Přejít na obsah

Zatuhávání posilovače řízení


Yah_rees

Doporučené příspěvky

Já už se ničemu nedivím. Zajímalo by mě, zda někdo další zaregistroval zatuhávání posilovače řízení okolo středové polohy. Dělá to na mě dojem, že posilovač jakoby "usne" pokud chvíli držím volant v jednom směru/úhlu a při jemné korekci směru, např. na dálnici musím potom vyvinout větší sílu, aby se posilovač "probudil", což vede k tomu, že tu korekci mírně přeženu.

 

Když jsem to zaregistroval poprvé, tak jsem myslel, že jsem přetažený, ale od té doby už jsem to pomalu začal ignorovat.

 

Občas mě to ale pěkně štve a přemýšlím, zda to vůbec jde řešit, nebo to je prostě vlastnost toho systému.

 

Štve mě to zejména v Německu na dálnicích, kdy můžu ty hajtry pořádně protáhnout, a právě ve vysokých rychlostech mně samozřejmě jde o co nejpřesnější korekce.

 

Máte někdo tuto zkušenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemůžu si teď vzpomenout, je to něco jako asistent jízdy v pruzích. Drží vozidlo v přímém směru a když se vůz blíží k čáře tak by to řízení mělo samo zvládnout a vůz srovnat do přímého směru. Ten asistent by měl jít deaktivovat a pak už by to řízení nemělo tuhnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem naprosto stejnou závadu na firemním autě (Opel Astra ST). Minimální korekce volantem téměř nemožné. Nevím zda je tady použita stejná technologie  posilovače řízení jako u Oktávky, ale dle protokolu ze záruční opravy došlo k překalibrování posilovače řízení. Je to zatím cca 1,5 měsíce, a zatím je to ok...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, bohužel jsem nedávno tento jev "lehké zatuhnutí" okolo středové polohy také zaznamenal. Rozhodně to tam nebylo od výroby a ani teď to není pravidelné. mám najeto 34000. Stává se to při delší jízdě po dálnici a v režimu "normal". Když přepnu na Eco nebo Sport, tak to tam není cítit. Chci to řešit při nejbližší návštěvě servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahojte,

 

no je to tak jako "p*čou ke zdi" - proč: když jsem s autem dojel na pravidelný servis (nechal jsem si zkrátit interval) tak se závada při zkušební jízdě před ani po neobjevila. Navíc od té doby jsem to zaregistroval jen párkrát, protože jsem nebyl nikde dál - zdá se mi, že to dělá jen při delší jízdě - tím myslím alespoň hodinu souvislé jízdy po dálnici, kdy se volantem moc nekroutí a pak asi ten posilovač jakoby usne.

 

Pokud budete mít někdo lepší info - prosím, sem s ním, já pokud to nějak vyřeším, dám rozhodně vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

...no, tohoto chování na dálnici jsem si všiml už na své předešlé O2. Taky mě to štvalo. Na nynější O3 mi to dělá taky - ALE opět pouze v zimě a to jen při určitém teplotním rozmezí!! V létě jsem nic takového nepozoroval. Mám podezření na zimní pneu - šípáky (Goodyear UG 7 a  UG 8). O víkendu jsem přezul na letní a řízení na dálnici opět "nezatuhává" a korekce kolem středové polohy jsou bez problémů. Takže, jak u tebe po přezutí, pohoda?  :kol-47:

Editováno: , autor: tomekp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Stejná zkušenost s Oct 110kW diesel od začátku, bez ohledu na teplotu nebo obuté pneumatiky. Speciálně při jízdě po dálnici na Bratislavu. Dlouhý rovný úsek, jedu dlouho bez zatáčení. Pak potřebuji drobnou korekci volantem, nejde s ním pohnout, přidávám sílu, stále nic, přidávám sílu, volant se pohne, posilovač se probudí, přidá se a místo mírné korekce hnu s volatem výrazně více, než jsem chtěl. Obávám se, že po nějaké době nezatáčení se čerpadlo posilovače kvůli spotřebě a emisím prostě vypne a pak naskočí zpátky takhle prudce. Je to dost nepříjemné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Vracím se podat info o tom, že moje auto se to asi odnaučilo.

Možná to je botama, já jsem to registroval hlavně na zimních plech 16, teď na letních 17 si nevzpomínám a na poslední delší štaci (4,2k km/5 dní) se to určitě neprojevilo. Uvidím, jak to bude zase na 16 a dám vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Yah_rees díky za důslednost, potěšil´s;

zatuhávání jsem pozoroval stejně - při delší souvislé jízdě, kdy se jede bez většího zatáčení. Ncm. zimní mám 205/50 R17 obuty na Crystalech 6,0J x 17".

Po přehození na letní Denomy jsem s autem ještě delší cestu nejel, používá ho hlavně manželka na hrkání po městě.

Tak až se zadaří, napíšu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...

Tak Octa byla na první dvouleté prohlídce v Autoschöner Cheb; výměna oleje a filtru a šroubu 1.808,-  , olej jsem měl vlastní.

Dnes mi oznámili emailem, že je svolávací akce, týkající se výměny závitového čepu na olejovém filtru, čas 1 hodina,

a po reklamaci zatuhávajícího řízení provedou jeho výměnu, čas 5 hodin.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 3 týdny později...

Takze dnes mne oznamili, ze budou menit celou predni napravu. Paradoxni na tom je to, ze pred timto oznamenim mne technik tvrdil, ze auto je naprosto v poradku, ze mam drzet volant obema rukama, a ze to moderni auta VW delaji (ze tuhne rizeni), ale ze poslali report na Skodovku. A za 10 minut mi volal to s tou napravou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...