Přejít na obsah

Motorovy olej pre 2.0 TSI III.gen


Palo.k84

Doporučené příspěvky

  • o 5 měsíců později...

Ahoj. Vlastním Octuli RS 245 do které jsem od začátku provozu dával olej Millers Oils EE Longlife 5W40.. dal bych tam klidně i ten z řady Nanodrive ale ten je bez normy takže jediná možnost je ten longlife který splňuje VW 502 normu.. Mám tam momentálně zatím z výroby nastavený promněnlivý interval tedy 30tis km.. První výměna oleje po zajetí proběhla při nájezdu 5tis km, další při 15tis km a teď se blížím k 30tis km tedy další výměna oleje a garančka. Otázka zní: Je těch 15tis km nájezd v pohodě při použití tohoto oleje? Nebo raději měnit po 10tis km? Řeším to jen kvůli záruky, jinak bych měnil normálně po 10tis km a sám doma s jistotou, že tam je to co chci. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Vlastním RS245 a blíží se mi prvni výměna oleje, rozhodl jsem se, že vyměním 0w20 za něco hustějšího, začal jsem zjišťovat jak se k tomu staví škodovka, bohužel jsem se ani v českém servisním manuálu nedozvěděl co se tam může lít, až v anglickém, který je oproti českému aktualizovaný i pro nové motory jsem našel a tady to je, pro ty kdo taky hledají

 

1.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V ‎19‎.‎1‎.‎2018 na 15:00, rayx napsal:

Zajímavý postřeh, jestlipak to taky mění v autorizáku ... i 1.8 GenIII to má stejně.

06L115678C je nahrazeno 06L115678Q. A není součástí filtru 06L115562, takže asi vím, jak ty výměny probíhají ...

835693_x800.jpg835694_x800.jpg835695_x800.jpg

 

 

Ve srovnání s tím je GenII jako chudej příbuznej, no ale za mě vím, že je to dobře :t

06J115679E

723224_x800.jpg723227_x800.jpg723228_x800.jpg

 

 

Tak mám za sebou výměnu oleje a to dle postupu v DP, tedy s výměnou vložky filtru a hrdla (06L115678Q, cena 250 Kč). S výměnou hrdla je spojena i výměna tělesa filtru s označením 06L115401J (dodáváno společně s filtrační vložkou za 760 Kč, těleso filtru se mění z důvodu změny uchycení nového typu hrdla). Důvod přechodu z původní varianty hrdla 06L115678C na hrdlo nové s označením  06L115678Q mi nebyl vysvětlen...Každopádně mezi nimi je značný rozdíl, viz. foto.

 

P.S. Když jsem v autorizáku objednával hrdlo a následně i těleso filtru, koukali na mě jak na exota...ještě se s tím nesetkali a dle sdělení to u nich technici nemění:-) Takže asi tak...

 

20181113_211147.thumb.jpg.b5391391745248a734417ca51478dd89.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Pánové

vložka olejového filtru u těchto motorů (1,8 -- 2,0l) byla změněna z HU 6002 z na HU 6013 z (oba MANN)-- rozměry jsou stejné ale papír je nyní bílý dříve u staré vložky HU 6002 z byl žlutý nevíte jaké důvody vedly k této náhradě? Nebo nějaké info o vlastnostech - porovnání??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...
V 15. 11. 2018 na 14:25, Malawi napsal:

P.S. Když jsem v autorizáku objednával hrdlo a následně i těleso filtru, koukali na mě jak na exota...ještě se s tím nesetkali a dle sdělení to u nich technici nemění:-) Takže asi tak...

 

Tak to je smutný. Půjde jistě o problematiku tlaku mazání u těhle potvor, kde je povolená minimální hodnota tlaku mazání jen 0,85bar na volnoběh. Gen2 má 1,2bar ...

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To SSP99 znám, no samotný změření tlaku by bylo asi nejpřesnější i ve srovnání s info z DP.

Ten záběh, tedy vypnutí ventilu N428, je nastaven na cca 1000km (to samé platí pro motory EA211 a myslím i EA288), poté ECU začne ten ventil aktivovat, když jsou podmínky pro redukovaný tlak.

Asi nejen u EA888 se to ale nechá na těch 1000km přes diag znovu aktivovat, kdyby někdo řešil problémy s tlakem B)

 

912e6a5s-960.jpg352e6a5s-960.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Myslím, že mezi 0W30 a 5W30 budou minimální rozdíly, je jedno, který dáš, interval výměn bych držel jako byl dosud.

 

A ještě info, hlavně pro ty s motorem ze začátku výroby (podle ETKA do 9.3.2014), dostala se ke mě zajímavá zkušenost s nemazající 1.8 GenIII CJSA, což je v tomhle stejný jak tyto 2.0 CHHA.

Motor na volnoběh mazal 0 bar, a přestože v systému byla zapsaná sporadická chyba olejového čidla 3 (pro ostřikové trysky pod písty), tak se EPC nerozsvítilo a zahlásil se až nízký tlak oleje červenou olejničkou a stopkou ...

Po identifikaci, že za to může mechanický přepínací ventil seklý v otevřené poloze, který má na starosti přívod oleje ke tryskám, a je umístěn v držáku příslušenství a olejového filtru, tak po jeho vyhledání v katalogu je tu zajímavá informace o zákazu používání revize 06K103208B, která byla od 10.3.2014 nahrazena verzí 06K103208D ...

