Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Westinghouse insolvence, jejich reaktory nikdy nestojí v termínu, spíše naopak neuvěřitelné průtahy a zdražení. Francouzi a korejci ok, ale ti musí udělat reaktor jen pro nás, šance, že Polsko nebude chtít větší je malá, takže dost drahé.

 

Já neříkám, že by se mělo něco zavírat, nebo nestavět. Já říkám, že dostavba dukovan je spíše nepravděpodobná a ten problém, který řešíme nám stejně vyřešit nepomůže, naopak nám může řešení ztížit a že sázka na jádro znamená závazek a investici, minimálně 40let a dalších 20 se to bude jen stavět.

 

Opakuju, že jediné, pro mě asi nejrealističtější momentální řešení, je plyn a obnovitelné, přesně jako to dělá Německo, nebo 90% jádra jako má Francie. Nic mezi není nikde zkoušeno, protože to je nejspíše nemožné. Neříkám vypínat JE, říkám, nechat dosloužit co máme a investovat do obnovitelných, dokud můžeme prodávat přebytkovou energii do Polska a Slovenska, je to bonus pro nás, investice se vrátí rychleji a jádro nás tím neomezuje, naopak a za tu dobu můžeme postavit tolik obnovitelných, které následně nahradí jádro. V budoucnu plyn nahradit dováženým vodíkem, nebo ekopalivem=drahé, ale nejspíše levnější než atom, teda pro ČR.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výroba v Číně stojí, nebo pokulhává, není dost elektřiny. Čína se taktéž přihlásila k tomu, že bude tzv. uhlíkově neutrální, i když až v roce 2060. V poslední době ale kombinace vícero negativních vlivů  (horké klima, agresivní zahraniční politika, regulace cen a utlumování těžby uhlí aj.), způsobuje to, že Čína prostě nemá dostatek el. energie na výrobu, no a protože žijeme v globálním světě, tak se dá čekat, kdy se to projeví i v našich končinách.  Je i tohle možný příklad budoucího scénáře někde tady v Evropě?  Já si na tohle netroufnu odpovědět, ale on se určitě  zase někdo najde, kdo to "vědecky" zdůvodní, že s naší Evropskou vizí energetiky a elektromobility se budeme mít dobře a my co reptáme, tak žijeme ve starých časech,  máme špatné informace a je to demagogie a nevím co ještě. Každý nechť si posoudí sám.

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/vyroba-v-cine-stoji-neni-dost-elektriny-ohrozuje-to-svetovou-ekonomiku-168877#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=6N6lvPr5q60-202107021302&dop_id=168877&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dyt je to problem zpusobeny tebou oblibenym zdrojem, uhlim

Citovat

Čínští komunisté si ale zadělali na problémy i spory s Austrálií. Čína v roce 2019 dovážela 60 procent uhlí pro tepelné elektrárny právě z Austrálie. Poté, co australská vláda volala po nezávislém vyšetření původu koronaviru, Čína na Austrálii a její uhlí uvalila sankce. Od té doby musí více uhlí dovážet z Indonésie a Jižní Afriky, to ale zcela nezalepilo díru po australském uhlí a některé energetické provozy ho nemají dostatek. Navíc ceny dováženého uhlí podle analytiků za loňský rok vzrostly dvojnásobně.

Takze si zadelali na vlastni problem a jak vidime ani Cina neni energicky nezavisla. Naopak byla silne zavisla na Australii, ktera vyuzila sveho provazu.

 

Nechapu co to ma spolecne s elektromobilitou nebo obnovitelnymi zdroji, odpoved je, ze zadnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 30. 6. 2021 na 19:49, panet napsal:

Jak "nic mezi tím není zkoušeno"? To asi ne. Na světě je cca 400 reaktorů v mnoha státech. Zkušeností je dost.

Jsou založené gridy na poměru 50% jádra a zbytek uhlí nebo podobně, nikde se nestaví obnovitelné a zároveň jaderné, ty zdroje prostě nejsou kompatibilní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 3. 7. 2021 na 10:12, Kuolematon napsal:

nikde se nestaví obnovitelné a zároveň jaderné, ty zdroje prostě nejsou kompatibilní.

