Jump to content

Tesnenie dverí


Recommended Posts

Dorobenie druhého tesnenia dverí.

Nešlo by to nejak dorobiť aby to bolo ako príklad na Octavke II ?

Náhodou či dačo nerobia číňania .... ??

Mňa najviac štve že sa špinia prahy a aj pri umývaní je to blbé aj pri nastupovaní. Aero hluk by bol nižší...

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

V březnu jsem zakoupil F3 1,2 TSI 81 kW kombi, hned jsem začal s odhlučněním a řeším druhé těsnění dveří. Zatím jsem vymyslel nějaký tvar těsnění (vybral jsem ho ze sortimentu fy Kordplast s.r. o.) a čekám, až mě to dodají, Pak vykoumám přesně kam to nalepit (mám dvě možnosti na spodku dveří, ale je tu problém s odvodňovacími dírami ve dveřích a ty musí zůstat volné). No a pak objednám kvalitní oboustrannou lepicí pásku VHB 3M a budu čekat, až se oteplí tak na 25 st. C a pak doufat, že to bude držet. Až začnu akci, tak to nafotím a ozvu se.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Konečně máme teplo, tak jsem začal lepit těsnění. Odtud jsem objednal 10m profilu 090 072 viz: http://www.guma.cz/profilova_guma-mikroporezni.htm

Odtud jsem objednal oboustranou lepicí pásku viz: https://www.azktrade.cz/3m-5952-vhb-oboustranne-lepici-paska-sedocerna-navin-3m/

Něco jsem měl doma a začal jsem obcházet auto s dětskou plastelínou a dělal jsem otisky, jako zubař. Prostě jsem hledal, kde je mezi dveřmi a karoserií, pokud možno rovnoběžná, ne moc velká mezera, která by se dala utěsnit. Co z toho vyšlo je patrné a komentované na fotkách. Nejvíc problémů dělají odtokové díry na dveřích, které musí zůstat volné, ale právě přes ně by bylo ideální místo k nalepení těsnění. Obešel jsem snad všechna auta sousedů a známých a lezl jim pode dveře zkoumat těsnění. Snad mě nemají za úchyla. Lepicí páska je sice brutálně drahá, ale nechtěl jsem riskovat, že se to za týden odlepí. Odmašťovat se musí (důkladně) lak i gumy pouze lihem nebo isopropylem. Prý zbytky benzínu by mohly porušit přilnavost pásky. S lepením pásky máte pouze jeden pokus, prostě drží jak čert. Gumu je pak nutno na pásku pořádně přitlačit (na tom prý závisí pevnost spoje). Přítlak má být min. 2kg/cm2. Pevnost spoje je maximální až po 72 hodinách. Samolepicí gumu, která je nalepena na přední hraně zadních dveří jsem koupil v železářství a nalepil ji přímo s původním lepidlem. Je až zbytečně velká (10x10mm) stačila by menší (8x8mm), ale neměli v černé barvě. Pokud tato guma (spíš lepidlo) selže, pak budu shánět tu menší a nalepím ji tam tou 3M páskou. Gumu, kterou na obrázcích nazývám "opěrnou" jsem měl doma. Je možné použít jakoukoliv gumu (i plnou) tloušťky 7-9mm. Po nalepení těsnění jdou dveře trochu "gumověji" zavírat. Prostě se s nimi musí trochu víc bouchnout (hlavně ty přední). U předních dveří to způsobuje přední těsnění. Toto těsnění mohlo být pouze 13mm tlusté, jenže jsem nesehnal podobný mikroporézní profil v menším provedení. Je pravda, že mikroporézní guma je velmi měkká a pružná a má i trochu tvarovou paměť, takže doufám, že se to trochu omačká. Stejně i tak je zavírání dveří Fabie mnohem kulturnější, než u aut, které jsem dosud měl (VW Caddy, Mercedes Vito atd....). U těchto aut, se zvláště s posuvnými dveřmi, muselo neskutečně řezat.

