Jump to content

karoq a spokojenost


dakule
 Share

Recommended Posts

jja chci presedlat z OII FL 1.4 TSI prave na karoqa 1.5 TSI takze doufam ze nebudu litovat, dlouho jsem zvazoval a zkoumal a prave ten Karoq mi vysel tak nejak ze vsech znacek, vybavy a prakticnosti nejlepe proto ma otazka pro vas uzivatele karoqu, prece uz jste neco s nema odjezdili a urcite ma kazde auto sve pro a proti

Link to comment
Share on other sites

Karoq přesně naplnil mé očekávání, ale již nikdy bych nebral 1.5 TSI... Jezdil jsem již s mnoha auty, ale co dělá tenhle motor jsem ještě nezažil... Hop hop zdar a nevěřím, že nějaký SW to zcela vyřeší...

Link to comment
Share on other sites

Už jsem se vyjádřil v tématu k cukání... Za mě prostě tenhle motor ne, ale je asi hodně lidí, kteří to buď neřeší nebo jim to nedělá... S litrem jsem nejezdil, ale dost ho chválí... Zkus si oba a pak to rozsekni, ale teď je teplo, největší problém byl v zimě, ale to najdeš v jiném vlákně.

 

Link to comment
Share on other sites

Prešiel som cez novú Feldu-novú Fábiu ll-oct ll.-Karoq.Stale to boli nové auta s 0km .Za mna Karoq palec hore .Vybava,asistenti,DSG ,treba si priplatiť ,ale zasa som nebral 4x4,na presun po rovine to stačí ,3/4 jazdi manželka.Karoq mám v nafte.Dalše auto na 90% ŠKODA v nafte a dvojliter.

Link to comment
Share on other sites

@K.uny 1,0 nebo 1,5 TSI? Odpovez si na otazky, kde budes jezdit, kolik toho budes vozit, co od motoru ocekavas,...?

Motor 1,0 Ti rozpohybujte auto celkem slusne. Ale s nakladem mu celkem rychle dojde dech. Stejne tak, kdyz budes muset ve vetsi rychlosti pridat. Pak budes muset hodne podrazovat.

Pokud se v aute budes pohybovat prevazne sam a po meste, litrovy motor postaci.

Za me ale 1,5, pripadne by se mi libil dvoulitr.

Link to comment
Share on other sites

Přesně tak, záleží, co od auta očekáváš, sám mám 1.5 a uvažoval jsem spíše o 1.0 ... rozhodlo to, že k 1.0 nešlo objednat vyhřívání čelního skla, muselo by se dát nezávislé topení, což pro garážovaný wagen postrádá smysl, dále tuším nešla volba jízdních režimů ... rozdíl v ceně jsem tedy dal do 1.5 motoru ... přece jen se občas rád projedu u sousedů po dálnici bez rychlostních limitů a občas potřebuji převézt těžší náklad s vozíkem. Je pravda, že ta 1.5 je specifická a musí si na ni člověk zvyknout ... ale před týdnem přes noc -4, embéčko stálo přes noc venku a bylo omrzlé ... pustil jsem všechny elektrické vyhřívací spotřebiče a auto necukalo (jak se tady někde psalo, že nemá rádo zapnout vše najednou) ... navíc vyhřívání sedaček má mnohem rychlejší náběh než předchozí yeti ... volant to je taková fajnovka, kterou jsem nikdy neměl, zrcátka a vyhřívání obou skel je v rychlosti účinku obdobné, jako u yetiho.

 

Jinak pěkný srovnávací test obou motorizací je zde:

https://www.auto.cz/skoda-karoq-1-0-tsi-vs-1-5-tsi-hleda-se-spravna-mira-119888

 

I přes negativa vyznívající k 1.5 jsem se jím ale neřídil ... a zatím nelituji ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dík za odpovědi.

Prakticky očekávám od motoru to, aby mne vozil po městě (80%) a pak když jedeme na závody, aby auto pobralo 5 lidí, do kufru batohy a aby jsme tam v klidu dojeli.

Bohužel v autosalonu není nikde ( dle slov prodejce ) na tetování Karoq 1.0 tsi :( , takže nemůžu projet a sám posoudit.

Ale bojím se toho, že bude potřeba někde předjet a motoru "dojde dech" ... tak nevím.

Prodejce mi řekl "4 válce jsou 4 válce" ... :kol-32: 

Link to comment
Share on other sites

Presne jak pise Cockyn. Pro jizdu s nalozenym autem 1,5.

1,0 je pro ty, kteri jezdi sami nebo poskakuji mezi krizovatkami po meste. Ve meste je motor prekvapive svizny i u nalozeneho auta. Jel jsem ale s timto motorem ve ctyrech po dalnici. Vse bylo OK az do chvile, kdy jsem potreboval v uplne mirnem stoupani zrychlit, abych se mohl zaradit do leveho pruhu a predjet kamion. To bylo utrpeni. To auto vubec nejelo. 

