Přejít na obsah

Vrzani - urobme s tym koniec


Tomi FC

Doporučené příspěvky

Tak jsem dnes navštivil Servis a ptal se kolik by me stalo odstraneni vrzani palubky-vrže to u stred.ofuku.Odpověd byla je to na cely den cela palubka musi ven a cena 2500 kč.Malem me trefilo.

To praskání a vrzání palubovky si myslím, že má u většiny stejný zdroj, pokud přímo nedrnčí ty boční kryty nebo kaslík a nebo například přední panýlek autorádia... Ale už se to tu hodněkrát řešilo. Já jsem to vyřešil nedávno. Kolem ofuků se tam dostane hodně blbě, ikdyž to převážně vrže za nima. Nejlepší řešení je, jak už tu někdo někde psal myslim, vyndat budíky a za nima uvidíte kovovou nosnou konstrukci a mezi ní a paklubovkou je mezera cca 3cm. Stačí tam něco pečlivě nacpat (tvrdou gumu, dřevěný klínek,...) tak aby to nevypadlo. Tím se palubovka +/- znehybní a je po praskání, vrzání a skřípání při dobržďování a točením volantem. Já jsem to aplikoval minulý týden a je klid :)

Tak jsem se o vikendu vrhl na to vrzani dle tvojich rad a uspěch je 100%.Diky ti chlapaku :palec2:

Ahojky, tak moje oprava vydržela týden :help: dneska si tak jedu do práce a najednou slyším zase to vrzání :) Stalo se vám někomu, že se vrzání vrátilo?? Mně už podruhé, jednou tam dal automechanik kus hadru, to bych i brala, že se to po týdnu rozvrzalo znovu, ale teď jsme to udělali pořádně, tak jak je to možný??Já už nevím co s tím :angry2:

Zkusit tam nacpat větší klínek nebo kus tvrdý gumy, aby to bylo zpevněný a nehejbalo se to. Když tam dá hadr, tak to nebude vrzat na místě, kde je ten hadr, ale může to začít právě jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak mě vrzala palubka,dal sem to do autorizovaného servisu,opraveno za 250 kč prý častá závada,po ujetí 1000 km zatím žádný vrz :palec2: :palec2: :palec2:

no je hezký že si nám sdělil cenu v servisu,ale neřekneš nám co s tím jako provedli..? ;) Nebo si se ani nezeptal..? :disgust:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

kluci uz jsem to tu psal ale nejak zadna reakce:)na fabce mi ted zacaly vrzat okna v prednich dverich(aspon myslim ze jsou to okna, jak kdyby vrzali v tech kolejnickach)..pri brzdeni nebo rozjizdeni to proste vzdy nejak zavrze...docela me to jako stve...da se s tim neco udelat??diky:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kluci uz jsem to tu psal ale nejak zadna reakce:)na fabce mi ted zacaly vrzat okna v prednich dverich(aspon myslim ze jsou to okna, jak kdyby vrzali v tech kolejnickach)..pri brzdeni nebo rozjizdeni to proste vzdy nejak zavrze...docela me to jako stve...da se s tim neco udelat??diky:)

Se vším jde něco udělat, ale nejdřív musíš vědět s čim to něco chceš dělat, takže v tvém případě, co to opravdu vrže. Pokud jsou to ty kolejničky, tak by mělo stačit všechno dotáhnout, ale nenapadá mě co konkrétně by na nich vrzalo...Někdy když je špatně přidělanej tapec, tak vrže a praská v něm při brzdění, nerovnosti a akceleraci. Prostě chce vyposklouchat co to přesně je, podle zvuku a místa.Nebo za něco chytit a zkoušet, jestli to vrže, nevrže..Zkoušet, zkoušet a zkoušet ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nevím jestli to sem už někdo dal...

Asi před 14dny jsem odstranil vrzání sedačky...

Furt jsem hledal,čím to je, mazal kolejnice, zvedací mechanismus a pod. Pak jsem si ale všimnul jedné věci. Sedačka vrzala jakoby vlevo vzadu, tak jsem ta to místo párkrát zatlačil a zjistil že ten otravný zvuk vydává molitan jak se tře o kovovou konstrukci.

No co,vyndal jsem sedačku, sundal ze sedáku mechanismus pojezdu sedačky (celý proces je popsán v DP),celý jsem ho odmastil a polepil kobercovou páskou a je klid...

