melly Vloženo 3. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2016 (editace) Zdravim, potreboval bych od mistnich znalcu poradit ohledne chyby (vyctena pomoci VAG), ktera se objevila na nasi F 1 mr 2005, 1.9 TDi PD najeto cca 250tis km: Adresa 01 ------------------------------------------------------- Řídící jednotka: 038 906 019 NE Komponent: 0000SG 6119 Kódování: 00102 Opravna #: WSC 13765 TMBGS26Y354273354 SKZ7Z0D26466631 Nalezeny chyby:19586 - System zpetneho vedeni vyfukovych plynu Regulacni mez prekrocena P3130 - 35-10 - - - SporadickyReadiness: N/A Na palubce sviti oraznzova kontrolka motoru/emisi a auto jezdi vcelku normalne. Obcas mi prijde, ze blbe chcipa - neni to moc kultivovany. Chybu jsem zkusil smazat, ale po par kilometrech se opet kontrolka rozsvitila. Procetl jsem zdejsi forum, nejen kategorii Fabie, ale i ostatni vozy s motory TDi. Nejcasteji co jsem nasel v podobnych tematech byl vadny EGR ventil nebo podtlakove hadicky k nemu. Ma nekdo nejaky jiny tip na cim by tato chyba mohla byt zpusobena? Diky moc vsem. Editováno: 3. Červenec 2016, autor: melly Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samurai Vloženo 3. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2016 Měl jsem stejnou chybu u FRS, vyměnil jsem EGR a vše je OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2016 Příčina je jasná - zasranej nEGR ... Musíš ho buď vypucovat (to se málokdy povede, karbon je připálenej od vysoký teploty plynů) nebo vyměnit za novej - stojí zhruba trojku. Fakt je, že nejlíp se jezdí bez něj (dáš do něj záslepku) a ignoruješ kontrolku motoru signalizující jeho nefunkčnost, případně co pár km indikaci závady "smázneš". Před absolvováním emisní kontroly/STK záslepku vyndáš, smázneš kód závady - a po projití zkouškou zase namontuješ clonku zpátky ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 4. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2016 Na TDI se EGR ventil čistí poměrně dobře, protože jde jako samostatný díl sejmout ze sacího potrubí. Není od věci zkontrolovat ovládací podtlakový vedení a těsnost membrány. Pokud to nekultivovaně chcípá, může být problém ve chcípací klapce a může to s tou chybou taky souviset. Pokud je ovládaná elektricky, tak se při určitým režimu jízdy přivírá aby se podpořilo prodění EGR okruhem. Při vypnutí motoru se zcela uzavře a tím má motor klidný doběh. Pokud zůstává pootevřená, motor se při chcípnutí zaklepe. Jinak jezdit se svítící kontrolkou je nesmysl, třeba proto, že nepoznáš že se vyskytla jiná porucha, která zatím nemá vliv na chod motoru. Nehledě na to, že smazáním chyby se vynuluje i rediness kód který na emisích chtějí a jeho načtení vyžaduje najet nějaké kilometry aby si řj. mohla ověřit správnou činnost všech komponent a dát jim zelenou. Pokud je ale EGR ventil nebo klapka vadná, tak příslušní řádka nezezelená a na emisích jsi propadající i když kontrolka ještě třeba nesvítí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
melly Vloženo 6. Červenec 2016 Autor Sdílet Vloženo 6. Červenec 2016 Diky vsem za odpovedi. Poznatky jsou nasledujici: Klapka je ovladana podtlakem. Ventil se vyndal a vycistil - zasranej byl to jo, ale oproti jinym fotkam zde na foru byl jeste cisty . Zkontrolovaly se jednotlive vsechny hadicky s podtlakem vedouci do te ovladaci krabicky (umistena nad podbehem) a vsechny byly v poradku. Na par mistech byly o sebe nebo neco jineho trochu vydrene,ale zadne netesnosti se nalezt nepodarilo. Ventil byl vracen zpet a zkusilo se auto project cca 5km, motor se stihnul ohrat na 90°C. Pote jsem vycetl chyby a byla tam ta stejna (samozrejme jsem ji pred jizdou smazal...). Pak se zkusila zaslepit podtlakova hadicka k EGR ventilu a znova project stejnou trasu. Pak uz se chyba neobjevila. Z toho mi vyplyva, ze ve ventilu je chyba, nejspis spatna membrana a tudy utika podtlak a proto to hodilo chybu. Jeste otazka: Jak velky podtlak je potreba k otevreni EGR? Pusou jsme zkouseli a bez sance. Kdyz jsem zkousel ventil otevrit manualne zatlacenim ze spodu od privodu z vyfuku tak ta potrebna sila byla docela velka, je to normalni? Nez se zacal cistit tak na ventilu bylo videt ze se pobyhoval. Posledni tak 3mm nez to zajede do toho odlitku byly cisty bez karbonu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 6. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2016 Pokud pomohlo zaslepení hadičky, tak samotnej EGR ventil bude pravděpodobně v pořádku. Problém asi bude v ovládacím elektromagnetickým ventilu N 75, kterej do EGR ventilu poští podtlak i když má být zavřenej. Pokud to necháš zaslepený, tak ti to stejně časem asi rozsvítí kontrolku až řj. dojde že je EGR mimo provoz. Pokud je to euro 4, tak určitě u euro 3 možná ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ladiktm Vloženo 6. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2016 treba ATD motor se montoval priblizne do konce roku 2005 a plni EURO 3, po nem prichazi AXR ktery je uz norma EU4 Co se tyce rozsvicovani kontrolek, tak MR 2003 kontrolku nema ale zaslepeny EGR ulozi chybu do ECU ( vyctes VAGEm ), pozdejsi modely ulozi chybu a zaroven roznou kontrloku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.