Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

A neni to spíš tím, že bubny se nezablokovali a nebyl nutný zásah ABS? :)

před 10 hodinami, Wittmann napsal:

FI, kde bubny byly bez ABS a kotouče s ABS.

zadní bubnová brzda - všechny brzdy bez ABS (na zdaní nápravě mechanický omezovač)

zadní kotoučová brzda - všechny brzdy s ABS

 

 

Upraveno od Wittmann

  • 1 měsíc později...

Dneska jsem hodil auto do pneuservisu aby mi přehodili kola na zimu. Chlapci jsou tu fajn a vždycky všechno překontrolujou a dají člověku takový protokol o stavu vozu. Dneska mi to chlápek předával a řekl mi, že přední kotouče jsou výrazně ojeté a zrezlé, že před STK to bude chtít vyměnit. No, auto má 40 tisíc km a povětšinou v Alpách, tak to asi dává nějaký smysl...ale asi jsem čekal víc. V prosinci auto hodím do Škodováckého servisu na olej a garančku, tak nechám vyměnit i brzdy...ale 40 tisíc...otec má na OI ještě původní (má tam najeto necelých 70 tisíc) a na FII měnil poprvé po více než dvojnásobku...

Na OII FL jsem měnil kotouče a destičky na 110 tisících...

@Vectrix ty máš 66kW, že? Ta má menší přední brzdy a již jsem pár stížností na jejich výdrž slyšel, ale 40tis. je docela málo. Na druhou stranu Alpy jsou schopné brzdám dát zabrat dostatečně...

před 10 hodinami, Vectrix napsal:

přední kotouče jsou výrazně ojeté a zrezlé

problém může být v té rzi. Může být někde něco přidřené, destičky brzdí nerovnoměrně. jakmile to začne reznout, tak pak rychleji obývají.

Jo, jak jsem psal, jezdím v Alpách. Každý týden jsem někde v horách a vyjedu klidně přes 1000 výškových metrů a při sjezdu brzdy člověk používat prostě musí (i proto, že Rakušáci teď skoro v každé vesnici mají radary na 50, a to nejlépe pod kopcem) a bohužel ten malý motor toho moc neubrzdí. Zase na druhou stranu jsem si říkal, že aspoň se tak zbavím té rzi, ale asi holt ne no. Možná taky i daň za to, že jezdím o víkendech a přes týden auto stojí. Ale zase stojí v suché podzemní garáži...No nedá se nic dělat. Budou nové kotouče. Jenom uvažuju, jestli mám zainvestovat do něčeho lepšího nebo vzít originální náhradní díl od Škody. Uvidím, co mi nabídnou.

Lepší bude co? U Rapida se taky po několika experimentech jeden vrací k origo brzdám.

před 2 hodinami, Vectrix napsal:

Jo, jak jsem psal, jezdím v Alpách. Každý týden jsem někde v horách a vyjedu klidně přes 1000 výškových metrů a při sjezdu brzdy člověk používat prostě musí (i proto, že Rakušáci teď skoro v každé vesnici mají radary na 50, a to nejlépe pod kopcem) a bohužel ten malý motor toho moc neubrzdí. Zase na druhou stranu jsem si říkal, že aspoň se tak zbavím té rzi, ale asi holt ne no. Možná taky i daň za to, že jezdím o víkendech a přes týden auto stojí. Ale zase stojí v suché podzemní garáži...No nedá se nic dělat. Budou nové kotouče. Jenom uvažuju, jestli mám zainvestovat do něčeho lepšího nebo vzít originální náhradní díl od Škody. Uvidím, co mi nabídnou.

 

 Tvoje popisované ježdění v Alpách by dle mne  odpovídalo míře opotřebení kotoučů.  Ale nepíšeš nic o brzdovém obložení ? To si už někdy měnil ? Nechce se mi věřit, že by kotouče byly již sjeté a brzdové obložení by bylo původní ! Pokud tam máš aspoň druhé  destičky brzdového obložení, tak by to bylo v pořádku, pokud né, tak je někde něco divně. Určitě se při normálních originálních brzdách nestává, že by kotouč odešel dříve než obložení.  Jinak materiál dnešních kotoučů brzd je asi v rámci  vnitropodnikového šetření hodně mizerný, co se týče korozivzdornosti (dost se o tom píše v odborných časopisech i na internetu) a i já sám můžu potvrdit. Také ježdění po Alpách a následné celotýdenní stání auta jistě podpoří vznik třeba i hlubší koroze kotoučů, která pak nejde ojezdit. 

