Přejít na obsah

Škoda Octavia IV


_Denis_

Doporučené příspěvky

To srovnání Superbu s Oktavku je komické.

Psat něco ze si někdo chce dohánět společenskou prestiž Supem proti 

technologiemi nabité Oktávií je stupidita.

Kdyz mam 750 tis  chci Škodovku a liftaback tak si koupím proste Superb.


Takhle to vidim z úhlu pohledu normálně vydělávajícím člověka.

Jinak to vidí člověk co ma doma Superba za přes mio a koupi si pro ženu 

mensi Oktavku za 900.

 

Averze ke značce Hyundai to je na léčebnu. 
Tu I30 porovnávají se Scalou . Scala je samozřejmě lepší přestože je dráha jako krava

Porovnava se i u Oktavek je sice levnější ale je to starý model.

U Superbu ji asi neporovnavaji,možná.

 

za mých mladých let sme řešili motor,vykon,brzdy.

Dnes se řeší konektivita,Infotainment,Top led světlomety, skrabka a deštník , jo ještě Usb,díky tomu 

mam lepší auto,to je na palici.


 

 

 

 

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 47 minutami, bojler napsal:

Situace je taková, že k víceprvku se momentálně nedostaneš vůbec a řada z těch "vrcholně vybavených" bude mít jako motorizaci 2.0TDI/110kW. A přitom to na překryv nebo téměř překryv stačí, má to už "blízké" ceny.

Jasně, to je ale nestandardní momentální situace při náběhu výroby.

U toho Superba a jeho výhod proti oktě jsem si vzpomněl ještě na jeden benefit, na který se i Okty (asi programově) kašle, a to možná na celkovou míru odhlučnění a vytlumení. To ale stejně běžný český řidič s turbotraktorem moc nepozná, mám svou týdenní zkušenost se skoro novým Supem v TDI, který by celkově výrazně hlučnějsí než moje O3FL s TSI, která byla v servisu. Se srovnatelnou motorizací bude asi Sup tišší. V jednom z těch výše uvedených videotestů O4 (Akcelerace) se recenzent zmiňuje, že je auto hlučnější, než je zvyklý, a to u 1.5TSi, že slyší ve 130 kmh na 6ku motor... Nic moc tedy :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odhlucneni v O3 je sice lepsi jak napr. ve fabii, ale oproti superbu je to velka bida a pochybuju ze O3FL nebo i OIV to ma jinak.

Sam mam vlastni zkusenost kdy jsem z toho motoru co mas ty, sel do traktoroidniho 140kW TDi a to odhlucneni u superba je mnohem lepsi nez u octavie s TSi. 

Vibrace od motoru jsou vec jina, to nekomentuju, to je zakladni vlastnost TSi vs. TDi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad. cenik: Vetsina prodeju jde do firemnich flotil a co vim, tak sice auto je drazsi, nicmene ma vyssi zustatkove hodnoty (aktualne dle tabulek leasingovek), tim padem je cena operaku naprosto srovnatelna s O3.

Blby pro ty, kteri maji fixni strop na cenu auta a nikoliv na mesicni splatku. To si brzo clovek nebude moct vzit uz ani fabii s aktualnim trendem cen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, M_ike napsal:

Sam mam vlastni zkusenost kdy jsem z toho motoru co mas ty, sel do traktoroidniho 140kW TDi a to odhlucneni u superba je mnohem lepsi nez u octavie s TSi. 

Vibrace od motoru jsou vec jina, to nekomentuju, to je zakladni vlastnost TSi vs. TDi.

Mám přesně opačnou zkušenost, v S3FL s "traktorem" jsem subjektivne zazival daleko vetsi akustickou nepohodu, nez v O3Fl s TSi. Netusim, zda-li to bylo TDi hlukem, ci vibracemi.

Ale toto vse je subjektivni, muselo by se to zmerit, nekdo to zkusim.

 

Nicmene potvrzuji, ze v S3FL s TSi je klid vetsi nez v O3FL s TSi, to je jasne, S3 je lepe vytlumeny, to jsem jiz psal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, omicron napsal:

Mám přesně opačnou zkušenost, v S3FL s "traktorem" jsem subjektivne zazival daleko vetsi akustickou nepohodu, nez v O3Fl s TSi. Netusim, zda-li to bylo TDi hlukem, ci vibracemi.