Když jsem měl nalepené pouze spodky na levých dveřích, tak jsem musel nutně odjet. Po cestě zpět nepatrně pršelo, ale levý práh zůstal čistý, zatímco pravý by zaj*baný až hamba.Puvodni-stav-LP-dvere.thumb.JPG.af8f426ad4bed2dfb02cc2ce0435f6cb.JPGPuvodni-stav-LZ-dvere-1.thumb.JPG.5558fd26b649eea548bdbe39b22c3f28.JPGPuvodni-stav-LZ-dvere-2.thumb.JPG.afd00ba528f19299297d414bb9fba616.JPGKam-nalepit-tesneni-vpredu-1.thumb.JPG.65781fbb8123e958829a21e5e1a306b9.JPGKam-nalepit-tesneni-vpredu-2.thumb.JPG.c0b4e80dcbd3186dbd08fdd7151702dd.JPGNalepeni-operne-gumy-vpredu-1.thumb.JPG.2eb78243a5c937bb160cf75a4856ed32.JPGNalepeni-operne-gumy-vpredu-2.thumb.JPG.ab03a6612a440fbb4f3f476047566aed.JPGPriprava-nalepeni-tesneni-vpredu.thumb.JPG.a54d75b1f2d78954ee45f7839cbe50ed.JPGTesneni-spodni-LP-dvere-1.thumb.JPG.d49bc42c8ad56288cb1be5363a58d0f3.JPGTesneni-spodni-LP-dvere-2.thumb.JPG.a43b94ada8d6cb571caa71fcf491083b.JPGTesneni-spodni-LP-dvere-3.thumb.JPG.62e8cbbd593a3c9efc789615c32e166c.JPGNalepeni-operne-gumy-vzadu.thumb.JPG.cd897263977009789981443da3b26a97.JPGPriprava-nalepeni-tesneni-vzadu.thumb.JPG.aa91d3c44d59982659bebfa4cab546d8.JPGTesneni-vzadu-1.thumb.JPG.e1e791ef7c1e1bcd33d4513f0636bc65.JPGTesneni-vzadu-2.thumb.JPG.fe0fae49bda6e5c758dbc18ff330d767.JPGTesneni-vzadu-PZ-dvere.thumb.JPG.28f9cd0a87ac867ed537b94de5618495.JPGTesneni-predni-LP-dvere-1.thumb.JPG.94a7630a351461a08e4f13cc376d3e8e.JPGTesneni-predni-LP-dvere-2-detail.thumb.JPG.47f117bc54c11da9e5b1238bc412a033.JPGTesneni-predni-LP-dvere-2.thumb.JPG.75a6a62f659586e8816b94092244356c.JPGTesneni-predni-LP-dvere-ukonceni.thumb.JPG.32c5e46db31d731b568e647f762ed58c.JPGUtesneni-mezidverniho-prostoru-1.thumb.JPG.944826c292371a4cf4683a2ebdbfe0e1.JPGUtesneni-mezidverniho-prostoru-2.thumb.JPG.3bc039004c95860411a0c0f36f302530.JPGUtesneni-mezidverniho-prostoru-3.thumb.JPG.4dda41d009166a933b0502e0a7b4d960.JPGOperna-guma.thumb.JPG.acfb969d94afe9a6ee303c95b933132a.JPGVlastni-tesneni.thumb.JPG.041a42755437d74402c2b496203c90c3.JPGPouzita-guma-mezidveri.thumb.JPG.f993701c21dd0d0ad4ab01741aa188b9.JPG 

 

Takže přeji všem, kdo se do toho pustí, příjemnou zábavu a méně soustrastných pohledů od sousedů nebo manželek (co to ten blbec zase dělá).

Zima to prověří. Jinak proklínám konstruktéry, kteří toto nedořešili. To je jako šetřit na domě za 3 melouny a nekoupit si dveře do zádveří. Některří to řeší rohožkou (prahové lišty apod.).

  • Thanks 3
  • Upvote 7
Link to post
Share on other sites

Jasně, že předek dveří před těsněním se bude špinit, ale chtěl jsem zabránit pronikání špíny a vody škvírou mezi blatníkem a předními dveřmi dolů do prostoru prahu. Podobně má těsnění Octavia 2 nebo 3 (teď nevím) jen ho má průběžně v jednom kuse až dozadu dveří. Pokud jde o podření laku, tak prahy se stejně tak odřou od zašpiněných bot nastupujících. Prostě je to práh a něco musí vydržet (práh, lak i majitel.)

Link to post
Share on other sites
před 13 hodinami, Heini napsal:

Hlavně pak napiš, jestli a o kolik je to lepší co se týče hluku a špinavých prahů...

