Přejít na obsah

Aplikacia VAG DPF + ELM327 adapter


Doporučené příspěvky

V 13. 3. 2018 na 19:45, Ovce napsal:

Nemělo by to fungovat bez jakéhokoliv nastavování když se jedná o stejný motor?

 

Stejný motor je relativní pojem. HW může být třeba stejný, ale může se lišit SW, tak co zkusit porovnat jeho verzi? 5863 z tvého screenu z předchozí strany je ten Golf, o kterém píšeš?

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EDIT3: Od verze 2.29.9 by měl VAG DPF korektně zobrazovat Oil Ash i u motorů CAY se starým SW.

 

Prošel jsem screenshoty v tématu, vzorek je sice hodně malý, ale zatím to vypadá, že popílek skutečně nezobrazují CAY se starým SW (čím vyšší čtyřčíslí za lomítkem, tím novější SW):

 

CAYC 03L906023AG/4618 - NE

CAYD 03L906023PD/4868 - ano
CAYC 03L906023B/5863 - NE (2x)

CAYB 03L906023DL/7502 - NE

CAYC 03L906023LP/8810 - ano (3x)

CAYC 03L906023B/9381 - ano

CAYC 03L906023LN/9970 - ano

CAYC 30L906023AG/9970 - ano

CAYC 03L906023LP/9972 - ano
CAYC 03L906023LM/9972 - ano

CAYD 03L906023TF/9978 - ano

CAYC 03L906023LP/9978 - ano

CAYC 03L906023MR/9978 - ano

 

Abychom neplnili téma něčím, co může být pro "dvoulitrovou" většinu nezajímavé, prosím majitele CAY motorů (1.6 TDI řady EA189 v O2, F2, Room, Rapid) o screenshot z VAG DPF nebo aspoň info podle výše uvedeného vzoru do PM - budu to sem průběžně doplňovat. Snad se nám vzorek rozroste a hypotézu potvrdíme. :)

 

EDIT1: Potvrzeno důvěryhodným zdrojem a podle popisu apky na Google Play o tom vývojáři nejspíš ví (" some of the engines above may be incompatible, it depends on the engine software version..." ), takže to tu můžeme uzavřít s tím, že u CAY za nefunkčností Oil Ash je skutečně verze SW motoru. Experimentálně jsme prokázali, že minimálně od verze 8810 je Oil Ash funkční. Díky za spolupráci. :)

 

EDIT2: Ten 4868 nám zatím bezchybnou teorii trochu nabourává :huh::

 

Screenshot_2017-04-09-17-52-57.png

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, JayBee1 napsal:

CAYC 03L906023B/5863 - NE

 

 

Možná by bylo dobré uvést do poznámky že toto je z VW Golf, když jsme na škodováckém foru ;)

 

A ještě předpokládám že mluvíme o SW, který má na starosti jen DPF.

Editováno: , autor: Ovce
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ovce: Nó... zajímá nás čistě vztah mezi verzí SW řídící jednotky motoru CAY a funkčností Oil Ash ve VAG DPF. Typ auta se stejně ze screenu nedozvím, tak proč to toho tahat?

 

sk0d@: To mě také napadlo, ale počkal bych, až (jestli) budeme mít nějaký reprezentativnější vzorek. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Verzia SW motora 9... funguje oil ash 

Ale skoro permanentne mam pri pridani plynu post inj. 1 okolo 250 aj pri teplom motore, je to normalne? 

Aj ta hodnota -0.32 je divna pri 69% zaplneni, toto je cracknuta verzia a elm zo sunysoft ta biela

A este co znamena ta ikonka ako okuliare vedla nastavenia, je to nejake nahravanie

Screenshot_2018-03-27-16-08-03.png

Editováno: , autor: Marek Ondrasech
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten post inj, je součástí opatření pro NOx. Máš tam SW na úpravu NOx ten post inj. zvyšuje kouřivost motoru, snižuje efektivitu nutí se tvořit méně NOx... ano ta nafta pak steče do oleje... Doporučuji měnit olej podstatně dříve.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaplnění popílkem se do výpočtu hmotnosti sazí ze senzoru diferenčního tlaku logicky musí promítnout, takže můžeš mít klidně pravdu.

 

Když máš před regenerací měřené saze -3 g, při kolika cca g kalkulovaných sazí se ti regenerace spustí?

