Přejít na obsah

manual vs dsg


dusan94

Doporučené příspěvky

Dobry den,

 

chcel by som sa popytat na vase nazory.

Jedna sa o nasledovne:

Kamarat ma golf s dsg. V servise a dokonca udajne aj v knizke manualu sa pise nieco o tom, ze v zimnom obdobi nie je dobre hned zo zaciatku startovania ist na spatny chod, spiatocku. Napr. hned rano vycuvat z garaze, zo zaparkovaneho miesta a pod.

Ze skratka nie je dobre hned dat spiatocku. Neviem co je na tom pravdy...

Pretoze ja mam manual a zamyslam nad autom s dsg.

Ale ja rano musim vzdy dat spiatocku aj dvakrat niekedy, kym sa dostanem zo zaparkovaneho miesta.

Viete mi prosim povedat, co je na tom pravdy, ozaj sa tam moze cosi stat pri minusovych teplotach a hned pri zaradeni spiatocky?

Dakujem.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zkus na parkovací místo nacouvat a pak jen vyjedeš dopředu?

To je ale zajímavá úvaha, nicméně tohle bude asi přehnaná starost. Věř, že ty miliony dsg kterých po světě jezdí jsou na to koncipovány.

Hlavně včas měnit olej a pokud chceš dsg dopřát, zkrať interval výměny oleje na polovinu, nebo na třetinu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skutocne si nevymyslam. On mi to povedal, ze treba sa vyhnut spiatocne ako prvemu po starte auta v minusovych teplotach.

Ze to tak aj pisu v knizke. Ma golfa GTI. Ze tam nejaka elektronika ci co...

 

No ale ok, pokial je to vymysel, tak som ostal viac kludny :) Lebo som o dsg uvazoval ako dalsia buduca kupa vozidla.

 

A este povedal jedno: Ze castejsie sa meni DSG prevodovka ako pri manuali...

Ze ked prevodovku manualnu treba vymenit teraz poviem cca. po 10 rokoch, tak dsg treba vymenit po 5 rokoch. Je aj to blbost?

Akoze dvojnasobne kratsia zivotnost.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 47 minutami, dusan94 napsal:

A este povedal jedno: Ze castejsie sa meni DSG prevodovka ako pri manuali...

Ze ked prevodovku manualnu treba vymenit teraz poviem cca. po 10 rokoch, tak dsg treba vymenit po 5 rokoch. Je aj to blbost?

Akoze dvojnasobne kratsia zivotnost.

 

Jestli se DSG mění častěji než manuál? To netuším, vždy když jsem auto s DSG prodával, tak byla celkem v pohodě. Je to samozřejmě zejména o nájezdu.

 

U druhého auta (O2Fl 1.8 TSI L&K) mě ještě v záruce (cca 70kkm ) měnili mechatroniku převodovky, ale to se nestává obvykle.  Při prodeji (myslím 180 kkm) trochu cukala v horkých dnech při přeřazení z 1 na 2. Bylo to ale opět servisně řešitelné.


Převodovky DSG bych se nebál, je to již vychytaná záležitost, jen ta 7DSG se suchými spojkami může být oproti 6DSG trochu problémovější, ale o tom si najdi info v příslušném tématu.

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaaj, no tak to neviem ci ma 6 dsg, ci 7dsg..

Mozno aj hovoril, mozno som ja zabudol. Len viem, ze ma gti, benzin, full ausstattung tusim hovoril.

No dobre teda, takze nie je problem v minusovych teplotach hned po starte radit spiatocku... Ani 2x kratsia zivotnost.

 

Lebo dnes som sa viezol v dsg aute a aj tento sofer si pochvaloval, ze to je pohodicka v porovnani s manualom...

Takze asi dalsie auto bude moje s Octavka s DSG.

Dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta zpátečku po startu je pěkná hovadina. Tuším, že kamarád vidí trávu růst. :D Logicky - P je úplně vepředu a na D musíš přejít přes R, které je hned za P. Při pozvolnějšímu potažení řadicí páky v převodovce zařazení stejně proběhne, byť na moment. Eventuální jízda samotná je pak realizována spojkou. Takže si nedovedu představit, že by se tím omezovala životnost převodovky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zdravicko.

Nasiel som si znovu moju temu :)

 

No chcel by som sa popytat znovu ohladne DSG, ale cosi ine.

Predstavte si troj alebo stvorprudovu dialnicu, a auto odstavene. Je to z dovodu DSG?

 

Ako sa prejavuje porucha DSG?