Teda zatím(cca14dní),ale doufám,že napořád… :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano aj mne dosť vrzala sedačka ale len pri nasadani a vystupovani a trochu sa prudšie opratí sa a nevedel som si rady, ale potom som sa naštval ( :) ) a vybral ju a bádal že čo to môže byť a prišiel som na to...treba namastiť tie kĺby na ktorých sa zdvihá sedačka hore a dole...na foto je to už mastene :)

Sú tam celkom štyrí a vrzgala len jedna presne v pravo vzadu...doteraz je pokoj

Nevím jestli to sem už někdo dal...

Asi před 14dny jsem odstranil vrzání sedačky...

Furt jsem hledal,čím to je, mazal kolejnice, zvedací mechanismus a pod. Pak jsem si ale všimnul jedné věci. Sedačka vrzala jakoby vlevo vzadu, tak jsem ta to místo párkrát zatlačil a zjistil že ten otravný zvuk vydává molitan jak se tře o kovovou konstrukci.

No co,vyndal jsem sedačku, sundal ze sedáku mechanismus pojezdu sedačky (celý proces je popsán v DP),celý jsem ho odmastil a polepil kobercovou páskou a je klid...

Teda zatím(cca14dní),ale doufám,že napořád… :)

post-3171-1183743654_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sem začal právě bojovat s vrzáním budíků :/ A zatim vyhrávají, stále si popraskávají svou písničku..... A nevím jestli se to hodí sem, ale nechtěl jsem zakládat nové téma. Začalo mi kdesi pískat, když zpouštím nohu z brzdového pedálu. Asi na 90% je to někde v zadních bubnech, protože to jde od zadu, a kde jinde by to mohlo být. Venku je to slyšet mnohem silněji, než uvnitř a když zatahnu ručku, tak už je šlapání na pedál tiché.... Budu muset vyměnit destičky a třmeny, tak to snad pomůže :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak 6000km a začíná mi klepat panel přístrojů. Teď nevím, je to brzo nebo pozdě... lol

Někde jsem tu vyčetl, že stačí šoupnout ten panel přístrojů, co nejvýš. Ale chci se zeptat, ten plast před přístrojema stačí vytáhnout jen hrubým násilím nebo je dobré mu někde trochu pomoct. Nerad bych někde něco ulomil a nechci to dávat do servisu, páč maj čas, když ho zrovna nemám já...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak 6000km a začíná mi klepat panel přístrojů. Teď nevím, je to brzo nebo pozdě... lol

Někde jsem tu vyčetl, že stačí šoupnout ten panel přístrojů, co nejvýš. Ale chci se zeptat, ten plast před přístrojema stačí vytáhnout jen hrubým násilím nebo je dobré mu někde trochu pomoct. Nerad bych někde něco ulomil a nechci to dávat do servisu, páč maj čas, když ho zrovna nemám já...

Dáš si volant do nejnižší polohy, abys tam líp mohl. Pak ho normálně chytneš oběma rukama (prsty nahoře na tom plastu směrem k plexisklu a palce dole, pod tím plastem :D ) a tahem k sobě a mírně nahoru to uvolníš. Obráceně ho tam zas nacvakneš. A neni to tak složitý jak to popisuju. Je to jedna z mála věcí, kterou když jsem dělal poprví a poněkolikátý, tak sem nic nezkonil. Já nad tím teď taky koumám, co udělat aby nepoklapávali. Posunutí mi nepomohlo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem za to zkoušel tahat, ale asi málo.

Jinak teď mám klid, páč je trošku teplo...

Zapadky jsou po stranach. Jsou tam takove ty plechove uchytky, jinak nez nasilim to neoddelas.

...pod tim jsou dva srouby a jeste ty pristroje drzi zarazkou nahore, ale ta povoli sama, jakmile oddelas ty srouby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak sem můžu přidat další hrstku do mlýna :D Setkal sem se s klepáním někde ze zádu vozidla a při zatáčení nebo jen lomcování volantem sem tam za jízdy. Zdroj: Odlepená překližka která má být přilepená za zadním sedadlem zevnitř na polstrování přímo vedle zadních repro....Docela sem na to koukal, takový kus dřeva :D Taky občas vrzne nebo pískne ten plast co kreje sloupky nahoře u stropnice, je to poznat, když se přitlačí. Další zdroj drnčení byla opěrka hlavy spolujezdce, když sem bouchl do sedačka ozýval sem děsnej rachot a drnčení z ní....Pomohlo jí trošku násilim pomačkat :) A pak stále slyším od spolujezdce nepravidelné slabé drnčení a to netuším, naštěstí je to jen občas a není to intenzivní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem za to zkoušel tahat, ale asi málo.

Jinak teď mám klid, páč je trošku teplo...