 

Nakonec všechny naše teorie o významu Soot Mass Measured boří následující screenshot. Bůh ví, co to číslo vlastně znamená, ať už u CAY, nebo obecně :D:

 

Screenshot_2017-11-22-17-05-37.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím hodně po dálnici a po úpravě SW s novými vstřikovačema se mi nepustila regenerace dřív jak po 500km kdy kalkulované množství vždy dojde na 24g (100%) a započne regenerace bez ohledu na styl jízdy. SooT mass je celkem jasný je to prostě reálný odpočet z čidla diferečního tlaku a ten mi tedy počítá při skončené regeneraci většinou cca -3/4G. Oil Ash mám kalkulovaně 57g takže odhaduji že reálně by tam mohlo být 53g. Když jsem naposledy dal v tahu 500 km při 140 km/h cca. tak tato hodnota při započaté regeneraci byla 6g. Při zahřátem motoru a jízdě 140/h prakticky nedochází k reálnému plnění filtru. Čím víc mám studených startů a čim víc jezdím po městě tím je ta hodnota vyšší. Nejvíc jsem měl zatím 18g.

 

Před úpravou SW a s původními vstřiky, jsem se už ani při dálničních rychlostech nedokázal dostat na 100 % zaplněné kalkulované množství a vždy první doběhl Soot mass na 24g kde se neprodleně pustila regenerace. Většinou se to pouštělo mezi 600 a 700 km (kalkulované množství mělo plný filtr kolem 750 km) ale nebylo nic zvláštního když jsem měl ježdění po městě že se soot mass na 24g dostalo už při 250 ujetých km, navíc když jsem tomu šlapal na krk tak se filtr velmi rychle plnil (150 km/h+) s novými vstřiky a se SW dieselgate když jedu 150 km/h+ tak dochází dokonce k ubývání soot mass i kalkulovaného množství.

 

Nedokážu říct jestli za menším plnění DPF filtru může dieselgate SW nebo nové vstřikovače, protože SW používám od 170K km kdy už ty vstřikovače byly z kondice ale skoro bych si vsadil že to dělali vstřiky, takže jestli má někdo problém se soot mass a regenerací častější než 350km tak doporučuji vyměnit všechny 4 vstřikovače.

 

Ten screen co jsi postnul má vysoký soot mass brzo mu bude zlobit kontrolka DPF ten filtr se špatně vypaluje. má 52g oil ash to už se ten vůz pohybuje na hranici 200K km to už jsou vstřiky v drtivé většina na odpis všechny 4.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja mam sw po dieselgate, teraz celkovo naj.  106 tis. km co zodpoveda 35% oil ash.

Regeneracia pri jazde 50/50 obec/dialnice mi zacina pri cca 450km

A presne po dosiahnuti 100% zaplnenia, trva cca 10 min.

Takze dpf funguje ako ma, len sa mi moc nepaci ze po uprave sw vidim to post inj. 1 na hodnote okolo cca 250 hocikedy pri stlaceni akceleratora aj pri teplom motore, auto som uz kupil s novym sw a prave sa rozhodujem ci tam dat nahrat posledny pred dieselgate, s autom obcas jazdim po EU aby nebol problem ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

@sk0d@ ten posledny update hadze positive pri kontrole malware v aplikacii.. aj ked s tym typom hrozby, co dal NVISO som sa este nestretol, mozno len false positive, neviem..

 

Tu je vysledok NVISO

 

Alternativny scan v AndroTotal neukazuje hrozbu

 

Ma niekto, kto to instaloval v telefone antivirovy software? Neukazalo nejaku hlasku?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, tak jsem to dneska taky zkusil a dávám vám sem i výsledek. Jak jsem se teď dočetl výše, tak na CAY to neukazuje oil ash, což mě dost štve, ptž kvůli tomu jsem objednával OBD2 + ELM327 adapter a čekal na něj přes měsíc :( za 1) Existuje jiný program, který by to dokázal ukázat? za 2) aplikace VAG DPG - něco jsem tu četl, že vývojáři o tom ví, dá se to či budou to nějak řešit? díky za odpověď.

Screenshot_20180514-182751.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tiez mam dieselgate soft, auto regeneruje po 723 km (jazdim na 90% dialnice )

jak zacalo byt teplo, tak Post injection je 2.00 stale, v zime to nerobilo...

takze to je ok? tiez v zime sa pomalsie zaplnal filter, zvycajne sa regeneracia zapinala na 50% po 723km... teraz pri tych 723 ukazuje uz skoro 100

 

 

Screenshot_2018-04-24-07-45-58-959_com.applagapp.vagdpf.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 5. 2018 na 19:25, moravsky napsal:

Zdravím, tak jsem to dneska taky zkusil a dávám vám sem i výsledek. Jak jsem se teď dočetl výše, tak na CAY to neukazuje oil ash, což mě dost štve, ptž kvůli tomu jsem objednával OBD2 + ELM327 adapter a čekal na něj přes měsíc :( za 1) Existuje jiný program, který by to dokázal ukázat? za 2) aplikace VAG DPG - něco jsem tu četl, že vývojáři o tom ví, dá se to či budou to nějak řešit? díky za odpověď.

Screenshot_20180514-182751.png

 

Chce to novější SW jednotky. Máš hodně starý, nech si nahrát 9972 pak ti to oil ash určitě ukáže.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...