Ale toto vse je subjektivni, muselo by se to zmerit, nekdo to zkusim.

 

Nicmene potvrzuji, ze v S3FL s TSi je klid vetsi nez v O3FL s TSi, to je jasne, S3 je lepe vytlumeny, to jsem jiz psal.

Toto je ovšem téma o Octavii IV

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pátek jsem měl předváděcí jízdu s Octavii Combi 2.0 TDI DSG Style viz odkaz níže:

 

https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?vin=TMBJJ9NX2LY006447

 

Byl to krátký okruh po městě.Ještě mám v plánu dálnici.Sladění motoru a převodovky a motoru pefrektní motor.Motor je tichý a akceleruje velmi dobře.Řízení přesné.Brzdy fungují velmi dobře i při prudkém brždění.LED Matrix světla na potkávačky svítí pěkně.Volič se mě velmi líbil a nový volant je při řízení super.El.parkovačka s AUTOHOLDem paráda.Odhlučnění bych přirovnal k Superbu.Materiály kvalitní.Látka na přístrojové decsce pěkná.Lepší rozlišení virtuální přístrojovky.Tlumení nerovností  na 17 kolech s nastavitelným podvozkem DCC velmi dobré a komfortní na režim Normal.Dotykové ovládání na navigaci velmi dobré a klavírová lišta velmi dobrá.Celkově spokojenost.

 

 

20200131_092418.thumb.jpg.0b01b0ebd1a3cb9a6a9913c335edb1d9.jpg

 

 

 

 

 

Editováno: , autor: Dixik2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen malé OT, čistě subjektivní bez reálných zkušeností s OIV..

No pořád se možná (mylně?) domnívám, že odhlučnění VW, o to více pak v o třídu vyšším Passatu, bude lepší. A auto s tímto motorem za tiché nepovažuji ani omylem.

A 110kW dvoulitr považuji za neštěstí dnešní doby s cílem maximální ekologie, protože ani po 35 tisících kilometrech s plynem na podlaze to auto prostě nejede.

Tak jsme asi každý vážně jiný [emoji4] Sorry za OT.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu jsem se pohrabal v cenících Octavie všech generací, neb se tu neustále točí otázka výše ceny nové O IV- není to samozřejmě na 100% objektivní a přesné (na plné srovnání bych musel mít více času a ceníků), ovšem nějakou vypovídající hodnotu to snad má. Stejně tak výše průměrného platu v kterém tom daném roce byla, není asi úplně vypovídající o skutečné koupěschopnosti obyvatel.

Podotýkám, že jsem smíchal verze L&K spolu s nižšími s přihlédnutím toho, že nová Octavia má pouze výbavu Style. Je mi jasné, že verze L&K má zpravidla výhodnější cenu vzhledem k množství výbavy oproti nižším výbavovým stupňům. Stejně tak nezohledňuji třeba el. ovládané sedačky ostatně verze L&K má třeba v základu větší kola, navi a další výbavu za niž se musí jinak doplácet (to ovšem platí především pro O III, starší spoustu výbavových prvků ani neměli). Mou snahou bylo dovybavit starší generace Octávie na podobnou dnešní výbavě. Motorizace pokud možno podobná současné. Jedná se vždy o variantu liftback a základní výbavu u starších Octávií nevypisuji.

 

O I : 1,9 TDI 81 kW (man. př) - zákl. cena verze L&K 679 900,- Kč : v ceně AL 16" + doplněno o tempomat, Navi, signalizaci při parkování = 785 900,- Kč (průměrný plat v roce 1999 = 12 797,- Kč)

 

O II : 2,0 TDI 103 kW (automat) - zákl. cena  verze Elegance 704 900,-: v ceně AL 15" + doplněno o metalízu, ESP s asistentem rozjezdu, xenony vč etně ostřikovačů světlometů. Light asist + dešťový senzor, výhřev př. sedadel, navi Nexus, signalizace parkování vpředu a vzadu = 839 500,- Kč (prům. plat v roce 2005 = 18283,-Kč)

