Jump to content
Vojta Jetel

Startér jen cvakne, baterie nabitá,přes kabely nenastartuje

Recommended Posts

Zdravím přítomné. Chci se zeptat kde hledat závadu, viděl jsem podobné téma na F II, jenom s tím rozdílem že já přes kabely nenastartuji. Při otočením klíčku slyším jenom cvaknutí a nic. Dříve se mi párkrát stalo že po druhém otočení klíčku motor naskočil, včera večer bohužel už zřejmě total stop. Předpokládám že po výměně startéru bude vše dobré? Kde případně jinde hledat chybu? Předem díky za rady.

Edited by Vojta Jetel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je také možné,že když to cvakne,tak elektromagnetické vysouvání pastorku normálně funguje,ale to vysunutí  nespojí kontakty a nesepne spouštěč.Že je tam nějaký špatný kontakt a závada se může zase kdykoli opakovat.Pak by se ten spouštěč musel vyměnit,nebo zgenerálkovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To samé mě postihlo také a pomohlo pár úderů ocelovou tyčí do startéru. Od té doby startuju bez problémů.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 47 minutami, DAVID7001 napsal:

Je také možné,že když to cvakne,tak elektromagnetické vysouvání pastorku normálně funguje,ale to vysunutí  nespojí kontakty a nesepne spouštěč.Že je tam nějaký špatný kontakt a závada se může zase kdykoli opakovat.Pak by se ten spouštěč musel vyměnit,nebo zgenerálkovat.

Asi jsem taky pro "trvalejší" opravu. Našel jsem stránku kde je to docela přehledně popsané, kde jsou i ty špatné kontakty popsané jako častá závada. http://www.autoprofil.cz/userdata/articles/7620/ads_autoexpert_serial_autoeletrika_3_.pdf

Opravu poklepem bych ocenil včera, kdy jsem zůstal stát v půl desáté večer na parkovišti u Tesca :kol-49:

Share this post


Link to post
Share on other sites

V historii staří praktikové pro ten případ,kdy se jim nechtěl roztočit spouštěč,jen cvakalo elektromagnetické vysouvání,používali kladivo.To přiložili na kontakty na spouštěči a propojili je.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 1 minutou, Čečulák napsal:

Nedbal si varovani, tak Te to vytrestalo :D.

 

Právě teď, DAVID7001 napsal:

V historii staří praktikové pro ten případ,kdy se jim nechtěl roztočit spouštěč,jen cvakalo elektromagnetické vysouvání,používali kladivo.To přiložili na kontakty na spouštěči a propojili je.

Hold budu muset rozšířit příruční výbavu vozidla :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Náhodou nemáte někdo zkušenost s demontáží startéru? Ty dva šrouby co drží startér k bloku motoru, mají směr povolování doleva? Nebo mají obrácený závit? Nemohu to vubec povolit. Přístup na ...... . Vždycky si vzpomenu na video Lakatoš - zetor. Past vedle pasti :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam není důvod dávat šrouby s opačným závitem,takže povolovat doleva.Samozřejmě jako první odpojit kabely a nejlépe i baterku.Chce to prostě nejlépe si pořídit gola sadu se všemi myslitelnými nástavci.S plochým klíčem se toho moc nepořídí a není nic horšího,než když se člověk při opravování najednou dostane k něčemu,co nemá čím rozmontovat.Vycházej z toho,že oni to také museli nějak smontovat,tak jít to musí...

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 4 hodinami, DAVID7001 napsal:

Tam není důvod dávat šrouby s opačným závitem,takže povolovat doleva.Samozřejmě jako první odpojit kabely a nejlépe i baterku.Chce to prostě nejlépe si pořídit gola sadu se všemi myslitelnými nástavci.S plochým klíčem se toho moc nepořídí a není nic horšího,než když se člověk při opravování najednou dostane k něčemu,co nemá čím rozmontovat.Vycházej z toho,že oni to také museli nějak smontovat,tak jít to musí...

Tak dílo se podařilo, starter je venku. Golu mám, troufám si říci že dobře vybavenou. Bál jsem se jenom abych šrouby nestrhnul. Nakonec pomohl uvolňovač Wurth a vše se podařilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím a ozívám se s pokračováním na toto téma. V létě jsem startér vyměnil a bylo po problému. Až do teď. Stalo se mi to samé, jenom s tím rozdílem, že tentokrát startér ani necvakal. Startér jsem vyndal, otestoval přes autobaterii a startér funguje. Namontoval jsem zpátky a startuje. Ale bohužel se mi stává to že se mi vybíjí autobaterie. Večer nabiju, na baterii naměřím 12,9V a druhý den má baterie 12.4V. Když měřím odběr v klidu, pří přípojení, respektivě propojení přes měřák, mi skočí odběr cca 0.5A a postupně klesne na nulu. Chtěl bych se pokusit dohledat co mi baterii vybíjí. Mohu poprosit někoho z přítomných, zda by mi dokázal poslat el. schéma na motor Fabia I 1,4 16V 59kw r.v. 2007 motor BUD  ? Případně tipu kde hledat se nebráním :-) Předem díky.

Edited by Vojta Jetel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...