Jump to content

hluk od podvozku


Petr2212
 Share

Recommended Posts

Ahoj, TSI 2,0 4x4 DSG

- drhnutí na kruháči od prvních kilometrů 5/2021, měsíc jsem zaháněl myšlenku , že je někde chyba, nyní to tu čtu....

- drnčení pod palubkou za displejem kapličky vlevo  - na kostkách

- občasné vibrace od motoru na volnoběh v pedálech, volantu, dveřích (loket na okýnku)

Jezdil jsem 12 let diesel citroen 1,6HDI GP4, ale tohle jsem nepoznal od funglovky po 170tkm.

Fakt jsem to od Kodiaka nečekal....., na druhou stranu jsem chvění od motoru v koncernových autech ( i  BMV  3 GT)  cítil příležitostně, ale to byly vždy diesely.

Proto jsem vzal benzin a......... zklamání....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
V 17. 3. 2021 na 9:34, Sevi napsal:

Zdravím, rád bych téma oživil. Mám stejný problém u Tiguanu, 2.0TDI 110kW, DSG, rv. 2017, najeto 30tis. km - tj. zvuk lehkého drhnutí při zatáčení doleva v nízkých rychlostech (typicky jízda po kruhovém objezdu). V autorizovaném servisu se vada při zkušební jízdě projevila, servis dohledal, že má přehrát SW v DSG. Je pravda, že po přehrání SW je zvuk méně výrazný, méně rušivý, ale stále se tam zvuk určitého drhnutí projevuje (v nízkých rychlostech jako dojíždění ke křižovatce, semaforům, pomalá jízda ustálenou rychlostí). Příčinou zvuku je tedy DSG. Podařilo se někomu z vás úplně vyřešit výměnou uložení převodovky? Hluk nevydává uložení (to by se projevovalo jinak), ale chápu, že úprava uložení může hluk odstranit... Řeším, jestli výměnu uložení zkusit, nebo se s uvedeným rušivým zvukem smířit jako s vlastností auta... Jen doufám, že to něco neodírá v DSG, co by pak třeba zanášelo olej a mělo vliv na životnost DSG... Případně prosím o typ na servis, či konkrétního servisního technika, který s tím má zkušenost a umí vyřešit. Děkuju!

Tak u mě hluk vyřešila výměna uložení převodovky.  Rok jsem pátral, čím by to mohlo být.  Tiguan 2.0 TDi 110KW 4x2 DSG  nájezd 150tis. Nic zvláštního na tom starém není vidět. Zdá se být ale o dost měkčí.  Výměna zabere asi hodinu času. Dal jsem originální 5QA199555AM. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ahojte pridavam sa k uvedenemu problemu... auto ma 100 000 km. Ked som si ho dal priviesť z DE malo 90 000 km, hned na prvej jazde som si to vsimol... pri ubrani plynu pri nizkych rychlostiach, je pocut taky zvlastny zvuk ako tu uz bol viackrst popisovany. Z celeho mi teds vychadza kombinacia vymeny silenbloku prevodovky a aktualizacia DSG prevodovky. Vie niekto kto tieto upravy uz podstupil, ci sa teda vyplatili? 

Link to comment
Share on other sites

U mě také pomohla aktualizace SW, poměrně dost. Teď si lehounkého drhnutí ještě v nějakých chvílích všimnu, ale už to neruší, dá se říct, že jsem to přestal vnímat a odpadla potřeba to nějak dál řešit. K aktualizaci SW jsem byl nejprve skeptický, ale fakt do pomůže.

Link to comment
Share on other sites

Ahojte, volal som teda do Škodovky o aktualizaciu softwaru automatickej prevodovky. Vraj na moje VIN cislo nemaju ziadnu zvolavaciu akciu a teda tym padom nie je aktualizacia atd... ako zistit co je to za softwarova verzia z akeho datumu? Pripadne nejake oznacenie? Ma niekto blizsie info?

Link to comment
Share on other sites

telkom, dakujem za tip. Pozeral som vypis z VCDS, tak pri prevodovke mam SW: 0DL 300 011 N (2014).

Na tvojej infofotke je uz verzia SW: 0DL 300 012 N (2112).

Takze predsa existuje novsi software :)

Objednam sa a dam vediet ako som nakoniec pochodil ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Je to tak, nebyla svolávací akce. Já jsem přijel do servisu, řekl jsem jim o problému, projeli jsme auto se servisním technikem, na kruhovém objezdu se to krásně projevilo, technik pak zapátral v jejich databázi, kde měl uvedeno, že uvedený problém se řeší přehráním SW v DSG. Bylo to po záruce (bohužel, předtím auto jezdilo 3roky na operáku, uživatel to neřešil), přehrání SW jsem normálně platil (okolo 1tis. Kč, nic dramatického). Řešil jsem s autorizovaným i s nezávislým servisem také to uložení převodovky, ale shodli se, že při nájezdu 30tis. km nebude uložení opotřebované, aby způsobovalo tento problém (nezávislý servis tvrdil, že s výměnou uložení DSG má zkušenosti bohaté, ale že vyběhané byly až při nájezdech přes 100tis. km).

