Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

V podstatě máš několik možností, B-sloupek, velký TP, a nebo se podívat pod auto jestli tam ten filtr je. Ale 8. měsíc by měl být ještě bez filtru (předpokládám že se bavíme o 1.0 TSI).

 

Co se týče dalších věcí, tak šroub mi v ŠA myslím neměnili (aspoň na faktuře nebyl). Ale měnit olej a nechat starý filtr, to už tam rovnou můžeš nechat ten starý olej a máš to bez práce a výsledek bude podobný...

 

EDIT:  Specifikace oleje je uvedena v manálu, v tvém autě bude nejspíše už 508.00 - 0w20. Ale co ti tam nalije servis při další výměně, to záleží na tom co zrovna mají, není to tak, že by do aut která měla 0w20 z výroby dávali striktně jen 0w20. Prostě tam nalejou to co zrovna mají a spňuje specifikaci pro daný motor.

Upraveno od Martab

No nebo taky "maly technicak" ja tam mam v D.1 SKODA, 5J, ACDKRCX01

A prave to DKR je kod motoru = 1.0 TSI 81kW OPF.

 

Jinak 8/2018 je MR 2019. A podle me plati to same co @Woody. Takze podle me uz s OPF. Nejjednoduseji to poznas, kdyz se podivas pod auto a uvidis tam druhy katalyzator.

Všem díky za odpovědi. Dnes odpoledne až budu u auta, kouknu na B-sloupek popř. do malého TP, velký TP k autu nemám (je firemní), popř. kouknu pod auto (snad tam není kryt :D). Víte někdo jaký je na B-sloupku kód motoru bez filtru a jaký je s filtrem? Abych rovnou to dle kódu motoru věděl. Přepokládám tedy, že mají kódy odlišné. Specifikaci oleje v manuálu nemůžu dohledat - je tam jen toto:

image.thumb.png.28122e83acacaf7ed95f6bc6d27b94e4.png

Olej specif. 0W-20 se mi tam dávat nechce. Dal bych 5W-30 - uvažuji o tomto oleji:

https://www.alza.cz/auto/motorove-oleje-5w-30/castrol/18857166-v6181.htm

 

Je možné tento olej použít pro motor bez filtru i s filtrem pev. částic? Pokud jo, tak mám asi jasno. Ale stejně bych rád věděl, jestli tam ten filtr mám nebo ne ;).

 

Díky

Tom01 s tím olejem uvažuješ správně. Je to ten co tam dávají asi všichni, kdyby ses podíval o stránku zpět. Akorát nevim, jestli brát přes Alzu, tam už prodávají pomalu i rohlíky a trochu se bojim odkud ho mají. Filtr vyměň určitě taky. Kup original ve škodovce a máš klid.

Tak hlásím, že mám už DKR s filtrem. Je to v malém techničáku. Takže dám buď 504.00 long life nebo 508.00 long life. Díky:)

Upraveno od tom01

  • 2 týdny později...
V 16. 11. 2018 na 8:46, slapnahrabe napsal:

V návodu nebo v kufru by měl být takovýto štítek. Kód motoru je vpravo nahoře nebo v řádku s výkonem (u mě CHZC). Typ motoru mám i v TP (CHZ), poslední písmeno rozlišuje jen výkonovou variantu. Šroub mi někdy měnili, někdy neměnili, nehledal jsem v tom nějaký systém, nikdy nic neunikalo. Pro klid duše ale ten šroub nestojí tolik.

kodmotorurap046521.thumb.png.71c34edf7f65f1f9cf99e96a051fd9d7.png

Ahoj, koupil jsem si Rapida 70Kw 4.9. 2018. Údajně tam filtr pevných částic nemám - ale tvrdili to tak nějak nejistě. Včera jsem byl v servisu, že mi na měrce ubyl olej - byl na maximu a po najetí 1700 km mám sice v mezích, ale na měrce je v polovině. Mechanik mi řekl, ať se nestarám, že se to usadí, ze úbytek bude svítit oranžově a krize červeně.... Při výměně dávají 5W 30. Ještě bych potřeboval vědět, co znamená kód motoru DKLD - viz. foto. Díky za odpověď

20181126_134253.jpg

O víkendu jsem měl konečně chvíli čas vlézt pod auto. Ten druhý katík tam je - viz foto od Pawouka (mám DKR - je to na B sloupku spolujezdce, nebo v malém techničáku). Na měrce mi olej nepřipadal nějak extra řídký (viskozitou dost podobný olejům ve starších autech co se doma vyskytují), takže koupím tu starčí 504.00. Výpustný šroub je podobně jako na naší OII 1.9 TDI, takže taky pro mě známá věc (olej si měním sám a šroub ani fíbr pod ním nechávám a pohoda). Olejový filtr koupím origo ve Škodovce.

