Přejít na obsah

FIII vs konkurence


Pawouk

Doporučené příspěvky

co je tedy přímou konkurencí F III, když to není Mazda 2 ??? 

je otázka, jestli to myslíš globálně nebo pro náš trh...

 

Ale koho to v tomto vláknu zajímá globálně...

 

A také se musí rozlišovat F3 a F3 combi, ale pokud budeme brát pouze krátkou:

 

Fiesta, Polo, Ibiza, Clio, i20 ( ix20 nepočítám ) a 208

 

Mazda 2 nemůže být pro F3 konkurencí, když její prodeje jsou takové, že v tomto segmentu má úplně nejnižší a i blbého Mini se prodalo 3x více...

Jenom pro porovnání Fiesty se prodalo od začátku roku 1832ks a Mazdy  37ks :(

 

Jako nemyslete si, že se tu chci za každou cenu F3 zastávat, já osobně, jako druhé auto do rodiny bych si také radši koupil Mazdu 2, ale prostě konkurence to pro Fábii 3 není. Je to zcela jiné auto...

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok... Čísla jsou jasna.. To vidím... Faktem je ze segment je to stejný, takže konkurence to je... Byť je Mazda 2 nekonkurenceschopná ;) viz.jiz zmíněná čísla... ;)

Osobne si myslím, ze hodně lidi při nákupu ani nepremysli nad jinou variantou než je Fabia... Například Mazda nema ani nijak valnou marketigovou podporu... A pak ta cena ... Atd

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok... Čísla jsou jasna.. To vidím... Faktem je ze segment je to stejný, takže konkurence to je... Byť je Mazda 2 nekonkurenceschopná ;) viz.jiz zmíněná čísla... ;)

Osobne si myslím, ze hodně lidi při nákupu ani nepremysli nad jinou variantou než je Fabia... Například Mazda nema ani nijak valnou marketigovou podporu... A pak ta cena ... Atd

to si nemyslím.

 

Fábií se prodalo 6507ks

Fiesta 1832ks

Polo 1479ks

Ibiza 1045ks

Clio 883ks

Peugeot 208 - 645ks

Corsa - 465ks

 

Ta trojka za Fábií má velmi dobrý prodeje. To, že plno lidí si kupuje stále Fábii je celkem normální - jsou spokojený, tak proč měnit - riskovat. I to, že se Škodovky u nás prodávají dobře, není nic neobyčejného. Nevím, jestli někdo z vás byl v Paříži, ale jiný, než Francouzský auto tam skoro nepotkáte. Škodovky jsem za ten prodloužený víkend potkal asi 3.

 

Problém Mazdy je v ceně a dle mého názoru v designu který nebudí dojem dospělého auta. Ale i Yaris má prodaných 474ks a "trpí" stejný designem. Prostě  Mazda netáhne no...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že plno lidí si kupuje stále Fábii je celkem normální - jsou spokojený, tak proč měnit - riskovat

-s jiným autem by taky nic neriskovali.

 

Problém Mazdy je v ceně a dle mého názoru v designu který nebudí dojem dospělého auta.

-já vím je to jenom tvůj názor, a tady na fóru se rádoby používá pojem "dospělého auta." Ale co to znamená, že je o kousek větší kufr?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že plno lidí si kupuje stále Fábii je celkem normální - jsou spokojený, tak proč měnit - riskovat

-s jiným autem by taky nic neriskovali.

Problém Mazdy je v ceně a dle mého názoru v designu který nebudí dojem dospělého auta.

-já vím je to jenom tvůj názor, a tady na fóru se rádoby používá pojem "dospělého auta." Ale co to znamená, že je o kousek větší kufr?

Je jasny ze by neriskovali, ale boji se, chapes to ? Koluje plno mytu na Francouze, Italy, Korejce apod.

A jenom muj nazor to neni, nevim kde jsi na to prisel. S timto nazorem se stretavam casto na diskuzich i ve svem okoli, ze Mazda, Yaris vypadaji designem jak pro zensky.

A dospele auto neni vyraz toho fora. Dej si vedle sebe Polo a Mazdu 2. Polo opravdu budi dojem dospeleho auta a ne "auticka" Ja nevim proc furt mluvis o kufru, o nem to vubec neni. Mluvim o designu, to je objem kufru ? Neni, tak proc o tom muvis...