Tak jsem vyndal ten plast pod budíkama a už čtrnáct dní mám klid, jen to blbě vypadá... :feve: Dneska jsem to tam vrátil, tak jsem zvědav. Když tak zkusím ty budíky trochu ještě napáčit nahoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Tak jsem dnes navštivil Servis a ptal se kolik by me stalo odstraneni vrzani palubky-vrže to u stred.ofuku.Odpověd byla je to na cely den cela palubka musi ven a cena 2500 kč.Malem me trefilo.

To praskání a vrzání palubovky si myslím, že má u většiny stejný zdroj, pokud přímo nedrnčí ty boční kryty nebo kaslík a nebo například přední panýlek autorádia... Ale už se to tu hodněkrát řešilo. Já jsem to vyřešil nedávno. Kolem ofuků se tam dostane hodně blbě, ikdyž to převážně vrže za nima. Nejlepší řešení je, jak už tu někdo někde psal myslim, vyndat budíky a za nima uvidíte kovovou nosnou konstrukci a mezi ní a paklubovkou je mezera cca 3cm. Stačí tam něco pečlivě nacpat (tvrdou gumu, dřevěný klínek,...) tak aby to nevypadlo. Tím se palubovka +/- znehybní a je po praskání, vrzání a skřípání při dobržďování a točením volantem. Já jsem to aplikoval minulý týden a je klid :)

Tak jsem se o vikendu vrhl na to vrzani dle tvojich rad a uspěch je 100%.Diky ti chlapaku :palec2:

Ahojky, tak moje oprava vydržela týden :help: dneska si tak jedu do práce a najednou slyším zase to vrzání :) Stalo se vám někomu, že se vrzání vrátilo?? Mně už podruhé, jednou tam dal automechanik kus hadru, to bych i brala, že se to po týdnu rozvrzalo znovu, ale teď jsme to udělali pořádně, tak jak je to možný??Já už nevím co s tím :angry2:

Zkusit tam nacpat větší klínek nebo kus tvrdý gumy, aby to bylo zpevněný a nehejbalo se to. Když tam dá hadr, tak to nebude vrzat na místě, kde je ten hadr, ale může to začít právě jinde.

Mého plechového miláčka potkalo to samé ... z prostoru výdechů ventilace na palubní desce se ozývalo příšerné vrzání ... po konzultaci s kamarády a dotázání se na řešení tohoto problému v autorizovaném servisu, jsem se jal tento problém řešit svépomocí. Demontoval jsem panel s budíky, vzal silikonový spray, na jeho trysku jsem improvizovaně nasadil hadičku a potom trochu naslepo nastříkal silikonový olej do prostoru palubní desky(mezi tu pozinkovanou horizontální konzolu a rubovou stranu palubovky). Prozatím je klid ... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes navštivil Servis a ptal se kolik by me stalo odstraneni vrzani palubky-vrže to u stred.ofuku.Odpověd byla je to na cely den cela palubka musi ven a cena 2500 kč.Malem me trefilo.

To praskání a vrzání palubovky si myslím, že má u většiny stejný zdroj, pokud přímo nedrnčí ty boční kryty nebo kaslík a nebo například přední panýlek autorádia... Ale už se to tu hodněkrát řešilo. Já jsem to vyřešil nedávno. Kolem ofuků se tam dostane hodně blbě, ikdyž to převážně vrže za nima. Nejlepší řešení je, jak už tu někdo někde psal myslim, vyndat budíky a za nima uvidíte kovovou nosnou konstrukci a mezi ní a paklubovkou je mezera cca 3cm. Stačí tam něco pečlivě nacpat (tvrdou gumu, dřevěný klínek,...) tak aby to nevypadlo. Tím se palubovka +/- znehybní a je po praskání, vrzání a skřípání při dobržďování a točením volantem. Já jsem to aplikoval minulý týden a je klid :)

Tak jsem se o vikendu vrhl na to vrzani dle tvojich rad a uspěch je 100%.Diky ti chlapaku :palec2:

Ahojky, tak moje oprava vydržela týden :help: dneska si tak jedu do práce a najednou slyším zase to vrzání :) Stalo se vám někomu, že se vrzání vrátilo?? Mně už podruhé, jednou tam dal automechanik kus hadru, to bych i brala, že se to po týdnu rozvrzalo znovu, ale teď jsme to udělali pořádně, tak jak je to možný??Já už nevím co s tím :angry2:

Zkusit tam nacpat větší klínek nebo kus tvrdý gumy, aby to bylo zpevněný a nehejbalo se to. Když tam dá hadr, tak to nebude vrzat na místě, kde je ten hadr, ale může to začít právě jinde.

