hellak Vloženo 28. Listopad 2024 Vloženo 28. Listopad 2024 Ahoj, u své O3FL jsem chtěl vyměnit OE Varta 59A EFB za Exide 60A AGM. Když jsem přišel za místním mechanikem, tak mi odvětil, že AGM nemůžu dát to auta s EFB. Předtím než jsem koupil AGM, tak jsem nikde nenašel, že to nejde, spíše jenom, že AGM se musí vyměnit za AGM, a EFB za EFB nebo AGM. Udělal jsem teda blbost já tím že jsem koupil AGM, nebo mechanik neví o záměně EFB za AGM ? V tomto vláknu jsem viděl, že někde už měnil EFB za AGM. Takže asi úplná blbost to nebude ? Baterie je přes 5 let stará, cca. 250 000km na krku, funguje ještě v pořádku ale všiml jsem si na + pólů naprasknutého plastového obalu baterii, tak ji chci preventivně vyměnit. Citovat
wirer Vloženo 28. Listopad 2024 Vloženo 28. Listopad 2024 tiez som menil EFB na AGM, navyse z 59 na 72 Ah. nakodoval som a fungujem bez problemov. navyse urcite nie som jediny. treba to len spravne nakodovat a/alebo vymenit mechanika 1 1 Citovat
e1. Vloženo 28. Listopad 2024 Vloženo 28. Listopad 2024 19 minutes ago, hellak said: Když jsem přišel za místním mechanikem, tak mi odvětil, že AGM nemůžu dát to auta s EFB. Je na čase vymeniť mechanika. Tak ako písal vyššie wirer, dá sa to normálne vymeniť, len to chce človeka, ktorý to vie aj správne nakódovať. Mimochodom, treba to kódovať aj vtedy, keď meníš za indentickú batériu. 1 2 Citovat
LucasCZE Vloženo Úterý v 15:03 Vloženo Úterý v 15:03 Zkusim to tady trochu ozivit. V me Octavii 3 1.0 TSI mam jeste puvodni autobaterii, ktera brzy oslavi 9. narozeniny. Start-stop predchozi majitel auta dusledne vypinal a mne se vypina automaticky nejakym modulem z ciny. "Chytre" nabijeni je aktivni po celou dobu existence auta/autobaterie. Radeji bych mel "hloupe" nabijeni, ale do Strakonic to mam ze Zlina celkem z ruky a odpojeni konektoru pro me, pokud je mi znamo, nepripada v uvahu (nezavisle topeni). Vybava auta je myslim celkem slusna, takze se asi neda tvrdit, ze autobaterie funguje tak dlouho jen protoze je to holobyt. Nezavisle topeni, vyhrivani prednich sedadel, Kessy, Climatronic, Columbus, xenony, 230V zasuvka... Predchozi majitel moc auta neresi. Jsem si celkem jisty, ze baterka nabijecku nevidela (jedine, ze by ji na ni pripojili z vlastni iniciativy pri pravidelnem rocnim servisu, ale to si nemyslim). Ja ji na nabijecku prumerne tak jednou za rok pripojim. Nezavisle topeni predchozi majitel (podle jeho slov) skoro nepouzival. Ja ho pouzivam velmi intenzivne a to jak v zime, tak v lete. Nebal bych se rict, ze ho zapinam prakticky pred kazdou jizdou. Pokud jde o styl pouzivani auta, tak jednou tydne jedu dlouhou cestu (rano 100 km Zlin -> Brno, vecer 100 km Brno -> Zlin) a jinak v podstate kazdy den jedu nejakou kratkou jizdu po meste (rekneme prumerne 3 km tam a 3 km zpet). V zime to vypada tak, ze na 15-20 min zapnu nezavisle topeni, nastartuju motor, jedu 5 min, vypnu motor, nastartuju motor, jedu 5 minut, vypnu motor. To asi pro baterku neni idealni, ale na to prece nezavisle topeni mam. Predchozi majitel mel auto hlavne na "popojizdky", rozhodne bezne nejezdil stovky km po dalnici. Takze moje zkusenost je takova, ze "chytre" dobijeni asi zadny zasadni problem nepredstavuje. Driv jsem nemel ani "chytre" dobijeni, ani nezavisle topeni a tak dlouho mi baterka nikdy nevydrzela. Tady prikladam nejake relevantni udaje: Kod baterie: 7P0 915 105 Parametry baterie: AGM, 68 Ah, 380 A DIN Datum vyroby baterie: 2016 tyden 38 (19. - 25. 