35 let (a učitě přes ten meloun km), takže nejsem žádný mlíčňák, který skáče 2 m do vzduchu z každé novinky. A bylo to mé první auto s tím verkem, byť již předtím jsem znal něco podobného z O2FL, kde když šlo auto do smyku, ale to byl opravdu jen lehké vrnění volantu ve směru, kam požadoval otočit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Súhlasím s príspevkami  @omicron, je to bezproblémový asistent, no treba si uvedomiť jeho limity.

Ja som ho spočiatku používal stále, avšak po neblahej skúsenosti, kedy sa uprostred zákruty, kde bol plát vymeneného asfaltu bez čiary, vypol a poslal ma plnou parou na zvodidlá, ho zapínam len na diaľnici, tam je to super vec...

Samozrejme, bola to súhra okolností, nie vina LA.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je potřeba si vždy uvědomit, že se nejedná o autopilota, ale asistenta, který dokáže přidržet volant při nepozornosti a jiných popsaných případech. Určitě bych nedoporučil s ním projíždět rychlé zatáčky, bez rukou na volantu, i když to umí spolehlivě.
Vždy je potřeba mít stále ruce na volantu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje výtky k systému jsou jednak že při zapnutém vedení v pruhu se auto občas s řidičem nevhodně přetahuje (viz. vyhýbání se na úzké cestě atd.) a při vypnutém vedení v pruhu v obci čáry resp. orientaci v pruzích vůbec nehlídá (vadí mi ten rozdíl v chování obec/mimo obec, kdyby fugnoval např. od 20km/h). Na cesty po dálnici je velice příjemný, ale k dokonalosti mu ještě trochu chybí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak jsem se od posledne zameril na chovani LA a musim uznat, ze pro cloveka, ktery na nej neni zvykly a jede s nim prvne nebo jen obcas, dochazi pomerne casto ke korekcim volantu, ktere ridic muze vnimat jako pokus o pretahovani. Deje se to hlavne na dalnici pri jizde ve zuzenych pruzixh v mistech kde se krizi puvodni bile znaceni a docasne zlute znaceni. Takze omluva vsem, kdo si LA vyzkouseli a napoprve jsou zdeseni. Budiz vam utechou, ze pri pravidelnych jizdach si zvyknete a pak naopak budete LA vyzadovat, teda soude podle sebe a jinych zde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...