Přejít na obsah

Buchot predná náprava Fabia II


kuman84

Doporučené příspěvky

Ahojte skodovaci,

 

pred necelym rokom som sa stal majitelom fabie II hatchback, 1.6tdi CAYB, r.2010. 197t.km aktualne

 

Pred par mesiacmi som pocul pri jazde mierne buchotanie na prednej naprave - vodicova strana.

 

Posledny mesiac je toto buchotanie uz vyraznejsie. Buchot by som popisal ako tlmeny, nie kov o kov, skor kov o gumu.

 

Buchotanie sa prejavuje aj pri miernych nerovnostiach v priamom smere jazdy aj pri vytocenom volante.

 

Napravu som dal skontrolovat 2x v autoservise (neautorizovany, ale s dobrymi referenciami). Skusali, hladali vsetko mozne, vesali sa na napravu, pozerali na zvihaku aj na jame, pouzili dokonca aj take tie pohyblive casti pod kolesa. Skratka vsetky moznosti, ktore mali. Nic neobjavili. 

 

Najprv som typoval horne ulozenie tlmica, tam podla nich je vsetko v poriadku. Po ich  odporucani som vymenil vcera stabilizacne tycky, bohuzial tie boli dobre a nieco tam buchoce stale.

 

Ja si stale myslim, ze to bude suvisiet s tym ulozenim tlmica, no nechcem ist radou, ze vymenim vsetky capy a silentloky aby som zistil co to moze byt...

 

Nema tu niekto skusenost s podobnym problemom? Budem povdacny sa vase nazory. Lebo mi to vadi a som z toho nervozny.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak mne se to same projevuje od cca 60t km.. auto bylo ve 3! servisech a

 

prvni servis vse ok, naprava- kontrola prede mnou, nic nenasli

-2servis porsche brno kontrola cele napravy v ramci zimni akce, test tlumicu, vymena stabiku-boucha dal, ale mene, cena 2700 se slevou

3servis -garaznik co dela ve skodovce, ale maka doma, kontrola cele napravy, vymena axialnich lozisek na obou tlumicich, boucha dal ale opet mene.. typicky pri zataceni, jeste se ozyva takove klepnuti pri zataceni..Jeste mi mechanik volal, ze to cele zkontroloval, ale NIC ! nenasel..

 

dle vsech mechaniku je naprava OK, takze to proste neresim, jak pojedu pri 105000km na olej opet ji necham zkontrolovat..

toz tak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě bych zkontroloval uložení převodovky (pod baterkou). Pak by to mohly být zadní silentbloky předních ramen. Ty ale klepou hlavně při jízdě z kopce, příp. při zdolávání větších nerovností (při větším zatížení nápravy). Obojí se dost obtížně diagnostikuje. Např. u mě na těch ramenou okem nebylo nic vidět, takže signálem bylo spíš, že auto už dost plavalo ve vyjetých kolejích a také to, že jsem měl po výměně tlumičů vč. uložení a kostí + uložení, takže zbývaly už jen silentbloky ramen.

Editováno: , autor: rkonf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne to je fuk.. podle 3 dílen je to OK, holt proste fabia je low-end auto a holt tam neco mlatí.. třeba na to někdy někdo dojde... je zajímavé, že otec má najeto ještě víc než já, ale na stejném motoru, stejný rok výroby, ale krátké fabii - mu to nemlátí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj mám taky podobny problém na F2 1,6 TDI  122 000km. Taky mě něco bouchne sem tam v přední nápravě. Je to jen bouchnutí jednou za čas. Dělá to nepravidelně, nejčastěji když vytočím kola naplno a než motor zabere při rozjezdu tak to bouchne. Ale ne pokaždé, jen ráno když vyjíždím z garáže a nebo když delší dobu někde stojím. I tak to je jednou za 10 rozjezdů takových to a ještě k té větší záhadě mě to dnes bouchlo i při najetí z vyfrézované cesty na normální (skok asi 15cm)  najížděl jsem dost kolmo a jak se kolo dostalo nahoru tak to bouchlo. Někdy se mě zdá že to jde z levého kola, jindy že z pravého. Většinou to bouchne jen při natočení kol doleva. Sem tam se stalo že i při natočení doprava. Vyvolat to sám neumím. Mohu dělat co chci a nebouchne to když chci. Zkoušel jsem natočit naplno kola a zprudka se rozjet na jednu i druhou stranu a nic. Točil jsem na místě koly naplno na obě strany i za jízdy jsem kličkoval a nic. Nechápu co by to mohlo dělat.

 

Auto bylo před 15 000 na servisní prohlídce ve škoda auto a dali mě bez problému garanci dojetí na dalších 30 000km.

 

Našli sice vůli v levém předním kole, kterou nedokázali odstranit protože nedokázali dotáhnout matici která drží náboj s ložiskem. (Koukli se na to díky mému upozornění že při přeřazení něco ve spojce lupne. Do té doby tvrdili že to je normální že neumím pouštět spojku.)

