Jump to content
Yah_rees

Zatuhávání posilovače řízení

Recommended Posts

Já už se ničemu nedivím. Zajímalo by mě, zda někdo další zaregistroval zatuhávání posilovače řízení okolo středové polohy. Dělá to na mě dojem, že posilovač jakoby "usne" pokud chvíli držím volant v jednom směru/úhlu a při jemné korekci směru, např. na dálnici musím potom vyvinout větší sílu, aby se posilovač "probudil", což vede k tomu, že tu korekci mírně přeženu.

 

Když jsem to zaregistroval poprvé, tak jsem myslel, že jsem přetažený, ale od té doby už jsem to pomalu začal ignorovat.

 

Občas mě to ale pěkně štve a přemýšlím, zda to vůbec jde řešit, nebo to je prostě vlastnost toho systému.

 

Štve mě to zejména v Německu na dálnicích, kdy můžu ty hajtry pořádně protáhnout, a právě ve vysokých rychlostech mně samozřejmě jde o co nejpřesnější korekce.

 

Máte někdo tuto zkušenost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemůžu si teď vzpomenout, je to něco jako asistent jízdy v pruzích. Drží vozidlo v přímém směru a když se vůz blíží k čáře tak by to řízení mělo samo zvládnout a vůz srovnat do přímého směru. Ten asistent by měl jít deaktivovat a pak už by to řízení nemělo tuhnout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me to dela bohuzel taky, hold zvykl sem si a tak nejak s tim pocitam. Jen obcas kdyz to necekam tak s volantem pak preventivne par vterin kroutim, aby to znova "neusnulo", samozrejme bez vysledku... netusim cim to je zpusobeno ale ocividne asi works as designed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem naprosto stejnou závadu na firemním autě (Opel Astra ST). Minimální korekce volantem téměř nemožné. Nevím zda je tady použita stejná technologie  posilovače řízení jako u Oktávky, ale dle protokolu ze záruční opravy došlo k překalibrování posilovače řízení. Je to zatím cca 1,5 měsíce, a zatím je to ok...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, bohužel jsem nedávno tento jev "lehké zatuhnutí" okolo středové polohy také zaznamenal. Rozhodně to tam nebylo od výroby a ani teď to není pravidelné. mám najeto 34000. Stává se to při delší jízdě po dálnici a v režimu "normal". Když přepnu na Eco nebo Sport, tak to tam není cítit. Chci to řešit při nejbližší návštěvě servisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte,

 

no je to tak jako "p*čou ke zdi" - proč: když jsem s autem dojel na pravidelný servis (nechal jsem si zkrátit interval) tak se závada při zkušební jízdě před ani po neobjevila. Navíc od té doby jsem to zaregistroval jen párkrát, protože jsem nebyl nikde dál - zdá se mi, že to dělá jen při delší jízdě - tím myslím alespoň hodinu souvislé jízdy po dálnici, kdy se volantem moc nekroutí a pak asi ten posilovač jakoby usne.

 

Pokud budete mít někdo lepší info - prosím, sem s ním, já pokud to nějak vyřeším, dám rozhodně vědět.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...no, tohoto chování na dálnici jsem si všiml už na své předešlé O2. Taky mě to štvalo. Na nynější O3 mi to dělá taky - ALE opět pouze v zimě a to jen při určitém teplotním rozmezí!! V létě jsem nic takového nepozoroval. Mám podezření na zimní pneu - šípáky (Goodyear UG 7 a  UG 8). O víkendu jsem přezul na letní a řízení na dálnici opět "nezatuhává" a korekce kolem středové polohy jsou bez problémů. Takže, jak u tebe po přezutí, pohoda?  :kol-47:

Edited by tomekp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stejná zkušenost s Oct 110kW diesel od začátku, bez ohledu na teplotu nebo obuté pneumatiky. Speciálně při jízdě po dálnici na Bratislavu. Dlouhý rovný úsek, jedu dlouho bez zatáčení. Pak potřebuji drobnou korekci volantem, nejde s ním pohnout, přidávám sílu, stále nic, přidávám sílu, volant se pohne, posilovač se probudí, přidá se a místo mírné korekce hnu s volatem výrazně více, než jsem chtěl. Obávám se, že po nějaké době nezatáčení se čerpadlo posilovače kvůli spotřebě a emisím prostě vypne a pak naskočí zpátky takhle prudce. Je to dost nepříjemné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žádné čerpadlo tam ovšem není. OIII má čistě elektromechanické servořízení bez hydrauliky.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vracím se podat info o tom, že moje auto se to asi odnaučilo.

Možná to je botama, já jsem to registroval hlavně na zimních plech 16, teď na letních 17 si nevzpomínám a na poslední delší štaci (4,2k km/5 dní) se to určitě neprojevilo. Uvidím, jak to bude zase na 16 a dám vědět.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yah_rees díky za důslednost, potěšil´s;

zatuhávání jsem pozoroval stejně - při delší souvislé jízdě, kdy se jede bez většího zatáčení. Ncm. zimní mám 205/50 R17 obuty na Crystalech 6,0J x 17".

Po přehození na letní Denomy jsem s autem ještě delší cestu nejel, používá ho hlavně manželka na hrkání po městě.

Tak až se zadaří, napíšu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže "se to opravilo samo", a na letních pneu , továrních Dunlop SPORT MAXX RT 225/45 R17 91W MFS  DOT 2214 jsem tento nepříjemný jev nezaznamenal...

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 2/17/2016 at 14:58, twingman napsal:

Tiez sa pripajam, tiez mi to robi, som myslel ze to je funkcnost, ale dost to obcas otravuje.

Takze uz aj mne to prestalo, 25t km. Netusim v com to moze byt, prezutim pneu to u mna urcite nie je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak Octa byla na první dvouleté prohlídce v Autoschöner Cheb; výměna oleje a filtru a šroubu 1.808,-  , olej jsem měl vlastní.

Dnes mi oznámili emailem, že je svolávací akce, týkající se výměny závitového čepu na olejovém filtru, čas 1 hodina,

a po reklamaci zatuhávajícího řízení provedou jeho výměnu, čas 5 hodin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže výměna řízení proběhla, bezplatně, na účet Škoda; na letních pneu beze změny, na zimních pneu po několika delších jízdách řízení nezatuhává.

Doplnění imfo: v kufru přibyla samolepa s údajem 17F5

WP_20170408_005.jpg

Edited by stan - pilot
Doplnění informace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takze dnes mne oznamili, ze budou menit celou predni napravu. Paradoxni na tom je to, ze pred timto oznamenim mne technik tvrdil, ze auto je naprosto v poradku, ze mam drzet volant obema rukama, a ze to moderni auta VW delaji (ze tuhne rizeni), ale ze poslali report na Skodovku. A za 10 minut mi volal to s tou napravou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

já se trošku připojím, mám sice Rapida, ale také mám pocit, že při delší jízdě po dálnici, je řízení jakoby zaaretovaný a když opravdu pomalu zvyšuju sílu abych nepatrně uděal korekci, mám pocit, jako kdyby řízený přeskočilo z jednoho zubu na druhý...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...