Zabral68 Vloženo 5. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 5. Červenec 2015 (editace) Zdravím všechny na fóru! Vlastním Škodu Octavii Tour 1,6 MPI, rok výroby 2009. Ročně ujedu asi jen 8000 km. Dnes mě naskočila na info panelu ikona "chladící kapaliny". http://oi62.tinypic.com/200zfjm.jpg Náhledl jsem přímo dovnitř. http://oi62.tinypic.com/xblj4p.jpg Kapalinu jsem do dnešní doby neměnil. V příručce od mé Octavie se doporučuje použít stejný mrazuvzdorný prostředek "G12 PLUS (barva fialová), který odpovídá specifikaci ""TL-VW 774 G". Chtěl jsem se proto zeptat na pár dotazů, jelikož jsem chladící kapalinu ještě neměnil: 1. Musím starou kapalinu vyprázdnit, nebo stačí dolít zmiňovaným typem G 12 PLUS či novým typem, např. jsem slyšel o G 13. 2. Mám dolít kapalinu po rysku minima nebo ještě výše do pole s křížky? 3. Musím novou chl. kapalinu naředit a když ano, v jakém poměru? 4. Kolik litrů budu v mém případě potřebovat? 5. Můžete mi doporučit přímé odkazy, kde bych kapalinu mohl zakoupit (jsem z okolí Ostravy)? Předem děkuji za pomoc. :kol-49: Editováno: 5. Červenec 2015, autor: Zabral68 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 5. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 5. Červenec 2015 1.) nemusíš, ale pokud tam je 10ti letá kapalina bylo by vhodný ju vyměnit, ale nemůžeš ju pustit do kanálu 2.) po rysku MIN musíš dolejt, ale ideál je po MAX pak když ti toška ubude nebudeš muset hned dolejvat 3.) Nemusíš. Když tam frkneš neředěnou tak jen zvýšíš její mrazuvzdornost. Já jezdil 15 let na neředěnou ale po cca 5i letech měněnou. Měl bys ředit podle teploty-mrazů jakou odolnost potřebuješ. Ředění a stupně sou na flašce. 4.) Měl by ti v pohodě stačit litr. Ve Škodovce stojí cca 168kč/l 5.) Kdekoliv, Škoda Auto, Auto Kelly Jinak G12+ už těžko seženeš. Už asi jen G12++ nebo G13 oboje sou vzájemě míchatelný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zabral68 Vloženo 5. Červenec 2015 Autor Sdílet Vloženo 5. Červenec 2015 Díky za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zabral68 Vloženo 6. Červenec 2015 Autor Sdílet Vloženo 6. Červenec 2015 Takže jsem si objednal chl. Kapalinu Škoda G13, která je mísitelná se starší verzí G12. Ještě jsem se chtěl zeptat, zda opravdu nemusím ředit G13 před dolitím do nádržky se starší G12? Na internetu jsem si četl stručnou specifikaci G13 a tam bylo psáno, že se má ředit destilovanou či kvalitní pitnou vodou. Předem děkuji za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 6. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2015 (editace) Já dolévám přes léto čistou vodu, přes zimu neředěnou nemrznoucí směs, takže během celého roku se koncentrace vyrovnává. Ale pokud si nic nedoléval, tak bych jí trochu naředil. Když je moc koncentrovaná, tak to taky není dobře. Editováno: 6. Červenec 2015, autor: McMatej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 6. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2015 Naředit dle návodu a dolít. Hlavně bych se však divál kde ta voda zmizla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 6. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2015 Tak já bych po těch letech tu kapalinu rovnou vyměnil a novou naředit 1:1. Jinak kapalina se musí ředit, max. poměr může být 60 procent kapaliny a 40 procent vody, jinak nemá směs dostatečnou antikorozní ochranu a ač je to nelogické, tak se snižuje i bod mrazu. Samotná neředěná kapalina ti v mrazáku udělá ledovou tříšť. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 6. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2015 Naředit dle návodu a dolít. Hlavně bych se však divál kde ta voda zmizla. neboj zmizí i tobě časem, za ty roky když ubyde to co mu je naprosto ok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 6. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2015 Nebojím, za cca 30 let ježdění počínaje škoda 120 mi tak brutálně voda nikdy nezmizela, jednak si to hlídám, ale takový úbytek značí někde něco. To záleží ale na uživateli, jak často leze do motoru. Jestli na to prděl, nebo mu něke začlo něco prosakovat. Jinak sláva škodovce, třeba Seat (ibiza 6J) už hlídání nejspíš kvůli ceně nemá vůbec. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 6. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2015 brutálně zmizela voda? ses zbláznil né? vždyť to má centák pod ryskou. garantuju ti že tobě za ty roky ubyde taky i když ti nikde nepoteče. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 6. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2015 (editace) Chladící soustava je uzavřený okruh (tlakový) a voda by neměla mizet. Ten úbytek není velký, ale je třeba to začít hlídat. Malé neteěsnosti se celkem špatně bez znalosti a přípravku hledají. Ale hádat se nebudu. Brutálně je myšleno při kontrole cca 1x měsíčně. Editováno: 6. Červenec 2015, autor: Alma Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.