Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Já jsem nespokojený jen se zadními kotouči. V budoucnu to bude kasička na peníze což se potvrdilo i v sekci u F3, ale jestli má tvůj "favorit" bubny můžeš být v klidu. Nějakou nevýhodou v nápravách necítím a to si i občas vychutnávám pro některé známé Buchlovské kopce v zimě i v létě. Rapid je hlavně méně stabilní při bočním větru.

Na druhou stranu, pokud by zadní brzdy byly jedinou kasičkou, tak je vyhráno. Citlivost na boční vítr je pravda, s tou je třeba počítat.

Vzadu jsou také kotouče, ale jak říká MIgráček, pokud by to bylo jediné, co budu v budoucnu řešit, tak to je pohádka oproti mé stávající OII.. Po kolika km jsou na výměnu?

Přečti si pojednání o o tragické kvalitě a životnosti zadních kotoučů v příslušném tématu Podvozek u Rapida, F3 a dokonce i u Scaly. Nemá cenu pořád opakovat poznatky majitelů. 

Upraveno od ben06

V říjnu 2019 jsem řešil, zda vzít starší ale lepší auto v lepší výbavě (třeba O3 nájezd 70-100kkm), a nebo zánovního Rapida. nakonec se povedl nový za 352kKč a nelituji. Po třech letech mám najeto 24700km. Co zlobilo, tak opraveno v záruce. Jinak sice auto nižžší třídy, ale celkem velké a technika ač jednoduchá, tak odolná.Kdy jste za posledních 20let slyšeli někoho nadávat, že sype peníze do zadní nápravy u O1? Tlumič-pružina a nějaký ten silentblok. Rozdíl O3 a Rapida je cca 150tisícKč a to se mi rozhodně nevyplatí, i když by se mi samozřejmě O3 v kombíku líbila. Co se Rapidu nepovedlo, tak se postupně snažím vylepšit (odhlučnění, repro, antikorozní ochranu podvozku, plánuji bederní opěrku atd. )A vzhledem k tomu kam Evropský automotive spěje (asistenti, dotykové ovládání, ceny), tak buďme za Rapida rádi. Byl jsem na garančce a technik mi vyprávěl, jak jsou Rapidy horké zboží a že je ani nestihnou dát na internetový prodej.

Já mého Rapida odkoupil za velmi zajímavý peníz z firmy, kde s ním jezdil můj tatík. Auto tedy vpodst. od nova má podrobně zmapovanou historii. Prostě skvělý kauf, na kterém bych teď pri následném prodeji i něco vydělal. Prodávat ale nehodlám 😁. Má to svoje mouchy, některé se myslím zbytečně zveličují o jiných naopak skoro nemluví, ale mám to auto rád. Třeba zadní kotouče po 60 tkm a 4 zimách zcela OK. Ale třeba náchylnost podvozkových dílu ke korozi, to je smutný. Furt vymývám, po zimě čistím, konzervuji jak se dá. Stejně na jaře je to vždy smutnější pohled než na podvozek staré Fabie, obdobně provozované už víc jak 20 zim...

před 11 hodinami, David Klare napsal:

Vzadu jsou také kotouče, ale jak říká MIgráček, pokud by to bylo jediné, co budu v budoucnu řešit, tak to je pohádka oproti mé stávající OII.. Po kolika km jsou na výměnu?

A svezl ses pořádně?

Myslím jestlis motor taky trochu vytočil.

Ten zvuk mixéru v otáčkách a trochu drkotavější rozjezd ti nevadí?

tom01> ano ty mouchy se často zveličují. Já mám podvozek taky už rezavý. F1 2005 i O1 2009 co mám ještě doma je rozhodně méně. A Rapida od nova myju častěji jak ty dvě staré. Zadní kotouče jsem několikrát čistil, domontoval i přídavné pružiny a když to jde tak jim i naložím. U Scaly je to prý s jejich kvalitou úplně stejně. 

