Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

  • 2 týdny později...

Můžete mi někdo vysvětlit, jak a kdy funguje asistent rozjezdu do kopce?ne že bych to bez něj nezvládl, ale člověk s nim podvědomě počítá a jednou funguje, pak zase ne.a je jedno jestli je zapnutý start stop systém, nebo jestli mám zataženou ruční brzdu.prostě kdy se na něj můžu spolehnout.díky 

Není někde v návodu k obsluze napsané, že asistent rozjezdu do kopce funguje až od sklonu nad 5 stupňů? Takže u menších sklonů jaksi smůla, víc k tomu nevím, tenhle asistent ve vlastním autě nemám. 

Manuál strana 128:

Asistent rozjezdu do kopce pomáhá s rozjezdem do kopce tím, že po uvolnění brzdového pedálu vůz přibližně na 2s přibrzdí.

Podmínky funkce:

✓ Sklon stoupání je min. 5 %.

✓ Dveře řidiče jsou zavřené.

A při zařazené zpátečce funguje opačně - tzn., tehdy, když čumákem stoíš níž, než zadkem.

Pokud Ti kriteria nevyhovují, tak alespon u F3 to šlo upravit kodováním.

Jak délka přibrždění, tak sklon...

Manželka nestíhala nohy, lebo má v hlavě, že to prostě nestihne, tak jsem to řešil.

Před hodinou, Kuchar7 napsal:

Manuál strana 128:

Asistent rozjezdu do kopce pomáhá s rozjezdem do kopce tím, že po uvolnění brzdového pedálu vůz přibližně na 2s přibrzdí.

Podmínky funkce:

✓ Sklon stoupání je min. 5 %.

✓ Dveře řidiče jsou zavřené.

Jo, kdo by se jako obvykle zdržoval čtením zbytečnýho manuálu... 

No to jsem četl, ale jak říkám, někde kde bych to čekal to funguje a naopak.a nekdy uvolnim v kopci ruční brzdu a hned to couvá, tak mi napadlo jestli to na to nemá vliv.a to samé se start stop systemem.když vím že budu dlouho stat tak ho zapnu.a hlavně se mi to stává každý den v tom samém místě.

A když se povoluje ručka je noha na brzdě? Bez ní to logicky fungovat nemá.

Start stop se řídí tolika veličinami, že je to na něm kdy se zapne. Teď v tom horku studený motor, ujedu 400m a hned se zapne, 200m semafor a znovu..... Až bude mít baterie pod nastavenou kapacitu nesepne se, tohle bych neřešil nechávám to na něm a skoro 5 let už funguje s původní baterií.

Tak ono brzdový pedál a ruční brzda jsou dvě odlišné věci.

Start/stop v létě moc nezhasíná motor, protože potřebuje běžet klima.

Zhasínal mi i s klimou, loni v létě mi to stačilo a SS je už mimo hru. 

Jak padlo, musíš stlačit brzdu (nožní), na ruční to nereaguje. Další věc je, že někdy je tu brzdu potřeba zmáčknout "více", při lehkém stlačení to auto neudrží. Funguje to v podstatě tak, že to podrží tlak v brzdné soustavě, který jsi ty vyvolal nohou, tedy pokud zatáhneš jen ruční, tlak v brzdové soustavě je 0 a tedy nemá co asistent "udržet" a bez tlaku v brzdné soustavě po povolení ruční brzdy auto začne podléhat gravitaci.

MARTAB-díky moc, tohle jsem potřeboval slyšet.hned zítra to vyzkouším. Jinak SS většinou vypínám hned po startu.Zapinam ho pouze po delší jízdě, když vím, že budu stát víc jak minutu.

@Enzo81 Nic ve zlém, ale kousek výše píšeš, že jsi manuál četl, ale tam je to o tom uvolnění brzdového pedálu jasně napsané. A níže se divíš, že to nereaguje na ruční brzdu.

A jeste výše píšu, že jednou to funguje pak zase ne.Ale právě stojim za minutu skočí zelená tak uvidim.ale uznávám že jsem to četl pred rokem, ale je fakt že těch 6 stupňů se nepozná.

Tak je po záhadě.někdy když pustím ruční brzdu při rozjezdu sešlápnu brzdový pedál a tím pádem to hned funguje.Jinak ty zadní brzdové kotouče nic moc po 20 tis.km.

V 18. 8. 2020 na 15:54, Enzo81 napsal:

Tak je po záhadě.někdy když pustím ruční brzdu při rozjezdu sešlápnu brzdový pedál a tím pádem to hned funguje.Jinak ty zadní brzdové kotouče nic moc po 20 tis.km.

Ahoj tipuji, že zadní kotouče budou stejná "kvalita" jako v Rapidu, takže cca po 40tis.km vrásky a po dalších 20tis.km odpis.

Dobrá zpráva zatím je, že si nikdo nestěžuje na klimatizaci SANDEN, která v Rapidu mohla zlobit.

@bobanHTP no nevím, ale na Toledu, co je vlastně Rapid jsem měnil komplet brzdy asi po 100tis. a to vesměs preventivně, protože přední/zadní kotouče i desky byly ještě naprosto ok. 

V testu ve SM dělali dlouhodobý  test 1.0 tsi, ale uz nevim jestli Rapid, nebo Fabia, ale brzdy právě chvalili, tak jsem čekal, že u Scaly to bude stejné.Ale uvidíme.

Ten dlouhodobý test byl Rapid, ale Fabia má v podstatě stejné brzdy, já mám FIII HB, kde zadek brzdí ještě méně než u Rapidu a ikdyž podle @bobanHTP predikce by brzdy měli být KO a kupodivu, stále nic :)

Jako ono to brzdí super, ale ten stav těch kotoučů nic moc, proto jsem zvedavej jestli to dá těch 100000 km jako v tom testu.Jo a furt řešim co je lepší při  jízdě z kopce s timto motorem. Jestli tam nechat 6 nebo se může i na neutral?Jde mi o ty otáčky.

Záleží totiž, jakou výkonovou variantu mate. Slabší 1.2 tsi a 1.0 tsi mají jiné, levnější brzdy, než jejich výkonnější verze. Ty chválené z testu jsou u výkonnější 81 kW.

@Enzo81 Ale já mluvím i o vizuálním stavu. Když stojíš na křižovatce, taky řešíš otáčky motoru? Je jedno, jestli tam máš rychlost, nebo neutrál, záleží co ti vyhovuje a potom se liší spotřeba. Co je třeba řešit, jsou otáčky v zátěži, což jízda z kopce bez plynu není.

 

@Rapid1.0 Všechny verze mají vzadu stejné kotouče, od 77kW jsou jiné přední brzdy, ale zadní jsou stejné, tam je rozdíl jen kotoučová nebo bubnová.

před 14 minutami, Martab napsal:

@Enzo81 Ale já mluvím i o vizuálním stavu. Když stojíš na křižovatce, taky řešíš otáčky motoru? Je jedno, jestli tam máš rychlost, nebo neutrál, záleží co ti vyhovuje a potom se liší spotřeba. Co je třeba řešit, jsou otáčky v zátěži, což jízda z kopce bez plynu není.

 

@Rapid1.0 Všechny verze mají vzadu stejné kotouče, od 77kW jsou jiné přední brzdy, ale zadní jsou stejné, tam je rozdíl jen kotoučová nebo bubnová.

Aha, díky. ?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.