Tak kdyby někdo někdy hledal, proč mu GenIII 1.8 a 2.0 TSI nemaže a kazí ložiskovou stěnu, hřídele s hlavou a další, tak tenhle ventil stojí za to prověřit také, stejně jako trn a a víko olejového filtru, které také měly x revizí ...

 

2.0.thumb.jpg.3ab703678fd2ffe422fb077cf6ca4623.jpg  1.8.thumb.jpg.f2fabce6a52f960ead70494c49b41275.jpg

 

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak s ohledem na to, žes tu psal o barevné rozdílnosti různých šarží toho "všude" opěvovaného MO a podložil to jak fotkou, tak "cancem" od importéra o rozdílné aditivici s vlivem na barevnost oleje dané šarže, a nyní jsi to smázl, tak mi to jen potvrzuje to, co si o celým MO myslím ... :t

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý deň. Podľa informácií technika Millers Oils Ltd. , pôjde určite iba o dve rôzne výrobné šarže. Na zadnej strane bandasiek je Batch Nr. kde prvé tri čísla značia deň v roku a ďalšie dvoj-číslie je rok. Napr. 25417 ..... značí 254 deň v roku 2017. Ďalšie čísla sú šarža. Pokiaľ ide o rôzne šarže a iný deň roku tak tam môže byť takáto výrazná zmena. Rozdiel môže nastať hlavne novými aditivačnými balíkmi, alebo zmenou dodávky základového oleja. Práve vtedy nastáva často takáto zmena odtieňu. V žiadnom prípade to ale podľa informácií nemá vplyv na kvalitu alebo použitie oleja a daný olej spĺňa rovnaké požiadavky a kvalitu aj v prípade rozdielu odtieňa. Ide vraj naozaj iba o vizuálny rozdiel ktorý nastáva hlavne pri situáciách ktoré som popísal.
Rysho
Dakujem za rychlu odpoved.Takze kludne to moze moj mechanik naliat do auta a nemusim si robit tazku hlavu,ze to bude mat negativny vplyv na chod motora?
Rysho
Myslim tym ci sa mozu zmiesat dve rozne sarze a teda ci mozem dolievat ten tmavsi olej pri nejakej tej spotrebe

8:10

Millers Oils Slovakia
 
Dobrý deň ... Áno môžete byť bez obáv, aj pri dvoch rozdielnych výrobných šaržiach ide o ten istý olej, čo kvalitou a normou. Ide skutočne iba o vizuálny rozdiel spôsobený nejakou novou dodávkou základových olejov alebo aditív. Kvalita a zloženie každej várky sa testuje a skúma v labákoch u výrobcu skôr ako olej opustí fabriku, takže naozaj môžete v kľude miešať alebo dolievať.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
V 15. 11. 2018 na 14:25, Malawi napsal:

 

Tak mám za sebou výměnu oleje a to dle postupu v DP, tedy s výměnou vložky filtru a hrdla (06L115678Q, cena 250 Kč). S výměnou hrdla je spojena i výměna tělesa filtru s označením 06L115401J (dodáváno společně s filtrační vložkou za 760 Kč, těleso filtru se mění z důvodu změny uchycení nového typu hrdla). Důvod přechodu z původní varianty hrdla 06L115678C na hrdlo nové s označením  06L115678Q mi nebyl vysvětlen...Každopádně mezi nimi je značný rozdíl, viz. foto.

 

P.S. Když jsem v autorizáku objednával hrdlo a následně i těleso filtru, koukali na mě jak na exota...ještě se s tím nesetkali a dle sdělení to u nich technici nemění:-) Takže asi tak...

 

20181113_211147.thumb.jpg.b5391391745248a734417ca51478dd89.jpg

Ahoj. Víte někdo kdy přesně došlo k té změně hrdla? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 3 týdny později...

Zdravím, po roce jdu na olej+filtr ale mám takové dilema. Už mi nechtěj vzít olej 5+1 vlastní. Když to nechám vyměnit "na ulici" změní se počet dní 149 sám na rádiu? Abych nešel za 5měs znovu...

 

Najeto: 8tis

První výměna oleje: 2tis(škodovka)

 

Děkuju

 

Editováno: , autor: Hurikan88
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, pro reser intervalu je třeba udělat reset diagnostikou. Nebo tlačítkem pod budíky (tím se přepne na interval 15tis/rok). Lze takto resetovat interval oleje i servisu zvlášť (ale proměnlivý vždy jen přes diagnostiku, přes tlačítko pod budíky se to vždy samo přepne na pevný, aspoň myslím).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Martab s tým resetom to nieje pravda. Minule som chcel spraviť reset intervalu po 30tkm olej a aj prehliadka cez budíky. Výsledok bol taký, že sa mi zresetoval len interval prehliadky. A znova na 30tkm. Po tomto zistení som to nastavil cez diagnostiku na 15tkm/1 rok a hotovo. Tam sa dá nastaviť hocičo kľudne aj 5tkm/100dni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

ahoj koupil jsem olej Castrol edge Turbo diesel  5w-40  nápln 5,7 l je i pro naftové motory i Benzinové vw502 00 neudělal jsem blbost? mam Octavia RS TSI 162kw plus výměna fitru najeto cca 1200km na tom téma jsem přečetl  cele a ted jsem trochu rozhozen no prostě nevím :-(

Editováno: , autor: Yodiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...