Je to pravda, ze ak nemozem napriklad nastartovat auto s DSG, tak sa nesmie vobec odtiahnut vlecnym lanom? V ziadnom pripade odtiahnut, ziadnym pripadom potlacit auto ku krajnici, odtiahnut ja neviem 20m? Moze sa tam cosi pokazit?
Dakujem za objasnenie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podmienky pre proces ťahania.
Vozidlá s automatickou prevodovkou sa nesmú ťahať s nadvihnutou zadnou
nápravou - hrozí nebezpečenstvo poškodenia prevodovky!
V prípade, ak nie je v prevodovke olej, môže sa vozidlo vliecť iba s nadvihnutou
prednou nápravou, resp. sa musí prepravovať na odťahovom vozidle
alebo na prívese.
Maximálna povolená rýchlosť pri ťahaní je 50 km/h.
Ak nie je možné bežné vlečenie, alebo keď má byť vzdialenosť vlečenia dlhšia
ako 50 km, musí sa vozidlo prepravovať na špeciálnom odťahovom vozidle
alebo prívese.
 vycuc prirucka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


Pokyny pre proces ťahania vozidla
Obr. 336 Vypletené vlečné lano / Vinuté vlečné lano
Na ťahanie pomocou ťažného lana používajte iba vypletené lano s umelými
vláknami » Obr. 336 -  » .
Ťažné lano, resp. ťažnú tyč upevnite na ťažné oko vpredu » Strana 294, ťažné
oko vzadu » Strana 294, resp. na rameno s guľovou hlavou ťažného zariadenia
» Strana 252.
Podmienky pre proces ťahania.
Vozidlá s automatickou prevodovkou sa nesmú ťahať s nadvihnutou zadnou
nápravou - hrozí nebezpečenstvo poškodenia prevodovky!
V prípade, ak nie je v prevodovke olej, môže sa vozidlo vliecť iba s nadvihnutou
prednou nápravou, resp. sa musí prepravovať na odťahovom vozidle
alebo na prívese.
Maximálna povolená rýchlosť pri ťahaní je 50 km/h.
Ak nie je možné bežné vlečenie, alebo keď má byť vzdialenosť vlečenia dlhšia
ako 50 km, musí sa vozidlo prepravovať na špeciálnom odťahovom vozidle
alebo prívese.
Vodič vlečúceho (ťahajúceho) vozidla
› Pri vozidlách s manuálnou prevodovkou povoľujte spojku pri rozjazde pomaly.
› Pri vozidlách s automatickou prevodovkou pridávajte plyn mimoriadne
opatrne.
› Rozbeh je správny až vtedy, keď je napnuté lano.
Vodič vlečeného vozidla
› Ak je to možné, malo by sa vozidlo ťahať pri bežiacom motore. Posilňovač
bŕzd a servoriadenie pracujú iba pri bežiacom motore, v opačnom prípade sa
musí pedál brzdy zošliapnuť podstatne silnejšie a na riadenie sa musí vynaložiť
väčšia sila.
› Keď nie je možné naštartovať motor, zapnite zapaľovanie, aby volant nebol zablokovaný
a aby bolo možné použiť smerové svetlá, stierače a ostrekovače.
› Vyraďte rýchlostný stupeň, resp. pri automatickej prevodovke zvoľte polohu
voliacej páky N.
› Ťažné lano udržiavajte počas ťahania pevne napnuté.
POZOR
■ Na vlečenie sa nesmie použiť vinuté vlečné lano » Obr. 336 - , vlečné
oká by sa mohli na vozidle vytočiť - hrozí nebezpečenstvo nehody.
■ Vlečné lano nesmie byť prekrútené - hrozí nebezpečenstvo nehody.
DÔLEŽITÉ
■ Motor neštartujte rozťahovaním iným vozidlom - hrozí nebezpečenstvo poškodenia
motora. Ako pomoc pri štartovaní môžete použiť akumulátor iného
vozidla » Strana 292, Pomoc pri štartovaní.
■ Pri manévrovaní počas ťahania mimo spevnených komunikácií hrozí pri obidvoch
vozidlách nebezpečenstvo, že sa preťažia a poškodia upevňovacie diely

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skutocne si nevymyslam. On vazne povedal, ze hlavne v zime, vycuvat z parkoviska nie je dobre pre spojku. Sam to povedal.

A ma golf GTI s DSG,...

 

Ale dobre, dik. Takze nemalo by to skodit autu s takou prevodovkou. ak hned rano dam:

Spiatocku, jednotku, spiatocku a jednotku, dvojku atd.

Dvakrat spiatocku. Na jednu vytocim z parkovania za sebou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkně ti kecá. DSGčko není nic jiného než robotizovaný manuál. Tam snad taky jezdiš jenom popředu?

Neřeš. Pokud chceš koupit, kup a užívej. Nesere se to. Pokud se k tomu chováš slušně a pravidelně servisuješ (olej do DSG po 60kkm nebo 4 letech) tak je to bezproblémové. Ostatně jako manuál.  Celkem drahá je výměna spojek, ale popravdě - DSGček mám kolem celkem spousty i s nájezdy přes 200k a nezažil jsem, že by se to měnilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.LiveBomb:  ......přesně tak!!!...nevidim rozdíl v tom jet dopředu nebo couvat!!! To bychom tady mohli taky diskutovat, že v zimě je lépe když máš auto v garáži,  v baráku, kde mas třeba 15°, a nebo stojí na mrazu!!!....a taky každej garáž s top podmínkami nemá a auto jezdí a slouží!!!...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...