Jump to content
Rypicong

co se stalo s pneu ?

    Recommended Posts

    Zdravím,

     

    Sice se nejedná o auto Škody, ale jelikož se tu pohybuje celkem dost "chytráků" ( myšleno v dobrém, ) tak bych se chtěl optat, jestli se s tím někdo setkal.

     

    Kolega z práce má asi 3 roky staré Mondeo ( kupoval jako nové ) a je to cca 2 měsíce zpět si všiml divného zvuku. Když zastavil, zjistil, že se odtrhl od přední pnu lem co je jakoby na hraně. Dojel do servisu a když auto zvedli, z hrůzou zjistil, že to má i druhé přední kolo a ještě jedno zadní. Přehodil na zimní a začal to řešit s prodejcem jako reklamaci.

    Prodejce nechal zkontrolovat geometrii, byla na horní toleranci a byla seřízena, na autě nebyla zjištěna závada. Auto bylo vždy u prodejce servisované a velký servis proběhl cca 3 měsíce před touto událostí. Prodejce hodil vinu na výrobce gum. Což má ale smůlu, protože kola koupil u prodejce. Přijel zástupce a ten zase tvrdí, že se nejedná o výrobní vadu a že musela být vada na vozidle. Kolega není samozřejmě blbej a řekl jim že je mu to jedno, auto koupil od prodejce, ať se stará on. Prodejce chvíli před koncem doby na vyřízení reklamace zavolal, že podle nich je vše v pořádku, jak auto tak gumy a vzhledem k tomu že to je po 2 letech, záruka se jíž na gumy nevztahuje, jak je uvedenu v dodatku. ( kolega má záruku na 5 let ). Firemní právník si prošel papíry a opravdu to tam je, ale je tam i informace, že se to nevztahuje na vady vzniklé běžným opotřebením, což nebyl ten případ. Kolega všechny informace poslal na centrálu prodejce aby si stěžoval na postup a ten ho zkontaktoval. Chtěl takový sračky jako dokázat že na těch gumách fakt jezdil  s tímto autem apod. Tak dostal od několika kolegů čestné prohlášení :) a že gumy pošle soudnímu znalci. Jeho stanovisko bude známo do týdne. Nesetkal se někdy někdo s tímto problémem a co to způsobilo ? Gumy byly vždy v optimálním tlaku, nejezdí jak prase, nebyly plněné vzduchem ale jiným plynem - teď nevím čím jiným se to plní, Najeto má kolem 60 - 70 tis ( takže z toho 2/3 na letních ), ale k plošce se ještě nedostal, auto nikdy nebylo přetížené apod.

     

     

    post-56834-0-73869100-1415819130_thumb.j

    post-56834-0-07401000-1415819161_thumb.j

    post-56834-0-99811300-1415819233_thumb.j

    post-56834-0-33576200-1415819257_thumb.j

    post-56834-0-56968600-1415819274_thumb.j

    post-56834-0-75140000-1415819295_thumb.j

    post-56834-0-68138100-1415819318_thumb.j

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Stane sa , zvlášť nízkoprofil na našich cestách , vzhľadom k veku a celkovému opotrebeniu ti to ťažko niekto zaplatí zo svojho , jedine sa dohodnúť na rozumnej náhrade výhodnej pre obe strany s tým že si zachovajú zákazníka ... Tá geometria mi celkom OK nepríde resp. možno predtým jazdil na rozhodenej dlhšie , ale s tých fotiek to nepoznať , chcelo by to vidieť ... holt 50tkm je asi plánovaná životnosť...

    Edited by suri.
    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    a34cef66f9e6cbb220651a9114ba07ec.jpgb671917f299da762205289508d4d523d.jpg

    Takhle jsem dopadl na Supovi. Cca. 45k km.

    3 pneu takhle a 4 prasklá napříč. Ten kraj není sjetý do plochy, ale do U (dovnitř) Plátno jen na jednom místě.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    nj osekané , máš nejaký protokol z geometrie ? celkom častá klasika OII a podobných , tam boli tuším aj nejaké TPI a pneu ktoré to robili , tuším práve niektoré Pirelky na to trpeli 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    nevím jestli má protokol a pokud se nepletu, tak co mají od Fordu nařízeno jak postupovat, tak ho asi nemohl vidět, ale to se zeptám...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

     

    Sice se nejedná o auto Škody, ale jelikož se tu pohybuje celkem dost "chytráků" ( myšleno v dobrém, ) tak bych se chtěl optat, jestli se s tím někdo setkal.

    Zkus napsat cosbymu, to je gumař.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ono se stačí podívat na naše cesty a s jakými nizkymi profily jezdí dnes skoro každé nové auto kromě například tech rádoby SUV...

    Motosmane 45000km je dobry a solidní na dnešní dobu...a jestli tomu autu davas...

    Edited by kokta7

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jelikož mám pneuservis,geometrii a tohle jsem řešili u půl roku starého Mondea-resp.řešil si to zákazním a verdikt Fordu byl-od novoty vadné zadní tlumiče.

    Dělaly to zadky.

    Pokud je to předek,tak je to geometrie,i když už jsem se setkal i s tím,že jsou na to náchylné i některé typy pneu-hodně Hankook,Conti

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×