 

O II fc : 2,0 TDI 103 kW (automat) - zákl. cena verze L&K 729 900,- : v ceně AL 17" + doplněno o navi Columbus = 735 890,- Kč (průměrný plat v roce 2009 = 23 425,- Kč)

 

O III : 2,0 TDI 110 kW (automat) - zákl. cena verze L&K 742 900,- : v ceně AL 18" + doplněno o Line Asist, driving mode, výhřev čelního skla, zadní parkovací kameru, navi Columbus = 814 400 ,- Kč (prům. plat v roce 2015 = 26 467,- Kč)

 

O IV : 2,0 TDI 110 kW (automat) - zákl. cena verze Style 742 900,-: v ceně AL 17" ( základní výbava je dost rozsáhlá, namátkou navi Columbus 10", LA+ FA asist, výhřev čelního skla) + doplněno o paket Style + (LED matrix, zadní park. kamera, adapt. tempomat, driving mode..), ostřikovače předních světel a metalízu = 788 200,- Kč (průměrný plat v předchozím roce, tedy 2019 zhruba 33 450,-Kč).

 

Ještě se někomu dobře vybavená Octavia IV zdá předražená oproti dřívějšku ?

 

 

 

 

Editováno: , autor: stanmar
oprava textu
  • Líbí se mi 6
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octavia SLX 1.9TDI /81kW urcite nestala v zakladu v roce 1999 679 900Kc. 66kW verze stala 499 900Kc a priplatek za 81kW variantu byl tusim 60 000Kc. Po faceliftu doslo ke zdrazeni 66kW na 509 900Kc, prejmenovani na Elegance a do zkladni vybavy pribylo dalkove ovladani centralniho zamykani. Priplatek za combi plosne 55 000Kc. Neni za tu cenu myslen. L&K? Ten uz tehdy existoval a mel dokonce svetla s cirou optikou. 

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 33 minutami, Boleslavák napsal:

Octavia SLX nemohla mít nikdy z výroby navigaci!

 

před 4 minutami, bojler napsal:

Octavia SLX 1.9TDI /81kW urcite nestala v zakladu v roce 1999 679 900Kc. 66kW verze stala 499 900Kc a priplatek za 81kW variantu byl tusim 60 000Kc. Po faceliftu doslo ke zdrazeni 66kW na 509 900Kc, prejmenovani na Elegance a do zkladni vybavy pribylo dalkove ovladani centralniho zamykani. Priplatek za combi plosne 55 000Kc. Neni za tu cenu myslen. L&K? Ten uz tehdy existoval a mel dokonce svetla s cirou optikou. 

Omluva - moje chyba - opraveno, jedná se opravdu o verzi L&K

 

IMG_20200102_110333.thumb.jpg.cac47240da5652b9126bb0feb410c007.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem zvědavý jestli se ten test na YouTube vrátí.

Test byl podle mě nezaujatý a přínosný především pro potencionální zákazníky vyšší postavy :D

Akorat mě zarazila funkce toho line assistu, jestli to bude takto povinne fungovat ve všech nových autech tak to je jako další startstop..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K O4 recenzím. Já si myslím, že osobní zkušenost nikdy nenahradí videorecenze, která může byt ovlivňena buď penězi a nebo osobní sympatií, či naopak antipatií k dané značce a proto se na ně zásadně nedívám a raději si auto, o které mám zájem proklepnu sám.

 

Neví někdo, co bude v RS TSI za typ DSG? Mám na mysli DQ označení. 500 asi ne, co?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 30. 1. 2020 na 21:21, Cjoctavian napsal:

Co mna zaujalo, ze pri sportovom podvozku hadze konfigurator mensie predne brzdy :) A este mi tam chyba vyhrievanie celneho skla...

0F0FMFcvE9B2407J-UQbvpsfNDKXmhFx1Sj-9eBvKPC3FMY0RxohaT6jn-aOK.d7BrWvtxz_fSm4j2lCc-GODMHFCQLA-18401035dayvext_side1080.png

s.png


Není až tak pravda, v Ambition si můžete vyhřívané čelní sklo nakonfigurovat a ve STYLE je vyhřívané čelní sklo standardem.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...