Jump to content

Manuál versus automat


camillio

Recommended Posts

Nejlepsi je si to vyzkouset a rozhodnout se sam. 99.9% majitelu toho ci onoho vzdycky budou tvrdit, ze to jejich je lepsi. A z jejich pohledu to nejspis bude i pravda. Kazdy si asi koupi to, co mu vyhovuje vice, kdyz vynechame lidi, co na automat nemaji a proto tvrdi, ze je k nicemu.

 

Me osobne stacilo na trvaly presun k automatu 3 minuty jizdy jakymsi prehistorickym prorezlym Oplem Omegou s archaickym 4stupnovym automatem. I to bylo o tridu lepsi nez kvedlat pakou jak pako.

Edited by mike_k
Link to comment
Share on other sites

No, já právě vycházel ze zkušenosti pravidelného pasažéra busu 176 Karlák - Strahov, který si nerozhodně přehazoval ve stoupacích zatáčkách kvalty jak horký brambor sem a tam. Jasně, DSG v osobáku bude asi o něčem jiném, ale právě to byl spouštěč mé otázky.

Link to comment
Share on other sites

Ehm, tak srovnávat převodovku z autobusu pražské MHD a DSG je celkem úlet. Mimo jiné třeba také proto, že oni je mají extra sw "poladěné" kvůli údajným úsporám paliva... Pak se nediv, jak to řadí. A o tom, že převodka s měničem a dvouspojková je něco jiného ani nemluvě.

Link to comment
Share on other sites

To jsou ta pitomá parazitní slůvka, asi, jakoby, vole...naběhl jsem si sám. Příště místo teoretizování a zakládání vlákna raději počkám, až si to budu moci ozkoušet (nejraději bych celé vlákno smazal, stejně je o ničem :blush: )

Link to comment
Share on other sites

za sebe mohu říct, že se budu velmi snažit, aby další auto bylo pouze automat.

 

Je jasný, že do sporťáčku typu Subaru BRZ, Mazda MX5 apod. patří jenom manuál, ale do auta který mám na každodenní ježdění už manuál prostě nechci...

Nebaví mě už kvrdlat pákou a dnešní automaty jsou krásně kultivované...

Link to comment
Share on other sites

15 let aktivniho jezdeni s manualem najeto cca 600 tis km, jsem si objednal firemni vuz s DSG.  Uz bych pokud to jen pujde nemenil zpet. DSG je proste bomba. Jezdeni ma pro mne uplny jiny rozmer, rizeni si uzivam, kocham se, nestresuji kde zas prbrzdim, kde pred prechodem zastavim a nutnosti zase radit.  DSG radi ekcelentne a kdyz to clovek umi tak radi i tak jak ja presne chci, staci se naucit ovladat plynovy pedal, pomoci neho lze ridit ja ak se DSG bude chovat, Razeni je exceletni, rychle jako blesk. Krasna plynula jizda, bez cukani a namahani krcni patere pri prerazovani a vypadku vykonu na kola.  DSG radi bez preruseni tahu na kola.  Kazdemu z okoli kdo nad tim ohrnoval nos jsem pujcil sjet a kazdy si to hned zamiloval. Ano prvni minuty jsou divny, takove neosobni, jizda je nekdy zbrkla, prave proto ze lidi neumi spravne davkovat plyn. Bal jsem se pred objednanim zda nebudu litovat, preci jenom je to velky krok po tech letech jezdeni s fofr pakou a pak neni krok zpet, ale nelituji a jsem nadsen a kazdy den se tesim jak si zase sjedu. Jsem daleko mene unaveny, chca nechca i kdyz clovek radi podvedome zautomatizovane, mozek ale porste musi pracovat a vse vyhodnocovat a to proste unavuje. I pater je na tom lepe jak to necuka kdyz auto pro prerazeni ztrati vykon a jak pak zase vykon naskoci. Za mne DSG 1*. Nekdo rika DSG nuda, no ted mi razeni prijde jako strasna otrava. Ted si vychutnam jizdu daleko lepe.
Horsi je prosun do manzelcina  manualu. Startuji s nohou na brzde :)  a prvni zastaveni chcíííp, jelikoz nevymacknu spojku :)))

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Já to řeknu asi tak. Klasika je supr na blbnutí. Automat je pohoda na cestování. Na klasiku hydro nedám dopustit. K dsg mám velké výhrady, ale záleží na modelu/značce auta. V Audi S4 pohoda v sup 3.6, 1.8 katastrofa.

Technicky bych spojil oba typy automatů do jednoho.

Link to comment
Share on other sites

Ještě by mně zajímalo, když už je to automat, proč bych se měl přizpůsobovat já jemu a ne on mně - viz Bicista a jeho "lidi neumi spravne davkovat plyn" anebo " DSG radi ekcelentne a kdyz to clovek umi tak radi i tak jak ja presne chci, staci se naucit ovladat plynovy pedal, pomoci neho lze ridit ja ak se DSG bude chovat". Na to fakt nepotřebuji převodovku za příplatek mnoha desítek tisíc korun. On je taky rozdíl, kupovat to za svoje a mít auto firemní, kde mně jaksi nic nestojí. Chápu, že někoho nebaví řadit manuálně, když třeba najíždí denně pracovně kvanta kilometrů. Tam bych (v práci) automat bral taky i když těch kilometrů najedu relativně málo, ale za to všechny po městě. Tam je to fakt jen kvedlání nahoru dolů. Ale abych byl unavený z řazení v moderním autě, tak to slyším poprvé. Copak je to nějaká V3S? A to správné dávkování plynu není činnost, při které musí mozek pracovat a soustředit se na to? Samozřejmě, že je.

Link to comment
Share on other sites

Tak ja se vyblbnu i s Automatem :)   Je fakt ze je to auto od auta, ze DSG musi byt dobre naladena s danou motorizaci.  Hlavne to nechce delat zavery po jen zkusebni jizde, i s automatem se musi umet jezdit aby se odvdecil spravnou funkcnosti.

Link to comment
Share on other sites

No víš, pro většinu lidí je těch rozdílových 50 tkč docela dost na to, aby si to koupili a experimentovali s DSG, zda jim to bude, či nebude vyhovovat. :kol-31:  Taky kde ti to půjčí na delší dobu... Ještě bych to bral s pádly pod volantem. 

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...