To, že se nestaví, neznamená, že to nemůže fungovat. Toto jako argument je dost slabé. Samozřejmě je"výhodnější" postavit několikanásobně větší kapacitu a několikanásobně dražší ve větrnících nebo solárech a pak tu samou kapacitu ještě jednou v plynu než mít stabilní a spolehlivý zdroj v jaderné elektrárně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 30. 6. 2021 na 18:54, Kuolematon napsal:

Westinghouse insolvence, jejich reaktory nikdy nestojí v termínu, spíše naopak neuvěřitelné průtahy a zdražení. Francouzi a korejci ok, ale ti musí udělat reaktor jen pro nás, šance, že Polsko nebude chtít větší je malá, takže dost drahé.

 

Já neříkám, že by se mělo něco zavírat, nebo nestavět. Já říkám, že dostavba dukovan je spíše nepravděpodobná a ten problém, který řešíme nám stejně vyřešit nepomůže, naopak nám může řešení ztížit a že sázka na jádro znamená závazek a investici, minimálně 40let a dalších 20 se to bude jen stavět.

 

Opakuju, že jediné, pro mě asi nejrealističtější momentální řešení, je plyn a obnovitelné, přesně jako to dělá Německo, nebo 90% jádra jako má Francie. Nic mezi není nikde zkoušeno, protože to je nejspíše nemožné. Neříkám vypínat JE, říkám, nechat dosloužit co máme a investovat do obnovitelných, dokud můžeme prodávat přebytkovou energii do Polska a Slovenska, je to bonus pro nás, investice se vrátí rychleji a jádro nás tím neomezuje, naopak a za tu dobu můžeme postavit tolik obnovitelných, které následně nahradí jádro. V budoucnu plyn nahradit dováženým vodíkem, nebo ekopalivem=drahé, ale nejspíše levnější než atom, teda pro ČR.

Na Westingouse spoléhá Polsko, uvidíme. Pokud vím, cenové nabídky zatím nejsou.

 

Nesouhlasím, že máme jádro nechat dosloužit. Pokud máme optimisticky potenciál obnovitelných zdrojů nějakých 60 %, nemůžeme zbytek vyrábět v roce 2050 plynem. Nevím, zda vůbec bude možné tím plynem aspoň vykrývat výkyvy sítě. A spoléhat na nějaký vodík a podobně, to mi v současné době přijde absurdní a je lepší postavit JE.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Kuolematon napsal:

Podle čísel to vypadá že ano, je to výhodnější. Máš nějaké jiné?

 

Že je možné vše, je teprve slabý argument, máš nějaké data nebo reálné příklady kde to funguje?

Tohle asi taky nejsou nějaké relevantní argumenty! Čísla z výpočtů si každá strana může vytvořit taková, jaká se hodí zrovna "do krámu". Už  se to tady nesčetněkrát opakuje, že jedna studie ukazuje tohle a druhá  zase úplně něco opačného. Čas ukáže, jenom mám obavy, že tohle, co se tady začíná prosazovat kolem energetiky a elektromobility, nemají tak docela v hlavách  a v kontextu dalšího navazujícího dění promyšleno a pokud se za další roky, možná desetiletí ukáže že efekt změn v tomto oboru je veskrze mizivý (přírodní pochody a zákony a jejich setrvačnost oproti jakémukoliv lidskému vlivu je dle mne nepředstavitelně větší) , tak vyhodíme do vzduchu obrovské prostředky  a kde nic, tu nic. Ano nemám na problémy lidstva čísla (použiji pro ukázku  jen jednu tabulku a jeden graf  růstu populace ) a i kdybych nějaká, ta tzv. správná měl, tak jsou to jen výpočty a možná nějaká měření, selský rozum mě spíše napovídá, že problém lidstva tady na Zemi  je někde úplně jinde, než elektromobilita ano, nebo ne. Elektromobilita a  elektromobily, jestliže budou v budoucnu jen to jediné a správné, tak to bude pouhý plivanec do vařícího se velkého kotle všech možných a budoucích problémů lidstva.

 

# Kraj Počet obyvatel
(2020)
Roční
změna
Čistá
změna
Hustota
(P / Km²)
Plocha
(Km²)
Migranti
(čistí)
Plod.
Hodnotit
Med.
Stáří
Urban
Pop%
Světový
podíl
1 Asie 4,641,054,775 0,86% 39 683 577 150 31 033 131 -1 729 112 2.151942002 32 0% 59,5%
2 Afrika 1340 598 147 2,49% 32 533 952 45 29 648 481 -463 024 4,438374895 20 0% 17,2%
3 Evropa 747 636 026 0,06% 453,275 34 22 134 900 1361 011 1,609646027 43 0% 9,6%
4 Latinská Amerika a Karibik 653 962 331 0,9% 5 841 374 32 20 139 378 -521 499 2,044660431 31 0% 8,4%
5 Severní Amerika 368 869 647 0,62% 2,268,683 20 18 651 660 1,196,400 1,75268862 39 0% 4,7%
6 Oceánie 42 677 813 1,31% 549 778 5 8 486 460 156 226 2.357006916 33 0% 0,5%

