Přejít na obsah

Výměna motorového oleje


s-tony

Doporučené příspěvky

Pročetl jsem asi tak 150 odborných i neodborných článků a mimo jiné se v nějaké diskusi i dozvěděl knížecí rady, že je jedno co tam naleju, hlavně když je namazáno. Jelikož neberu zrovna tuto věc na lehkou váhu, mé zjištění je takovéto. U 1.0TSI bez filtru (!) je jednoznačně doporučováno zůstat u klasického "popelového" oleje (tzn. 502.00), ale vždy s nejnovější normou API SN+ - to plus je důležité (!!). Já po nastudování mnoha zahraničních i našich článků zvolil olej vyráběný ze zemního plynu - konkrétně SHELL HELIX ULTRA 5W-40, který hodlám pravidelně měnit po roce, či nejpozději 12tkm. Je mi úplně jedno, co si o tom kdo myslí, dávám jen k dobrému jako mnou ověřený fakt, kterému každý může, ale samozřejmě i nemusí věřit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nalej si to co máš nastudováno a je dle tebe nejlepší. Názorů jsem tady četl taky stovky od r 2009 co sem lezu. Do svých aut dávám olej od mušle předepsané VW normy cca 13 let, vědu z toho nedělám a F1, O1 i Rapid jezdí. V nouzi jsem dal to co bylo po ruce. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vôbec nechci rejt, ale použít slovní spojení "mnou ověřený fakt" bych si troufnul pokud bych najezdil tťeba 200 000 km s jedním typem oleje a pak motor rozebral a skontroloval třeba na opotřebení a korozi.

Vyčtení z odborné literatury je přesně jak sám píšeš 1000 lidí 1001 názorů.

 

Výměna po roku je určitě dobře, výměna po 12000 km (proč zrovna 12t a ne třeba 10 nebo 15 netuším) mi přijde nesmysl. To bych nic jiného nedělal než jezdil do servisu.

Navíc u VW/Skoda motorů je tak vysoká spotřeba oleje oproti konkurenci že za 30 000 km je olej minimálně jednou vyměněn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

12tkm  je přesně o 1/5 zkrácený interval... Se služební 1.2TSI EA111 jsem to přesně takto praktikoval s 5W-30 a prodávala se v 223tkm s motorem ve stavu švýcarských hodinek.

Za těch 223tkm jsem nespotřeboval ani ten jeden celý litr oleje, který jsem od počátku měl v kufru - chápu, těžko uvěřit...

Dnešní motory žerou řídký olej hlavně proto, že na prvním místě je ekologie, a až po ní spokojený motor.

Momentálně mám od nova na O4 2.0TDI 22tkm a dolil jsem pouze 0,6L - nevím kde jsi vzal informaci o komplet výměně náplně za provozu do výměny.

Jelikož jde o druhý vůz v rodině ke služebnímu, 12tkm za rok nenajede.

... a jinak díky za konstruktivní a přínosný koment. Klidně rej dál, nemám s tím žádný problém :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A podle čeho si usuzoval, že byl ve stavu švýcarských hodinek? To si motor viděl zevnitř, že neměl vyběhané válce, opotřebené písty, volný lágry? To že jel nic nevypovídá o jeho stavu. 

To, že si nespotřeboval celý litr oleje k uvěření rozhodně je, když si měnil co 12 tis km. To motoru ke spotřebě běžně stačí olej, který je na měrce od max do min. Každý motor žere olej z podstaty svého fungování. Některý více a znatelně, některý méně a neznatelně. Akorát se to spíš projeví při prodloužených intervalech výměny, což nebyl tvůj případ.

Celkově bych řekl že je to hodně individuální, a to co se zdá býti nejlepší pro tebe, neplatí pro druhého. To, že dnešní motory žerou olej hlavně proto, že je řídký, je nesmysl. Ve světe motorů najeli v Rapidu 1.0 TSI 100.000 km na 0w-20 s výměnou po 30 tis a nedolévali ani jednou. Ani zde na foru jsem ještě nečetl reálnou zkušenost majitele, že by se mu tak dělo (u tohoto motoru). Mě po 25 tis na tento olej taky na rysce neubývá. Samozřejmě, těch příspěvků hospodských inženýrů, jak to zaručeně takhle řídký olej brát bude, těch je hodně všude. Asi jako když tyhle motory začínali, že se nedožijí 100.000 km, a ejhle, realita je diametrálně jiná, ale to už je OT.

 

(OT: Jinak jsou skutečně zde na fóru případy, kdy nové 2.0 TDI v O4 berou olej, uživatele dolévali i 2,5 litru během prvních 12 tis km, informace ohledně kompletní výměny oleje za 30 tis km postupným doléváním, jak uvedl @OpelInsi je podložená)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psal jsem o 1/5 menší nájezd předepsaného, což u toho TSI bylo 25tkm ze 30i, nikoliv 12tkm z 15i jako u mne. Ohledně toho "chlastání" oleje šlo jen o mou reakci na  předchozí příspěvek. Dobrý stav motoru je samozřejmě možné posoudit po rozebrání, ale existuje i spousta dalších indicií, na základě kterých lze stav posoudit. Jezdil jsem s tím jen já, což je to podstatné a nejdůležitější na úvod. Motor běžel klidně, hladce, nebral olej, neměl záškuby, volnoběh pravidelný. Nový majitel už na něm má 307tkm a motor stále v nejlepším pořádku. Stačí takhle? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, MOJE_JMÉNO napsal:

