Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravim forum.

 

Prosim, nereste v tomto vlaknu, jestli se pneumatiky od ruznych vyrobcu husti ruzne, zajima me pouze co znamena "prostredni" sloupec - viz nize.

 

Nekdy jsme na stitku s doporucenym hustenim nalezli hodnoty pro "nenalozene" a "nalozene" vozidlo. Ted tam ovsem pribil jeste jeden sloupec pro "ekologickou" jizdu. Kuprikladu kombi ma na predni napravu 2.1/2.4/2.4 (nenalozene/eko/nalozene pro 185/60 R15). Z vyroby mam nexen N blue hd+, coz nejsou eko pneumatiky a ze skoda servisu je mam nahusteno na 2.4. Co tedy vlastne znamena prostredni sloupec s hustenim doporucenym pro "ekologickou" jizdu? A take by me zajimalo, jestli to plati jen pro pneu s vlastnosti "eko" nebo co...

 

Zimni jsem mel na 2.2.

 

Dik.

před 29 minutami, Mrkvic napsal:

Co tedy vlastne znamena prostredni sloupec s hustenim doporucenym pro "ekologickou" jizdu?

 

To je sloupec s hodnotami pro ekologickou jizdu :D ... jestli to chces oficialne z manualu:

 

Nahuštění pro ekologický provoz:
Přizpůsobením tlaku na tuto hodnotu se může nepatrně snížit spotřeba pohonných hmot a emise.

  • Autor

Ahoj, manual mam a cetl jsem ho... Takze diki, ale to jsem presne nechtel.

 

Take mi spis jde o tohle: Kdybych zpusobil nehodu a mel v pneu 2.4 misto 2.1, muze pojistovna atd. rict, ze mam prehusteno. Hups, najednou je to v poradku, protoze ekologicka jizda. Je tedy normalni hustit o 0.3 vic, nez bylo predepsano predtim? A dnes existuji i ty "eko" pneu a u tech to zase muze byt jinak. Takze pokud nekdo opravdu vi, prosim..

Nemas zac ... nevim jeslti teda jsem ten co "opravdu vi", ale podle me to moc hrotis. Pojistovna ti urcite nebude resit husteni pneu u nehody (urcite ne jestli mas 2.4 nebo 2.1). Proste tam dej 2.1 a budes to mit dle predpisu a nebo tam dej 2.4 a mozna usetris naky deci l/100km, ale rekl bych na ukor komfortu. Co se tyce "eko" pneu, s tim zkusenosti nemam ;) 

 

PS: z autorizovanyho servisu mi to prislo se 3.0 a co jsem procital forum, tak vice lidem

Upraveno od kuba26

  • Autor

To s tou nehodou a pojistovnou je jenom priklad. Jde o to, ze jsou ted dve "spravne" hodnoty...

Jinak to moc nehrotim, pouze me to zajima.

Taky mně to v servisu nafoukli na 3. Asi se s tím tam nes.rou... A to byl pneuservis.

vzhledem k tomu, že co měřák, to jiná hodnota, tak bych souhlasil s tím, že to hrotíš. Přesněji řečeno, že hledáš problém tam, kde není. Víceméně jakákoliv hodnota blízká uvedenému rozpětí je použitelná.

Prostřední "eko" sloupec je prostě kompromis mezi pohodlnou a ekonomickou jízdou. Teoreticky kdybych si nechal 3 bary co jsem měl z výroby tak dosáhnu ještě větší úspory (o 0,000nic samozřejmě) ale už je to jízda jak s dřevěnýma kolama a hrozí větší riziko defektu. Když jsem si to snížil na 2,3/2,5 tak to byl sakra rozdíl v pohodlí. Asi to ještě snížím na 2,2/2,4 a budu +- s možnou odchylkou měřáku tam kde bych chtěl :D ale jinak není třeba si tím lámat hlavu, pojišťovna by měla problém leda s nějakým extrémem kdy jedeš málem po ráfku apod.

Mňa by naopak zaujímalo z akého dôvodu je uvádzaný nižší tlak vpredu ako vzadu. V predu je predsa väčšina záťaže. 

V předu je jen motor, vzadu všichni a všecko. U kombi je to takhle, u HB, protože nemá kufr za kolama, tak se foukají všechny gumy stejně.

Není to úplně pravda, přední jsou zatížené víc jak zadní, jak staticky (teda pokud zrovna v kufru nemáš šest pytlů obilí), tak i dynamicky za jízdy. Já v nich mám o 0,1 bar vyšší tlak než v zadních. Přední mám na 2,35bar a zadní na 2,25bar. Dobrýho půl roku jsem s tlakama laboroval od 2,2 do 2,5 i rúzné kombinace přední/zadní než jsem došel k těmhle hodnotám.

