Přejít na obsah

Hučení pneumatik


RadisVW

Doporučené příspěvky

Ahoj, po přezutí na letní pneu (orig. 17" s pneu z výroby Michelin 225/45 R17) jsem zjistil, že vnitřní části dezénu pneumatik je nepravidelně sjetá tzv. poskákaná a při jízdě je to do cca 60 km/hod dost znát - hučení a vibrace. Mám Octavii III 1.6 TDi, 77 kW, zadní jednoduchá náprava, bez sportovního podvozku. Pneu má cca 40%.

 

Řešil někdo již tento problém v záruce? Díky, Radek.

Editováno: , autor: RadisVW
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme to samé na firemním autě, pneu pirelli. Nechala se udělat kontrola geometrie a kontrola tlumičů, vše bez závad. Foukáno na předepsaný tlak. Auto má najeto cca 60 tis. km, jelikož tohle léto je pro pneumatiky už poslední tak na příští rok objednáme jinou značku pneu. Zajímavé je, že zimní 15" Nexen jsou uplně v pohodě. Dělají to jen ty letní 17".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S "pilkou" som sa prvý krát stretol na OII FL so 16" gumami Pirelli P7 cinturato... hodne ma to vtedy prekvapilo... auto bolo v poriadku... sada, hoci dezenu bolo ešte dosť, mala nabehanych cca 45 tisíc km, tak som to neriešil a gumy vymenil za nové (zlatý operatívny lizing). Pilkou trpeli gumy, čo strávili celú predošlú letnú sezónu vzadu a predtým, ako nové, pol sezóny vpredu)

Teraz mám na OIII RS combi 18" Pirelli P zero a jemnú pilku mám zas. Sada má za sebou cca 22 tisíc km a pilkou trpia gumy, čo boli od novoty na zadnej náprave.

Vychádza mi to na nekompatibilitu letných Pirelli s mojím jazdným štýlom :)

S gumami iných výrobcov som taký problém nikdy nemal:

Conti 16" a 18" CSC2, 16" CPC5, 16" TS830P a 17" TS850, 15" michelin energy saver, 15" goodyear optigrip a UG7+ (15" na OII, 16" na OII FL, 17" a 18" na OIII RS)

Editováno: , autor: PistaTT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty letní máme 17" taky Pirelli P7 Cinturato. Ještě jedna O3 mi jezdí v rodině, 16" zimní Matador a 17" letni Dunlop a ani u jedněch pneu se problém s "pilkou" neprojevil. Auto má najeto cca 40 tis. A i na stránkách pneunet.cz si hodně lidí u těch Pirelli P7 stěžuje na hlučnost. Příští rok objednám jinou značku a snad bude klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To snad nie je ani mozne, aby sa "vyskakali" pneu na aute, co ma bezchybne tlmice...Este tak na prednej naprave pri prudkom brzdeni (v dlhom smyku na suchej vozovke) to pochopim, ale na zadnej naprave pri bezchybnych tlmicoch, neviem - neviem...Iba ak by to robila ta tvrda zadna naprava na OIII spolu s prehustenim pneu...Ine logicke vysvetlenie nevidim - vylucujem ze by to bolo znackou pneu, Pirelli P7 Cinturato som mal na 3 autach a opakovane (jasne ze nie OIII) a nikdy nic take sa nestalo...Preco len na OIII a na zadnej naprave, nezamyslel sa nad tym nikto? :kol-31: 

Editováno: , autor: tecki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná to je hloupost, ale co tak nějaká "nesnášenlivost" 17" pneu s tou jednoduchou zadní nápravou na O3? Protože co máme 15" zimní, tak ty jsou naprosto v pořádku a auto je na nich i daleko tišší než na těch letních.

Editováno: , autor: tomasek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, tam je (OII) ovšem problém s nastavením geometrie u 17" pneu, kdy taktéž dochází k pilovitému opotřebení zadních pneu. Je na to i TPI. Vím, že třeba u některých kombíků, které jezdí nezatížené, jsou oskákané zadní pneu běžné (např. Mondeo).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoši,mám pneuservis a s tímhle se setkávám deno-denně.

Ano,TPi na to je pro vozy s multilinkem pro pneu 17" a výše.Jde o jiné seřízení geometrie.Tohle TPI je už 3 roky vydané ale jelikož děláme i geometrie a na svých autech jsem to zkoušel,nepomohlo to.

Je to tím,že pokud nejezdíte zatížení,zadní náprava má tendenci odskakávat a proto se to děje.

Předešel jsem tomu tím,že co 4-5 tisíc přehazuji a točím pneu.Na Nokianech 225/40x18 jsem měl na Superbu najeto 20.000 a "skoro" bez pilky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždy jsem měl zato, že je třeba dodržet směr otáčení, to kvůli ocelové kordové výztuži, které nedělá dobře, když se po nějaké době změní směr otáčení...

 

A ještě : nevím jestli řešíme stejnou vadu: u mně se přímo nejedná o "pilku" ale o malé vyvýšeniny na hladké části vzorku pravidelné rozložené po celém dezénu na vnitřní části pneumatiky. Jak přejedeš jemně ukazováčkem, tak to citem poznáš. Možná to má tak do dvou tří desetin mm, ale to stačí na to, aby ta pneumatika hlučela už při 30 40 km rychlosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmmm, to co pises plati pre novu pneu, to je jasne. Ale pri jazdenych sa ocelovy kord (napriec dezenom pneu) po case prisposobi smeru jazdy (zaberu pneu) a pokial najazdis na pneu napr. 20 tis km a potom otocis pneu na opacny smer otacania a najazdis dalsich 20 tis. km, myslis ze ten kord sa nebude mat snahu vratit a nesposobi deformaciu? Zatial som mal skusenost u mnohych ze sa zdeformoval a pneu zacali triast a hucat...Moja skusenost...

Editováno: , autor: tecki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Příští týden jsem objednán do servisu, ale podle toho co zde píšete, asi tam 100% důvod nezjistím. Akorát by mě zajímalo, zda toto Škodovka řeší, protože kupovat vždy nové pneu, když ty původní mají ještě cca 40 - 50% vzorku, je na prd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...