 

A tak po předání protokolu ze škody jsem zajel za svým mechanikem který to vše prošel a matici trochu zkrátil a dotáhl naplno. Od té doby bouchání při řazení ustalo ale časem se začal ozývat tenhle podivný zvuk. Mechanik tedy zkoumal kola, hýbal s nimi a zkoumal čepy a na nic nepřišel. Říkal že je vše dobré ale já mám stále podezření na špatný čep na levém kole. Co myslíte vy?

 

Někdy mě to dělá ikdyž najedu na větší hrb nebo jak už jsem psal když přejíždím nerovnost s natočenými koly ale z 99% to platí jen při natočení kol vlevo.

 

Bojím se špatných kloubu poloosy a také díky tomu aby třeba neupadlo kolo :/ jezdím ale takto už nějakých 15 000 km :) Jinak je vše vpohodě :( A vrchní uložení tlumičů měněno v 80 000 km, najeto 122000km

 

Nechci dávat auto do servisu na kontrolu kde zaplatím 2000 jen za diagnózu tak snad někdo poradí. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no hele, mne to dela uz od cca 60000km a nikdo neprisel cim to je a jestli to je spatne.. v 90000 jsem neal vymenit horni axialni loziska, zvuk se zmirnil, ale furt to tam je, tipicky kdyz jedu do zatacky, kdyz najedu na vymol... kontrolovaly to 3 servisy,nikdo na nic neprisel, tak uz to proste neresim, ted povezu auto na olejovku, tak reknu servisakovi at zase prekontroluje predni napravu a uviidme, jestli neco najde tentokrat... neco ten zvuk dela, ale co to je.. :kol-32:

 

mne se na tom libi, ze ze skoda servisu jedes pak jeste na dodelavku ke svemu servisakovi.. proc do te skodovky teda jezdis,??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já auto koupil s 90 tkm a také mi bouchala přední náprava při velkém propružení. Nejvíc to bylo patrné při pomalejší jízdě zkopce, kdy byla náprava zatížená. Pomohla až výměna zadních silentbloku ramen. Okem na nich nic vidět nebylo, ale po výměně ticho jako po pěšince.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Náboj kola s ložiskem tvoří jeden celek. Ta matice kterou jste dotahovali pouze drží v náboji poloosu. Už to nestahuje ložisko na náboji jako např. u felicie.

Pokud dotažení na chvíli pomohlo, jsou pravděpodobně opotřebený drážky v náboji a na poloose.

Máš dvě možnosti opravy, jednu prasáckou a jednu drahou. Prasácká spočívá v tom, že poloosu vytáhneš z náboje, drážky očistíš a odmastíš a do drážek dáš lepidlo co se používá na volný ložiska.

Problém nastane až spoj budeš chtít z nějakýho důvodu rozebrat. (Třeba výměna manžety na kloubu, nebo ložiska kola) Kloub poloosy z náboje bez autogenu nedostaneš.

Drahá možnost znamená vyměnit náboj kola společně s kloubem poloosy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..necham to na servisakovi, bohužel, moje znalosti skončily opravami škody 120L, feldy  a zetora 6911.. na Fabce si krom doliti oleje a vody do ostřikovače nedelam sam nic...popravdě-ani se mi nechce, řešení upadlých termostatů, shánění nových na vrakáči,  broušení zrezlých lemů a podobné srandy jsem si na felde užil dost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jirko ve škodovce rádi mění díly bez toho aby opravdu zjístili zda jsou potřeba vyměnit. U prohlídky mě chtěli měnit i všechny destičky. Když jsem sundal potom kola zjístil jsem že jsou sotva z půlky sjeté a mají ještě velkou rezervu. A tak je to u nich se vším. Takže já si zajel na první servisní prohlídku po koupi auta abych zjístil co s ním je. Zaplatil jsem extrémních 6000 korun a neudělali nic kromě výměny oleje a filtru + kontrola auta .. Taky mě řekli že kolo je tak volné že to ještě neviděli a nejde dotáhnout. Ale vklidu mě s tím nechali jezdit aniž by se alespoň pokusili podívat co to dělá 15 000km. 2x jsem tam byl že to klepe a rád bych aby to prohlídli a řekli mě že to je NORMÁLNÍ že neumím jezdit!! Kámoš automechanik aspoň zkusil pomoct a zdá se že to je vpohodě. Dnes to například kleplo velmi slabounko jen při vyjíždění z garáže když jsem se rozjížděl na nějakých 1200ot. a měl jsem naplno vytočené kola. Od té doby klid. Takže vy myslíte klouby poloosy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No dnes to kleplo znovu.. když jsem couval trochu ostřeji, přitom točil kola a pak se rozjížděl. Při tom točení za jízdy to luplo asi 3x při otáčení a možná i jednou při rozjezdu. A jinak nic :( Nevím co stím zda to řešit a nebo ne ale pak mám obavy že mě odletí poloosa :( Mám najeto 122 599km přeci není možné aby klouby odešly po takových pár tisících .. na staré fábii vydržely přes 240 000 a možná měla i víc a jezdí do dnes..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...