DušanV 472 Posted January 19 Share Posted January 19 (edited) Pokud mám dobré informace, tak zpátečka u FIII je nesynchronizovaná jen u převodovky MQ100 a tedy u motoru 1.0 Mpi. U motoru 1.2 Tsi je převodovka MQ200 a zde by měla mít zpátečka synchrony. Že by se něco změnilo, o čem nevím, nebo opravdu mám špatné informace? Jinam potvrzuji to cvakání spojky při vyřazení již od fungl nového vozidla. Holt konstrukční vlastnost, pravděpodobně výsledek šetření na konstrukci a materiálech za každou cenu, nic překvapivého u VW AG v posledních časech. Nepamatuji si z časů Felicie, Fabie I a II, že bych měl nějaké zásadní problémy se spojkou, nyní ano, pálí se při každé trochu větší zátěži a vydává pěkně hlasité zvuky. Edited January 19 by DušanV Quote Link to post Share on other sites
ben06 277 Posted January 19 Share Posted January 19 Pálení spojky je dáno i zpřevodováním zpátečky, mám s tím problém taky, ale už jsem si trochu zvykl. Naštěstí ještě nemám tažné. Bydlím v kopcích a třeba s felicií jsem lehce nacouval s vlekem desítky metrů a teď bych to bez smradu ze spojky nedal. 1 Quote Link to post Share on other sites
DušanV 472 Posted January 19 Share Posted January 19 (edited) Jo na to zpřevodování jsem zapomněl, ale nic to nemění na tom, že ta spojka je u současných menších Škodovek opravdu tristní. Měl jsem tažné u všech svých předešlých Škodovek a mé zkušenosti s výdrží spojky kdysi, jsou obdobné , teď mám naštěstí Fabii combi a tím i dost velký kufr a na stará kolena již nic velkého nepřevážím a ani nic nestavím, takže ho nepotřebuji. Stejně s tím závěsem a vozíkem by asi dlouho nevydržela. Edited January 19 by DušanV Quote Link to post Share on other sites
Johny.z 35 Posted January 19 Share Posted January 19 4 hours ago, DušanV said: Pokud mám dobré informace, tak zpátečka u FIII je nesynchronizovaná jen u převodovky MQ100 a tedy u motoru 1.0 Mpi. U motoru 1.2 Tsi je převodovka MQ200 a zde by měla mít zpátečka synchrony. Ať se dívám, jak se dívám, na schémata všech manuálních převodovek pro FIII do dílenské příručky, tak mi přijde, že mají soukolí pro zpětný chod s přímým ozubením a zpátečka je řazena přesunem vloženého kola... To, že přesuvná objímka pro první a druhý stupeň má navíc po obvodu přímé ozubení pro zpátečku (a synchronizuje 1 a 2), je jiná pohádka. Protože zpátečka je na ni řazená, když se tato objímka nachází v mezipoloze, její boční zubové spojky jsou na obě strany rozpojené a nedochází tudíž k žádné interakci se synchrony. Ale třeba se pletu. Quote Link to post Share on other sites
lojza. 0 Posted January 21 Share Posted January 21 Ví někdo k čemu je hadička která vede do plastového krytu motoru u Fabie 3 combi??? ( viz foto) Quote Link to post Share on other sites
Johny.z 35 Posted January 21 Share Posted January 21 Odvětrání kliky? Ale patří to do jiné sekce. Quote Link to post Share on other sites
lojza. 0 Posted January 22 Share Posted January 22 díky,jsem tu nový Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.