 

world-population-by-world-regions-post-1820 (1).png

Editováno: , autor: DušanV
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavý článek s názvem "Elektromobilita: Ukázková kolektivní stupidita", který se zhusta věnuje  tématu výroby a potřeby baterií a el. energie pro provoz elektromobility. Jen bych osobně z něj zdůraznil dvě myšlenky, které podle mne trefně vystihují současnou situaci. Samozřejmě je to můj názor, ostatní mohou mít jiný.

 

"Paradoxně propagujeme elektromobilitu v době, kdy nahrazujeme regulovatelné zdroje za nestabilní obnovitelné zdroje energie a de facto snižujeme množství elektrické energie, která je v jeden okamžik k dispozici."

 

"Elektromobilita v současné ideologické podobě není nic jiného než další komunistický pokus o sociální inženýrství. Podobně jako komunisté se snažili vytvořit nového člověka „Komunistu“, tak o to samé se snaží levicový progresivisté – vytvořit „Ekologistu“, který se bude chovat podle jejich pravidel a podle jejich vidění světa. A kdo s tím nebude souhlasit, bude jeho existence ztížená."

 

https://www.armadninoviny.cz/elektromobilita-ukazkova-kolektivni-stupidita.html

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ukázka tzv. tržního a celkem i logického chování lidí, ohledně nákupu automobilů v zemi takříkajíc "zaslíbené" elektromobilitě. 

 

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/zivelny-tlak-na-rozmach-elektromobilu-vraci-nizozemsko-na- uroven-statu-vychodu-evropy/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo, krásná a "bezstressová"  jízda Enyaqem do Chorvatska a zpět, není skoro žádné motoristickonovinářské posádky, která by si ji nechválila. Bodejť by ne, když to vše sloužilo jako PR  článek  Škodovky a zkuste si jako motoristický novinář, který má půjčený vůz z fabriky, napsat  něco více negativistického, ohledně takových dálkových jízd elektromobilem. To si taky příště  již tzv. nemusíte "čuchnout" ke korytu. Až tu jízdu do Chorvatska elektromobilem popíše nějaký soukromník, který si ho jen půjčí, tedy nevlastní a nevychvaluje si tím vlastní peří a rozhodnutí ho vlastnit a pojede tam na svoje triko a náklady, tak pak bych to pokládal za nějaký ten rádoby subjektivně-objektivní názor.

 

Jo a ten druhý článek, tedy snad  fejeton, je krásnej a mluví mi z duše, úplný protiklad těch Enyaqových jízd k moři :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozor, ten první odkaz není onen pochvalný článek, ale ten je právě kritičtější (kritický). V poslední době byly články na webu dva, jeden vynášející elektromobil do nebes s bezproblémovým dobíjením cestou mimo sezónu - odkaz někdo dával výše a tento, ten je právě spíše realističtější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo vím to, že je to ten kritičtější, ale narážel jsem svým komentářem  spíše na vícero článků a videí o cestě Enyaqem k moři, nebo na delší vzdálenost  a ten tvůj odkaz mě dal, si na tohle vzpomenout.  Vyrojilo se toho vícero během 1-2týdnů, takže bylo  jasné, že to nemůže být  pouhá soukromá iniciativa novinářů, ale spíše cílená akce, tak trochu reklama.

 

Někdy novináři i raději měnili plánovanou trasu, než  aby riskovali, že na cestě jim dojde el. šťáva, ale většinově si spokojeně souzněli.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná trošku mimo téma, ikdyž....

