Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Každý jezdí jinak, já měl třeba s 1,6 TDi víkend za 4,7 a s 1,0 TSi za 5,5.

 

 

U nás je nafta a benzín cca nastejno (od 50hal do 2korun rozdíl ve prospěch nafty, pokud je rozdíl v ceně vyšší, může to být pak jinak). Já 1.6 TDI neodsuzuji, ale když se podívám třeba jen na spritmonitor, tak tam to u OIII

1.2 TSI 77-81kW - 5.98l/100: https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_s=2013&power_s=77&power_e=81
1.6 TDI 77-85kW - 5.37l/100: https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&constyear_s=2013&power_s=81&power_e=81

Což není až takový rozdíl a při rozdílu pořizovacích cen je třeba s tím počítat (já měl rozdíl cca 0.3l/100 (ale víc záleželo na konkrétní trase), ale ani ten cca "půl litr" mi nepřinde jako taková "darda"). To že každému vyhovuje nějaké jiné palivo, ano, každý jsme jiný a každý si koupí to co mu vyhovuje, proto píši ať si to vyzkouší.

A nezapomeň, že se bavíme o OIII, kde je 1.2 TSI uplně jiná než v OII, se "starou" 1.2 TSI jsme jezdil kolem 7-8,5l/100, s "novou" 1.2 TSI ve Fábii mám momentálně dlouhodobě 5.2-5,4l/100 na nádrž dle dotankování, v O III (služební) se mi daří taky držet kolem 5,5l/100. Ale každý jezdí jinak a proto je lepší si oba motory projet a vybrat to co komu vyhovuje...

  • Autor

Jezdit s 1.2 za deset na sto je fakt retardace. To nemaj kluci ani v Insignii první generace. :D

To bojler: doma mám OII 2.0TDI, koupenou  po sobě, byla přímo od firmy, až půjde z domu, tak si na důchod koupím benzín.

V 13. 2. 2018 na 20:24, cosby napsal:

rozhodně 1,4 TSi a i podle servisu je tento motor jeden z nejvyvedenějších

 

Souhlas, s touhle motorizací jezdím už rok a mohu vřele doporučit. Občas sedlám firemní 1,2 TSI a domů bych to nechtěl - do fabky možná, ale na octu je to málo. I když asi pořád lepší, než ty litrový třívalce, který Škodovka aktuálně montuje :) 

  • Autor

A jel si někdy s tím litrovým motorem nebo ne?

Naštěstí ne.

Tyto maloobjemové motory nejsou pro každého, s tím se musí umět jezdit :). Divím se ale, že máte 1,2 TSI ve flotile, u nás jen 1,4 TSI, aby to řidiči neuhonili.

Já to nevybíral, na to jsem malej pán. Ale řekl bych, že to opět rozhodly peníze. Přecijen nákupka byla asi o 40-50k nižší než u 1,4TSI, navíc nižší spotřeba. No nekup to :D 

 

Ono to s tou nižší spotřebou nemusí být tak jisté. Samozřejmě, na papíře je nižší...

On papír skousne všechno. Neřekl bych, že mezi 1.2 a 1.4 bude nějaký markantní rozdíl ve spotřebě.

 

U 1,2 TSI 77-81kW je to 5,98l/100: https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_s=2013&power_s=77&power_e=81 u 1,4 TSI 110kW pak 6,7l/100: https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_s=2013&power_s=110&power_e=110 takže asi nějaký rozdíl tam bude, ale je jasné že když se na tu 1,2 TSI bude šlapat, spotřeba poletí nahoru...
 

U nás máme taky OIII 1,2 TSI 81kW a jako rychlík to samozřejmě není, ale jako základní motorizace, kór ve srovnání s dřívějšími 1,4 16V a 1,6 MPI je to o hodně důstojnější motorizace :) . U Ojetiny bych se nebál ani jednoho, ať už 1,2 nebo 1,4, jen ta 63kW verze asi bude už hodně slabá...

před 17 hodinami, BonoMan napsal:

Souhlas, s touhle motorizací jezdím už rok a mohu vřele doporučit. Občas sedlám firemní 1,2 TSI a domů bych to nechtěl - do fabky možná, ale na octu je to málo. I když asi pořád lepší, než ty litrový třívalce, který Škodovka aktuálně montuje :) 

 

před 14 hodinami, BonoMan napsal:

Naštěstí ne.

 

Tak se s 1,0 tsi svez a potom něco piš.

Na běžné používání bohatě stačí.

 

Ono svezení se s tříválcem moc nepomůže. Ten motor je v mnoha ohledech blízký 1.2 a BFU snad kromě zvuku rozdíl nepozná. Problém vidím v tom, že jde o novou motorizaci, která za sebou nemá roky ježdění a vychytávání much ...

před 10 hodinami, stanmar napsal:

 

 

Tak se s 1,0 tsi svez a potom něco piš.

Na běžné používání bohatě stačí.

 

 

Absolutní souhlas. :kol-47:

  • 1 měsíc později...

Páni viete mi povedať či sa oplatí kúpiť Octaviu s 2.0TDi 4x4 výbava Elegance, nabehané 257tkm za 8000€ ?? 

 

Tých km je asi veľa.

 

 

nešel bych do toho... :X Kdyby to ještě byla Oct II. tak aji jo.. Ale takhle ne.. :X

Já asi taky ne. Už je to moc. 

Hodně záleží na tom, v jakém režimu byly ty kilometry najety a kde. Další věc je dohledání kompletní historie a dodržování servisních intervalů.

V konkurečním fóru má uživatel Honza najeto přes 200tis. na své OIII 2.0TDI r.v. 2013/2014 a naprosto bez problémů. Nutno podotknout, že auto má prakticky od novoty a jezdí dlouhé trasy v zemích DE a A.

Před časem jsme taky koukali po Octávce (ale starším typu) a byla k mání 3-letá se 180.000 s automatem v takové ceně, ktará pro nás byla akceptovatelná. Nebyli jsme se na ni podívat proto, že jsem z té převodovky byl nesvůj - ve smyslu životnosti. Když prostě výrobce udává, že náplně jsou celoživotní, tak v takovém nájezdu s tím učitě nikdo nic nedělal a tím pádem zbývá už ne mnoho KM života...nevím. Možná se pletu, ale 250 tis km DSG už je celkem na hraně...

V tomto případě náplň zcela určitě celoživotní náplň není. :) 

A máme tu auta které mají i 350 tisíc km a jediní co se dělalo jsou dvouhmoty popřípadě sada spojek.. :) 

Je to rv. 2013

 

Hľadám autá maximálne 6 rokov staré.  

před 5 hodinami, LukášCBR napsal:

V konkurečním fóru má uživatel Honza najeto přes 200tis. na své OIII 2.0TDI r.v. 2013/2014 a naprosto bez problémů. Nutno podotknout, že auto má prakticky od novoty a jezdí dlouhé trasy v zemích DE a A.

Motor, kromě vadné vodní pumpy, snad ano, ale jinak to rozhodně nemá bez závad.

Ve 280 kkm bych se už bál o DPF i vstřiky.... A za 8000 EUR ani omylem

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.