Přejít na obsah

Škoda Octavia IV


_Denis_

Doporučené příspěvky

před 39 minutami, Tragedie_v_JZD napsal:

potrebujes mit separe tlacitko na neco, co pouzijes 2-3 mesice v roce?

 

na neco, co muzes pustit kombinaci dvou jinych tlacitek?

Pokud je to něco, co člověk potřebuje hned po nastartování tak ano, je mnohem lepší, pohodlnější, rychlejší mít na takovou věc tlačítko než čekat, až naběhne infotainment a lovit to v něm. 

 

A pokud si chci pustit vyhřívání skla, chci si pustit vyhřívýní skla, ne větrák nebo cokoliv dalšího...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, o ovládání funkcí nějakého stroje si prostě chci rozhodovat sám. Není to těžké pochopit. Posouvat takhle banální věc do roviny nějakých nemístných manýrů a dupání si nožičkou je projevem velké hlouposti.

 

Proč se má spolu s vyhříváním skla pouštět i max ofuk? V tom je nulová logika. Ofuk ledovým vzduchem rozmrazení nijak nepomůže a odmlžení spolehlivě řeší to vyhřívání. Navíc je to krajně nepříjemné. Takže ano, chci si pustit jen vyhřívání. Auto má člověku sloužit tak, jak rozhoduje člověk. Alespoň já se tedy řadím k lidem, kteří zvládnou obsluhovat funkce auta. Ale evidentně takoví nejsou všichni...

Editováno: , autor: Bubaq
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboj, já to tu taky schytal za to, že OIII dost blbě topí, pokud si to chci řídit sám, jako (doteď) v FII. Tam to bylo jasné - fén na sklo, pak trochu do interiéru, pak stáhnout teplotu a výkon. 4 úkony (A/C není). Tyhle automaty... když dám "HI", tak to začne šíleně foukat. Na výkon sáhnout nemůžu, přijdu o "AUTO". Celkem nepraktické ovládat výkon ventilátoru knoflíkem teploty ne? V každé pádě čekat, až se vzbudí obrazovka, to musí být otrava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Navíc je těžce nelogické, že výhřev zadního okna má tlačítko a výhřev předniho okna nemá tlačítko a musíš ho lovit na displeji přes x kliknutí.

 

To je stejná pitomost, jako kdyby výhřev řidičovy sedačky byl na tlačítko a výhřev spolujezdcovy sedačky byl v menu, protože (dle Tragické "logiky") spolujezdec přece nejede v autě pokaždé...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj zapnout funkci co chci …

Takové to blbé spojení má např. Toyota. Zapnutí výhřevu zrcátek se zapne i zadní sklo …

To odmlžení předního skla nepoužívám to co mi vadí i na auto klimě - zapne ventilátor na plný kule a třeba 5 min hukot. Bubaq má pravdu, ne každý by to stále poslouchal a ještě se studeným vzduchem. I při střední rychlosti se odmlží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Důvod proč některé tlačítko je a některé není bych asi hledal trochu jinde.

 

Samozřejmě všechno je to spekulace ale můj názor je takový:

 

Řekl bych že to je boj mezi praktičností, designem a ekonomikou.

 

Proč je zadní výhřev?

Co se týče praktičností dává to smysl jak už někdo zmiňoval ať se nečeká na infotainment. Pravděpodobně mají všechny úrovně výbavy.

 

Proč není přední výhřev?

Tipl bych si že to už je příplatková výbava, takže ostatní by měli na palubovce záslepku a co si budem vypadá to hrozně když 2/3 tlačítek jsou záslepky. (Argument ať si teda kupujou plnou výbavu neberu, moje fabie co se týče tlačítek je v plné výbavě a přesto má záslepku, která má využití pouze pro sociální výbavy.)

 

Proč postupně tlačítka mizí a vtahují se do infotaimentu?

No samozřejmě je to levnější na výrobu.