Řešit kvalitu brzd a zvláště u ojetiny mi přijde zbytečný, však si tam člověk může při prvním servisu koupit jakoukoliv značku i řadu v kvalitě dle libosti. Hlavní je aby držel motor, převodovka, karoserie, orezlý podvozek parádu neudělá, ale auto asi i tak v klidu přežije.

Brzdy nám po 4 letech v horách prošly přes STK bez problémů, což je za mě úspěch.

MIgráček> Tazatel se ptal na technická úskalí tak dostal odpovědi. Ještě jsi nevznesl žádný konkrétní příspěvek k věci, ty obecné známe asi všichni.

Tak pokud to bereš takto, tak krom obecných tu nenapsal nikdo nic...

  • 4 měsíce později...

 

  • 4 měsíce později...

 

Uvažujem nad kúpou druhého auta do rodiny na ktorom by som chodil do roboty čo je cca 7km v meste. Z vyhľadávania na mňa vyskakujú Rapidky s 1.0 TSI motormi. Tak som sa chcel opýtať ako zvláda tento motor takúto prevádzku na krátkych trasách. Mimo mesta sa to auto asi pozrie minimálne. 

Jak si přečteš kdekoli, na velmi krátké trasy se TSI nehodí. Osobně bych na tak krátké cesty tento motor nevybíral. Vybíral bych spíše Fabii III s 1,0 MPI (do Rapidu se asi tento motor nedával), který je do města podle mě ideální.

Do Rapidu se dával 1.2 MPI 55kW, popravdě ale nevím, kdy jeho produkce skončila.

Dělal se asi do roku 2014 1.2 MPI ale tomu bych se taky vyhnul protože je to vlastně původní HTP...

Dělal se i rapid s 1.6 MPi ale nebyl určený pro evropský trh což je podle mě opravdu škoda, nicméně koncern si evidentně nechtěl nabourávat prodeje octavií. Dost lidí by právě asi koupilo právě rapida s 1.6 MPi.

 

Dokonce prošel i faceliftem a s motorem 1.6 MPI v roce 2020...

 

 

Upraveno od informator

před 21 hodinami, MIgráček napsal:

Do Rapidu se dával 1.2 MPI 55kW, popravdě ale nevím, kdy jeho produkce skončila.

Začátkem roku 2015 a tím možná předělávka na LPG kterou realizoval Speedluk v sekci Váš Rapid.

1.2 MPI se dělalo cca do poloviny 2015, sice konstrukčně vychází z HTP, ale jinak je téměř bezproblémový a bolesti HTP jej nijak netrápí.

  • 3 měsíce později...

Zdravím všechny a jdu se hned pro radu.

Dosloužilo mi staré auto Lancia Lybra, je tedy čas ohlédnout se po něčem novém.

Ročně nyní najezdím 10-15 tis, převážně do práce (18+18km po rychlostce) vybral bych si tedy benzín.

Zvažuji Rapid 1.2TSI 81kw liftback nebo 1.0TSI 81kw (tady bych asi volil motor s Euro 6W bez filtru pevných částic).

Klimatizaci automatickou, parkovací senzory vpředu i vzadu.

Těch 1.2 81kw (4-válec) je jak šafránu a ceny mnohdy atakují 300 tis.

Pokukoval jsem i po Scale, ale tam je to dalších skoro 50 tis. navíc a mě se ten liftback fakt líbí.

Na AAA se ani nedívám, snažím se najít něco na soukromých inzercích, ale jak píšu, je toho málo.

Je tedy ještě vůbec vhodné snažit se o koupi Rapidu za takovéto ceny?

 

 

 

 

Je to dobré auto.

Tak není asi nic divného, že není levně k mání.

A s motorem 1,2 TSI super.

před 17 minutami, Tonda-B napsal:

Je to dobré auto.

Tak není asi nic divného, že není levně k mání.

A s motorem 1,2 TSI super.

Jen ho sehnat 🫤

A jakou máš tedy představu o ceně a nájezdu? 

před 13 minutami, MIgráček napsal:

A jakou máš tedy představu o ceně a nájezdu? 

Do 100tis. Cena 250? 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.