Link to comment
Share on other sites

Zajímavé je, že mě se to drhnutí objevuje od nového 5/21. První týden si zvykáš, další týdny začínáš slyšet zvuky, které při přejímce slyšet nejsou.

Jen je mi divný, že by sw byl u nového neaktuální.  Spíše to vidím na nějaké nechtěné napružení silentbloků při montáži, ale že by na výrobní lince byla možnost namontovat to blbě?

Upřímně, je to tak slabý drhnutí, že se mi zatím do servisu nechce.... Už jsem měl i pár jízd , že jsem si toho nevšiml (jiné starosti), ale dělá to furt...  A se.e mne to.....

Link to comment
Share on other sites

Takze som po aktualizacii. Aspon podla faktury na 39Eur. Ked som s tym siel domov, tak celu cestu po meste som to skusal a nepocul som to. Teraz vecer uz sedim v aute aj s napichnutou diagnostikou a neviem co si mam mysliet... pri polozke automaticka prevodovka mi stale svieti SW: 0DL 300 011 N namiesto SW: 0DL 300 012 N. Teda to iste cislo ako predtym ako som to odviezol do Skodovky... 

Vie z vas niekto kto uz absolvoval aktualizaciu prevodovky co vam tam pise? Lebo bud to prepisuje este niekde inde, alebo si niekto v Skodovke neurobil svoju pracu a dostane este za to zaplatene...

Posielam moje foto "po".

20211022_182316.jpg

20211022_183044.jpg

 

Edit: neviem, ale napriek tomu ze VCDS ukazuje nieco ine, tak ten zvuk uz nepocut. Jazdil som s tym aj na dalsi den a vyzera ze je to uz v poriadku... budem este sledovat.

Edited by sato1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
V 4. 11. 2021 na 15:12, cayc napsal:

Tyka sa to len DQ500 ci aj DQ381?

Ted jde o to, co je v 2.0 TDI za dvouspojku DSG, zda DQ500 nebo DQ381.. Vaculik kdysi psal, ze DQ500 se davaly jen do urciteho mesice 2018, pak uz se davala DQ381. Nedokazal jsem z niceho vycist, co tam mam. V autorizaku jsem se ptal, divali se do systemu a maji to tam uplne jinak znacene, zadne DQ....  Vite nekdo, z ceho to spolehlive zjistit?

Link to comment
Share on other sites

V 22. 10. 2021 na 18:58, sato1 napsal:

Takze som po aktualizacii. Aspon podla faktury na 39Eur. Ked som s tym siel domov, tak celu cestu po meste som to skusal a nepocul som to. Teraz vecer uz sedim v aute aj s napichnutou diagnostikou a neviem co si mam mysliet... pri polozke automaticka prevodovka mi stale svieti SW: 0DL 300 011 N namiesto SW: 0DL 300 012 N. Teda to iste cislo ako predtym ako som to odviezol do Skodovky... 

Vie z vas niekto kto uz absolvoval aktualizaciu prevodovky co vam tam pise? Lebo bud to prepisuje este niekde inde, alebo si niekto v Skodovke neurobil svoju pracu a dostane este za to zaplatene...

Posielam moje foto "po".

20211022_182316.jpg

20211022_183044.jpg

 

Edit: neviem, ale napriek tomu ze VCDS ukazuje nieco ine, tak ten zvuk uz nepocut. Jazdil som s tym aj na dalsi den a vyzera ze je to uz v poriadku... budem este sledovat.

Verze sw je 2014. 0DL300011N je objednací čislo mechatroniky. To se nezmění. 

Link to comment
Share on other sites

před 8 hodinami, pabloescobar napsal:

Ted jde o to, co je v 2.0 TDI za dvouspojku DSG, zda DQ500 nebo DQ381.. Vaculik kdysi psal, ze DQ500 se davaly jen do urciteho mesice 2018, pak uz se davala DQ381. Nedokazal jsem z niceho vycist, co tam mam. V autorizaku jsem se ptal, divali se do systemu a maji to tam uplne jinak znacene, zadne DQ....  Vite nekdo, z ceho to spolehlive zjistit?

Načíst vagem, nebo mrkni na datovej štítek v kufru. BB419970-4A18-47A0-A1BC-19AA398795E9.thumb.png.d851743d9f43099588613e9057e409ca.png

Link to comment
Share on other sites

před 8 hodinami, cayc napsal:

Ahoj na pravej strane v kufri ako je rezerva máš štítok, sfot ho tam to je. Myslel som olej v prevodovke, DQ500 je každých 60tisic DQ381 každých 120tisic km. 

Ten olej menili prave v DSG v 60 tis. km, takze to bude asi ta DQ500. Na ten stitek kazdopadne mrknu a vyfotim.  Jinak podle me o typu DSG hovori take to, jakou hmotnost nebrzdeneho privesu ma auto v technicaku. Ja ma 2500 kg, co by melo byt maximum, takze to bude ta DQ500, ta jedina zvlada tyto hmotnosti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...