Mého plechového miláčka potkalo to samé ... z prostoru výdechů ventilace na palubní desce se ozývalo příšerné vrzání ... po konzultaci s kamarády a dotázání se na řešení tohoto problému v autorizovaném servisu, jsem se jal tento problém řešit svépomocí. Demontoval jsem panel s budíky, vzal silikonový spray, na jeho trysku jsem improvizovaně nasadil hadičku a potom trochu naslepo nastříkal silikonový olej do prostoru palubní desky(mezi tu pozinkovanou horizontální konzolu a rubovou stranu palubovky). Prozatím je klid ... :)

To je taký dobrý nenásilný řešení. Možná když to časem začne znovu, tak by stálo zato tam zkusit stříknout třebas nějakou vazelínu, aby tam dýl vydržela...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdar hosi,mam SDi a rad sa plazim na 1500ot na tempomatu,rozne drncania ma uz privadzaju do sialenstva.Ano su to zadne sedadla,plato,palubka,stredovy kastlik pod radiom atd.Objavil som novy zdroj.Packa smeroviek na volatu,je vybehana,vsak stala babku,ked som montoval tempomat.Ked ju jemne dotlacim zvuk mizne.Nenapada vas co s tym?Inak vsetko co som demontoval,dverove tapaciry,plast s 5tych dveri,plasty na stlpikoch,tak tam cpem take tvrde molitany v vycpaviek z krabic,kde byva elektronika.Davajte vzdy po demontazi tapacirov,nove cuple!Je zahadne,akonahle klesnu teploty tak ta fabca zacne vrzgat.V 30 stupnoch pohoda:)Inak autu hodne pomoze vymena stabikovych tyciek na P.naprave.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar hosi,mam SDi a rad sa plazim na 1500ot na tempomatu,rozne drncania ma uz privadzaju do sialenstva.Ano su to zadne sedadla,plato,palubka,stredovy kastlik pod radiom atd.Objavil som novy zdroj.Packa smeroviek na volatu,je vybehana,vsak stala babku,ked som montoval tempomat.Ked ju jemne dotlacim zvuk mizne.Nenapada vas co s tym?Inak vsetko co som demontoval,dverove tapaciry,plast s 5tych dveri,plasty na stlpikoch,tak tam cpem take tvrde molitany v vycpaviek z krabic,kde byva elektronika.Davajte vzdy po demontazi tapacirov,nove cuple!Je zahadne,akonahle klesnu teploty tak ta fabca zacne vrzgat.V 30 stupnoch pohoda:)Inak autu hodne pomoze vymena stabikovych tyciek na P.naprave.

Jj, ta zpropadená páčka tempomatu :angry:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, před měsícem jsem se zařadil mezi majitele kombíků 1.2, najeto zatím 1 000 km, pohodu mi kazí záhadný zvuk, který se objeví vždy po 10-15 minutách jízdy: Vychází z místa pro pravý zadní reproduktor, je to takové kovové cinkání, čím déle se jede, tím intenzivnější. Není to roletka, v rezervě vše dotažené a "odhlučněné". Nemáte někdo zkušenost? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, před měsícem jsem se zařadil mezi majitele kombíků 1.2, najeto zatím 1 000 km, pohodu mi kazí záhadný zvuk, který se objeví vždy po 10-15 minutách jízdy: Vychází z místa pro pravý zadní reproduktor, je to takové kovové cinkání, čím déle se jede, tím intenzivnější. Není to roletka, v rezervě vše dotažené a "odhlučněné". Nemáte někdo zkušenost? Díky

poslední dobou pozoruji to co ty, ale než jsem namontoval zadní repro tak to nedelalo. Má podezření na ty plechové uchytky co drží ten plast kolem reproduktory pokud to dělat nebudou ta už fakt nevím....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Caute, mame nabehane 55 000 a zatial nam to vrze na 2 miestach - to prve je v stredovom tunely na pravom boku od radicky - to som odstranil podlozenim peny a to druhe miesto neviem presne najst ale ide od spolujazdcovych dveri. Inac palubovka zatial nevrze a dufam ze ani nebude :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to hold nižší střední třída a to vrzáníčko se asi bude objevovat sem a tam

Nechci rejpat ale myslim ze fabia patri mezi maly auta - je do 4 metru. Teda aspon tam ji radi ve Svetu motoru.

Ale jinak je to pravda ze se bude nejaky vrzani objevovat. Pri prujezdu pravou zatackou me neco vzadu vpravo cvaka a zatim jsem na to neprisel co to je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...