Edited by Pytlák
Link to comment
Share on other sites

Necely týžden som majitelom Karoq 2.0Tsi 4x4 Sportline. Pre dojmy po 500km su následovné. Auto je krásne svižné, dokáže ale chodiť aj úsporne, ale vačšia zábava, pocity s jazdy su pri dynamickejšej jazde. V ľahkom teréne a cez zimu sa učite nezahanbí a do tažšieho s ním neplánujem chodiť. Auto je obuté na 19" diskoch v kombinácii s DCC, auto je príjemné pohodlné aj cez väčšie nerovnosti. Pri dlhšej trase sa mi podarilo isť za 7.1l/100 a to som rozhodne nešiel ekonomicky. Po meste sa dá chodiť za 8,5-9l. Ked si jazdu chcete úžiť treba počítač že auto si riadne vypije. Zhruba na 3km úseku som skúšal dynamiku vtedy sa priemerná spotreba vyšplhala na 15,5l. Musím skonštatovať, že som nadmieru spokojný, dúfam, že dlho poslúži, už teraz rozmýšlam, aké by to bolo keby ešte trošku kw priljali do motoru :D

Edited by fero182
Link to comment
Share on other sites

V 26. 6. 2019 na 9:04, fero182 napsal:

Necely týžden som majitelom Karoq 2.0Tsi 4x4 Sportline. Pre dojmy po 500km su následovné. Auto je krásne svižné, dokáže ale chodiť aj úsporne, ale vačšia zábava, pocity s jazdy su pri dynamickejšej jazde. V ľahkom teréne a cez zimu sa učite nezahanbí a do tažšieho s ním neplánujem chodiť. Auto je obuté na 19" diskoch v kombinácii s DCC, auto je príjemné pohodlné aj cez väčšie nerovnosti. Pri dlhšej trase sa mi podarilo isť za 7.1l/100 a to som rozhodne nešiel ekonomicky. Po meste sa dá chodiť za 8,5-9l. Ked si jazdu chcete úžiť treba počítač že auto si riadne vypije. Zhruba na 3km úseku som skúšal dynamiku vtedy sa priemerná spotreba vyšplhala na 15,5l. Musím skonštatovať, že som nadmieru spokojný, dúfam, že dlho poslúži, už teraz rozmýšlam, aké by to bolo keby ešte trošku kw priljali do motoru :D

Môžem iba potvrdiť názor. Pružnosť je veľmi príjemná aj keď musím povedať, že v prípade prudkého stlačenia krátke oneskorenie reakcie tam je, ale potom je to paráda. Využívanie krútiaceho momentu je na veľmi slušnej úrovni, mám ten pocit, že napríklad v meste ide auto najmä so zaradeným 5 stupňom. Som prekvapený napríklad z otáčkami v diaľničnej rýchlosti, kedy pri 130 km/h točí na slabých 2000 otáčok. Ja som veľmi spokojný a určite by som nemenil. Určite nie za niečo slabšie. A to nie som žiaden "pretekár", ale môj názor je, že auto s výkonovou rezervou je bezpečnejšie a aj spoľahlivejšie. A ešte spotreba. Som vcelku milo prekvapený, keď dlhodobú (cca 2800 km, 40/30/30 % - Mesto/Dialnica/Okresky)  mám 7,8 l/100km a napríklad cesta Nitra-Praha a späť - 7,1 l/100 km. Dokonca som dal na vzdialenosť 54 km po okreske 6,1.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Tak já mám zatím najeto asi 3400 km, protože mám auto necelé tři týdny. Když pominu to, že mi dnes rozflákal kámen čelní sklo, tak jsem celkem spokojený. Štvou mě jen malé detaily, jako je schránka na brýle ve stropě, ve které brýle drnkají (stejně jako mi drnkaly v Oktávce) tak, že jsem je málem rozšlapal?. Mrzutá je také menší odkladací schránka před spolujezdcem. Co mě sere přeukrutně je debilsystém start-stop. Myslet pořád na to ho vypínat je unavující. Jinak se mi líbí vnitřní odhlučnění, oproti Octávii 1.6tdi podstatně tišší. Spotřebu mám dlouhodobou 5l , jezdím všude kromě pole.  Auto je celkem pohodlné a protože je vyšší, tak si libuju zejména v lepším nastupovaní a vystupování. Když to shrnu, tak jsem docela spokojený.?

Edited by decathlon
Link to comment
Share on other sites

Tak schránka na brýle mě taky se.e. SS je to jen o zvyku ho vypínat. Ale co je hnus, tak když mám chuť řadit pádlama pod volantem, tak to po čase přepne zase do D. A když mám zvolený režim Sport nebo individulá, tak po vypnutí motoru a zase nastartování se automaticky přepne do standartu. Kruci! To někdo v tom vývojovým centru neumí používat mozek? 

Link to comment
Share on other sites

Jsem sám komu start/stop u DSG nevadí? Jasně, otázka je co to dělá s komponenty, ale jak jsem již psal vadí mi to ve vazbě s autoholdem mnohem méně než HHC u kterého jsem nikdy nevěděl kdy tu brzdu pustí. Tady stačí jemně sešlápnout plyn a je nastartováno a odbržděno.

Link to comment
Share on other sites

Jenze tady jde prave o ty komponenty. To je asi to, co lidem hlavne vadi.

Vlastni start/stop nezpusobi ani tak snizeny komfort z jizdy a mozna i nejake palivo usetri. I tak jsou ale obcas situace, kdy Te s/s neprijemne prekvapi - o trochu pomalejsi reakce na plyn, kdyz se potrebujes rychle rozjet, ztuhnuti rizeni ve chvili vypnuti motoru a tim i posilovace,... Na vsechno si ale zvyknes. Jen prekousnout to, ze s/s nici motor je tezke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...