Přejít na obsah

Kola z O1 na Rapida


abusklibi

Doporučené příspěvky

Máte někdo na Rapidu úspěšně nasazená 15" originální litá kola z Octavie I?

Myslím třeba kola Triton: 5x100 6Jx15 H2 ET38.
(16" kola z Octavie mají jinou šířku)

Našel jsem tu jen zmínku o plechových discích z O1. Což mě překvapuje, protože podle papírových rozměrů by to mělo sedět a připadají mi i ta stará litá kola hezčí a lepší než nové plecháče nebo neznačkové elektrony. Dají se koupit i levněji, jsou jich plné bazary...

Rozměry sedí, ale protože jsem se s tím nikde nesetkal, kladu si otázku, jestli v tom není jiný problém. Napadá mě třeba:
- zavazející brzdový kotouč nebo třmen vzhledem k vnitřním tvarům disků Škoda
- nemožnost nasadit správné gumy (jestli třeba mohu jakékoliv pneumatiky 185/60 nasadit na disk s okrajem typu H2="dvojitý hrb proti vyzutí pneu")

Octavia má samozřejmě jiný rozměr pneu (vetší profil), ale u disků nevidím problém.

Editováno: , autor: abusklibi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak jsem nakoupil sadu starších Triton 15" z O1:

http://www.skodaoriginal.cz/skoda/eshop/29-1-SKODA-Octavia-I/0/5/13441-Kolo-z-lehke-slitiny-Triton-Octavia-I

 

Dneska jsem to zkusil nasadit. Vyšlo to, ale o fous! Kolo samozřejmě pasuje dobře, ale mám 77kW, tedy kotoučové brzdy vzadu a - co jsem před koupí kol ještě nevěděl - také větší kotouče vpředu (288mm). Na tom disku je na vnitřní straně nalepené asi 1mm tlusté závaží. Mezi závažím a brzdovým třmenem zbývají maximálně 2mm. Doufám, že to nebude dělat ostudu, třeba až se tam nalepí bordel.

 

Závěr:

Kola z O1 použít lze, ale kdo má 77 kW, měl by si ověřit, že nebude problém s vnitřním tvarem disku - není tam skoro žádná rezerva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 15ky z O1 na 77 kW přes zimu a bez problémů.

 

Zkus upřesnit, jaké disky máš. Možná by se to někomu mohlo hodit. Fakt to je tak natěsno, že věřím, že některé disky pasovat nebudou kvůli tomu třmenu...  Bude záležet na vnitřním tvaru kola.

 

Když jsem se to marně snažil zjistit před osobním vyzkoušením, mimo jiné jsem kdesi vyčetl, že i na O1 byl kotouč jen 280mm. Nadšenci tam dávali větší (288mm a 312mm), ale v obou případech už museli použít třmen a těhlici z Octavie RS a v tom případě už nemohli 15" kola použít. U Rapida to naštěstí těsně vyšlo.

Editováno: , autor: abusklibi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Není to nic překvapivého, ale abych téma uzavřel...

 

Kola Triton 15" z Octavie I jsou na Rapidu 1,2 TSI 77 kW (= přední brzdové kotouče 288mm), moje obavy byly zbytečné.

 

Vypadá to, myslím, docela slušně (proti plecháčům nebo hodně levným neznačkovým elektronům). Tak se jen divím, proč jsem to ještě za celou loňskou zimu na ulici neviděl? Z toho plynula moje nejistota...

Editováno: , autor: abusklibi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja uz bych v zime na plechach jezdit nechtel. Na trhu je spousta origo alu 5x100 z Fabie 1,2 a O1 ktery na rapida pasujou a vyjdou skoro stejne jako koupit nove plechace s poklicema.

 

No jo, ale já třeba jezdím na plecháčích z jiných důvodů. Plecháč + kryt kola daleko lépe kryje před vodou, sněhem, solí... což mi připadá jako velká výhoda. A ono v zimě si stejně na nějakou krásu moc hrát nejde takže za mne pořád vede plechový kolo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...