Známý kupoval Cupra Fermentor VZ 1,4tsi PHEV - plug in hybrid jako mám já. Jeden víkend byl kdesik pryč, auto prošlo větším deštěm a dojezdil. Odtáhla nebo spíše odvezla ho odtahovka do servisu - verdikt - poškozená elektronika - škoda 400 000 Kč !!!!!! Cena nového vozu 1,3mil Kč. Co konkrétně bylo poškozeno nevím, ale na toto se nevztahuje záruka a ani pojistka, takže celkem pešek. Auto mělo odjeto 1500km, měl ho od novoty. Dva měsíce s tím jezdil........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud nabral vodu z nějaké té moc hluboké kaluže, brodu..... do elektroniky, elektromotoru tak se ani nedivím, že to nechtěli uznat jako závadu na záruku. Slyšel jsem o případu, kdy s autem se spalovacím motorem taky nabrali vodu přímo do motoru a dokonce se jim ohnuli ojnice, ventily a v servisu , když rozebrali motor se spoustou vody uvnitř, tak o nějaké záruce nemohla být ani řeč. Pokud to u známého byl jen větší déšť nebo průtrž mračen a odešla tzv. namočená  elektronika, tak je něco konstrukčně špatně a tohle by se v takovém případě stát nemělo, ale jak to bylo doopravdy, to ví jen ten majitel/řidič auta. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Evropská komise představila  ve středu 14.7.2021 tzv. balíček "Fit for 55", tedy vlastně takový  přitvrzený plán opatření pro ochranu klimatu. Pokud ho Evropský parlament a jednotlivé členské státy EU schválí v takové podobě jak ho předložila Evropská komise, tak od roku 2035 si již v celé EU nekoupíme nový automobil na spalovací motor, i když Noři, Angličané jsou v tom dnes  ještě aktivnější. Doufejme, že někomu v EU ještě zbyl nějaký zdravý rozum a tenhle plán dozná nějakých těch změn a stále bude nějaká ta volba pohonu aut, i když asi hodně obtížná.

Balíček Fit for 55 se ale netýká jen zákazu výroby a prodeje aut na fosilní palivo, ale i dalších aspektů, které se dotknou života běžných lidí a rodin.  Pokud by se  to povedlo schválit v navrhované podobě, tak se nám život "pěkně" podraží. Jen tak mimochodem, přední německý tisk přirovnává praktické prosazení balíčku Fit for 55 k Maoistické kulturní revoluci se všemi následnými negativními důsledky.

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/eu-ma-predstihnout-usa-i-cinu-brusel-pripravil-ambiciozni-zeleny-plan-169671#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=ttfYa96D7No-202107150909&dop_id=169671&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/cs/IP_21_3541

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, DušanV napsal:

Doufejme, že někomu v EU ještě zbyl nějaký zdravý rozum a tenhle plán dozná nějakých těch změn a stále bude nějaká ta volba pohonu aut, i když asi hodně obtížná.

Ale vždyť přece sám víš, že toto není o zdravém rozumu, ale o velkém businessu, na který je případně "zběhlý" (a jim nekomfortní) jednotlivec krátký a pro ně zcela bezvýznamný..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to o tzv. nespokojených jednotlivcích, ty stejně  měla vrchnost vždycky  v pr...li.  Ona je otázka jestli tohle bude schvalovat jen Evropský parlament, ale spíše tady u tak zásadního návrhu o budoucnosti tzv. bezuhlíkové Evropy  bude potřeba jednomyslného souhlasu všech členských zemí EU. No a v tom případě již je určitá naděje, že v té podobě, jak to předložila Evropská komise to nemůže projít a bude se handrkovat jako vždy něco za něco a tam je naděje, že to takhle nesmyslně striktní vůči spalovákům nemusí být.

Ostatně zájemce si může na webu najít  a přeložit to negativní znění v německém tisku, ohledně toho návrhu komise, kde se uvádějí i hypotetické náklady na to všechno okolo.  EU již dokonce v tom návrhu počítá s vytvořením nějakého toho  pravděpodobně "Rezervního fondu" z kterého by se dotovali  a  financovali tzv. sociálně slabí, kteří by náklady na takovou bezuhlíkovku nezvládali. Tož pěkně nám to chtějí osolit......

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí se podívat na ceny např. nové Octávie (RS) a člověk hned tuší, kde se vezmou ty rezervní fondy. Z mého pohledu navíc ty orgány nemají žádnou autoritu, neboť všechny jejich "akce" a záměry dopadly velkou katastrofou, namátkou povinné přimíchávání biosložky (včera v TV nějaký "odborník" jásal, jak bude fajn díky fit for 55 přestat s biosložkou!), start-stop, flotilové daně podle emisí CO2 (jasná preference dieslových motorů, přičemž se teď úředník diví, že jsou města plná dieselů a zakazují jim vjezd), nebo "vylepšené" euronormy spotřeby, které jsou úpně mimo realitu a pro zákazníka k ničemu. Z jiného soudku - taktéž jako parodie dopadl i pokus sjednotit v EU pravidla pro létání s RC modely a drony. Hlavně že zatočili s "matoucím" názvem pomazánkové máslo, to se jeden cítí hned líp...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...