Upraveno od DušanV

Otázka je, jak ty brzdy vypadají, jestli nebude náhodou hlavním problémem ta oxidace :/

před 3 hodinami, Vectrix napsal:

Zase na druhou stranu jsem si říkal, že aspoň se tak zbavím té rzi, ale asi holt ne no.

jakmile se udělá rezavé mezikruží - nejčastěji z vnitřiní strany, tak už tomu nic nepomůže. Nasvědomí to má přidřený váleček, čepy brzdiče a nebo (nejčastěji) "těsná" destička. Krásně to bývá vidět na válcové brzdě, co mají na STK. Když lehce přibrzdíš, tak je účinek nesouměrný, když na to šlápněš víc, je to OK. Případně to lehce švidrá i bez brždění.

Pokud tam to rezavé mezikruží máš, tak se v první řadě musí brzda pořádně rozhýbat a vyčistit dráha destičky. Jinak je to tam zachvíli znova.

 

Je klidně možné, že kotouč ještě není na limitní tloušťce (40 tis. je opravdu málo), dal by se tedy zachránit přesoustružením. To se ale vyplatí jen pokud máš nějakého známého, který ti udělá cenu.

Osobně jsem ty kotouče neviděl, a teď tam mám navíc plecháče se zimákama, tak nevidím vůbec nic. Trochu rzi jsem tam, pamatuju si, přes disky v létě viděl, ale žádná katastrofa. Výměnu destiček si nepamatuju, ale je možné, že jedna loni proběhla. Musel bych se kouknout do faktury. Už jsem objednaný do servisu na 16. prosince. Jezdím s autem každý rok na olej a nějakou malou údržbu, ono se skoro vždycky něco najde. Tak se to prostě vymění. Na záruku to po 40 tis. asi neuhraju, tak holt dám nějakou kačku z vlastního.

V protokolu ze servisu to není v kolonce Závada, ale jako předběžné upozornění, tak to zatím neřeším a za měsíc a půl tam budou nové disky a destičky.

Dobře, tak si to všechno dej vyměnit, jak píšeš, ale nech si jak radí Wittmann, taky překontrolovat ten pohyb a funkčnost čepů brzdového třmenu a pohyb brzdového pístku, zároveň se stavem pryžového ochranného těsnění těch čepů a brzdového pístku. Normálně jim to tam takhle řekni. V servisech jsou někdy kopyta, nebo i na to kašlou a jen mění díly bez rozboru příčiny rychlého opotřebení apod. Prostě chtějí rychle udělat, co požaduje zákazník a vyinkasovat a rychle další na řadu. Pokud poznají tzv. "neználka", tak hodně často takhle vyjebá....jí.

Holt poplatné dnešní době a společnosti, která chce hodně peněz, za co nejmíň práce. Samozřejmě není to pravidlo, ale dosti časté.

Kolega taky musel měnit při 45tkm má rapida 1.2 tsi 66kw. Dávali u teto motorizace menší kotouče, u mé Fabie jsou o dost větší.. Uvidíme jak douho vydrží, snad dýl než mu. 

Díky za rady, @DušanV. Určitě jim řeknu, ať to všechno překontrolují a pokud možno zapíšou do protokolu, abych měl kdyžtak v ruce papír, že to bylo uděláno.

Já jsem měnil brzdy nedávno, najeto 81.000 při vymene. Mam 1.2 tsi 81kw. Menil jsem teda pouze zadni, u prednich mi to prijde jeste v pohode, ale je pravda ze ta rez okolo tam je, nicmene podle meho nazoru takova rez nema vliv na nic, ale treba se mylim. Disky prednich brzd jsou na dotyk pomerne hladke, zadne axialni ryhy...

2F1B821F-8A71-4D2E-92D5-572C608F63AA.jpeg

přítomnost rzi mimo destičku je logická a ničemu nevadí.

  • 4 týdny později...

Ahoj, měl bych dotaz. Má FIII style kombi 1,0 TSI 81kW v základu vzadu brzdové kotouče nebo tam jsou bubny? Letošní model. Díky za info 

Upraveno od ESkaba

F3 81kW má stále zadní kotouče, je to tak i ve výpisu a vizualizaci v konfigurátoru.

F3 70kW má vzadu standardně bubny, kotouče za příplatek 2000Kč.

Děkuji za info, věděl jsem že jsou kotouče za příplatek 2000kč, jen jsem nevěděl jestli jsou na 81kW v základu.

U 81kW jsou zadní kotouče v základu a ještě navíc má 81kW větší přední kotouče.

Ok, děkuji.

  • 2 měsíce později...

Dobrý den, 

mám FIII 1,2tsi 66kw + připlacené zadní kotouče. 

Teď potřebuji udělat komplet brzdy (70tkm). Kde bych byl schopný sehnat čísla dílů, abych mohl správně nakoupit? Nebo existuje prověřený eshop, kde by to šlo podle VIN? 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.