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

miniaut rozhodně ne, to je třída A

 

Ale myslím, že MP390 to popsal celkem jasně. Design Pola, Fabie, Ibizi je je střídmější, nesnaží se z auta udělat takové vajíčko ( což je vidět třeba na zádi Mazdy 2 ). Víc si to drží linie auta vyšší třídy.

 

Vem si jenom Peugeota 206, jak byl strašně populární mezi ženskejma, to samý první Yarisy, Nissan Micra nebo i předchozí generace Mazdy 2. Upřímně, v takových autech jsi v drtivé většině potkával ženský za volantem. Já občas když se se ženskejma bavím, tak plno jich řekne, mě se líbí Peugeot, nebo Mazda 2, nebo Fiat 500 ( ač jiný segment ), všechny to popisujou jako roztomilý, kulatý autíčka. Žádná neřekne Polo, Fabia.

Mazda 2 má sportovní design, stejný jako Mazda 3 a 6, ale u rozměrů Mazdy 2, už ten design má tendenci být takový spíš roztomilý... Nevím jak to popsat.

Něco jako jsou ty samolepky, nebo hračky autíček kde je třeba Mustang, nebo Porsche a je to karikaturou předělaný do malého modelu s velkejma kolama... 

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zajímavá diskuze... to mě baví... ;)

 

troufnu si říct, že dnes je už poměrně jedno, jestli si koupíš Škodu, Peugeot, Hyundai nebo VW... prostě všechno má svoje... a věřte, že běžný motorista, který nesleduje fóra, nečte moto časopisy apod. vůbec neřeší, jestli má na světla páčku pod volantem nebo čudlík na přístrojovce... ;) ten řeší vzhled, barvu a hlavně cenu... 

 

jinak troufnu si říct, že ani jedno malé auto není dospělé, všechno jsou to prťavý autíčka ... lol ... však i moje i30 je malý kombík ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaujímavá diskusia páni :)
Ja by som to zhrnul, že pri výbere krátkej verzie auta daného segmentu si zákazník vyberá hlavne podľa dizajnu. Kľudne by som napr. prežil ženský dizajn, hoci sám vidím, že je ženský, ale viem oceniť inakosť. V danom segmente často rozhodne aj cena a tam je fabia niekde v strede, čo tiež nie je zlé. Výraz dospelé auto mi sedí až na fabiu combi. Tá je dizajnovo podľa mňa vyváženejšia a pôsobí na mňa dojmom väčšieho auta. Neviem aké sú predaje (hb vs kombi), ale odhadujem, že fabie combi sú práve to, čo konkurencia zväčša nevie ponúknuť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dobře... ale to je přesně ono... F III nabízí verzi Combi, což je prostě pro našince super... faktem je, že ať je to jak je to, tak F III Combi je pořád stejně malý auto jako F III Hatch, jenom má větší kufr... mě F III jako auto nevadí, jen se mi na něm něco nelíbí a je mi prostě malá...  

 

když se tu bavíme o konkurenci F III... může být konkurencí F III větší auto, třebas ze segmentu třídy C, které se dá pořídit za stejný peníze??? co vy na to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ona tá veľkosť.. teda potreby veľkosti.. samozrejme závisia aj od toho, kto je aký vysoký. Ja mám cca 172 cm a fabiu považujem za hraničnú. Može byť niekto 180-185 cm vysoký, kto sa do nej skrátka nenasúka. Mám však známeho, čo považuje fabiu za úplne v pohode, pritom sám má 185cm cca. Ten "jenom" väčší kufr, nie je len tak jenom. Proste v aute mám pohodlie, lebo sa mi nikde nemotá batožina medzi cestujúcimi a pod.