9. 2016) Datum vyroby auta: 13. 10. 2016 Datum predprodejni prohlidky auta: 20. 10. 2016 Datum prodeje auta: 25. 10. 2016 Datum predani auta mne: 24. 6. 2023, 126 237 km Nyni najeto (1. 7. 2025): 154 650 km Napeti po 100km jizde a 14hodinovem ustaleni (27. 6. 2025): 12,49 V Muzete tipovat, kdy mi baterka umre. 😁 2 Citovat
tomat1 Vloženo Úterý v 19:25 Vloženo Úterý v 19:25 To napětí není bůh ví jaké na to, že je to AGM. To je, jako by klasická baterka měla 12,29V. Citovat
LucasCZE Vloženo Úterý v 19:48 Vloženo Úterý v 19:48 Podle prvni tabulky kterou jsem nasel to vypada, ze to spis odpovida cca 12,40 V a ze je to nabiti na 80 %, coz je myslim presne cil "chytreho" dobijeni. Jinak teda je to podle meho nazoru bida a radeji bych nameril vic. Na druhou stranu, s "chytrym" dobijenim to funguje bez par mesicu uz 9 let, takze to z meho pohledu vypada, ze asi vi co delaji. Citovat
rkonf Vloženo Čtvrtek v 16:47 Vloženo Čtvrtek v 16:47 Mám také nezávislé topení a inteligentní dobíjení mám odpojené (odpojený konektor). Vše funguje k mé spokojenosti. 1 Citovat
LucasCZE Vloženo Čtvrtek v 18:21 Vloženo Čtvrtek v 18:21 Aha, zajimave. Nekde jsem cetl, ze s odpojenym konektorem se nezavisle topeni nezapne. A prislo mi to logicke. Ale nezkousel jsem to. Topeni by nemelo jit zapnout, kdyz uz v baterii neni dost "stavy". Ale asi to teda informace nebere ze systemu chytreho dobijeni, ale proste si to zmeri napeti samo. No to je asi jedno. Vzhledem k moji zkusenosti s vydrzi baterie nemam duvod to odpojovat. Citovat
JiVi Vloženo před 18 hodinami Vloženo před 18 hodinami konektor inteligentniho nabijeni mam vypojeny na letni obdobi. v zimnim (zvlast pod 4 stupne) naopak do baterky pere, co to da. Pouze v teplych mesicich ji nechava stale na 12.1V. nezavisle topeni v lete neni potreba, ne? 🙂 Citovat
LucasCZE Vloženo před 14 hodinami Vloženo před 14 hodinami Nezavisle topeni v lete potreba je, protoze v lete netopi, ale vetra. A je to neskutecny rozdil. Doporucuju. A urcite nejak kontroluje nabiti baterie i pro vetrani. (Bohuzel kontroluje dokonce i mnozstvi paliva v nadrzi. Ano, pro vetrani, ktere zadne palivo nespotrebovava. Toto, podle me, trochu nedoresili. Ale to sem nepatri.) Citovat
Vápno Vloženo před 6 hodinami Vloženo před 6 hodinami Vydržela, protože je to AGM. Nejvíc odchází EFB, které to chytré dobíjení prostě nedávají. Mně vydržela originál AGM v O3 8 let a tátovi dokonce 10. 1 Citovat
LucasCZE Vloženo před 5 hodinami Vloženo před 5 hodinami @Vápno A muzu se zeptat, jakym zpusobem ve vasich pripadech baterky odesly? Napr. zhorsovalo se postupne startovani nebo ukazoval neco infotainment? Nebo baterky odesly ze dne na den? Tim myslim predevsim to, ze jeden den auto nastarovalo bez problemu a druhy den uz ne. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.