Já vždy koukám jak se pneu sjíždí. Tedy kde je špinavý vzorek. Podle toho poznám jak sedí na vozovce a když je vzorek špinavý až hodně uprostřed tak uberu tlaku. Naopak když je vzorek sjetý po bocích nebo je špinavá už i bočnice tak zase hrubo přifouknu :) A teda dofoukávám jednou, dvakrát za sezónu .. už jsem to taky přestal hrotit abych každý týden kontroloval tlak a dofoukával.. Trochu se oteplí a zase by člověk měl lítat a ubírat. Pak zase se ochladí a zase abych přidával ..

Upraveno od Petrkiller

Heini: váha "len" motoru + vodič a spolujazdec je vcelku nepomer voči váhe cestujúcich vzadu. Ok beriem dovolenka 4 ľudia plus plný kufor má to svoje opoctatnenie, ale v 95% prípadov je váha v predu a nie vzadu.

Pavel M: čo máš za tlakomer keď také presné hodnoty udávaš?:o

neváží motor jen 75 kg?

A prevodovka?

Mě se v pneuservisu vždycky ptají kolik tak chci nafoukat, tak v zimě mám 2,2 barů a v létě 2,4 barů, na obou nápravách vždy stejně.

Převodovka je skoro uprostred :D Ale tak když to tak páni inženýři vymysleli tak to asi nějakej smysl má ne? Každopádně na víčku F3 Combi je myslím s nezatíženým autem na všech kolech doporučený 2,2, vzadu více jen s plně obsazeným a plně naloženým autem.

Co ma spolocne umiestnenie prevodovky v prednej osi ak je tu rec o nepomere vahy vpredu a vzadu?

Hele to neřeš, já nevím v jakým místě přesně je největší váha převodovky, ale pokud je to za přední nápravou, tak už se u tu váhu dělil se zadní nápravou ale jako to bych nijak nerozebiral to je k tomu tématu o ničem.

Nemá někdo vyfocený to víčko s hodnotama? Já mám tak skvělou fotogenickou paměť že přijdu domů a ty hodnoty si nepamatuju :D A vyfotit si ho taky vždycky zapomenu.

Tak ked tomu nerozumies, naco reagujes na mna :D, riesi sa tu hustenie pneu a zatazenie auta. Padla tu info ze vpredu je iba motor, co nie je pravda.

Ze by po oleji dalsi akademicke tema? :-)WP_20170406_001.thumb.jpg.f2039f0bc1552030744bfca3ea8dab97.jpg

před 52 minutami, sk0d@ napsal:

Tak ked tomu nerozumies, naco reagujes na mna :D, riesi sa tu hustenie pneu a zatazenie auta. Padla tu info ze vpredu je iba motor, co nie je pravda.

Nesmíš brát všechno co má vychechtanej smajlík vážně. Nějakej arogantní ne?

Upraveno od MilanHos

před 9 hodinami, MartinhoSVK napsal:

Pavel M: čo máš za tlakomer keď také presné hodnoty udávaš?:o

Mám digitální Schwalbe airmax pro. Používám ho na kolo, moto i auto ;-) 

Príde mi to tu kto má väčšieho vtáka ...............

 

To či je motor vpredu alebo vzadu, je irelevantné a prevodovka, ďalšie scifi.

Rieši sa tu hustenie - fúkanie kolies. Výrobca určuje na koľko fúkať. Vždy sa hovorilo že prifúkané pneu majú vpliv na nižšiu spotrebu preto sa aj Škoda rozhodla dať 3 možnosti fúkania.

Najlepšie to tu pochopil Petrkiller

Presne tak ako on fúkam aj ja, proste po mojich 28 rokoch skúseností vodiča, sledujem ako sa opotrebúvajú pneu a s toho mi vychádza že je lepšie mať prifúklé ako podhustené, či v ohľade na spotrebu alebo na opotrebenie pneu.

Fúkam radšej viac a ak zoberiete šubleru - posuvné meradlo a skontrolujete dezén tak sa to potvrdí, čo tu píšem.

Ja fúkam momentálne 2,4 a spokojnosť.

Já to vidím dnes a denně a doporučuji leden foukat tak,jak předepisuje výrobce nebo o desetinu-dvě více a pak podle toho,jak se ojíždí pneu.Jsou pneu,co se ojíždějí tak a jiné onak-je to podle směsi.Když vidím,že se ojíždí kraje,přifouknout a naopak.

Kdo má rozum,nebude tady rozvíjět nesmyslené debaty a o těžištích atd,

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.