 

Editováno: , autor: ExecutedDonut
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chci objednat Octavii Combi 1,5 TSI Style. Byl jsem se s ní projet u dealera. Pěkné svezení to bylo, ale co mě nepřesvědčilo bylo na můj vkus hodně přeposilované řízení s nic moc zpětnou vazbou. Když nechám auto vybavit sportovním podvozkem s progresivním řízením vyřeší mi to i dojem z posilovače nebo jsou to vyhozené prachy. Máte to někdo na autě? Jake z toho máte dojmy? A nebude ten sportovní podvozek v kombinaci s 18" koly už bouchat? Nechci dělat z auta žádný sporťák, chci normální rodinné auto, ale ten standartní až moc komfortní posilovač mě trošku zklamal. Díky za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě k vyhřívání předního skla... mě dneska ráno napadlo zapnout na dálku to 10minutové větrání, odvedl jsem děcko do školy a když jsem přišel k autu, tak už byl infotainment trochu probranej a v podstatě během asi 5 vteřin jsem mohl v menu klima ťuknout navýhřev předního okna. Pak jsem vylezl, obešel auto, a simply never škrabkou očistil zbylá okna. Po návratu za volant stačilo jen setřít stěrači a cajk. Ale podle teploměru bylo jen -1,4°C. Akorát si říkám, že dělat to s tím "předvyvětráním" furt, tak mi asi baterka rychle odejde. Zkusím tu variantu ofuk+zadní sklo, esi to sviňa povolí nebo ne. Esi to bude fungovat a není to nikde indikovaný, tak je to ostuda...

 

@Jirka E klidně si kup Style, ale radši bez Columba.  I když za rok, až ti ho dodají, to možná už bude fungovat normálně...

Pokud jde o kola, tak mě přijde že i na 17" to bouchá až moc... ale je to jen můj subjektivní názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 11/15/2021 at 7:03 PM, rodolfo said:

Ahoj Igor,

odkiaľ máš tieto informácie. U nás konfigurátor stále nejde a v cenníku JOY z 25.10.21 sú Park Assit, Area View, Crew Protect Assist aj Canton, len Side Assist zmizol.

Informácie pochádzajú z prvej ruky - dostali ich aj všetci SK predajcovia. Aktuálne by nové cenníky aj aktualizovaný konfigurátor mali byť online.

 

3 hours ago, Tragedie_v_JZD said:

Nikde se to nenastavuje a nikde se žádná informace nerozstvítí.... což je s podivem, ale opravdu to funguje.

Octavia 4, nastavenie niečo cez infotainment a funguje to? Tak to potom musí byť nejaká chyba 😂 Sorry, nedalo mi to.

 

Čo sa týka jazdných vlastností, viacero ľudí sa sťažuje na gumené riadenie s minimálnou odozvou a celkovo také plávanie auta na ceste. Sťažujú sa teda najmä ľudia, čo presadnú do O4 z O3...

Inak neviem, ako v CZ, ale u nás už niekoľko klientov tie nepodarené autá vrátilo. Pri generačnej výmene O2 na O3 ľudia nadávali hlavne na dizajn, no teraz pri výmene O3 na O4 to je hlavne nefunkčnosť auta ako celku. Predaje súkromným osobám sú doslova zanedbateľné, ak by neboli zazmluvnené veľkoodbery a reexport, tak u nás tie autá hnijú na sklade. Jediné šťastie, že ich nestíhajú vyrábať, tak nemá čo hniť. Je smutné, že to takto dopadlo, no Octavia 4 je najhoršie prijatý nový model od nástupu VW do Škody 😒 Octavia bol vždy pojem, pomaly všetci chceli Octaviu. A teraz? Octavia 4 sa používa ako exemplárny prípad aj u konkurenčných značiek, ako to nerobiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezapíná se vyhřívání předního okna automaticky když je pod nulou nebo těsně nad ní? Mám sice Scalu ale logika by mohla být podobná. Ikona vyhřívání předního okna se zobrazí jen někdy (na infotainmentu), ale při zobrazení "komfortních spotřebičů" (nebo jak se ta položka jmenuje) na kokpitu, kde je vidět zapnuté spotřebiče mající podstatnější vliv na spotřebu, se zapnutí vyhřívání předního okna zobrazuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Jan R. napsal:

U toho Swingu i když nabíhá profil když zmáčknu Clima topení i výhřevy jsou ovládat

Aby jako , že jsem nekecal. Na jiných fórech se dá dočíst, že to někomu nabíhá 30sec., minutu, dvě a nic neuděllají ( většinou Columbusy). Nastartuji, hned zmáčku Clima a mohu cokoliv. Já to načtení mám 95% ihned, jen v garážích nebo když je mokrá anténa to trvá do půl minuty. 
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, ExecutedDonut napsal:

a co si budem vypadá to hrozně když 2/3 tlačítek jsou záslepky.