 

Jinak jsem po podvozku rozhlédl a pár "schválnostem" jsem se fakt tlemil - molitan v prahu za předním podběhem nacucanej jak houba a do mezery mezi plast. kryty podvozku a plechem podlahy lítá snad všechen bordel (vč. soli) od předních kol (asi budu muset sehnat zástěrky) - prostě všechno proto, aby to začalo za včasu (a na neviditelnejch místech) hnít... Pořeším postupně časem. Jsem zvyklej občas při oblevě v zimě na mých autech opláchnout chladič a klima výměník mezerou mezi přepážkou a nárazníkem (dělám u FI a OII fl co máme doma) - zde už je plast. dekl spojený dohromady s maskou, aby to nešlo atd... Doplnil jsem si aspoň těsnění pod kapotu, jak píší kluci v sekci motor u FIII kvůli čistotě motoru. Ale to vše už asi nepatří sem, moderátoři doufám prominou ;).

  • 3 týdny později...

Ahoj

jaky olej do mé 1.0TSI 81kw typ CHZ rv07/2018.

v motorovým prostoru mam štítek VW50200.

Mam promenlivy interval 30tis a chci u nej zůstat ale olej měnit po 15tis.

 

dle některých webu tam přijde VW504 nebo VW508. Na ceně mi moc nesejde jestli dam za olej 300 nebo 400kc ale chci fakt to co tam přijde.

Když už jsem dal za káru 430 tak když pak ušetřím 400kc na výměně oleje a přitom motoru ublížím to nechci.

Pokud budeš měnit po 15000 km, tak můžeš použít všechny tři jmenované normy (to platí pro motory bez filtru pevných částic, který motor CHZC nemá).

Já bych doporučil VW504 00, který tam nejspíš dají pak i v servisu (případně si to vyžádej).

Cenově nejlépe vychází asi 504.00 s 0W30 od Shellu. Normu motoru splňuje.

Já koupil 5w30 LL Castrol Edge Titanium FST (norma 504.00). Budu v něm chtít pak pokračovat. 

Má prosím dotaz. Rozhodl jsem se měnit olej po 15000 km a zvolil jsme 5w40. Proč doporučujete 0w30. Když jsem si prošel tabulky viskozity, tak v první číslo určuje, že 0w je do -40 a 5w je do -35 občas je u nás zima, ale - 35 jsem nezažil. Co mě, ale přimělo k používání 5w40 je to, že přes léto je tady už k 40 °C. Olej 0w30 má při 100 °C viskozitu 3,8 a 5w40 mezi 12- 16. Sice u 5w40 je větší spotřeba o 0,5 l, ale dle mého rozhodně lepší mazaní při letních vedrech.   

saetable.jpg

Dle té tabulky má 0w30 pro 100°C viskozitu 9.3 až 12.5, což je podstatně více než uvaříš ty. Ono jde hlavně o cenu a dostupnost. Pokud seženeš 5w40 dopravné normy, motoru by to uškodit nemělo.

Spíš jde o to, že pokud jezdíš do servisu po 30 tis. km a po 15 tis. měníš olej sám, tak je asi lepší držet normu. V servisu ti dají VW50400, takže 5 nebo 0W-30.

  • 2 týdny později...
V 18. 12. 2018 na 7:59, Martab napsal:

Cenově nejlépe vychází asi 504.00 s 0W30 od Shellu. Normu motoru splňuje.

Ten vypadá dobře. Když splňuje 504/507, tak je long-life, že? Začínám si říkat, že když už je motor stavěn na 0W, tak u něj zatím zůstanu. Studeným startům to prospěje a třeba bude i lépe aditovovaný pro potřeby turbomotoru.

Ano 504.00 je LL norma, ale osobně bych ho tam nenechával celých 30tis, ale to je můj osobní názor laika [emoji846] .

Jasně,ta super řidka sra..a motoru prospíva uplně stejně jako např. Start -stop...:rolleyes:

Upraveno od bitttpower

0W30 mi přijde jako dobrý kompromis pro moderní motor.

Ta řídká *** co myslíš je spíš 0W20 normy VW508.00, ne? 0W30 je ještě relativně "normální" olej, v podstatě se stejnými parametry jako dříve používaná 5W30 (oboje VW504.00).

  • 3 týdny později...

Tak je tady druhá výměna oleje. Po první výměně zmizelo asi 3/4 na rysce, kontrolka ještě nesvítila, olej z továrny (0w-20?). Já jsem dával 5W-40, tady se hladina do druhé výměny nehnula, budu s ním pokračovat i dále.

  • 5 týdnů později...

Zdravím, mám nalítáno 16900, do výměny mám tedy takřka polovinu. Chtěl bych ale vyměnit už teď, dožraly mě ovšem odpovědi od servisů, ptal jsem se čtyř autorizáků v Ostravě a okolí a všichni stejně “vlastní olej z důvody záruky není možný, cena cca 4500kč” Mám 1.0 81KW 2017. Je to podle Vás ok?  

A co se ti na tom nezdá? Prostě to mají takto nastavené. Pokud se ti to nelíbí, tak běž jinam - nikdo tě nenutí chodit do autorizáku. Případně si olej vyměň sám.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.