Přejít na obsah

Co přesně znamená výměna short motoru


dandyho

Doporučené příspěvky

Ahoj všem, jdu na radu :-)  Mám za slušné peníze vyhlédnutou Fabii 1,2 51kW (2010 a kod motoru je CGPA), najeto má 187000km (hlavně dálkové trasy), pravidelný servis (mám ověřeno). Ve 110000km byla dělaná výměna shortmotoru a ve 130000km znovu + katalyzátor a vodní čerpadlo. Nevypátral jsem proč se to dělalo a proč dvakrát. Můžete mi vysvětlit co přesně short motoru znamená a proč to asi (dvakrát) dělali? Auto potřebuju pro manželku do města a řeším jestli do toho jít nebo ne. Díky moc za názory :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

CGPA je poslední verze htp a měla by být již bezproblémová pokud se kolem 100Tkm vymění řetěz. Takže je to celé nějaké divné. Navíc ježděno na dlouhé trasy takže asi honěno po dálnici. Teď si neuvědomím jestli HTP měli taky QI6 oleje.

Záleží na ceně , určitě by však chtělo změřit tlaky, nechat udělat zkušebně dle nového emise.  Jestli byl nový motor a celý tak má najeto nějakých 60tkm což zase není špatné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle servisky řetěz nebyl měněný. Ten CGPA motor by z těch "jednadvojek" měl být už bez nějakých zásadních problémů. Proto o tom autě i přes ty najeté km vážně uvažuju. Zvlášť když by měl mít natočeno 60tkm. Je tu ovšem to malé ale ...... proč ten motor dvakrát měnili a aby se to neopakovalo....

Říkal mi švára co děla ve firmě vyrábějící katalyzátory pro Škodovku, že tříválce vydrží do 200tkm a pak se začnou sypat. Mám ty vyšší najeté km (tak do těch 180tkm) v případě jiného htpčka řešit? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Ale houby, radit na Škoda fóru plečky, jako Citróny, či Pažouty? Vůbec..

Mám shodou okolností ten samý motor, ovšem 2011 a najeto pouze 40tkm. Těch 187tkm je strašně moc, to auto prostě evidentně lítalo a pozor, auto nedělá jen motor, tam bude unavených mnohem více věcí.

Navíc, pokud měnili 2x motor, tak to svědčí o tom, že v tom jezdili prasata, jezdilo se po dálnici s plynem na podlaze, přehříval se olej, karbonoval a od toho mohly následovat typické nemoci HTP - podpalování ventilů, zadírající se vodítka, netěsnící kroužky, atp.

Ano, CGPA je inovovaný, přesto je to pořád HTP, nemá chladič oleje, rozvody má zesílené, ale pořád trpí na podobné věci, jako ty první. Pokud auto lítalo po dálnicích, měl se olej měnit každých co 8 - 10tkm. Je to proboha jednadvojka a navíc tříhrnek, jen magor s tím bude takto lítat´, na to jsou TDi.. :-)

Za mě - jdi od toho...tedy pokud jsi to už nekoupil..seženeš za dobré peníze zachovalejší Fábku...já za tu svojí dal 170t a spokojenost...zánovní vůz, vše ještě voní novotou a motor tahá, jakoby vyjel zrovna z fabriky.. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...