Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj, 

u své O3FL jsem chtěl vyměnit OE Varta 59A EFB za Exide 60A AGM. Když jsem přišel za místním mechanikem, tak mi odvětil, že AGM nemůžu dát to auta s EFB.

Předtím než jsem koupil AGM, tak jsem nikde nenašel, že to nejde, spíše jenom, že AGM se musí vyměnit za AGM, a EFB za EFB nebo AGM. 

 

Udělal jsem teda blbost  tím že jsem koupil AGM, nebo mechanik neví o záměně EFB za AGM ? 

V tomto vláknu jsem viděl, že někde už měnil EFB za AGM. Takže asi úplná blbost to nebude ? 

 

Baterie je přes 5 let stará, cca. 250 000km na krku, funguje ještě v pořádku ale všiml jsem si na + pólů naprasknutého plastového obalu baterii, tak ji chci preventivně vyměnit.

Vloženo

tiez som menil EFB na AGM, navyse z 59 na 72 Ah. nakodoval som a fungujem bez problemov. navyse urcite nie som jediny. treba to len spravne nakodovat a/alebo vymenit mechanika

  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
Vloženo
19 minutes ago, hellak said:

Když jsem přišel za místním mechanikem, tak mi odvětil, že AGM nemůžu dát to auta s EFB.

Je na čase vymeniť mechanika. Tak ako písal vyššie wirer, dá sa to normálne vymeniť, len to chce človeka, ktorý to vie aj správne nakódovať. Mimochodom, treba to kódovať aj vtedy, keď meníš za indentickú batériu.

  • Díky 1
  • Pozitivní 2
  • o 7 měsíců později...
Vloženo

Zkusim to tady trochu ozivit.

 

V me Octavii 3 1.0 TSI mam jeste puvodni autobaterii, ktera brzy oslavi 9. narozeniny. Start-stop predchozi majitel auta dusledne vypinal a mne se vypina automaticky nejakym modulem z ciny. "Chytre" nabijeni je aktivni po celou dobu existence auta/autobaterie. Radeji bych mel "hloupe" nabijeni, ale do Strakonic to mam ze Zlina celkem z ruky a odpojeni konektoru pro me, pokud je mi znamo, nepripada v uvahu (nezavisle topeni).

 

Vybava auta je myslim celkem slusna, takze se asi neda tvrdit, ze autobaterie funguje tak dlouho jen protoze je to holobyt. Nezavisle topeni, vyhrivani prednich sedadel, Kessy, Climatronic, Columbus, xenony, 230V zasuvka...

 

Predchozi majitel moc auta neresi. Jsem si celkem jisty, ze baterka nabijecku nevidela (jedine, ze by ji na ni pripojili z vlastni iniciativy pri pravidelnem rocnim servisu, ale to si nemyslim). Ja ji na nabijecku prumerne tak jednou za rok pripojim.

 

Nezavisle topeni predchozi majitel (podle jeho slov) skoro nepouzival. Ja ho pouzivam velmi intenzivne a to jak v zime, tak v lete. Nebal bych se rict, ze ho zapinam prakticky pred kazdou jizdou.

 

Pokud jde o styl pouzivani auta, tak jednou tydne jedu dlouhou cestu (rano 100 km Zlin -> Brno, vecer 100 km Brno -> Zlin) a jinak v podstate kazdy den jedu nejakou kratkou jizdu po meste (rekneme prumerne 3 km tam a 3 km zpet). V zime to vypada tak, ze na 15-20 min zapnu nezavisle topeni, nastartuju motor, jedu 5 min, vypnu motor, nastartuju motor, jedu 5 minut, vypnu motor. To asi pro baterku neni idealni, ale na to prece nezavisle topeni mam. Predchozi majitel mel auto hlavne na "popojizdky", rozhodne bezne nejezdil stovky km po dalnici.

 

Takze moje zkusenost je takova, ze "chytre" dobijeni asi zadny zasadni problem nepredstavuje. Driv jsem nemel ani "chytre" dobijeni, ani nezavisle topeni a tak dlouho mi baterka nikdy nevydrzela.

 

Tady prikladam nejake relevantni udaje:

  • Kod baterie: 7P0 915 105
  • Parametry baterie: AGM, 68 Ah, 380 A DIN
  • Datum vyroby baterie: 2016 tyden 38 (19. - 25. 9. 2016)
  • Datum vyroby auta: 13. 10. 2016
  • Datum predprodejni prohlidky auta: 20. 10. 2016
  • Datum prodeje auta: 25. 10. 2016
  • Datum predani auta mne: 24. 6. 2023, 126 237 km
  • Nyni najeto (1. 7. 2025): 154 650 km
  • Napeti po 100km jizde a 14hodinovem ustaleni (27. 6. 2025): 12,49 V

Muzete tipovat, kdy mi baterka umre. 😁

Vloženo

Podle prvni tabulky kterou jsem nasel to vypada, ze to spis odpovida cca 12,40 V a ze je to nabiti na 80 %, coz je myslim presne cil "chytreho" dobijeni.

 

Jinak teda je to podle meho nazoru bida a radeji bych nameril vic. Na druhou stranu, s "chytrym" dobijenim to funguje bez par mesicu uz 9 let, takze to z meho pohledu vypada, ze asi vi co delaji.

AGM vs wet battery voltages.JPG

Vloženo

Aha, zajimave. Nekde jsem cetl, ze s odpojenym konektorem se nezavisle topeni nezapne. A prislo mi to logicke. Ale nezkousel jsem to. Topeni by nemelo jit zapnout, kdyz uz v baterii neni dost "stavy". Ale asi to teda informace nebere ze systemu chytreho dobijeni, ale proste si to zmeri napeti samo.

 

No to je asi jedno. Vzhledem k moji zkusenosti s vydrzi baterie nemam duvod to odpojovat.

Vloženo

konektor inteligentniho nabijeni  mam vypojeny na letni obdobi. v zimnim (zvlast pod 4 stupne) naopak do baterky pere, co to da. Pouze v teplych mesicich ji nechava stale na 12.1V. 

 

nezavisle topeni v lete neni potreba, ne? 🙂 

Vloženo

Nezavisle topeni v lete potreba je, protoze v lete netopi, ale vetra. A je to neskutecny rozdil. Doporucuju. A urcite nejak kontroluje nabiti baterie i pro vetrani. (Bohuzel kontroluje dokonce i mnozstvi paliva v nadrzi. Ano, pro vetrani, ktere zadne palivo nespotrebovava. Toto, podle me, trochu nedoresili. Ale to sem nepatri.)

Vloženo

Vydržela, protože je to AGM. Nejvíc odchází EFB, které to chytré dobíjení prostě nedávají. 
Mně vydržela originál AGM v O3 8 let a tátovi dokonce 10. 

Vloženo

@Vápno A muzu se zeptat, jakym zpusobem ve vasich pripadech baterky odesly? Napr. zhorsovalo se postupne startovani nebo ukazoval neco infotainment? Nebo baterky odesly ze dne na den? Tim myslim predevsim to, ze jeden den auto nastarovalo bez problemu a druhy den uz ne.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...