Špinění bude určitě výrazně menší, to píšu hned nad fotkama. Určitě se bude špinit úplně nejdolnější schodek prahu. Tam to prostě nejde utěsnit, právě kvůli odtokovým dírám. Hluk od kol bude asi menší, jenže s hlukem je to velmi subjektivní. Stačí někam nalepit kus gumy a hned má člověk pocit, že je to tišší. Někdy to porovnám s F3 mojí dcery, která má sice krátkou, ale nemá ji oblepenou vším možným, jako já (obě jsou 1,2 TSI 81 kW).

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Zdravím,

rád bych se optal, jestli má nějaké řešení voda / vlhkost, která se běžně dostane na prahy všech čtyř dveří - viz foto. Voda se nedostane dovnitř vozu, ani prakticky na nejvyšší místo prahu, ale i přes to mě to šíleně štve a člověk, aby to jen pořád dokola utíral :) 

Přijde mi to, že šetřili na nějakém kousku gumy, kterou tam mám chuť dát sám, ale nevím přesně kam, aby to vyřešilo celý problém... Původně jsem ještě myslel, že to trošku zlepší přidání předních lapačů nečistot, ale prakticky to vůbec nepomohlo...

IMG_2921.JPG

Link to post
Share on other sites
V 18. 11. 2017 na 16:48, tiborg napsal:

Reklamoval som prasknuté tesnenie na škode Fabií 3 combi na obidvoch predných dverách v rohu a neuznali mi reklamáciu. Že vraj sa s takým problémom ešte nestretli. Má alebo mal niekto takýto problém? 

IMG_1605.JPG

IMG_1607.JPG

IMG_1620.JPG

 

 

 

Mám s tým skúsenosť minulý rok reklamoval kolega a úspešne, choď do iného servisu, kašli na nich, nedaj im zarobiť.

 

Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...

Též jsem zkusil experimentovat s těsněním, použil jsme D-profil výšky 17mm a nalepil jej na spodní hranu dveří, prozatím jen u řidiče a umyl všechny prahy. Porovnání po 2 měsících bez umývání a v posledním týdnu najetu 500km v dešti (když jsem otevřel dveře, u řidiče sucho, jinde mokro)

Řidič

2.thumb.jpg.c07adfb747bfbcd5e8535ca247e080ae.jpg

 

Za řidičem

3.thumb.jpg.a304be28faf264db88d9fc55a539a722.jpg

 

U spolujezdce

1.thumb.jpg.cf006c0b5479dafe8fcbb1cd8f4191d9.jpg

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Je to nejvyšší D profil který měli u nás v železářství, bližší informace k tomu bohužel nemám (měl by mít 17mm na výšku, ideální na tu spáru by bylo tak 20mm). Pokud chceš některý rozměr změřit, měl bych mít ještě kousek nenalepeného, tak dej kdyžtak vědět.

Link to post
Share on other sites
V 29. 1. 2017 na 9:19, Eric_ napsal:

Dorobenie druhého tesnenia dverí.

Nešlo by to nejak dorobiť aby to bolo ako príklad na Octavke II ?

Náhodou či dačo nerobia číňania .... ??

Mňa najviac štve že sa špinia prahy a aj pri umývaní je to blbé aj pri nastupovaní. Aero hluk by bol nižší...

 

Pročetl jsem toto téma a již nevím kde jsem získal adresu číňana https://www.aliexpress.com/store/product/Car-Door-Trunk-Hood-Rubber-Seal-Sealing-Strip-Kit-Sound-Control-Weatherstrip-Seal-Edge-Trim-Self/1898345_32793308207.html?spm=2114.12010615.0.0.ynTv86

 

Nevím, jestli by nebylo vhodnější než celou sadu vybrat jednotlivé typy těsnění (viz uvedený web a na něm vlevo přehled profilů). Otázkou je kvalita lepivé pásky. Když jsem kupoval lištu na ochranu hrany kufru, nalepil jsem ji kvalitní páskou 3M z českých obchodů. Ale tam nebyla přilepená na liště, nýbrž stočená v kotouči a přibalená. Na těsněních je již nalepená. Asi zkusím po Novém roce objednat menší množství a vyzkouším lepivost. Pak bude třeba vybrat typy a metráž těsnění a objednat.

Nemá někdo již s tím zkušenosti ?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...