Ano, vypadá to blbě. Moje ne úplně špatně vybavená OIII má těch záslepek u radičky asi 8. Lehce přemýšlím, co by mělo chybět... panorama, webasto, ACC,...? To je ta unifikace za každou cenu. Přitom stačilo mít sadu pro 4 různé, 8 různých tl. a "plnou" sadu. Ale protože to by se muselo vymyslet, jak ty kombinace namíchat na jednu PCB, tak radši ne...

před 20 hodinami, ExecutedDonut napsal:

ať se nečeká na infotainment.

Přece by šlo nastavit.... automatické zapnutí při startu auta, pokud je teplota < x°C ne? Cool by bylo, že každý typ výhřevu by měl svoje nastavení (na ruce se hodí třeba pod 5°C, na sklo pod nulu). Nevím, jak to je řešené, ale teoreticky by toho mohlo naskočit už během načítání GUI ift. Nebo ať se zapíná ift už při otevření dveří řidiče. Pár zkušeností s tím, co to je naloadovat, nabootovat nějaký čip, mám (a nejsou to moc super zážitky :D). Vše je o kvalitě HW i SW. Moje stará TV se naloaduje takhle rychle. Laciný set top box trvá o dost dýl (a ještě kompromisně). Totéž GUI a rychlost reakce. Přitom obojí má cca stejnou funkci - nabootovat tuner. Tolik k dekurzu o načítání elektroniky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na mojom súčasnom aute funguje vyhrievanie a odmrazenie v automatike fakt dobre - podľa teploty vonku a v aute sa zapínajú jednotlivé položky, napríklad sedadlo spolujazdca sa nahrieva len keď je na ňom zapnutý bezpečnostný pás. Celkom "clever" aj keď možno nie simply.

 

Inak k "pomalosti" - škodovka (moja skúsenosť s asi 10000km so Superbom pred dvomi rokmi) má všetky regulácie nastavené na lenivejší režim - napríklad odmrazenie zadného okna ktoré je v mojom aute za pár sekúnd poznať tam trvalo minuty, dtto ale tiež klima pri chladení, alebo adaptívny tempomat - pridávanie a brzdenie. Niekedy to je na obtiaž, inokedy to vyzerá ako "lepší komfort".

Pomalosť nábehu infotainmentu je ale "opruz" a zrejme hovorí a komplikovanosti spôsobu akým to programátor zku...l čo sa dá aj u najlepšieho hardware :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, Georgius napsal:

@Jirka Eměl jsem OIII na 18 a OIV teď taky 18 a pocitově za mě o dost lepší. Žádný mlácení nevnímám. Obě teda bez sportovního podvozku.  

Těch možností je více, vlastní auto mám O3FL na 18" a podvozek je skvělý (ale je to adaptivní podvozek a zadní náprava je Multilink, je to 1.8TSi).

Občas se svezu i na novější O4 také s 18" koly, a je to pocitově o hodně horší (nemá adaptivní podvozek a myslím, že ani nemá vzadu Multilink, je to 1.5TSi).
Takže spíše než sport. podvozek bych doporučil podvozek adaptivní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Rapid1.0 napsal:

@omicron To bude jednoduchá vlečka no, víceprvek má u 110 kW pouze Golf (A3,...). Octavia až nad 110 kW.

Pokud se to týká té O4 tak ano, psal jsem že to bouchá, ale moje O3FL Multilink samozřejmě má.
  

před 2 hodinami, Rapid1.0 napsal:

Jinak tedy ještě doplním informaci z vícero recenzí, testů, videí - adaptivní podvozek u vlečné zadní nápravy postrádá významu. Zde bych osobně rozhodně za adaptivní nepřiplácel. 

To chápu, nemám s "vlečkou" zkušenost (od O2 vždy na víceprvku), ale s Multilinkem je adaptivní podvozek je jedna báseň👍
Těmi recenzemi si ale nejsem jistý, pamatuji si u prvních recenzí O4ky, jak mnozí novináři (leckteří viděli jakoukoliv Octavii poprvé v životě a hýkali nad zcela běžnými věcmi již od O2) pletli volič profilů s volbou režimu adaptivního podvozku, a divili se, jak se nic neděje, nevědouc, že volič jízdních profilů má i auto bez aktivního podvozku.
Dost se o tom i psalo, a vím, že někdo také uvedl, že žádné z těch testovacích aut vůbec vlastně adaptivní podvozek nemělo. A to se stačilo podívat za kolo....
Tak bych to neviděl až tak drakonicky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...