Přejít na obsah

Rozjezd bez plynu


Maaca13

Doporučené příspěvky

Ahoj,

ve Světě motorů ve srovnávacím testu 3-válců jesm se dočetl že motor 1.0TSi má propracované rozjezdové adaptace. Jakmile začnete pouštět spojku při rozjezdu, tak si motor zvýší otáčky na 1300 ot/min a rozjede se i v kopci zcela bez plynu. Tím se šetří spojka

Tak jsem to vyzkoušel a otáčky mi vylezly pouze na 1100 ot/min. Rozjet se na to dá ale pouze po rovině a s citem a pomalu. Na rychlejší rozjezd na křižovatce to nestačí.

Kde je tedy chyba? A jakou máte zkušenost?

 

Fabia III, 1.0TSi 81kW, manual, MR2017, volnoběžné otáčky v tomto počasí cca 1000 ot/min.

 

Za reakce děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to dobrý tak na popojíždění v koloně nebo rozjed s více auty před semaforem, pokud potřebuješ rychle vyrazit od semaforu, tak musíš šáhnout na plyn. 

Myslím, že to bude stejné jak u 1.2tsi. Dá se časem vychytat jak rychle pouštět spojku a jakým způsobem se tak dá rozjet a pak to používat i v jiných situacích. Nevím jak to bylo v článku formulovaný, ale je možné, že jsi nepochopil podstatu tohoto rozjíždění. “Automat” z toho manuálu inženýři Škoda neudělali. 

 

Editováno: , autor: MilanHos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj souhlas. Na FL taky tak. Ideál na parkování a pomalý rozjezd. Na "zavodeni" na semaforech to není. Jednou už mi to takto na rudné u hornbachu chciplo. Na druhou stranu na 5 v 50 na rovině až mírně z kopce si sám přidá a není nutná noha na plynu. A pak si to převálcuje za 0 resp. .5 až 2l litry na 100.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 12. 2018 na 7:53, Maaca13 napsal:

Kde je tedy chyba? A jakou máte zkušenost?

Chyba bude v nepochopení. 

U spalovacího motoru nabíhá výkon v křivce, tzn potřebuje nějaký otáčky aby se dostal na tvých 81 kw. Je vcelku jedno, jestli se točí 1100 nebo 1300, pořád to je dost málo a motor tak nemá dost síly. 

A co se týče zkušenosti, s mým HTP se umím rozjet zcela bez plynu, takže u TSI to musí jít taky, ale očekávat nemožné nelze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud srovnam sebe, tak na HTP to bylo u me o idealnich podminkach a se stestim. Na druhou stranu i na 3 se dalo z mista rozjet citlivou praci spojky a plynu. Tady tomu proste elektronika sama pomuze a nemusi se ridic na to tak soustredit. Ale presne jak pise tomik.cesko zazraky od toho necekej. Treba do kopce tam podle me kapicka plynu byt proste musi. Plyn mi prijde hodne citlivy. Ono staci ho opravdu solichat a uz reaguje. Je to o hodne lehke noze. Jak se zapomenu a zacnu citit odpor, tak uz je ho kolikrat zbytecne moc.

Podle me na krizovatce je spravne chovani pro rychly odpich. poustet spojku, v okamziku kdy se auto zacne rozjizdet zacit lehce pomalu pridavat plyn a po dosazeni plne spojky doslapnout plyn. Je to o citu a sziti s autem aby jsi spojku zbytecne nepalil a malo aby to nechciplo.

Rezim bez plynu nejvic pouzivam pri parkovani do garaze a kdyz nemam nikoho za prdeli a nevadi mi se pomaleji rozjet. Otacky jsem se dneska dival cca tech 1100 +/-100-200. Zalezi na situaci a asi rychlosti pousteni spojky. Manzelka to popisuje jako chovani dieslove oktavky kdysi v autoskole. ze to auto proste chce jet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

najhorsie na tychto nizkoobjemovych motoroch je ak clovek presadne zo starej 1,9TDi (co je uplny traktor a na treti rychlostny stupen som sa dostal v pohode bez plynu, ked mi nieco zblblo a nesiel vobec plynovy pedal, isiel iba tempomat - a ten sa pre zmenu neda zapnut pri nizkych rychlostiach , tak som takto presiel 250km) na toto. Potom co rozjazd , to zdochnuty motor :D. Aj ked si clovek dava kurna pozor na krizovatkach kde mu to uz nechcipne, pride na parkovisko kde chce len "popojet" a ono o bez plynu nejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bez plynu se dá rozjet s každým moderním autem, s některým snáz a rychleji s jiným je potřeba precizní práce se spojkou. Bez plynu to jede i na vyšší kvalty.

TSI si při rozjezdu sama přidávají otáčky, takže je to ještě snažší.

Samozřejmě větší objem je na toto lepší, když jsem přecházel z fabky 1.4 16V na 1.2 TSI, tak mi to TSi přišlo dole o dost slabší a bylo na rozjezd třeba více plynu a to 16V ve fabce nebyl žádný silák od spodu. Na rozjezdy byla ideální stará laguna 2.2d, tu nešlo chcípnout :)

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ja mam 81kW s manualom a problem s rozjazdom teda nemam.  Popravde musis ale povedat, ze teraz oôslednu nadrz mi auto pri rozjazde dost poskakovalo, ale za vinu to davam benzinu z metra! Dalsia nadrz bola obycajny benzin na slovnafte a auto bez problemu... Apropo dost ludi okolo ma problemy s motormi, zhasinanie, skackanie, zle startovanie...

Pocul som uz o konspiracie ze, co bola ta kauza spinavej ropy s primesom chloridu z ruska, ze ci to nahodou nemiesaju do paliv...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tankuji téměř výhradně u Makra a nikdy jsem žádný problém neměl (1.2 TSI 81kW), dnes jsem jel s Rapidem 1.0 TSI 81kW a ty rozjezdy v těchto vedrech byli proti mojí 1.2 TSI opravdu složitější, chtělo to víc plynu a větší prokluz spojky. Ale asi by se na to dalo zvyknout, jen přímým přesednutím jsem si toho všiml.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...