Pročetl jsem asi tak 150 odborných i neodborných článků a mimo jiné se v nějaké diskusi i dozvěděl knížecí rady, že je jedno co tam naleju, hlavně když je namazáno. Jelikož neberu zrovna tuto věc na lehkou váhu, mé zjištění je takovéto. U 1.0TSI bez filtru (!) je jednoznačně doporučováno zůstat u klasického "popelového" oleje (tzn. 502.00), ale vždy s nejnovější normou API SN+ - to plus je důležité (!!). Já po nastudování mnoha zahraničních i našich článků zvolil olej vyráběný ze zemního plynu - konkrétně SHELL HELIX ULTRA 5W-40, který hodlám pravidelně měnit po roce, či nejpozději 12tkm. Je mi úplně jedno, co si o tom kdo myslí, dávám jen k dobrému jako mnou ověřený fakt, kterému každý může, ale samozřejmě i nemusí věřit.

 

No k vzhledem tomu, že všechny motory EA211 a novější jsou v klikovém prostoru mazány mlhou místo mazných kanálů, bych se olejům 5W40 a starší specifikaci 502.00 rozhodně vyhnul, ale kdo chce kam....

 

Pokud tyto motory začnou žrát víc oleje, je třeba řešit proč a ne dát starší olej ze kterého vytvořit mlhu je podstatně náročnější, za studena skoro nemožné.

 

Obzvláště u 1.0 TSi bych nic horší než 504.00 nelil. Mám takové tušení že u 502.00 do 1.0 a 1.5 je přímo zdůrazněno že být použitý nesmí...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Shell tento mnou jmenovaný olej s třídou SN+ doporučuje jako "prémiový" právě pro tento motor. V prvním bodu jsem zdůraznil "bez filtru", tedy 502.00.

Aby bylo jasno, nikomu svůj názor rozhodně nevnucuju, ale přesvědčila mě poslední věta dlouhého komentáře od nějaké chytré hlavy z Brněnského výzkumáku, který jasně doporučil použití staršího typu oleje všude, kde to lze použít. Větě předcházelo obsáhlé vysvětlení tohoto argumentu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na chytrou hlavu bych nespoléhal víc než na konstruktéry motorů, jak jsem řekl, nejde jen o to že motor nemá filtr pevných částic ale i o tok jakou technologií motor dostává olej na kluzné plochy.

Realita je prostě taková že z olejů se specifikací  502 se jemná mlha dělá špatně a proto se nesmí používat v nejnovějších motorech TSI, likviduješ si motor, píšu ti to v dobré víře.

Nic nižšího než 504.00 do toho nelij. do OPF verze se leje 508.00 která je nyní v hospodách odsuzovaná.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ke spotřebě oleje:

Měl jsem kdysi Passat B5 1.9TDI, interval 15000km a dolil jsem mezi výměnami vždy tak 1.5L

od roku 2003 jezdím pouze Oply - 3 Vectry, 4 Insignie všechny diesely. Teď mám pátou Insignii benzín. S každou více než 150000km a do žádné z nich jsem nikdy nedolil ani kapku. Olej u Oplu neřeším.

Mezi tím jsem měl půjčeného Superba 3, 2.0TDI a myslel jsem že časy B5 jsou ty tam. Ovšem za 10000km litr oleje. Dtto jiný Superb, s kterým kolega vyrazil na cestu do Německa a jak to projel po dálnici tak sháněl olej někde u Norimberku.

Proto píšu, že ve škodovce olej navíc měníš i nechtěně.

 

Nicméně existuje článek v jednom z časopisů, kde opravdu rozeberou motor po snad 120tkm co je auto v redakci na dlouhodobý test. Tak tomuto článku věřím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, 15degren napsal:

Na chytrou hlavu bych nespoléhal víc než na konstruktéry motorů, jak jsem řekl, nejde jen o to že motor nemá filtr pevných částic ale i o tok jakou technologií motor dostává olej na kluzné plochy.

Realita je prostě taková že z olejů se specifikací  502 se jemná mlha dělá špatně a proto se nesmí používat v nejnovějších motorech TSI, likviduješ si motor, píšu ti to v dobré víře.

Nic nižšího než 504.00 do toho nelij. do OPF verze se leje 508.00 která je nyní v hospodách odsuzovaná.

 

 

Co člověk, to názor. Dál to už odmítám více hrotit.

olej 502.00.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, McMatej napsal:

Vážně myslíš, že i kliková a vačková hřídel je mazána olejovou mlhou?? To se mně zdá až těžko uvěřitelné. Mlhou (rozstřikem) jsou mazány (chlazeny) válce a písty.

 

O hlavě nic nepíšu ale o motoru:

 

image.thumb.png.fef88e576c530da7eb29b2b963a288d8.png

 

u EA211 mazání čepů zajištují právě olejovou mlhou, která je samozřejmě i pro chlazení, mazací kanálky jsou odstraněny.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, 15degren napsal:

všechny motory EA211 a novější jsou v klikovém prostoru mazány mlhou místo mazných kanálů

Aha, takže nepřesná formulace? V motoru je daleko více mazacích kanálů než jen kanál v ojnici. A ojnice bez mazacích kanálů byly dřív než ojnice s kanály, takže bych spojitost s nízkoviskozními oleji a olejovou mlhou vyloučil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...