Publikováno Prosinec 31, 20168 r Tak při dnešní kontrole hladiny oleje jsem s hrůzou zjistil , že mi metrmírka ukazuje cca 3 mm nad minimem. Mám najeto cca 13 000 km a garančka po dvou letech je v březnu 2017, kde se bude olej měnit. Asi bych měl trochu oilu dolít, nebo mám počkat až na výměnu v březnu. Abych to nezadřel. U naší F1 1.2HTP 47kw jsem olej nemusel dolévat nikdy, máme ji dosud takze je to pro mě novum. Jaký olej bych měl koupit na dolití do 1.0 MPI? Nebo radši do servisu a tam mi ho dolejí sami. Děkuji...
Prosinec 31, 20168 r Autor Jo, to jo, já myslel značku.... Do F1 liju Shell, tak jestli tady do té ho mám nalít taky, nebo něco jiného... Díky, já si nějak poradím. Mějte krásný zbytek roku. Upraveno Prosinec 31, 20168 r od Heini
Prosinec 31, 20168 r podivej se pod kapotu jestli tam mas stitek ohledne vymeny oleje, byva tam i znacka. V mem pripade Shell. Jinak kdyz je malo oleje, tak by ti mel primo zahlasit palubni pocitac at dolejes.
Prosinec 31, 20168 r Autor Díky, já tam nic nemám, ještě se olej neměnil. Jestli mně dá auto samo vědět, že je málo oleje, tak jsem v klidu. Upraveno Prosinec 31, 20168 r od Heini
Prosinec 31, 20168 r Pokud je příliš nízká hladina oleje, zobrazí se na displeji v panelu přístrojů kontrolní symbol (olejnička) a příslušné hlášení. Co nejdříve zkontrolujte měrkou výšku hladiny oleje. Doplňte odpovídající množství oleje. Vozidla s proměnlivými servisními intervaly : 1,0 l/44, 55 kW MPI - EU6 = VW 504 00 Vozidla s pevnými servisními intervaly : 1,0 l/44, 55 kW MPI - EU4/6 = VW 502 00
Leden 1, 20178 r Autor Děkuji. Mám od výrobce nastavený proměnlivý interval. Koukal jsem po olejích se specifikací VW 504 00 a jsou téměř všechny 5W30. Co jsem tak vyčetl, tak pro můj motor bez chladiče oleje by byl lepší min. 5W40, nebo i 50 kvůli vyššímu tepelnému zatížení oleje. Také bych chtěl při garančce změnit interval výměny oleje na pevný, můj nájezd km je cca 9 000/rok. Uvažuji správně?
Leden 1, 20178 r Já bych řekl že ne. 1) číslo za W je viskozita za tepla, s tepelnou odolností má málo společného. 2) Hustější (viskoznější) olej se po motoru pomaleji pohybuje, takže motor méně chladí. viz mazivářská pradna a http://forum.skodahome.cz/applications/core/interface/file/attachment.php?id=356716
Leden 1, 20178 r Podle me tam mas z vyroby 5W30 ... tak nevim proc vymejslet neco jineho ... http://4motors.com.ua/imgs/VW_VAG_504-00-507-00_5w30_Originalnoe_maslo_Volkswagen_Audi_Genuine_Original_5l_b294.jpg
Leden 1, 20178 r Autor Jo, už to nebudu zkoumat. Jen se mně po přečtení několika témat souvisejících s oleji zdálo, že bych měl mít na zimu 5W30 a na léto na dálnice 5W40/50. To by asi bylo pro motor tak nějak ideální, ale pro mě ne. Ono s těmi oleji je to téměř tak, že co člověk, to trochu jiný názor napříč všemi fóry, i těmi, které se zabývají jen oleji...
Leden 1, 20178 r Témata o olejích na FÓRECH je potřeba brát s óóbrovskou rezervou. Lepší jsou komentáře odborníků z vysokých škol a tribotechnických závodů -https://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku
Leden 1, 20178 r Autor Ano, na oleje.cz jsem byl taky, i když ne v tomhle chlívku. Až budu mít chvilku, tak si počtu. Díky...
Leden 14, 20187 r zdravím, mám dotaz ohledně výměny oleje - měnil už někdo? jakým utahovacím momentem se má utahovat výpustní šroub? Děkuji
Leden 14, 20187 r Skus dielensku prirucku https://uloz.to/!hQSkscDipic0/d4b80484987-motor-1-0-44-55-kw-mpi-pdf
Leden 15, 20187 r díky za zaslání, píše se 30Nm: 21 - Výpustný šroub oleje ❑ s výměnným těsnícím kroužkem ⇒ Strana 118 30 Nm Poznámka Pokud je na vozidle namontován vypouštěcí šroub s neztratitelným těsnicím kroužkem (montáž ve výrobním závodě) tak při výměně oleje nově použít vypouštěcí šroub s výměnným těsnicím kroužkem ⇒ Elektronickýkatalog origináníh díů„ETKA“ .
Leden 15, 20187 r doťahoval som na TSI bez momentu, následne pri výmene v Škodovke mi nepovedali nič. samozrejme, skrutku som menil za novú, ako je odporúčané. olej netečie, kontrolované viackrát
Leden 15, 20187 r ale jo, taky už jsem několikrát měnil a utahoval s citem na starým mondeu, stará BMW a podobně, když už mám ale momenťák, těch pár vteřit navíc už mě nezabije, chtěl jsem to mít podle předpisů, kór u zánovního vozítka...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.