Sám som porovnával väčšia auto za podobnú cenu (napr. i30), ale porovnať sa to proste moc nedá. Za rovnakú cenu ako FIII combi, by som mal horší motor, menšiu výbavu, priestrannejší interiér a menší kufor. Každý si asi vyberie podľa vlastných preferencií.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám 192cm a kdysi jsem měl F1 krátkou a teď mám F2 combi a vpohodě. Je fakt že vetšinou jezdím sám se psem a nebo nákladem a ve dvou ale i ve 4 a plný kufr je to vpohodě. Nikdo se nemačká. Je fakt že na octavii to nemá. Ale v octávce se zase v 5 lidech cítíte taky jako sardinky v lisu.. Stejně jako u fábie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno kdyz tu resite vysku cloveka versus pohodli tak pridam kometar :) ja mam 2 metry, sama ruka, sama noha. Kdyz sem si vybiral auto, tak jsem se projel snad ve vsem z kategorie 300k - 350k (nove). Uprimne, vysoky clovek moc neresi prostor na delku, prece jen sedacka se da posunout hodne dozadu u kazdeho auta (neresim prostor na zadnich sedackach), naopak resi misto na sirku pro ruce. Pro me byla jasna volba nove Clio, proste se mi hodne libi, ale v tom aute sem byl, co do sirky, jak sardinka! To sem jeste nezazil. Docela me prekvapilo, ze rozdil v miste mezi FIII a Rapidem neni zadny. Octavia ideal, ale za vramci meho rozpoctu nulova vybava. Btw. dalsi vec je stredova konzole, nevim jak mensi lide, ale u vetsiny aut tohoto segmentu mam opravdu dost otlacenou nohu pod kolenem, pripadne kolenem zapinam sterace (bezna praxe). Bohuzel i toto sem musel resit, proto kdyz jsem poprve nasedl do FIII Combi, tak nadseni. Mista akorat (i na sirku se to da), otlaceniny u nohy zadne. Nevyhodou je ze si za me opravdu ale opravdu nikdo nesedne :) Hyundai i20 byl prostorove super, i30 taktez, ale u nich me nesedl interier (jen pro uplnost).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno kdyz tu resite vysku cloveka versus pohodli tak pridam kometar :) ja mam 2 metry, sama ruka, sama noha. Kdyz sem si vybiral auto, tak jsem se projel snad ve vsem z kategorie 300k - 350k (nove). Uprimne, vysoky clovek moc neresi prostor na delku, prece jen sedacka se da posunout hodne dozadu u kazdeho auta (neresim prostor na zadnich sedackach), naopak resi misto na sirku pro ruce. Pro me byla jasna volba nove Clio, proste se mi hodne libi, ale v tom aute sem byl, co do sirky, jak sardinka! To sem jeste nezazil. Docela me prekvapilo, ze rozdil v miste mezi FIII a Rapidem neni zadny. Octavia ideal, ale za vramci meho rozpoctu nulova vybava. Btw. dalsi vec je stredova konzole, nevim jak mensi lide, ale u vetsiny aut tohoto segmentu mam opravdu dost otlacenou nohu pod kolenem, pripadne kolenem zapinam sterace (bezna praxe). Bohuzel i toto sem musel resit, proto kdyz jsem poprve nasedl do FIII Combi, tak nadseni. Mista akorat (i na sirku se to da), otlaceniny u nohy zadne. Nevyhodou je ze si za me opravdu ale opravdu nikdo nesedne :) Hyundai i20 byl prostorove super, i30 taktez, ale u nich me nesedl interier (jen pro uplnost).

No, on to není div, že Rapid je to samé co F3. Rapid má přední nápravu z F2.

Rozměrově ( napříč ) má Rapid vpředu 1418 a vzadu 1428, F3 má vpředu 1401 a 1386. On Rapid působí trošku prostorněji, hlavně díky palubce a jakoby vykuchaným výplním dveří. Ale je jasný, že člověk který nemá naježděné ani jedno auto a prostě v nich sedí poprvý, tak nepozná rozdíl. Já si po přesednutí do F3 pocítil nepatrně méně místa, ale fakt minimálně - hlavně díky nabubřelé palubce v F3. Hlavní prim Rapidu jsou zadní sedadla... Ale i tak si myslím, že prostor F3 je plně dostačující pro plno řidičů...

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde rad ... Ze se mi interiér i30 libi, a to moc... ;)

A prostorove je to úplně někde jinde jak F3

Vsak jsem psal, ze prostorove super. Na me je tam az moc tlacitek uprostred :) ale nejsem fanouskem ani jedne znacky z teto dvojky, vybiral jsem spis pocitove

@Rypicong: Jak pises, prim Rapidu je misto na zadnich sedackach, tam FIII ztraci dost. Ale ver mi, jak si tam sednu ja a posunu si sedacku na svoje pohodli, tak zadni sedacky jsou ciste odkladacim prostorem pro tasku :D

Editováno: , autor: MarkoBeny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jsou no, já měl předtím první Fabku a prostor vzadu mi přišel OK, nic pro dlouhány, ale cajk. Pak jsem si koupil Rapida a když vyšla F3, tak jsem si jí šel prohlídnout a čumím dozadu a říkám si, ty vole to je jak trestná lavice a nedošlo mi, že to samý jsem předtím měl. Člověk se rychle namlsá. Ale je to znát, už mě aspoň nikdo nekope do zad :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...